همه آنچه در مورد ساعت سیکو نمیدانید

0

ساعت سیکو یکی از مطرح‌ترین برندهای ساعت مچی است که تقریبا همه حتی آن‌ها که خیلی به این صنعت اشراف ندارند هم نام آن را شنیدند. این برند در ایران قدمت نسبتا طولانی دارد و همواره در گروه ساعت مچی‌های پرفروش قرار داشته است. طرفداران سیکو در ایران همواره به دنبال محصولات اصل هستند و این ساعت مچی‌ها را بیشتر به سبب کیفیت بالا و زیبایی خریداری می‌کنند. در این مطلب به بررسی این برند ساعت مچی می‌پردازیم و نکاتی را مطرح می‌کنیم که احتمالا در مورد آن‌ها چیزی نمی‌دانید.

ساعت سیکو

سیکو برند اقتصادی با محصولات لاکچری!

ساعت سیکو همواره در رده محصولات اقتصادی قرار گرفته و به جز برخی مدل‌های خاص اغلب ساعت‌های این برند با هدف قابل دسترس بودن طراحی شدند. سیکو می‌خواهد ساعت‌هایی تولید کند که تمام مردم جهان با توان اقتصادی مختلف بتوانند آن را خریداری کنند. با این وجود سیکو از برند سازی محصولات خود غافل نشده و به سبب اعتباری که کسب کرده بسیاری افراد مشهور و ستاره‌های سینما در کنار برندهای لاکچری از محصولات این برند هم استفاده می‌کنند.

ساعت‌های سیکو در فیلم‌های مشهور هالیوودی حضور فعال داشند و شما در سکانس‌های مختلف سری فیلم‌های جمیز باند استفاده از این محصولات را بارها مشاهده می‌کنید. در فیلم‌های مشهور دیگری مثل اینک آخرالزمان و شکارچی هم در سکانس‌های حساس و اکشن مدل‌های محبوب و مشهور سیکو در دست هنرمندان اصلی فیلم می‌درخشند.

بنابراین سیکو اگرچه یک برند گرانقیمت به شمار نمی‌آید و همه افراد با توان اقتصادی مختلف به محصولات زیبا و باکیفیت آن دسترسی دارند اما برخی از سری محصولات سیکو برای سلیقه‌های خاص طراحی شده گرانقیمت هستند و تنها افرادی که به دنبال محصولات لاکچری هستند آن‌ها را خریداری می‌کنند.

اولین‌های ساعت‌ سیکو

سیکو به عنوان یک برند نوآور و طرفدار تکنولوژی به صنعت ساعت سازی خدمات مختلفی عرضه کرده و در این بین رتبه اول تولید ساعت‌های غواصی تیتانیومی و اولین ساعت کرنوگراف فروخته شده در دنیا را هم در اختیار دارد.

اولین ساعت غواصی تیتانیومی با پوشش سرامیک در سال ۱۹۷۵ توسط این برند عرضه شد و مورد استقبال غواصان قرار گرفت. این ساعت تا ۶۰۰ متر زیر آب مقاومت داشته و با همان کیفیت اولیه کار می‌کرد. این ساعت که با نام تونا مشهور شده در بین طرفداران صنعت ساعت سازی بسیار شناخته شده است.

تاریخ نگاران و محققان صنعت ساعت سازی در مورد تاریخچه ساعت‌های کرنوگراف عرضه شده در بازار اختلاف نظر زیادی دارند و با وجود بحث و جدل‌های زیاد تقریبا همگی توافق نظر دارند که نخستین ساعت کرنوگراف در سال ۱۹۶۹ توسط سیکو راهی بازار شده است.

مدل این ساعت ۶۱۳۹ نام داشت و ژاپن را به اولین کشور عرضه کننده ساعت‌های کرنوگراف در جهان تبدیل کرد. بعد از این محصولات مشابه دیگری هم راهی بازار شدند و امروزه تقریبا تمامی برندهای مطرح جهان چندین مدل از ساعت‌های کرنوگراف را در سری محصولات خود ارائه کردند.

ویژگی کرنوگراف این ساعت‌ها را برای ورزشکاران، افرادی که در کارشان به رکوردگیری نیاز دارند و افرادی که به ساعت‌های صفحه بزرگ علاقه دارند جذاب کرده است.

