بیوگرافی بارتوش کورک والیبالیست لهستانی و همسرش با عکس + زندگی شخصی

0

بیوگرافی بارتوش کورک والیبالیست لهستانی و همسرش با عکس + زندگی شخصی

بارتوش کورک ستاره والیبال لهستان متولد ۲۹ اوت ۱۹۸۸ در واوب ژیخ لهستان است در ادامه به معرفی بیوگرافی بارتوش کورک والیبالیست و همسرش همراه با عکس ها و سوابق و زندگی شخصی و خصوصی کوراش با پیج اینستاگرام بارتوش کورک بازیکن والیبال لهستان تا افتخارات و زندگینامه را در ادامه مطلب از مجله حرف تازه می خوانید + عکس و زندگی شخصی

بارتوش کورک

بیوگرافی بارتوش کورک بازیکن والیبال لهستان

بارتوش کورک (Bartosz Kurek) با نام اصلی بارتوش کامیل کورک، متولد ۲۹ اوت ۱۹۸۸ ‏در  واوب ژیخ لهستان، بازیکن والیبال اهل لهستان است که با نام کوراش در جهان والیبال شناخته میشود. او دارای قد ۲۰۵ سانتی‌متر و وزن ۱۰۵ کیلوگرم در پست پشت خط زن برای باشگاه نیسا لهستان و تیم ملی والیبال لهستان بازی می کند. بازیکن شماره ۶ تیم ملی والیبال لهستان این روزهای به ستاره تیمش در لیگ ملت ها در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است.

در زبان عامه Bartosz بارتوژ هم‌ معنی می‌دهد اما در زبان اصلی لهستانی به معنی بارتوش است.

زندگینامه بارتوش کورک بازیکن والیبال لهستان

خانواده

کورک در خانواده ای کاملا ورزشی و والیبالیست در لهستان به دنیا امد. آدام کورک پدر بارتوش یکی از والیبالیست های قدیمی و موفق لهستان بود که به صورت حرفه ای این رشته را دنبال میکرده و سابقه بازی در لیگ لهستان را داشته است. او همچنین یک برادر کوچکتر به نام یاکوب کورک دارد.

کودکی بارتوش کورک

ازدواج و همسر بارتوش کورک

کورک ازدواج کرده و متاهل می باشد. این زوج در حال حاضر فرزندی ندارند/  همسرش نیز در زمینه ورزش فعالیت می کند که عکس دو نفره با همسرش را در زیر ببینید:

همسر بارتوش کورک کیست

سوابق ورزشی از شروع تا شهرت

کورک یکی از ستاره های والیبال کشور لهستان است که در لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۲ درخشش عجیبی از خود نشان داد و با کری خوانی ها و خط و نشان کشیدن ها در بین مردم ایران نیز معروف شد. کورک را بهترین نمایشی زن و یکی از بهترین اسپکرهای جهان می‌نامند. همچنین به وی لقب شبح لهستانی نیز داده‌اند

زندگی شخصی بارتوش کورک بازیکن تیم ملی والیبال لهستان

وی والیبال را از سال ۲۰۰۴ بطور حرفه ای آغاز کرده و در طول مدت فعالیت های ورزشی در تیم هایی چون لهستان نیسا ، لهستان زاکسا کنجیژن کوژله ، لهستان اسکرا بلچاتوف، روسیه دینامو مسکو، لوبه بانکا ماچراتا، لهستان آسیکو رسوویا ژشوف و تیم ملی والیبال لهستان عضو بوده است.

بارتوش بازی حرفه ای را با تیم لهستان نیسا از سال ۲۰۰۴ آغاز کرد. با درخشش در این تیم پس از جدایی از لهستان نیسا، طی قراردادی سه ساله به لهستان زاکسا کنجی ژن کوژله پیوست و از آنجا به تیم لهستان اسکرا بلچاتوف ملحق شد.

کورک در مسر موفقیت های خود به عنوان لژیونر به تیم روسیه دینامو مسکو و سپس به باشگاه لوبه بانکا ماچراتا ایتالیا پیوست.

عکس های جدید بارتوش کورک بازیکن والیبال

سه دوره قهرمانی جام حذفی لهستان و سه دوره قهرمانی و یک دوره نایب قهرمانی پلوس لیگا لهستان و دو دوره نایب قهرمانی قهرمانی باشگاه‌های جهان و یک دوره قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ثمره سه سال حضور پر افتخار او در این تیم بود.

کورک در سال ۲۰۱۲ به دینامو مسکو روسیه پیوست و بعد از چند بازی به شدت مصدوم شد و در سال ۲۰۱۳ از این تیم جدا و به لوبه بانکا ماچراتا ایتالیا پیوست وی در سال ۲۰۱۵ به لهستان بازگشت و به تیم رسوویا پیوست.

