علت قطعی اینترنت امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱

0

قطعی گسترده اینترنت در تهران

قطعی اینترنت های خانگی امروز تهران : از صبح امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ مخاطبان زیادی از قطعی گسترده اینترنت‌های خانگی و همراه در تهران خبر می دهند.

قطعی اینترنت

اختلال برق در شرکت ارتباطات زیرساخت (ساختمان LCT) باعث اختلال شدید اینترنت در کشور شده است.

امروز چندمین بار هست که در سال ۱۴۰۱ اختلال برق توی ساختمان LCT باعث میشه [تقریبا] تمام شبکه ی کشور تحت تاثیر قرار بگیره.(ارتباطات داخل کشور و بین الملل)

تجهیزات اصلی اغلب شرکت های ارایه دهنده خدمات دسترسی و دیتاسنتر در این مرکز قرار داره و اختلال برق در سالن colocation رخ داده است.

در حال حاضر دسترسی به برخی از تجهیزات میسر نیست . تجهیزاتی که در این سالن قرار دارند برقرار کننده ارتباطات اکثر سرویس دهنده ها باهم هستند. بعنوان مثال اگر شما اینترنت شاتل داشته باشید و بخواهید سایت آپارات را که در شرکتی دیگری است باز کنید این امکان میسر نیست. (به نقل از اکانت توییتری @mozafary )

 

در روزهای اخیر، سرعت و کیفیت اینترنت با چالش‌های فراوانی روبه رو شد. از یک سو اینترنت همراه اپراتورهای تلفن همراه با قطعی مواجه شد، امروز اما این کندی و قطعی به اینترنت مخابرات کشیده شده‌است.

این در حالی است که مسئولان و اپراتورها دلیل قانع کننده‌ای برای این کندی و قطعی‌های گسترده نمی‌آورند. در حالی که وزارت ارتباطات وعده داده بود با افزایش تعرفه‌های اینترنت نه‌تنها سرعت اینترنت بلکه کیفیت آن نیز افزایش می‌یابد.

نظرات