تو ۸ ماه از رتبه ۴۶ هزار کنکور تجربی رسیدم به ۹۶۰!

0

همه ما می دانیم که کنکور تجربی نسبت به سایر رشته ها، شرکت کنندگان بیشتری دارد. به همین دلیل، افراد برای قبولی در آن و کسب رتبه های برتر، باید بسیار تلاش کنند. افراد برای کسب رتبه ای خوب در کنکور تجربی، می توانند از برنامه ریزی کنکور تجربی و تجربه های افراد برتر استفاده نمایند. در واقع، بهتر است که آن ها با رتبه برترها مصاحبه کرده و سوالات خود را از این طریق از آن ها بپرسند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید در کنکور تجربی شرکت کنید و رتبه خوبی به دست آورید، می توانید از طریق سایت ایران تحصیل با فردی که پس از ۸ ماه تلاش، رتبه خود را از ۴۶ هزار به ۹۶۰ رساند، ارتباط برقرار کنید. یکی از مشاوران ما با این فرد مصاحبه کرده است که برای دانستن رمز موفقیت او و شیوه مطالعه اش، بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله تمامی مکالمات بین آن دو را به طور کامل در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 مشاور تحصیلی برای کنکور تجربی

مصاحبه با رتبه برتر کنکور تجربی

کنکور تجربی یکی از بزرگ ترین آزمون های زندگی دانش آموزان است که قبولی در آن کمی دشوار می باشد. افراد برای قبولی در کنکور تجربی حتما باید یک برنامه منسجم و دقیق داشته باشند. علاوه بر این، آن ها باید بدانند که شیوه صحیح مطالعه چگونه است و طبق برنامه ای اصولی، مطالعه خوبی داشته باشند. آن ها می توانند برای دانستن این موارد هم از تجربه های رتبه های برتر استفاده کنند و هم از مشاوره های تحصیلی کمک بگیرند. به همین دلیل، مشاوره کنکور در ایران تحصیل با یکی از رتبه های برتر که توانسته است رتبه ای سه رقمی را کسب کند، مصاحبه کرده است که مصاحبه این دو، به شرح زیر می باشد:

چه زمانی برای خواندن کنکور شروع کردی؟

من همواره در کلاس های مدرسه به درس خوب گوش می کردم و درس خوان بودم اما، به طور جدی از ۸ ماه پیش از کنکور، به صورت جدی مطالعه را آغاز کردم. در این ۸ ماه به صورت جدی برای قبولی و کسب رتبه ای خوب تلاش کردم و با کمک مشاورم شیوه اصولی و صحیح مطالعه را آموختم. سپس، طبق برنامه ای منسجم، تمامی دروس را به نوبت مطالعه کردم.

چه درصدهایی را در آزمون سراسری توانستی کسب کنی؟

من در کنکور سعی کردم که تمامی سوالاتی که به پاسخ آن ها یقین دارم را پاسخ دهم و سوالاتی که به آن ها شک دارم را بدون جواب باقی بگذارم. به همین دلیل، در درس ادبیات ۶۴ درصد، درس عربی ۸۲ درصد، درس دین و زندگی ۷۸ درصد، درس زبان انگلیسی ۹۱ درصد، درس زمین شناسی ۸۱ درصد، درس ریاضی ۵۶ درصد، درس زیست ۸۷ درصد، درس فیزیک ۹۳درصد و در درس شیمی ۷۹ درصد را کسب نموده ام.

مشاور تحصیلی برای کنکور تجربی

در کدام یک از دروس نام برده، عملکرد بهتری داشتی؟

لازم به ذکر است تا بگویم که برای کسب رتبه ای خوب، نباید فقط در یک درس عملکردی خوب داشته باشیم. بلکه، باید در تمامی دروس کنکور عملکرد خوب داشته باشیم. اما، همه افراد در طی سال های تحصیلی خود یک درس را بیشتر از سایر دروس دوست دارند؛ من هم درس فیزیک را نسبت به سایر دروس بیشتر دوست دارم. لذا، این درس را بیشتر از سایرین مطالعه کردم و به صورت تخصصی تر تست های آن را تمرین می کردم. به همین دلیل، درصد کسب شده ام در درس فیزیک نسبت به سایر دروس، بالاتر شده است.

چگونه توانستی تمامی دروس را به خوبی مطالعه کنی؟

من برای این که بتوانم به صورت همزمان تمامی دروس کنکور را بخوانم و تست های آن را بزنم، از یک برنامه اصولی استفاده کردم. در واقع، یک برنامه زمانی منسجم و اصولی است که این امکان را فراهم آورد که بتوانید هم به خوبی تمامی دروس را مطالعه کنید و هم زمان کافی برای استراحت و تفریح داشته باشید. من برنامه تحصیلی خود را از مشاور کنکور پزشکی در مرکز مشاوره ایران تحصیل دریافت کردم. برای اطلاع بیشتر و دریافت برنامه ای اصولی، می‌توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره ( ۵۳۰۷ ۹۰۷ ۹۰۹ )  تماس حاصل فرمایید و با تعیین هدف مشخص و برنامه ریزی اصولی برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید. برای رزرو مشاوره برای یادگیری اصولی مدیریت زمان، تست زنی و برنامه ریزی درست برای مطالعه، بعد از ورود به لینک بالا از قسمت نوار آبی پایین صفحه فرم رزرو را پرکنید.

