آشنایی با برند لاستیک سازی هانکوک، دانلوپ و کومهو

0

بررسی لاستیک­های دانلوپ، کومهو و هانکوک
زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه
امروزه لاستیک به طور قطع یکی از مهم‌ترین قطعات در هر خودرویی است. برخورداری از یک لاستیک مناسب از یک برند لاستیک سازی معروف می‌تواند رانندگی راحت­تر، حرکتی نرم و منعطف را برای راننده و سرنشینان خودرو به همراه داشته باشد.

 بهترین برندهای لاستیک سازی

قیمت لاستیک یکی از عناصر تأثیرگذار در خرید لاستیک می‌باشد که در شرایط اقتصادی امروز ایران می‌تواند مهم‌ترین فاکتور محسوب گردد. به گونه‌ای که مشتریان کالاهای گران­قیمت را بسیارکم و منحصراً خاص نموده است.

یک لاستیک خوب می‌تواند منجر به رانندگی دلنشین و روان گردد. از سوی دیگر انتخاب لاستیک مناسب می‌تواند در طول عمر و دوام قطعات جلوبندی خودرو بسیار کمک کننده باشد. بنابراین داشتن اطلاعات دقیق راجع به لاستیک خودرو می‌تواند منجر به صرفه جویی‌های اقتصادی در آینده نیز گردد. در ادامه به مقایسه‌ی سه برند مطرح لاستیک دانلوپ، کومهو و هانکوک خواهیم پرداخت.

آشنایی با برند لاستیک سازی هانکوک

شرکت بزرگ و بین المللی لاستیک هانکوک با ۸ کارخانه و تعداد ۲۰۰۰۰ هزار نیرو یکی از مطرح‌ترین برندهای لاستیک‌سازی در جهان است. پیام تیم هانکوک به مشتریان خود این است که ما در تحقیقات خستگی ناپذیر غرق خواهیم شد، نبردی بی‌باکانه راه خواهیم انداخت و از نوآوری‌های جسورانه برای ارائه‌ی فناوری‌های پیشرفته که حمل و نقل جهانی را متأثر می‌کند؛ بهره خواهیم گرفت.

در ادامه این برند قدرتمند با جمله‌ی ما رضایت مشتریان خود را تأمین می‌کنیم. توصیف خود را به پایان می‌رساند. شرکت هانکوک در حال حاضر به تولید لاستیک برای اتومبیل‌های سواری می‌پردازد و انواع لاستیک‌ها برای فصول مختلف و شرایط آب و هوایی متنوّع را تولید می‌نماید.

آشنایی با برند لاستیک سازی کومهو

این برند یکی از برندهای بسیار مطرح در زمینه تولید لاستیک می‌باشد. لاستیک کومهو یکی از ۳ برند بزرگ کره حنوبی در زمینه تولید تایر برای اتومبیل است. که بزرگترین کارحانه این برند در کوانجو کره‌ی جنوبی واقع شده است.

مراکز دیگر این برند در شهرهایی نظیر آکرون، اوهایو، بیرمنگام و انگلستان واقع شده است. کومهو در اوّلین روز شروع خود روزانه ۲۰ لاستیک تولید می‌کرد. امّا به مرور زمان توانست با ارتقاء کیفیّت تولیدات به یک شرکت بین المللی مبدّل گردد. لاستیک‌های این شرکت به صورت تمام فصل، تابستانه یا زمستانه می‌باشد.

آشنایی با برند لاستیک سازی دانلوپ

لاستیک دانلوپ یکی از شرکت‌های مطرح تایرسازی است که برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ در بوفالو نیویورک تاسیس گردید. دانلوپ تولید کننده‌ی تایر برای اتومبیل، کامیون‌های تجاری، اتومبیل‌های مسابقه و همچنین لاستیک‌های ماشین آلات سنگین می‌باشد. در سال ۱۹۶۳ شرکت لاستیک‌سازی سومیتومو با خرید لاستیک دانلوپ ژاپن کنترل آن را به دست گرفت.

آشنایی با علامت­های مختلف روی لاستیک­ها

اگر به دیواره‌ی لاستیک نگاه کنید. با یک سری حروف و اعداد مواجه خواهید شد که هر کدام مفهوم خاصی دارد. برای خواند مطلب بیشتر در این مورد می توانید عبارت ” علامت های روی دیواره لاستیک چه معنی دارند؟” در گوگل جستجو و روی لینک اول کلیک کنید.

امّا این علائم تنها علامت‌های درج شده روی تایر خودرو نیست و شما می‌توانید دیگر علامت‌ها را نیز روی تایرهای خودرو مشاهده نمایید که در ادامه به صورت کامل راجع به آن‌ها صحبت خواهیم نمود.

