دانشگاه های انگلیس | شرایط تحصیل در بهترین مراکز آموزشی این کشور

0

دانشگاه های انگلیس؛ همیشه در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان

شما می‌توانید در انگلیس، از برخی از برترین استادان در معتبرترین دانشگاه‌های جهان بیاموزید و از حمایت علمی استثنایی آن‌ها بهره‌مند شوید؛ در کنار برخی از درخشان‌ترین استعدادها تحصیل کنید و مهارت‌های خود را با استفاده از تکنولوژی روز ارتقا دهید. انگلیس همچنین پیوند بین دانشگاه و صنایع را از طریق پروژه‌های تحقیقاتی افزایش داده است. بنابراین تحصیل در انگلیس، موقعیت‌های شغلی و کارآموزی استثنایی را برای شما فراهم می‌کند. در این مطلب، به موضوع ویزای تحصیلی و شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلیس می‌پردازیم.به یاد داشته باشید که داشتن مشاور مهاجرت تحصیلی می تواند نقطه قوت شما در مسیر مهاجرت باشد.

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

معرفی بهترین دانشگاه های انگلیس

دانشگاه های انگلستان به دلیل برتری علمی و برخورداری از ویژگی‌های متعدد، شناخته شده‌اند. در نتیجه، تحصیل در انگلیس تجربه‌ای خاص و غنی است. از سوی دیگر، دانشگاه های انگلیس در هر سال تحصیلی، تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی را پذیرش می‌کنند. جالب است بدانید که طبق آخرین آمار مرتبط با مهاجرت تحصیلی به انگلیس، در حال حاضر، ۴۸۵۶۴۵ دانشجوی بین‌المللی در مراکز آموزشی این کشور، ثبت نام کرده‌اند. این دانشجویان با مطالعه در زمینه‌های حقوق، پزشکی، اقتصاد یا سایر رشته‌های مرتبط با علم، از امکانات موجود در مراکز آموزشی این کشور، نهایت استفاده را می‌برند.

انگلیس، نمونه کاملی از یک محیط متنوع است که در آن، دانشجویان می‌توانند مهارت‌های بسیاری به دست آورند و همچنین در یک جامعه بین‌المللی، رشد کنند. در ادامه، با چند مورد از بهترین دانشگاه های انگلیس آشنا می‌شویم.

دانشگاه ساوت‌همپتون

ساوت‌همپتون در سواحل جنوبی انگلستان و در نزدیکی جزیره وایت قرار دارد. بر طبق آمار از ۲۲۰۰۰ دانشجوی ثبت نام شده در دانشگاه ساوت‌همپتون، ۳۴ درصد به دانشجویان بین‌المللی اختصاص دارد. یکی از مزایای این مجموعه، این است که هر دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی از سه سال مشاوره شغلی برخوردار است. همچنین این دانشگاه با بسیاری از موسسات دانشگاهی در سراسر جهان، همکاری می‌کند.

دانشگاه آکسفورد

به احتمال زیاد، بارها نام آکسفورد را شنیده‌اید. این مجموعه آموزشی، قدیمی‌ترین دانشگاه در تمام کشورهای انگلیسی زبان است و یک سوم دانشجویان آن، دانشجویان بین‌المللی هستند. همچنین ۶۳ درصد از دانشجویان کارشناسی ارشد در این دانشگاه، اهل کشورهای خارج از بریتانیا می‌باشند.

دانشگاه های انگلیس

در سال‌های اخیر، دانشگاه آکسفورد مرتبا در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد، از جمله رتبه دوم در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال ۲۰۲۲ و رتبه اول در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۲٫ اعتبار و تاثیر تاریخی دانشگاه آکسفورد، محسوس است. زیرا آکسفورد طیفی گسترده از رشته‌های تحصیلی از علوم انسانی تا پزشکی را ارائه می‌دهد و در تحقیقات نیز پیشرو است.

دانشگاه کینگستون

دانشگاه کینگستون بر اساس رتبه بندی نشریه گاردین در سال ۲۰۲۲، در بین ۵۰ دانشگاه برتر بریتانیا قرار دارد. این مرکز آموزشی تمرکز خاصی روی هنرها و صنایع‌دستی دارد. از این رو، به گزینه‌ای فوق‌العاده برای دانشجویان علاقه‌مند به طراحی، تصویرسازی و انیمیشن می‌باشد. همچنین دانشگاه کینگستون بستر را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی، فراهم کرده است. بر اساس وبسایت دانشگاه کینگستون، نزدیک به ۲۲ درصد از جمعیت دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی از بیش از ۱۴۰ کشور خارج از اروپا تشکیل می‌دهند.