چه منابعی را برای کنکور مطالعه می کردی؟

من پیش از تهیه کتاب های تست، ابتدا به طور کامل تمامی کتاب های درسی را به خوبی و طبق برنامه، مطالعه می کردم. پس از مطالعه کتاب های درسی، کتاب های تستی را که مشاورم معرفی کرده بود را تهیه کرده و می خواندم. این کتاب های غیر درسی، در آشنایی با نحوه سوالات کنکور خیلی به من کمک کردند.

در طی روز چند ساعت درس می خواندی؟

من در طی روز هم درس می خواندم و هم به میزان کافی استراحت و تفریح می کردم. طبق تست های مختلفی که مشاورم از من گرفته بود و صحبت هایی که بین ما شده بود، تصمیم گرفتیم که من در طی روز ۸ الی ۱۲ ساعت مطالعه مفیدی داشته باشم. اما، برخی از اوقات نیز بنا به دلایل مختلفی ممکن بود که نتوانم ۸ ساعت مطالعه داشته باشیم. به همین دلیل، مشاور تحصیلی من در روزهای دیگر، ساعت هایی را برای جبران کمبود مطالعه ام در نظر گرفته بود.

مشاور تحصیلی برای کنکور تجربی

آیا در آزمون های آزمایشی شرکت می کردی؟

بله، من به طور مکرر در آزمون های آزمایشی شرکت می کردم. شرکت در این آزمون ها باعث شدند تا هم بدانم که در چه رده ای قرار دارم و بتوانم خودم را با دیگر شرکت کنندگان مقایسه کنم و هم با نحوه طراحی سوالات کنکور آشنا شوم. لازم است بگویم که نمی توانستم اعتماد کنم و در هر آزمونی شرکت کنم زیرا، آزمون های مختلفی وجود دارند که هیچ شباهتی به کنکور ندارند و فقط زمان را هدر می دهند. به همین دلیل، از مشاور تحصیلی خودم کمک گرفتم و در بهترین آزمون های آزمایشی شرکت کردم.

آیا پس از شرکت در آزمون های آزمایشی، رفع اشکال و تحلیل آزمون را انجام می دادی؟

بله، من پس از هر آزمون با کمک مشاورم سوالات آن آزمون را تحلیل کرده و اشکالات خود را رفع می کردم. اوایل، این کار را انجام نمی دادم و این بزرگ ترین اشتباه من بود. زیرا، زمانی که سوالات را تحلیل می کردم به خیلی از نکات به خوبی پی می بردم. اما، لازم است بگویم که من بلافاصله پس از آزمون، این کار را انجام نمی دادم. بلکه، چند روز پس از آزمون در کنار برنامه های درسی خود این کار را انجام می دادم.

آیا از مشاوره تحصیلی کمک می گرفتی؟

بله، همان طور که از ابتدا مصاحبه چندین بار بیان کردم، من از یک مشاور تحصیلی خوب کمک می گرفتم. مشاورم به من از همان ابتدا در تمامی زمینه ها کمک های بسیاری کرد و باعث شد بتوانم از رتبه ۴۶ هزار به رتبه سه رقمی کنکور دست پیدا کنم. این که رتبه ام سه رقمی بشود یکی از آرزوهایی بود که با برنامه ریزی های اصولی، پشتیبانی ۲۴ ساعته مشاورم و تلاش های مکرر خودم، توانستم به آن برسم.

به همین خاطر، به بقیه افرادی که می خواهند در این کنکور شرکت کنند نیز توصیه می کنم که حتما برای موفقیت خودشان از مشاور تحصیلی کمک بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مشاور تحصیلی من می ‌توانید با مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره ( ۵۳۰۷ ۹۰۷ ۹۰۹ )  تماس حاصل فرمایید و با کمک مشاوران این مجموعه، به اهداف خود برسید.

مشاور تحصیلی برای کنکور تجربی

سوالات متداول پیرامون کنکور تجربی

  • برای موفقیت در کنکور تجربی در طی روز چند ساعت درس بخوانیم؟

برای موفقیت در این کنکور بسته به شرایط هر فرد می توان از ۸ الی ۱۲ ساعت درس خواند.

  • چگونه می توان در چند ماه رتبه خوبی را کسب کرد؟

با داشتن برنامه ای اصولی، تلاش های مکرر، شرکت در آزمون های مختلف، داشتن مشاور و…. می توان در چند ماه رتبه خوبی را کسب نمود.

  • آیا داشتن مشاور امری الزامی است؟

داشتن مشاور الزامی نیست اما، افرادی که با توانستند رتبه خوبی را کسب نمایند، همگی مشاور تحصیلی داشتند.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما داوطلبان عزیز را با تجربه های فردی که توانسته است رتبه ای سه رقمی دریافت کند، آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که داشتن یک مشاور سبب کسب رتبه ای خوب نمی شود؛ بلکه، خود شما نیز باید برای کسب رتبه ای برتر تلاش کنید. در واقع، مشاور زمانی می تواند قبولی شما را تضمین کند که خود شما نیز برای رسیدن به اهدافتان به طور مکرر و بدون خستگی تلاش کنید. به یاد داشته باشید که در هنگام دریافت مشاوره، حتما افرادی را انتخاب کنید که تجربه و مهارت زیادی در این زمینه دارند. مشاوران ما در ایران تحصیل، با داشتن چندین سال سابقه می توانند شما را در این زمینه یاری رسانند. برای ارتباط با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل  از طریق شماره ( ۵۳۰۷ ۹۰۷ ۹۰۹ ) تماس حاصل فرمایید.

نظرات