انجمن iica با پشتیبانی امین سیستم آرمان برگزار می کند کارگاه یک روزه اندازه منصفانه

0

انجمن iica با پشتیبانی امین سیستم آرمان برگزار می کند کارگاه یک روزه اندازه منصفانه

انجمن iica با پشتیبانی امین سیستم آرمان

شرکت iica با پشتیبانی امین سیستم آرمان اقدام به برگزاری کارگاه ویژه‌ای کرده است که به‌صورت رایگان برگزار شده و علاقه‌مندان حوزه حسابداری می‌توانند در آن شرکت کنند. مدرس این دوره آقای علی هدایتی بوده و در این‌بار قرار است که نکات مهمی در رابطه با استاندارد حسابداری شماره ۴۲ را ارائه کنند. این استاندارد به اندازه‌گیری ارزشس منصفانه می‌پردازد که یکی از مهم‌ترین مباحث در تجزیه و تحلیل مالی در نرم افزاری حسابداری آمیسا هم محسوب می‌شود. شما با دریافت این نرم‌افزار که با تکنیک‌های ناب برنامه نویسی ساخته شده است، می‌توانید صورت‌های مالی شرکت را وارد کرده و به راحتی آن را تحلیل کنید.

ارزش منصفانه به یک سری اندازه‌گیری‌های مبتنی بر بازار گفته می‌شود که البته مختص یک واحد تجاری نبوده و به دارایی‌ها و بدهی‌ها می‌پردازد. وقتی که معامله‌ای در بازار انجام می‌شود، با این استاندارد به اطلاعات قابل مشاهده بازار پرداخته و آن‌ها را تحلیل می‌کنیم. هدف از ارائه این استاندارد، رسیدن به برآورد قیمتی است که یک معامله دارای نظام برای فروش دارایی به آن نیاز دارد. فعالیت در بازار از این استاندارد استفاده کرده و به اندازه‌گیری شرایط جاری بازار می‌پردازند. اگر قادر به مشاهده قیمت دارایی یا بدهی نیستید، می‌توانید از این استاندارد استفاده کرده و داده‌های ورودی قابل مشاهده را استخراج کنید.

کاربرد استاندارد شماره ۴۲

اگر استانداردهای دیگر حسابداری کاربردی نباشند، شما می‌توانید از اندازه گیری ارزش منصفانه در اندازه‌گیری‌های خود استفاده کنید. ابزارهایی مانند نرم افزار انبارداری و نرم افزار حسابداری آمیسا هم می‌توانند از این استاندارد پشتیبانی کنند. ارزش منصفانه بعد از کسر مخارج فروش یا افشا درباره چنین اندازه‌گیری هایی هم می‌تواند مطرح باشد. کاربرد دیگر آن استفاده در اندازه گیری‌هایی است که شباهتی با ارزش منصفانه دارند، اما در واقع ارزش منصفانه نیستند. می‌توانیم به خالص ارزش فروش و همچنین ارزش اقتصادی در استاندارد حسابداری ۳۲ اشاره کنیم.

در این زمینه الزاماتی هم وجود دارد که باید به آن توجه کنید. یک سری سرمایه‌گذاری‌های طرح‌های مزایای بازنشستگی که طبق استاندارد حسابداری ۲۷ پیاده‌سازی شده‌اند، حتما باید به ارزش منصفانه اندازه‌گیری شوند. در نظر داشته باشید که اگر سایر استانداردها بکارگیری این ارزش منصفانه را اجباری کرده باشند، حتما باید اندازه‌ گیری اولیه و اندازه گیری بعدی را هم در محاسبات خود وارد کرده و یک چارچوب کلی برایش تعیین کنید. سایت آمیسا با همکاری شرکت iica در این کارگاه به شما کمک می‌کند که به‌خوبی با نکات مهم استاندارد حسابداری شماره ۴۲ آشنا شوید.

لزوم توجه به قیمت

وقتی که صحبت از ارزش منصفانه به میان کشیده می‌شود، با قیمتی مواجه هستیم که هنگام فروش یک دارایی یا انتقال یک بدهی در یک معامله تعیین می‌شود. این قیمت می‌تواند توسط فعالیت در بازار تعیین شده و روی تاریخ اندازه‌گیری هم در شرایط جاری بازار تاثیر گذارد. تکنیک‌های دیگر اندازه‌گیری هم کمک می‌کند که شما در صورت حساب‌های مالی خود اطلاعات دقیق‌تری را وارد کنید. قیمت در بازارهایی که دارای بیشترین میزان مزایا هستند، برای اندازه گیری ارزش منصفانه کاربرد دارد. مخارجی که وارد می‌شود، مختص یک معامله هستند و با توجه به چگونگی انجام معامله تعیین خواهند شد.

پیش فرض‌های مهم

در هنگام استفاده از این استاندارد، همواره باید به بیشترین و بهترین استفاده از دارایی غیر مالی توجه داشته باشید. این موارد ممکن است که در ترکیب با سایر دارایی‌ها به‌عنوان یک گروه شناخته شوند. به‌طور مثال، یک فعالیت تجاری می‌تواند حداکثر میزان ارزش را برای فعالیت در بازار ایجاد کند. ارزش منصفانه هنگام ترکیب شدن دارایی‌ها با هم دیگر، به قیمتی اطلاق می‌شود که یک معامله تجاری به دلیل فروش آن دارایی دریافت خواهد کرد. بدهی‌هایی هم وجود دارد که سرمایه در گردش را تامین خواهد کرد. یک سری مفروضات هم می‌توانیم داشته باشیم که تعیین کننده هستند.

اصول کلی

یک سری فرض‌ها هنگام بررسی استاندارد شماره ۴۲ وجود دارد که در نرم افزار حسابداری آمیسا و نرم افزار انبارداری به آن توجه می‌شود . سایت آمیسا هم در کارگاه خود به آن‌ها خواهد پرداخت. طی اندازه‌گیری این ارزش، فرض بر این گذاشته می‌شود که بدهی مالی و غیر مالی، به‌عنوان ابزاری مالکانه برای واحد تجاری مربوطه است و به‌عنوان مابه ازا حساب می‌شود. بدهی‌ها همچنان در این سیستم به‌صورت تسویه نشده باقی مانده و فعال حاضر در بازار باید در ایفای آن تعهد داشته باشد.

کارگاه آنلاین نکات مهم استاندارد شماره ۴۲

علاقه‌مندانی که قصد دارند اطلاعات کامل و مفیدی در مورد استاندارد شماره ۴۲ حسابداری کسب کنند، می‌توانند در این کارگاه آنلاین که به همت شرکت iica و سایت آمیسا برگزار می‌شود، شرکت کرده و در هنگام استفاده از نرم افزار حسابداری آمیسا یا هر برنامه دیگری مانند نرم افزار انبارداری از نکات آن استفاده کنند. این نکات معمولا کلی بوده و حتما در کسب و کارهای بزرگ و کوچک به آن نیاز خواهید داشت. سایت آمیسا در تلاش است تا با نرم افزار حسابداری آمیسا قدم بلندی در راستای تامین نیازهای حسابداران و بررسی بهتر صورت‌های مالی بردارد.

نظرات