حال که داریم به اولین‌ها اشاره می‌کنیم شاید برای شما جذاب باشد که بدانید سیکو اولین ساعت اتوماتیک کرنوگراف را در سال ۱۹۷۳ به فضا ارسال کرده است. پیش از آن برند امگا اولین ساعت را به فضا فرستاده بود اما آن مدل به پیشرفتگی ساعت  کالیبر ۶۱۳۹ پوگ سیکو نبوده است.

اولین ساعتی که به فضا رفت یک ساعت کوکی با مدل اسپیدمستر بود که امگا آن را راهی بازار کرده بود. سیکو در تلاش‌های بعدی خود موفق شد نخستین ساعت اتوماتیک را در یک ماموریت ۴۸ روزه به همراه ویلیام پوگ به پایگاه بین المللی فضایی ارسال کند.

سیـکو ساعت مخصوص ارتش ایران

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در سال ۱۳۵۷ سیکو به سفارش ارتش ایران یک مدل اختصاصی با نام ۷۰۰۵-۸۱۴۰ که در رده محصولات افسانه‌ای به شمار می‌آمد را برای ارتش ایران تولید کرد. این محصولات وارد ایران شد و در اختیار برخی از سران و اعضای ارتش ایران قرار گرفت. شاه اعتقاد داشت ارتش باید به جدیدترین ابزارهای روز مجهز باشد و ساعت‌های باکیفیت سیکو را یکی از ملزومات مورد نیاز ارتشیان ایرانی می‌دانست.

از سرنوشت این ساعت‌ها پس از انقلاب اطلاع دقیقی در دست نیست اما به نظر می‌رسد اعضای ارتش پس از پیوستن به جمع انقلابیان این ساعت‌ها را در دست خود حفظ کرده و در جبهه جنگ علیه صدام مورد استفاده قرار دادند.

اسپرینگ درایو تکنولوژی فراموش نشدنی

یکی از افتخارات برند سیکو ابداع موتور اسپرینگ درایو است که پس از ۲۰ سال تلاش در این شرکت قابلیت تجاری یافته در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت. یشیکازو آکاهان یکی از مهندسان شرکت سیکو بود که توانست تکنولوژی کوارتز و اتوماتیک را ترکیب کرده و موتورهایی باکیفیت را راهی بازار کند که با طبیعت بسیار دوست و سازگار هستند.

هرجا از سیکو صحبت می‌شود بی شک به موتورهای اسپرینگ درایو و تحولی که در صنعت ساعت سازی ایجاد کردند اشاره می‌شود.

سیکو یک نام برای همه

سیکو تا کنول بیش از ۱۰۰ میلیون موتور کوارتز برای برندهای مختلف تولید کرده است به این ترتیب در قلب بسیاری ساعت‌های برندهای مشهور جهان یک موتور سیکو می‌تپد. این آمار در جهان بی‌نظیر است و کارشناسان دلیل موفقیت بالای این برند در تولید موتورهای ساعت را دقت بالا، کیفیت قابل قبول و طول عمر طولانی می‌دانند. سیکو در حسن شهر موتورهای ساعت ژاپنی در سراسر جهان تاثیر شگفت انگیزی داشته است.

ساعت‌های سیکو در امور مختلف دیگری هم در سراسر جهان به شهرت رسیدند به عنوان مثال سری لوکس گرند سیکو و سری فوق لوکس کردور از استانداردهای ساعت‌های لاکچری سوئیسی هم فراتر رفته و باعث شده این ساعت‌ها به انتخاب افراد ثروتمند و قدرتمند جهان تبدیل شوند. سیکو همواره تلاش کرده از حاشیه‌ها دور بماند و در کمپین‌های تبلیغاتی خود اغلب روی طراحی، کیفیت و خدمات پس از فروش محصولات خود تمرکز می‌کند. امروزه در اغلب کشورهای جهان نمایندگی رسمی محصولات سیکو فعال هستند و افراد در رده‌های سنی مختلف با جنیست‌های متفاوت این محصولات را استفاده می‌کنند. اعتماد مردم به محصولات سیـکو تصادفی شکل نگرفته و این امر حاصل سال‌ها تلاش، نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید محصولات سیـکو است.

نظرات