بیوگرافی حسین قناعت کارگردان و همسرش با عکس + حواشی زندگی شخصی

0

بیوگرافی حسین قناعت کارگردان و همسرش با عکس + حواشی زندگی شخصی

حسین قناعت (Hossein Ghanaat) زادهٔ سال ۱۳۴۴ در آمل، کارگردان سینما اهل ایران است، در ادامه معرفی بیوگرافی حسین قناعت کارگردان و همسر و فرزندانش همراه با آثار فیلم و سریال حسین قناعت کارگردان معروف سینما در ایران با ماجرای ازدواج و همسرش و دخترش مانلی با عکس و پیج اینستاگرامش همراه با ماجرای شهره لرستانی قبل از تغییر جنسیت در ادامه در زندگینامه حسین قناعت کارگردان و همسرش میخوانید

بیوگرافی حسین قناعت

بیوگرافی حسین قناعت

حسین قناعت متولد سال ۱۳۴۴ در آمل، کارگردان، فیلمساز و نویسنده اهل ایران است. او که فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما است، تاکنون فیلم ها و سریال های زیادی در ژانر کودک ساخته و همسرش و دخترش مانلی مشاور او در فعالیت های فیلمسازی وی می باشند.

بیوگرافی حسین قناعت کارگردان و همسرش با عکس + حواشی زندگی شخصی

ازدواج، همسر و فرزندان حسین قناعت

آقای قناعت سال ها پیش ازدواج کرد و ثمره این ازدواج یک دختر به نام مانلی می باشد و می‌گوید از ذهنیت و نظرات دخترش در دنیای کودکانه‌ اش موقع فیلمسازی و نوشتن فیلمنامه استفاده می‌کند تا فیلم‌هایش به دنیای فانتزی بچه‌ ها نزدیک‌ تر باشد.

من خودم هم پدر هستم و می‌دانم که بقیه والدین دوست درند به جای اینکه فرزندشان برود و یک فیلم خارجی را ببیند، یک فیلم ایرانی را تماشا کند، قهرمانان ایرانی را ببیند و بچه‌های ایرانی در قالب شخصیت‌های قصه برای او بازی کنند.

ازدواج، همسر و فرزندان حسین قناعت

اما یک شخصیت دیگر من، کودک درونم است که یک شهر رویایی برای خودش ساخته است، که خانواده‌اش در آن هستند؛ مانلی دخترم و همسرم. در این دنیا فیلم می‌سازم، کتاب می‌خوانم با کودکان ارتباط زیادی دارم. قصه برای کودکان می‌نویسم و سعی می‌کنم یک سرزمین رویایی برایشان خلق کنم؛ سرزمینی که بیرون از ذهن من ممکن است آنچنان هم موجودیت نداشته باشد.

سوابق هنری

آقای قناعت یکی از کارگردانان و فیملسازان سینمای ایران است که با ساخت فیلم های قهرمانان کوچک و زخم شانه حوا بر سر زبان ها افتاد و از دهه ۸۰ به بعد جزو کارگردان های مهم و تاثیرگذار در حوزه فیلم های کودکانه است.

وی پس از گذراندن تحصیلات اولیه، برای ادامه تحصیل به تهران رفت و فعالیت‌ های سینمایی خود را از سال ۱۳۷۱ با دستیاری کارگردان در کنار محمدعلی طالبی در فیلم سینمایی تیک تاک آغاز کرد.

همسر حسین قناعت کیست

او تجربه دستیاری در کنار کارگردانانی چون محمدرضا اعلامی، مرحوم رسول ملاقلی‌ پور و بهمن قبادی را نیز در کارنامه دارد. قناعت اولین فیلم بلند خود را در سال ۸۲ با عنوان «من و نگین دات کام» ساخت که با جوایز بسیاری چون پروانه زرین بهترین فیلم از بخش مسابقه سینمای ایران، جایزه نقدی بنیاد سینمایی فارابی برای حمایت از ساخت فیلم بعدی، تندیس آبی بهترین فیلم و فیلم‌نامه از مجمع سینمای کودک و جایزه بهترین فیلم از حوزه هنری را از آن خود کرد.