ویزای تحصیلی انگلیس

انگلستان، کشوری فوق‌العاده برای زندگی و تحصیل است، اما پیش از ورود به این کشور، باید ویزای تحصیلی انگلیس را دریافت کنید. البته اتباع سوئیس و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (EEA) برای ورود به این کشور، نیازی به ویزا ندارند.

اگر در حال تحصیل در یک دوره کوتاه مدت هستید و بیش از ۱۸ سال سن دارید، می‌توانید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کوتاه مدت کنید که برای اکثر دوره‌های کوتاه مدت تا شش ماه اعتبار دارد و برای دوره‌های زبان انگلیسی تا ۱۱ ماه قابل تمدید است.

اگر دوره طولانی‌تری را انتخاب کرده‌اید، باید مطمئن شوید که موسسه انتخابی شما شرایط اخذ مجوز سطح ۴ (Tier 4) را دارد. ویزای سطح ۴ کودک برای افراد ۴ تا ۱۷ ساله است که می‌خواهند در یک مدرسه مستقل در انگلستان تحصیل کنند و ویزای سطح ۴ عمومی نیز برای افراد بالای ۱۶ سال است.

پیش‌نیازهای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

چندین شرط اولیه برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان وجود دارد که باید آن‌ها رعایت کنید. در ابتدا، باید اثبات کنید که امکان شرکت در یک دوره تمام وقت از یک دانشگاه مورد تایید، به شما ارائه شده است. البته مرکز آموزشی که انتخاب کرده‌اید، باید در فهرست مراکز سطح ۴ باشد.

ویزای تحصیلی انگلیس

در گام بعدی، باید یک گواهینامه بین‌المللی مهارت در زبان انگلیسی ارائه کنید تا ثابت شود که نوشتار و گفتار انگلیسی را درک می‌کنید. در گام بعدی، باید مدارکی ارائه کنید که اثبات می‌کنند، شما بودجه کافی برای حمایت از خود و افراد وابسته به خود را دارید و در عین حال، هزینه دوره آموزشی را نیز پرداخت می‌کنید. لازم به ذکر است که این الزامات برای تمام دانشجویان از سراسر جهان وجود دارد. این بدان معناست که شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس برای دانشجویان هندی، آمریکایی، چینی، استرالیایی و …. یکسان است.

چگونه برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنم؟

در ابتدا باید بررسی کنید که آیا نیاز به اخذ ویزای دانشجویی انگلیس دارید یا خیر. شما می‌توانید این کار را در وبسایت مربوط به امور مهاجرین انجام دهید. به این نکته توجه کنید که برای ویزای دانشجویی (ویزای Tier 4 عمومی)، به صورت آنلاین درخواست دهید. سپس باید تمام مدارک خود را ارسال کنید یا حضورا به کنسولگری انگلستان ببرید. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای دانشجویی
  • نامه پذیرش در دوره (CAS)؛ اگر از تاریخ صدور این سند، بیش از شش ماه گذشته باشد، درخواست شما رد می‌شود
  • مدرک تمکن مالی؛ شما باید اثبات کنید که هزینه‌های سال اول تحصیل و زندگی (حداکثر تا نه ماه) را دارید. البته شرایط سنی و محل تحصیل نیز بر مقدار تعیین شده، تاثیر می‌گذارند
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • فیش حقوقی
  • گواهی‌های موقت (Original mark sheets/provisional certificates)
  • جدول نمرات امتحاناتی مانند TOEFL، GMAT، IELTS و …

مشاور مهاجرت تحصیلی

تحصیل در انگلستان؛ فرصتی فوق‌العاده برای تحقق اهداف زندگی

دانشگاه های انگلیس از بهترین استانداردهای علمی در جهان برخوردارند. در واقع، چهار دانشگاه از ۱۰ دانشگاه برتر جهان از جمله دانشگاه‌های این کشور هستند. در انگلیس، دانش عملی بر یادگیری کتاب‌های درسی ترجیح داده می‌شود. از این رو، دانشجویان تفکر انتقادی و مهارت‌های تحلیلی را همراه با توانایی عملی در رشته انتخابی خود به دست می‌آورند. همچنین کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است. در نتیجه، کشور انگلیس، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل، کار و زندگی می‌باشد.

نظرات