زمان و تاریخ واریز یارانه مرداد ۱۴۰۱ مشخص شد! (یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۱)

1

خبر جدید درباره یارانه مرداد ۱۴۰۱ : یارانه کمک معیشتی مرداد ۱۴۰۱ مانند ماه های قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، اما آیا یارانه مرداد ماه نقدی است یا کالابرگ؟ در ادامه از زمان واریز یارانه کمک معیشتی ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان مرداد ۱۴۰۱ مطلع شوید

یارانه کمک معیشتی مرداد 1401

زمان و تاریخ واریز یارانه ۳۰۰ هزار تومان مرداد ۱۴۰۱ مشخص شد!

پیگیری های جدید درباره واریز یارانه مرداد ۱۴۰۱ (کمک معیشتی ۳۰۰ هزار تومان – ۴۰۰ هزار تومان) مانند روال ماه های قبل بوده و در سه ماه گذشته یارانه نقدی جدید دولت تاریخ ۲۰ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

چندی پیش نیز رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که زمان واریز ماهانه یارانه‌ ها بیستم هر ماه است، اما با توجه به بحث کالابرگ و کوپن الکترونیکی، تکلیف یالرانه کمک معیشتی مرداد ماه مشخص نیست و باید دید که نحوه پرداخت و واریز برای این ماه چگونه خواهد بود.

هنوز دولت و سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره زمان دقیق واریز یارانه مرداد خبری را اعلام نکرده‌اند اما انتظار می‌رود که این یارانه مانند سه ماه گذشته روز بیستم مرداد ماه واریز شود.

لازم به ذکر است که یارانه دهک‌ های یک تا ۹ و یارانه جاماندگان نیز در مرداد ماه واریز خواهد شد، زیرا این ماه تکلیف جاماندگان مشخص شد و انتظار می‌رود که یارانه این گروه بعد از این در تاریخ معین واریز شود.

۲۰ مرداد ماه روز پنج شنبه است و احتمال می رود یارانه‌ها ساعت ۲۴ روز ۲۱ مرداد واریز و قابل برداشت شود.

گفتنی است که قرار بود یارانه جدید در قالب کالابرگ پرداخت شود. اما چون زیرساخت‌ های توزیع کوپن الکترونیک فراهم نبود قرار شد تا آماده شدن زیرساخت‌ ها این پرداخت، نقدی باشد.

حسین عباسی، استاد اقتصاد هم چندی قبل گفت بعید است که دولت بخواهد و بتواند یارانه نقدی را حذف کند. چون زمانی که پرداخت نقدی به مردم انجام می‌شود، حذف و جایگزینی آن واکنش‌های منفی به همراه دارد.

بسیاری از مردم هم خواستار واریز نقدی یارانه‌ها هستند و می‌گویند این مبلغ را صرف اجاره خانه و هزینه‌های دیگر زندگی خود می‌کنند. برخی دیگر معتقدند دولت باید به واریز نقدی ادامه دهد و نحوه هزینه‌کرد این پول را به خود مردم بدهد.

1 دیدگاه در “زمان و تاریخ واریز یارانه مرداد ۱۴۰۱ مشخص شد! (یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۱)

  1. حسین گفت:

    آقای عباسی درست گفته مردم به پول نقد بیشتر احتیاج دارند یکی مثل من با این یارانه من اجاره خانه مردم، کالا برگ بدردم نمیخوره

نظرات