بارتوش کورک

تیم ملی

بارتوش در سال ۲۰۰۷ به تیم ملی لهستان دعوت شد و در سال ۲۰۰۹ به همراه تیم لهستان فاتح رقابت های والیبال جام ملت های اروپا شد،

کورک را بهترین نمایشی زن و یکی از بهترین اسپکرهای جهان می‌نامند. همچنین به وی لقب شبح لهستانی نیز داده‌اند

اولین بازی ملی این والیبالیست لهستانی در ۱ ژوئن سال ۲۰۰۷ در لیگ جهانی در مقابل تیم ملی والیبال آرژانتین بود. کورک یکی از عوامل قهرمانی تیم ملی لهستان در لیگ جهانی ۲۰۱۲ بود.

او سابقه حضور در رقابت های المپیک و جاج جهانی و لیگ ها را در تیم ملی والیبال لهستان را در کارنامه ورزشی خود دارد.
۶ بار حضور در المپیک ، ۱۱ دوره حضور در جام جهانی و در مجموع ۱۳۰ بازی ملی از جمله دستاوردهای بارتوش کورک بازیکن والیبال است. اخرین فعالیت ورزشی در میادین جهانی، حضور در لیگ های ملت های والیبال ۲۰۲۲ بوده است و تا چند ماه دیگر در رقابت های جام جهانی والیبال ۲۰۲۲ همراه تی ملی والیبال لهستان خواهد بود

سوابق ورزشی بارتوش کورک

پیج اینستاگرام بارتوش کورک با عکس های جدید

پیج کورک والیبالیست تیم ملی لهستان را با نشانی
bartkurek88 دنبال کنید

دانستنی های جالب درباره زندگی خصوصی بارتوش کورک

جالب است بدانید که کورک به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد و کتاب مورد علاقه اش هری پاتر و غذای مورد علاقه اش نیز پیتزا است.

دوران اوج کورک در فصل های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بوده و که در این سال ها افتخارات زیادی را با تیم ملی والیبال لهستان کسب کرد

وی در لیگ جهانی ۲۰۱۱ عنوان امتیاز آورترین بازیکن رقابت ها را از آن خود کرد و در رده باشگاهی نیز در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ عنوان بهترین اسپکر رقابت های لیگ قهرمانی والیبال اروپا را از آن خود کرد.

درباره ی بارتوش کورک

نکته مهم کارنامه ورزشی بارتوس کورک بازیکن تیم ملی والیبال لهستان این است که او قبل از مسابقات جهانی والیبال در سال ۲۰۱۵، دریافت کننده بود، اما در سال ۲۰۱۳ مصدوم شد و در این مدت بازی نکرد. از وقتی که به میادین برگشت تصمیم گرفت در پست پشت خط بازی کند. برای اولین بار بود که کورک به عنوان بازیکن پشت خط زن در یک تورنمنمت وارد بازی شد.

پیج اینستاگرام بارتوش کورک

افتخارات فردی و گروهی

  • بهترین اسپک زن قهرمانی دانشجویان اروپا – ۲۰۰۵
  • با ارزش‌ترین بازیکن یادبود هوبرت جرزی واگنر – ۲۰۰۰
  • امتیاز آورترین بازیکن باشگاه‌های جهان – ۲۰۰۹
  • بهترین اسپک زن جام حذفی لهستان – ۲۰۱۱
  • دومین ورزشکار سال لهستان – ۲۰۱۱
  • امتیازآورترین بازیکن لیگ جهانی – ۲۰۱۱
  • بهترین سرویس زن جام ملت‌های اروپا – ۲۰۱۱
  • بهترین اسپک زن لیگ قهرمانان والیبال اروپا – ۲۰۱۲
  • باارزش‌ترین بازیکن لیگ جهانی – ۲۰۱۲
  • باارزش‌ترین بازیکن یادبود هوبرت جرزی واگنر – ۲۰۱۲
  • ششمین ورشکار سال لهستان – ۲۰۱۲
  • بهترین اسپک زن یادبود هوبرت جرزی واگنر – ۲۰۱۶
  • باارزش‌ترین بازیکن قهرمانی جهان – ۲۰۱۸
  • بازیکن سال کنفدراسیون والیبال اروپا – ۲۰۱۸
  • بهترین ورزشکار سال لهستان – ۲۰۱۹
  • با ارزش‌ترین بازیکن لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱
  • ۴ دوره قهرمانی جهان با تیم ملی لهستان

نظرات