رزرو تمیزترین مسافرخانه و هتل های ارزان تهران با اسنپ روم

0

به احتمال زیاد شما هم می‌دانید که هر شهر و کشوری با یک نماد و سمبل شناخته می‌شود. آیا تا به حال با خود اندیشیده‌اید در سراسر دنیا ایران را با چه نماد مکانی می‌شناسند؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از نمادهای مهم مکانی کشور ایران در پایتخت قرار دارد و آن جایی نیست جز برج آزادی. برج آزادی یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین مکان‌هایی است که هنوز به همان زیبایی سابق خود پا برجا است. این برج یکی از مکان‌هایی است که اکثر مسافران در جلوی آن ثبت خاطره کرده‌اند و عکس‌های زیبایی دارند.

 اسنپ روم

اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد سفر به تهران را دارید، بازدید از این مکان تاریخی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید و با رزرو مسافرخانه تهران خیالتان را بابت اقامت راحت کنید. در این مطلب توضیحات کاملی درباره تاریخچه و ویژگی‌های برج آزادی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا آگاهانه و با اطلاعات کامل به بازدید از این مکان بپردازید.

تعریف برج آزادی

هتل ارزان تهران

این برج در سال ۱۳۴۹-۱۳۵۰ به دستور شاه پهلوی ساخته شد و هنوز هم به عنوان نماد ایران شناخته می‌شود. این برج در سال ۱۳۵۳ به لیست آثار ملی ایران اضافه شد و به دلیل محبوبیت بسیار، از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ عکس آن بر روی اسکناس‌های ۲۰۰ تومانی چاپ شد. معماری این برج بسیار خاص بوده و می‌توان گفت تلفیقی از معماری ساسانی، هخامنشی و اسلامی است.

برج آزادی در غرب تهران و نزدیک فرودگاه بین المللی قرار دارد، بنابراین اکثر توریستان و مسافران پیش از رسیدن به مهمانپذیر تهران با این برج زیبا و با عظمت روبرو می‌شوند.

موقعیت جغرافیایی برج آزادی

اگر بخواهیم درباره آدرس و موقعیت جغرافیایی برج آزادی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم می‌توانیم بگوییم این برج در وسط میدان آزادی قرار دارد. در مجاورت این میدان ترمینال مسافربری و ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس برون شهری و درون شهری بسیاری وجود دارند.

همین موضوع باعث می‌شود مسافران در هنگام رسیدن به شهر تهران و دیدن این بنای باعظمت تصمیم بگیرند در یک هتل ارزان قیمت در تهران و در نزدیکی برج اقامت داشته باشند تا بتوانند راحت‌تر به بازدید از این مکان بپردازند.

نزدیکی مهمانپذیر تهران به برج آزادی باعث می‌شود مسافران در هر ساعت از شبانه روز شاهد زیبایی آن باشند، چه در تاریکی شب با نور مهتاب و نورافکن‌ها و چه در طول روز.

تاریخچه برج آزادی

اگر بخواهیم درباره تاریخچه و قدمت این برج سخن بگوییم می‌توانیم به سال ۱۳۳۹ بازگردیم، زمانی که شاه پهلوی به فکر ساخت نمادی در یکی از میدان‌های تهران افتاد. در سال ۱۳۴۵ براساس آگهی و فراخوانی که در روزنامه‌ها چاپ شده بود، از معماران و دانشجویان معماری خواسته شد که طرح‌های موردنظر خود را کشیده و ارسال کنند. در نهایت حسین امانت، یک دانشجوی ۲۴ ساله، طرح اولیه برج آزادی را ارائه داد و مورد پذیرش واقع شد.

چند سال بعد در سال ۱۳۴۵ استارت ساخت و تاسیس این برج زده شد و دقیقا ۲۸ ماه بعد کار ساخت این بنا به پایان رسید. در سال ۱۳۵۰ با رونمایی از منشور ۲۵۰۰ ساله کوروش کبیر، برج آزادی نیز افتتاح شد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در ابتدا تنها قسمت زیرزمین و بنای کلی ساختمان آماده شده بود و به مرور زمان بخش‌های مختلفی به آن اضافه شد.

بخش‌های مختلف بـرج آزادی

مسافرخانه تهران

اگر در سفرتان به تهران قصد داشتید به بازدید از برج آزادی بپردازید، بهتر است صبح زود از مسافرخانه تهران خارج شوید تا زمان کافی برای بازدید از تمامی قسمت‌ها داشته باشید.

–         موزه برج آزادی: بعد از تاسیس برج، در طی دو سال ساخته شد و مورد بازدید قرار گرفت.

–         ورودی و زیرزمین برج: این برج ارتفاع ۶۳ متری دارد که تنها ۴۵ متر از آن بر روی زمین قرار دارد و این به معنی وجود زیرزمینی با وسعت بزرگ در دل این برج است.

–         سالن ایران شناسی: بعد از ورود به داخل برج اولین قسمتی که مسافران با آن روبرو می‌شوند، سالن ایرانشناسی است. در این سالن علاوه بر وجود ماکتی بزرگ از ایران، بخش‌های تفکیک شده از مکان‌ها و شهرهای مختلف ایران نیز وجود دارد. به عبارتی می‌توان گفت شما با بازدید از این مکان به تمامی شهرها و نقاط ایران سفر کرده‌اید.

–         سالن سینما آزادی: یک سالن کوچک با ظرفیت ۵۰ نفره که در جوار سالن ایرانشناسی قرار دارد؛ اما متاسفانه هنوز استفاده‌ای از این سالن سینما انجام نشده است.

این برج دارای بخش‌هایی چون تالار کهن، تالار آینه، سالن تشریفات، سالن نمایش، گذرگاه پیشینیان و غیره است.

سخن پایانی

در این مقاله درباره برج آزادی و تاریخچه و ویژگی‌های آن اطلاعات مفیدی کسب کردید. شما می‌توانید به عنوان مسافر به رزرو هتل ارزان قیمت در تهران در نزدیکی این برج بپردازید. برای این امر می‌توانید از اپلیکیشن اسنپ روم، سوپر اپلیکیشن اسنپ، وب سایت اسنپ روم و حتی تماس تلفنی نیز استفاده کنید تا مسافرخانه تهران و مهمانپذیر تهران دلخواه خود را انتخاب کرده و رزرو کنید. مجموعه اسنپ روم دارای مشاوره ۲۴ ساعته و همه روزه است. شما می‌توانید در طول سفر از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید.

نظرات