بیوگرافی ایوانا ترامپ همسر اول دونالد ترامپ با علت فوت + درگذشت مادر ایوانکا ترامپ

0

بیوگرافی ایوانا ترامپ همسر اول دونالد ترامپ با علت فوت + درگذشت مادر ایوانکا ترامپ

ایوانا ترامپ همسر اول دونالد ترامپ و مادر ایوانکا ترامپ متولد ۲۰ فوریهٔ ۱۹۴۹ در جمهوری چک در ۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۲ در سن ۷۳ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت که در ادامه معرفی بیوگرفی ایوانا ترامپ و همسرانش و فرزندانش همراه با عکس ها و زندگینامه از مدلینگ تا ازدواج با ترامپ و طلاق و علت فوت و درگذشت ایوانا ترامپ مادر ایوانکا ترامپ را میخوانید

ایوانا ترامپ

بیوگرافی ایوانا ترامپ

ایوانا ترامپ با نام کامل ایوانا ماری زلنیچکووا متولد ۲۰ فوریهٔ ۱۹۴۹ در جمهوری چک، اسکی باز و مانکن اهل جمهوری چک و ایالات متحده آمریکا بود. او همسر نخست دونالد ترامپ از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۲ و مادر ایوانکا ترامپ بوده است. او مادر دو فرزند دونالد ترامپ، ایوانکا و اریک بود.

بیوگرافی ایوانا ترامپ

درگذشت ایوانا ترامپ مادر ایوانکا ترامپ

ایوانا ترامپ، همسر نخست دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا در ۷۳ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

خبر مرگ همسر پیشین ترامپ را خانواده او اعلام کردند. ایوانا در آپارتمان خود دچار ایست قلبی شد و نیروهای امداد با حضور در محل، نتوانستند کاری از پیش ببرند.

فرزندان ایوانا ترامپ

ترامپ در سایت Truth Social نوشت: بسیار متأسفم که به همه کسانی که او را دوست داشتند، که تعداد زیادی از آنها وجود دارد، اطلاع دهم که ایوانا ترامپ در خانه خود در نیویورک درگذشت.

او یک زن فوق العاده، زیبا و شگفت انگیز بود که زندگی عالی و الهام بخش داشت. غرور و شادی او سه فرزندش، دونالد جونیور، ایوانکا و اریک بودند. او به آنها افتخار می کرد، همانطور که همه ما به او افتخار می کردیم. در آرامش بخواب، ایوانا!»

عکس های ایوانا ترامپ مادر ایوانکا ترامپ

خانواده ترامپ نیز بیانیه ای منتشر کردند.

«با اندوه عمیق درگذشت مادر عزیزمان، ایوانا ترامپ را اعلام می‌کنیم. مادر ما یک زن باورنکردنی بود – یک نیروی در تجارت، یک ورزشکار در سطح جهانی، یک زیبایی درخشان، و یک مادر و دوست دلسوز. ایوانا ترامپ یک بازمانده بود.

در ادامه بیانیه آمده است: «او از کمونیسم گریخت و این کشور را در آغوش گرفت.

او به فرزندانش در مورد صلابت و سرسختی، شفقت و اراده آموخت. دلتنگ مادر، سه فرزند و ۱۰ نوه اش خواهد شد.»

درگذشت ایوانا ترامپ همسر اول دونالد ترامپ

زندگی شخصی

ایوانا اصالتا اخل جمهوری چک بوده و در چکسلواکی پیشین بزرگ شد. او در دهه ۱۹۷۰ آنجا را ترک کرد و در سال ۱۹۷۷ با دونالد ترامپ ازدواج کرد، اما در سال ۱۹۹۲ از او جدا شد.

سوابق شغلی

وی از سال ۱۹۷۰ میلادی مشغول فعالیت در عرصه مدلینگ و ورزش اسکی شد و و از مانکن های معروف آمریکایی و اسکی بازان موفق بود.
ایوانا در شهر زلین در منطقه موراویا در چکلسواکی سابق از پدری چک بنام میلوس زلانیک و مادری اتریشی بنام ماری فرانکوا متولد شد. از سنین کودکی پدرش او را به اسکی و مهارت در این ورزش تشویق نمود. در اوایل ۱۹۷۰ وی در دانشگاه کارلف در پراگ تحصیل کرد.

ازدواج ها و همسران ایوانا ترامپ

فعالیت در ورزش اسکی

ایوانا را در سال های پیشنی به عنوان اسکی باز می شناسند. او در طول فعالیت های خود در ورزش اسکی افتاخرات زیادی را کسب کرد و به عنوان جایگزین در تیم اسکی چک در بازی‌ های المپیک زمستانی ۱۹۷۲ برگزیده شد. مهارت او در اسکی سرعت و اسکی مارپیچ کوچک می‌باشد. با این حال در ۱۹۸۹ پیتر پومیزنی مدیر عمومی کمیته المپیک چک گفت که: این ایوانا کیست که همه دربارهٔ او با ما تماس می‌گیرند؟ ما بارها جستجو کردیم، با بسیاری مشورت کردیم و چنین دختری در بایگانی ما وجود ندارد.

او پس از مهاجرت از چکسلواکی به کانادا رفت و همزمان به عنوان مدل برای چند شرکت برتر کانادایی فعالیت می‌کرد. در این زمان زلینکوا، اسیرواتکا را ترک کرد تا بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶ را در نیویورک تبلیغ کند.

زندگینامه ایوانا ترامپ همسر ترامپ

ازدواج ها و همسران ایوانا ترامپ

زلینکوا ایوانا ترامپ تاکنون ۴ بار ازدواج کرده است که دونالد ترامپ همسر دومش می باشد

او سال ۱۹۷۱، با صاحب آژانس املاک اتریشی بنام آلفرد وینکمایر ازدواج نمود. آن‌ها در ۱۹۷۳ از هم جدا شدند.پس از جدایی او چکسلواکی را به مقصد کانادا ترک کرد تا با یک دوست دوران کودکی بنام جورج اسیرواتکا که در کانادا دارای مغازه وسایل اسکی بود بماند.

عکس های ایوانا ترامپ

ازدواج با دونالد ترامپ در سال ۱۹۸۵

ایوانا و دونالد ترامپ در مراسم مجللی در آوریل ۱۹۷۷ ازدواج کردند. بعد از ازدواج ایوانا به جایگاه‌های بالایی در سازمان ترامپ رسید و به عنوان نایب رئیس طراحی داخلی منصوب شد. در اواخر سال ۱۹۹۰ شایعاتی دربارهٔ رابطهٔ دونالد ترامپ با مارلا میپلز از دختران شایسته سابق جورجیا پخش شد. در پی این شایعات ایوانا در ۱۹۹۱ وکیلی گرفت و درخواست طلاق داد.

در آوریل ۲۰۰۸، ایوانا در ۵۹ سالگی با روسانو روبیکاندی که در آن زمان ۳۶ ساله بود ازدواج کرد. دونالد ترامپ این ازدواج ۳ میلیون دلاری را با حضور ۴۰۰ میهمان در عمارت مار-ئه-لاگوی خود میزبانی کرد. ایوانکا ترامپ ساقدوش او بود. در ۱ دسامبر ۲۰۰۸ ایوانا تأیید کرد که تقاضای طلاق کرده‌ است.

نظرات