بیوگرافی امیرحسین توخته بازیکن والیبال و همسرش + زندگینامه با عکس و افتخارات

0

بیوگرافی امیرحسین توخته بازیکن والیبال و همسرش + زندگینامه با عکس و افتخارات

زندگی شخصی و بیوگرافی امیرحسین توخته بازیکن والیبال و همسرش + زندگی نامه امیرحسین توخته والیبالیست با عکس های جدید اینستاگرام همراه با سوابق خانوادگی و اهل کجاست و پیج اینستاگرام تا سوابق ورزشی در والیبال و افتخارات جدید امیرحسین توخته ملی پوش والیبال ایران از شروع تا شهرت با لقب غول والیبال ایران را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

امیرحسین توخته کیست و اهل کجاست

امیر حسین توخته متولد سال ۱۳۸۰ در ارومیه می باشد او عضو تیم ملی والیبال مردان ایران است.

پیش از این در مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۹ سال پسران جهان به همراه تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به مقام قهرمانی جهان رسیده است و در آن مسابقات به عنوان بهترین مدافع جهان شناخته شده است.

امیرحسین توخته

بیوگرافی امیرحسین توخته

امیرحسین توخته متولد ۲۰ فروردین ۱۳۸۰ ‏در ارومیه، اصالتا آذری و اهل شهر ارومیه آذربایجانی غربی، بازیکن حرفه‌ای والیبال و مدافع و سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران و عضو تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال مردان ایران است. قهرمانی در مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۹ سال پسران جهان در سال ۲۰۱۷ در بحرین به همراه تیم ملی والیبال نوجوانان ایران و عنوان امتیاز آورترین بازیکن و بهترین مدافع جهان از جمله افتخارات امیرحسین توخته والیبالیست ایرانی محسوب می شود.

بیوگرافی امیرحسین توخته

سوابق

امیرحسین توخته از طریق آکادمی استعدادیابی باشگاه مقاومت کشف استعداد شد و والیبال خود را از باشگاه مقاومت ارومیه آغاز کرده او پنج سال در این تیم بازی کرد و بعد از آن به تیم شمس تهران پیوست.

او در تیم های مقاومت ارومیه، والیبال شمس، والیبال سایپا، شهرداری ارومیه و ای سی اچ والی بازی کرده است‌.

افتخارات

عنوان بهترین مدافع روی تور در سال ۹۶
قهرمانی در تیم ملی نوجوانان در سال ۹۶ در روسیه
قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ با نوجوانان ایران
عنوان بهترین مدافع جهان

خانواده

امیرحسین توخته در خانواده ای کم جمعیت در ارومیه به دنیا امده و یک خواهر به نام سودا دارد که درباره ی برادرش می گوید: من به امیرحسین افتخار می کنم؛ چون او با وجود شیطنت و بازیگوشی دارای خصلت هایی همچون حرف گوش کن و خوش اخلاق می باشد. تنها پسر خانواده که درخشش و اثبات شایستگی خودش را با ورود به والیبال به همه نشان داد و باعث شادمانی خانواده شد؛ امیرحسین بود.

زندگی نامه امیرحسین توخته و خواهرش سودا

درباره اطلاعات شخصی این والیبالیست ایرانی که اینروزها لقب غول والیبال ایران گرفته، باید گفت که او دارای قد ۲۰٣ سانتی متر، و وزن ۸۷ کیلوگرم است که در مدافع و پست سرعتی زن در باشگاه والیبال شهرداری ارومیه و تیم ملی والیبال ایران فعالیت می کند.

بیوگرافی امیرحسین توخته والیبالیست ایرانی

سوابق سال های فعالیت

فعالیت ورزشی را در رشته والیبال از طریق حضور در مسابقات دانش اموزی از طریق آکادمی باشگاه مقاومت ارومیه استارت خورد تا پس از درخشش بطور حرفه ای وارد مسابقات داخلی و خارجی شد

توخته والیبال خود را از باشگاه مقاومت ارومیه آغاز کرده و پس از ۵ سال فراگیری والیبال در این باشگاه به تیم شمس تهران پیوست و پس از درخشش در مسابقات به باشگاه شهرداری ارومیه و پس از آن به باشگاه والیبال سایپا پیوست.

عکس های جدید امیرحسین توخته بازیکن تیم ملی والیبال ایران

توخته سابقه عضویت در تیم ملی والیبال ایران در رده های نوجوانان و جوانان را دارد و یکی از پر افتخاترین بازیکنان کشورمان می باشد که در مسابقات قهرمانی جهان و لیگ ملت های والیبال در سال ۲۰۲۲ بسیار موفق عمل کرد و درخشش چشمگیری داشت.

ازدواج و همسر امیرحسین توخته

ایشان، در حال حاضر مجرد است و ازدواج نکرده.

تیم ملی

او سابقه بازی در تیم ملی نوجوانان و جوانان و تیم ملی والیبال ایران را در کارنامه خود دارد . از سال ۲۰۱۸ به عضویت تیم ملی والیبال ایران درامده است.  توخته در مسابقات  قهرمانی زیر ۱۹ سال پسران جهان در سال ۲۰۱۷ در بحرین به همراه تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به قهرمانی رسید. او در این مسابقات عنوان بهترین مدافع جهان را به دست آورد.

عکس های جدید امیرحسین توخته بازیکن تیم ملی والیبال ایران

وی سابقه کسب مقام قهرمانی در سال ۹۶ در تیم ملی نوجوانان در روسیه و بهترین مدافع روی تور را علاوه بر مقام قهرمانی بدست آورد و در ترکیب تیم کولاکوویچ در سال ۲۰۱۸ یکی از جوانترین بازیکنان در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ لقب گرفت.

درخشش مسابقات جهانی

این سرعتی زن والیبال ایران نه تنها جوان ترین بازیکن در ترکیب تیم کولاکوویچ بلکه یکی از جوانترین بازیکنان در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ لقب گرفت.

او در ست چهارم در مقابل کانادا، علاوه بر اینکه در دفاع روی تور درخشید، وقتی در خط سرویس قرار گرفت که ایران ۳، ۴ از حریفش عقب بود. توخته با چند سرویس فوق العاده دریافت های کانادا را به هم ریخت و از فرصتی که در اختیارش قرار گرفت، به بهترین شکل استفاده کرد و در روز شکست ایران و حذف از مسابقات جهانی خوش درخشید تا نامش بر سر زبان ها بیفتد.

امیرحسین توخته

امیرحسین توخته اصالتا اهل کجاست

وی اصالتاً اهل ارومیه و آذری و تورک است.

امیرحسین تجربه قهرمانی در لیگ برتر والیبال ایران را با تیم شهداب یزد را دارد و به‌ عنوان امتیاز آورترین بازیکن زمین نیز لقب گرفت.

پیج اینستاگرام امیرحسین توخته با عکس جدید

amirhosseintoukhteh

افتخارات

  • عنوان بهترین مدافع روی تور در سال ۹۶
  • قهرمانی در تیم ملی نوجوانان در سال ۹۶ در روسیه
  • قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ با نوجوانان ایران
  • عنوان بهترین مدافع جهان

امیر حسین توخته و پدر و مادرش

عکس پدر و مادر امیرحسین توخته

زندگی نامه امیرحسین توخته عکس

افتخارات امیرحسین توخته

بیوگرافی امیرحسین توخته بازیکن والیبال

نظرات