طرز تهیه عدس پلو ساده با گوشت چرخ کرده و لوبیا پلو مجلسی با گوشت

0

طرز تهیه عدس پلو ساده با گوشت چرخ کرده و لوبیا پلو مجلسی با گوشت

پلو های مخلوط یکی از انواع پلوهای خوشمزه و پرطرفداری هستند که علاوه بر طعم و مزه خوبی که دارند بسیار مقویی و پر انرژی نیز می باشند. به طور معمول این نوع پلو ها در بین اکثر مردم آسیا پرطرفدار و شناخته محسوب می شوند و در سراسر آسیا نیز دارای انواع گوناگونی و فراوانی می باشند. در ایران هم این پلو ها انواع گوناگونی دارند و بیشتر آن ها نیز در بین مردم محبوب و شناخته شده می باشند و می توان از آن ها به عنوان غذا های اصلی و مجلسی نیز در مراسم های مختلف استفاده کرد. جالب است بدانید که پلو های مخلوط در ایران دستورهای متنوعی دارند و به همین دلیل هم آن ها را درهرقسمت ایران به شکل های مختلف و متفاوتی تهیه و سرو می کنند. برخی افراد پلو های مخلوط را با مرغ و گوشت تهیه می کنند و برخی دیگر نیز آن ها را به شکل ساده و بدون مرغ و گوشت تهیه می کنند که این موارد سلیقه ای است و متناسب با سلیقه هر فرد متفاوت است. امروز می خواهیم آموزش آشپزی دو مدل از این نوع پلو های خوشمزه و جذاب را که عبارت اند ازعدس پلو ساده با گوشت چرخ کرده، لوبیا پلو مجلسی با گوشت را به شما بیاموزیم پس با ما همراه باشید.

عدس پلو

طرز تهیه عدس پلو ساده با گوشت چرخ کرده

عدس پلو یکی از غذا های خوشمزه و اصیل ایرانی است که بسیار سالم و مقویی بوده و به عنوان یکی از محبوب ترین انواع پلو های مخلوط ایرانی محسوب می شود. برخی افراد این غذای خوشمزه را با گوشت چرخ کرده و برخی دیگر نیز آن را به شکل ساده و بدون گوشت تهیه می کنند. عدس پلو علاوه بر طعم و مزه خوبی که  دارا است به دلیل وجود ماده غذایی ارزشمندی همون عدس در مواد اولیه و اصلی آن دارای خواص زیادی می باشد و از این خواص نیز می توان به کلسیوم، پتاسیم و آنتی اکسیدان قویی و چیز های بسیار زیاد دیگری اشاره کرد که تمامی این موارد به محبوبیت و پرطرفدار بودن این غذا اضافه می کنند. همچنین ازعدس پلو دربسیاری ازمراسم های مذهبی، نظیر افطاری و سحری در ماه مبارک رمضان و یا نذری در ماه محرم و سایرعزاداری ها بسیار استفاده می شود. شما می توانید برای مشاهده دستور تهیه عدس پلو به سایت آلامتو مراجعه کنید.

طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی

لوبیا پلو

لوبیا پلو یکی از لذیذ ترین و خوشمزه ترین انواع غذا ها و پلوهای مخلوط ایرانی محسوب می شود که در بین اکثر مردم بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و می توان آن را یا با گوشت چرخ کرده و یا با گوشت تکه ای تهیه کرد. لوبیا پلو علاوه بر طعم و مزه ای که دارا است به دلیل استفاده از لوبیا سبز در آن دارای فواید بیشماری همچون: کنترل دیابت، استحکام استخوان ها، کنترل کم خونی و تقویت دستگاه گوارش بدن و بسیاری فواید دیگری است که تمامی این ها باعث بر محبوبیت و پر طرفدار بودن این غذا تاثیری دو چدان می گذارد. این غذا را به طور معمول با دورچین هایی نظیر سالاد شیرازی و ماست سرو و میل می کنند و شما نیز می توانید از انواع ترش ها هم در کنار این غذا استفاده کنید. شما می توانید برای مشاهده دستور تهیه لوبیا پلو به سایت آلامتو مراجعه کنید.

نظرات