عکس های حسین قناعت کارگردان

او در دومین تجربه کارگردانی خود، فیلم «ماجراهای اینترنتی» را ساخت و پس از آن «زخم شانه حوا» را کارگردانی کرد. این فیلم در سال ۸۴ جایزه سوم بهترین طرح فیلمنامه بلند از بخش قلم طلایی جشنواره فیلم دفاع مقدس را از آن خود کرد.

از دیگر آثار او میتوان به فیلم های: دزد و پری، درنا دختر آهو، قهرمانان کوچک، لازانیا، تپلی و من، سلفی با رستم، پیشی میشی و والدین امانتی اشاره کرد.

فعالیت در تلویزیون

آقا قناعت کارگردان خوب کشورمان علاوه بر سینما، با تلویزیون نیز همکاری داشته و مجموعه‌ هایی تلویزیونی مانند مسافری از اعماق، کاراگاه لطفی، امروز و فردا، شش قهرمان و نصفی و فیلمهای تلویزیونی مانند قلب تقسیم شده، معلم کوچولو، روز اردو، پای دوستی، اَلَم شنگه، عصیان، لبخند در مراسم ترحیم، روشنک، نیمه تاریک ماه و سال تحویل و .. را برای تلویزیون و سیمای ایران ساخته است.

پیج اینستاگرام حسین قناعت

افتخارات و جوایز

حسین قناعت را میتوان یکی از موفق ترین کارگردانان ایرانی محسوب کرد و در طول فعالیت هنری در سینما و تلویزیون، موفق گردیده افتخارات متعددی از جمله چندین پروانه زرین، تندیس و جوایز بهترین فیلم و فیلمنامه را از آن خود کند.
او در سال ۸۵ موفق به کسب جایزه از جشنواره فیلم قاهره نیز شده است.

حسین قناعت کیست

پیج اینستاگرام حسین قناعت

hosein.ghanaat

ماجرای شهره لرستانی

ایشان در طول فعالیت های خود در سینما و تلویزیون با شهره لرستانی که بعد از تغییر جنسیت با نا مازیار لرستانی معروف شده است، همکاری نداشته است.

شهره لرستانی قبل از تغییر جنسیت اصلا ازدواج نکرده و همسر و فرزندی ندارد و شایعات اخیر کذب محض است.

فیلم سینمایی

۱۳۸۲ – من و نگین دات کام
۱۳۸۳ – ماجراهای اینترنتی
۱۳۸۸ – زخم شانه حوا
۱۳۹۳ – دزد و پری
۱۳۹۳ – درنا دختر آهو
۱۳۹۵- قهرمانان کوچک
۱۳۹۶ – لازانیا
۱۳۹۷ – تپلی و من
۱۳۹۸ – سلفی با رستم

۱۳۹۸ – پیشی میشی

۱۳۹۹ – والدین امانتی

بیوگرافی حسین قناعت

مجموعهٔ تلویزیونی

۱۳۸۰ – «مسافری از اعماق»
۱۳۸۴- «کاراگاه لطفی»
۱۳۸۹ – «امروز و فردا»
۱۳۹۷ – «شش قهرمان و نصفی»

فیلم تلویزیونی

۱۳۸۳ – قلب تقسیم شده (فیلم)
۱۳۸۷ – معلم کوچولو
۱۳۸۷ – روز اردو
۱۳۸۸ – پای دوستی
۱۳۸۹ – اَلَم شنگه
۱۳۸۹ – عصیان
۱۳۹۱ – لبخند در مراسم ترحیم
۱۳۹۱ – روشنک
۱۳۹۲ – نیمه تاریک ماه
۱۳۹۳ – سال تحویل

حسین قناعت

فیلم‌های کوتاه:

دل واره (۱۳۷۸، برنده خرس نقره‌ای از جشنواره‌ای در کشور اتریش)
خاک پوک (۱۳۸۰)
نان (۱۳۸۱)
هدف (۱۳۸۴)
بوی پیراهن پدر (۱۳۸۴)
بوق (۱۳۸۴)
سفر (۱۳۸۴، برنده جایزه از جشنواره پلیس)
وفا (۱۳۸۶)

سریال نمایش خانگی

دیو و ماه پیشونی

نظرات