نکاتی مهم درباره جعبه آماده که فروش محصول را چند برابر می‌کند!

0

نکاتی مهم درباره جعبه آماده که فروش محصول را چند برابر می‌کند!

اغلب افراد بسته‌ بندی را مرتبط با نگهداری، حفاظت و انتقال سالم کالاها می‌دانند، ولی در بازار پیچیده‌ای که این روزها اغلب کسب و کارها با آن درگیر هستند، نقش بسته‌بندی فراتر از یک جعبه محافظت کننده است. بسته‌بندی جایگاه مهمی در جذب مشتری دارد و می‌تواند فروش محصولات شما را متحول کند. اما این موضوع در مورد همه بسته بندی‌ها صدق نمی‌کند!

دسته‌ای از بسته ‌بندی‌ها وجود دارند که آنها را به عنوان جعبه‌های آماده می‌شناسیم. قدرت مانور ما در طراحی ظاهری و گرافیک این جعبه‌ها نسبت به جعبه‌های سفارشی محدودتر است، بنابراین لازم است در طراحی آنها راهکارهایی را در پیش بگیریم که تأثیرگذاری لازم در فروش را داشته باشند. اگر می‌خواهید با این نکات و راهکارها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 ویژگی‌ها و کاربردهای جعبه آماده

جعبه آماده چیست؟

جعبه آماده به جعبه هایی گفته می‌شود که از جنس مقوای کرافت، مقوای گلاسه یا مقوای ایندربورد با روکش سلفون مات یا براق تولید می‌شوند. این بسته بندی‌ها فاقد لوگو، طراحی، نام برند یا رنگ بندی خاصی هستند و نهایتاً بتوان با استفاده از سیلک اسکرین یا چاپ طلاکوب یک لوگو یا طرح ساده را روی آن پیاده سازی کرد. خرید جعبه آماده معمولاً برای کالاها و محصولاتی انجام می‌شود که دوره مصرف کوتاهی دارند؛ مانند جعبه ارسال سفارشات فروشگاه‌های آنلاین، جعبه شیرینی و مواردی از این دست.

با ویژگی‌ها و کاربردهای جعبه آماده آشنا شوید

جعبه آماده همان طور که از نامش پیداست، یک بسته بندی ساده و فوری است. در خصوص ویژگی‌های این نوع بسته بندی اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواردی که می‌توانیم توضیح دهیم، عبارتند از:

  • هزینه چاپ و تولید جعبه‌های آماده در مقایسه با جعبه‌های سفارشی مقرون به ‌صرفه و مناسب است
  • امکان ساخت این جعبه‌ها در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارد
  • جعبه‌های آماده وزن سبکی دارند و حمل و نقل آنها آسان است
  • از نفوذ گرد و غبار، نور یا رطوبت به داخل جعبه و محصول جلوگیری می‌کند
  • این جعبه‌ها قابل بازیافت هستند و با محیط زیست سازگاری دارند

با توجه مقاومت و شکل ظاهری جعبه‌های آماده، این نوع بسته بندی بیشتر برای محصولاتی مناسب است که گران قیمت یا لوکس نیستند و در برابر ضربه یا جابه‌جایی ناشی از حمل و نقل مقاوم هستند. مثلاً اگر کسب و کار شما در زمینه تولید کیف و کفش، فست‌فود، نان و شیرینی‌جات یا فروش آنلاین است، می‌توانید با پرداخت هزینه کم از این بسته بندی‌های سبک و به‌ صرفه استفاده کنید.

اما به نظرتان چه چیزی می‌تواند ظاهر این بسته بندی‌های ساده و بی آلایش را دست خوش تغییر کرده و به فروش حداکثری شما کمک کند؟

حرفه‌ای‌ترین مرکز ارائه خدمات چاپ جعبه آماده

طراحی جعبه‌های آماده با ۷ توصیه خلاقانه!

برای اینکه از جعبه‌های آماده ساده یک بسته بندی خاص و جذاب خلق کنیم، ۷ توصیه مهم وجود دارد که باید در طراحی این جعبه‌ها در نظر بگیریم. این نکات عبارت‌اند از:

۱٫      در طراحی خلاق و منحصر به فرد باشید

منظور از خلاق بودن طراحی عجیب و غریب نیست، چون خلاقیت لزوماً به معنای عجیب بودن نیست. منظور از خلاقیت و منحصر به فرد بودن این است که اگر وارد صنعتی شده‌اید که از محصول شما ده‌ها مدل دیگر در بازار وجود دارد، بسته بندی شما آن‌قدر متفاوت و جذاب باشد که مشتری ترغیب شود شما را انتخاب کند. این ایده می‌تواند در کاربردی بودن، جنس جعبه، رنگ، تصاویر روی جعبه و… عملی شود.