  • M+S: اگر احیاناً با این علامت روی لاستیک خود مواجه شدید اصلا تعجّب نکنید. چرا که این علامت به معنی آن است که لاستیک شما قابلیت استفاده در تمام فصول سال را دارد و بنابراین یک لاستیک کاملاً عمومی محسوب می‌گردد.
  • P: این حرف نشان دهنده‌ی نوع لاستیک شما می‌باشد. عمدتاً لاستیک‌های برای خودروهای سواری، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها و ماشین آلات کشاورزی تولید و روانه‌ی بازار می‌گردند.
  • R: این حرف نشان دهنده رادیال بودن لاستیک شماست. امروزه تقریباً بیشتر لاستیک‌های موجود در بازار از نوع رادیال می‌باشند.
  • OE: این حرف نشان دهنده­ی این است که آیا لاستیک برای استفاده در یک وسیله‌ی نقلیه خاص طراحی شده است.
  • اطلاعات فشار باد تایر: یکی از مواردی که ممکن است در حین نگاه کردن با آن مواجه شوید عبارت (TyrePressureInformation) است. این عبارت نشان دهنده اطلاعات فشار باد است. فشار باد نشان می‌دهد که آیا لاستیک شما دارای باد زیاد، کم و یا متوسط است.
  • تاریخ تولید: این عدد تقریباً روی تمامی محصولات از جمله لاستیک‌ها وجود دارد و نشان دهنده زمان تولید لاستیک است.
  • علامت و شماره تایید ECE: این عبارت نشان دهنده استاندارد بودن لاستیک بر اساس استاندارد اروپا می‌باشد.

 

مزایا و معایب لاستیک­های خارجی در بازار ایران

بهترین برندهای لاستیک سازی

برندهای لاستیک سازی| دانلوپ، کومهو و هانکوک

  • کیفیّت بالا: معمولاً این لاستیک‌ها بسیار باکیفیّت هستند و تجربه رانندگی نرم و دلنشین را برای راننده و سرنشینان به همراه دارند.
  • بهره گیری از تکنولوژی روز: از آن جایی که شرکت‌های تولیدکننده این لاستیک جزء شرکت‌های مطرح و بین المللی هستند و از تیم تحقیقاتی بزرگ و گسترده برخوردارند. عمدتاّ جدیدترین تکنولوژی‌ها را در ساخت محصولات خود به کار می‌گیرند.
  • دوام بالا: استفاده از مواد مرغوب و تکنولوژی بالا سبب دوام بالای این لاستیک‌ها شده است.
  • قیمت بالا: شاید تنها عیبی که بتوان بر روی این لاستیک‌ها گذاشت؛ قیمت بالای آن‌ها می‌باشد که با توجّه به دلاری بودن این کالا قیمت تمام شده‌ی آن برای مصرف کننده‌ی داخلی زیاد است.

در انتخاب یک لاستیک باید به چه عواملی توجّه کنیم؟

از جمله مهم‌ترین عواملی که در خرید لاستیک باید به آن توجّه نمایید. عبارتند از:

  1. فصل: بله. درست شنیدی شما باید با توجّه به شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که می‌خواهید از لاستیک استفاده نمایید. نوع لاستیک خود را انتخاب نمایید. لاستیک‌ها برای مناطق زمستانی و سرد، گرم و تابستانی یا تمام فصول تهیّه و روانه‌ی بازار می‌شوند.
  2. تاریخ تولید: یکی از عوامل بسیار مهم در خرید لاستیک توجّه به تاریخ تولید آن‌ها می‌باشد. از آن جایی که این لاستیک‌ها در مدّت زمان معینی باید استفاده شوند. در صورت بلااستفاده ماندن ممکن است خاصیت اوّلیّه خود را از دست دهند و دوام آن‌ها به شدّت کاهش یابد. بنابراین سعی کنید از لاستیک‌های که به تازگی تولید شده‌اند؛ استفاده نمایید.
  3. قیمت: یکی از عوامل مهم برای خرید لاستیک میزان بودجه‌ی شماست. قطعاً در بازار لاستیک‌های گران قیمت و ارزان قیمت وجود دارد که شما بسته به بودجه‌ی خود باید از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

جمع­بندی کلی: سه برند لاستیک‌ سازی کومهو، دانلوپ و هانکوک برندهای مطرح در زمینه‌ی لاستیک‌سازی می‌باشند. اگر به دیواره‌ی لاستیک‌های خریداری شده نگاهی بیندازید. با علائم و اعداد خاصی مواجه می‌شوید که بیانگر مشخصات لاستیک خریداری شده توسط شماست. در انتخاب یک لاستیک مناسب شما باید به سه موضوع مهم فصل، تاریخ تولید و قیمت توجّه نمایید.

نظرات