راهنمای انجام پایان نامه ارشد یا دکتری برای دانشجویان

0

پیشگفتار
اگر شما هم از دانشجویانی باشید که در مقطع ارشد و دکتری در حال تحصیل هستید، دیر یا زود با معضلی به نام پایان نامه روبرو خواهید شد. پایان نامه گاهی حتی می تواند همانند یک مشکل اساسی به نظر برسد. تا جایی که دانشجویان در مقابل آن احساس عجز و ناتوانی داشته باشند. باید در این خصوص توجه داشته باشید که برای انجام پایان نامه ارشد یا دکتری باید اصولی را مد نظر داشته باشید تا این کار برای شما آسانتر شود. در ادامه با ما همراه باشید تا اصول نوشتن یک پایان نامه ایده آل را خدمت شما عرض کنیم.

 نوشتن پایان نامه

نوشتن پایان نامه

لزوم انجام پایان نامه

سالها است که در سیستم آموزشی کشور انجام پایان نامه از اقداماتی است که دانشجویان ارشد و دکتری ترم آخری به آن می رسند. این کار ضمن پیدا کردن یک موضوع مناسب و خاص، کاوش زیادی را می طلبد. در واقع پایان نامه باید در حوزه مسئله ای انجام گیرد که علی رغم اهمیت، کمتر به آن توجه شده است و همین ویژگی ها انتخاب موضوع را بسیار سخت تر می کند.

از طرفی دیگر، نگاه به موضوع از زوایای مختلف هم بحث مهمی در انجام پایان نامه است. شما باید بتوانید حفره های موضوع خود را به خوبی بشناسید تا با ارائه یک مطلب کامل، موفقیت لازم را کسب نمایید. هر چند که قطعا مشکلاتی نیز در مقابل خود خواهید داشت که به آسانی نمی توانید از کنار آنها عبور نمایید.

مشکلات دانشجویان در ارائه پایان نامه

در انجام پایان نامه ارشد و دکتری قطعا مشکلاتی گریبان شما را خواهد گرفت. یکی از این مشکلات ناشی از شکافی است که میان درس های دانشگاهی با فضای واقعیت جامعه وجود دارد. در حقیقت، بسیاری از دانشجویان هنگامی که پس از سالها درس در حوزه دانشگاهی به مرحله پایان نامه می رسند، نمی توانند مباحث تئوری را به مباحث عملی تبدیل کنند و همین امر اولین معضل در انجام پایان نامه است.

مشکل دیگری که در خصوص انجام پایان نامه ارشد یا دکتری به سراغ شما خواهد آمد، قوانین دست و پاگیری است که امروزه وجود دارد. چه بخواهیم و چه نه، شما نخواهید توانست به صورت خود مختار به مراکز مختلف سر بزنید. به خصوص که اگر موضوع کاوش شما مربوط به مباحث امنیتی جامعه باشد، مشکل بسیار حادتر خواهد بود.

البته که نمی توان از کم کاری نهاد های اجرایی هم در این خصوص چشم پوشی کرد. برای انجام پایان نامه منابع مالی آنچنان خاصی در سیستم آموزشی در نظر گرفته نشده است و این امر مسئولیت بیشتری را به گردن دانشجو منتقل می کند. این نیز یکی از مشکلاتی است که در نوشتن یک پایان نامه قطعا با آن روبرو خواهید شد.

انتخاب منبع برای پایان نامه

انتخاب منبع برای پایان نامه

مشکلات فردی در انجام پایان نامه ارشد و دکتری

حتی در بدبینانه ترین حالت هم نمی توانید از مشکلات فردی در زمینه انجام پایان نامه شانه خالی کنید. بسیاری از دانشجویان روحیه انتقاد پذیری ندارند و همین مسئله با اینکه بسیار کوچک به نظر می رسد، اما شما را از ارائه پایان نامه مناسب دور خواهد کرد. این مشکل در نواحی بالاتر مانند انجام پایان نامه دکتری حتی بیشتر هم به نظر می رسد.

مسئله دیگری که در انجام پایان نامه ممکن است با آن روبرو شوید، بحث کمبود وقت است. یک مدیریت زمان مناسب می تواند تا میزان قابل توجهی  شما را در رسیدن به موفقیت یاری کند. البته که شناسایی دقیق هدف هم در این خصوص باید به بهترین نحو ممکن انجام پذیرد. شناسایی دقیق هدف شما را از گم شدن در میان مسائل جزئی و کم اهمیت نجات خواهد خواهد.

همچنین باید به مسائل علمی هم آگاهی لازم داشته باشید. به طور کلی، علم زمانی به درد شما خواهد خورد که به شکل کاربردی از آن در زندگی خود استفاده کنید و انجام پایان نامه این فرصت را در اختیار شما قرار خواهد داد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که از این موقعیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. در این خصوص توصیه می کنیم که از انجام پایان نامه غیر مرتبط با رشته تحصیلی خودداری نمایید. چرا که شما مدت زیادی در رشته تحصیلی خود فعالیت داشته اید و انجام یک پایان نامه غیر مرتبط شما را میان مطالب جدید کاملا سردرگم خواهد کرد.

انجام پایان نامه نیازمند ارتباط صحیح با افراد مختلف و گاها روحیه انجام کار تیمی است. این در حالی است که متاسفانه دانشجویان بسیاری از این روحیه برخوردار نیستند و این امر انجام یک پایان نامه را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد. بنابراین اگر می خواهید یک پایان نامه مناسب تهیه کنید، بهتر است از انجام کار تیمی غافل نشوید. همچنین در این خصوص می توانید از یک مرکز مشاوره معتبر برای این کار بهره ببرید. مزیت این روش، راهنمایی های مناسب در این مسیر و شناخت مناسب تر هدف است و قطعا این اقدام می تواند تاثیر بسزایی در انجام کار شما ایفا کند. در ادامه مرکزی معتبر برای مشاوره و راهنمایی در انجام پایان نامه ارشد و دکتری را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

انجام یک پایان نامه

انجام یک پایان نامه

معرفی مرکز معتبر مشاوره و راهنمایی انجام پایان نامه

اگر از دانشجویانی هستید که در انجام پایان نامه با مشکل جدی مواجه شده اید، همراه مشاور شما را یاری خواهد کرد تا این اقدام را به بهترین نحو انجام دهید. مشاورین ما با سالها تلاش و کسب تجربه در زمینه ارائه پایان نامه در مقطع ارشد و دکتری، می توانند در تمام طول مسیر به راهنمایی شما بپردازند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که تا حد امکان از تجارب آنها استفاده کنید تا در این مسیر موفق شوید.

بسیاری از افراد ممکن است در زمینه انتخاب یک موضوع مناسب معضل داشته باشند و حتی نتوانند کار خود را آغاز کنند. اما اصلا جای نگرانی نیست. همراه مشاور با بررسی و ارزیابی دقیق، یک موضوع مناسب را به شما پیشنهاد خواهد داد و این مشکل را برای شما برطرف خواهد کرد. در واقع تیم ما از قدم اول تا انتهای مسیر همراه شما خواهد بود تا بتوانید انجام پایان نامه ارشد یا دکتری را بهترین نحو ممکن به پایان برسانید. پس برای ارائه یک پایان نامه بی نظیر هم اکنون از مشاورین ما کمک بگیرید تا در این مسیر شما را راهنمایی نمایند.

نظرات