۲٫      از کاربرد آسان و راه‌دست بودن طراحی بسته‌بندی مطمئن شوید

مشتریان جعبه هایی که حمل آن‌ها آسان و راحت باشد، بیشتر دوست دارند. اگر بتوانید بسته بندی محصول خود را طوری طراحی کنید که حمل آن برای مشتری آسان شود، یعنی موفق شده‌اید یکی از مشکلات او را حل کنید. با این کار یک قدم به فروش بیشتر نزدیک تر شده‌اید.

۳٫      به راحتی باز و بسته شدن جعبه آماده دقت کنید

ما امروز با مشتریانی روبه‌رو هستیم که دوست دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسند. اگر این گروه از مشتریان برای باز یا بسته کردن جعبه محصول شما با چالش مواجه شوند، شک نکنید که این آخرین خرید آنها از برند شما خواهد بود. بنابراین به طور جدی توصیه می‌کنیم که به دنبال انتخاب جعبه‌های پیچیده نباشید و بسته بندی را انتخاب کنید که به راحتی باز و بسته شود.

۴٫      طرح روی بسته بندی باید مرتبط با محصول باشد

طرحی که روی جعبه آماده چاپ می‌شود باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشتری بگوید که چه محصولی داخل بسته بندی است. کمی مرموز بودن در بسته بندی محصولات با جعبه‌های آماده بامزه است، اما نه در حدی که تشخیص محصول داخل جعبه برای مشتری به یک معما تبدیل شود. حتی اگر تمایل دارید از کمترین تصاویر و نوشته‌ها روی بسته بندی استفاده کنید، آنها را طوری انتخاب کنید که نشان دهد چه چیزی داخل این جعبه است.

۵٫      نوشته‌های روی بسته بندی واضح و خوانا باشند

در انتخاب نوع، اندازه و رنگ فونت نوشته‌های روی بسته بندی دقت کنید. با توجه به اینکه رنگ اغلب جعبه‌های آماده بازار کرمی یا سفید است، سعی کنید از فونت‌های استفاده کنید که خوانا باشند. همچنین رنگ‌هایی را انتخاب کنید که خیلی زود توجه افراد را به خود جلب می‌کنند.

۶٫      در انتخاب جنس مقوای جعبه آماده دقت به خرج دهید

اگر بودجه کافی دارید، برای ساخت جعبه از مقوایی استفاده کنید که مقاوم باشد. جعبه‌های نازک یا شُل و وانهاده جذابیتی ندارد، به خصوص که ممکن است در طول مسیر حمل تا خانه دچار آسیب شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است، از جعبه‌های آماده ضخیم و مستحکم استفاده کنید.

۷٫      استفاده از تصاویر را فراموش نکنید

هیچ‌ کس، حتی خود ما حوصله بررسی کردن یک بسته بندی پر از نوشته را نداریم. مگر اینکه آن‌قدر خاص و استثنائی طراحی شده باشد که قید شلوغ بودن آن را بزنیم. بنابراین سعی کنید حتماً روی جعبه بسته بندی محصول از تصاویر مرتبط بیشتر از متن استفاده کنید.

جعبه آماده

افرا گرافیک؛ حرفه‌ای‌ترین مرکز ارائه خدمات چاپ جعبه آماده

گروه افرا گرافیک به عنوان یک مجموعه پیشرو در زمینه چاپ و طراحی جعبه‌های آماده با تشکیل تیمی از افراد مجرب و متخصص در زمینه طراحی و چاپ فعالیت خود را آغاز کرده و با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ، موفق شده طیف وسیعی از محصولات تبلیغات چاپی را در بالاترین سطح کیفی به مشتریان ارائه کند.

تیم افرا گرافیک علاوه بر ارائه قیمت‌های رقابتی، برای تسهیل امور مشتریان بستر آنلاینی را فراهم کرده تا با مراجعه به نشانی afragraphic.com سفارش خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به آسانی ثبت کنند و از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی تیم طراحی این مجموعه نیز بهره مند شوند. افرا گرافیک با بیش از ۱۵۰ پروژه موفق توانسته به بهترین شیوه رضایت مشتریان را جلب کند.

نظرات