اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم یه حبه قند با نقش +عکس ها و داستان

0

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم یه حبه قند با نقش +عکس ها و داستان

فیلم یه حبه قند : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم یه حبه قند با اسامی و عکس ها و نقش های هنرپیشه های این سریال همراه با اسامی عوامل با بازی امیرحسین آرمان (قاسم)، نگار جواهریان (پسندیده)، سعید پورصمیمی (دایی)، و ریما رامین فر (اعظم) و نگار عابدی (مهناز) و… در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم یه حبه قند

فیلم سینمایی یه حبه قند به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی، با داستانی متفاوت به شبکه آی فیلم آمد. این فیلم در ژانر خانوادگی – درام است و محصول سال ۱۳۹۰ می باشد. این درباره دختری به نام پسندیده که خواستگار خارج نشین دارد، اما عاشق قاسم است. یه حبه قند قرار است ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲ از شبکه آی فلم پخش شود.

یه حبه قند ششمین فیلم سینمایی رضا میرکریمی، محصول سال ۱۳۹۰ و محل فیلمبرداری آن در شهرستان یزد است. این فیلم نماینده رسمی ایران برای بخش بهترین فیلم خارجی‌ زبان در مراسم اسکار هشتاد و پنجم بود.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم یه حبه قند با نقش +عکس جدید بازیگران و داستان

خلاصه داستان فیلم یه حبه قند

پسندیده با بازی نگار جواهریان دختری جوان از خانواده‌ای سنتی است. که بزودی قرار است به عقد پسری درآید که در حال حاضر در خارج از کشور اقامت دارد.

این ازدواج به این شکل انجام خواهد شد که عروس خانم از راه دور به عقد آقا داماد در خواهد آمد. و سپس چمدان‌ها را بسته و عازم خارج از کشور خواهد شد.

در جریان فراهم شدن مقدمات عقد پسندیده خواهرهای او به همراه شوهرهایشان جهت شرکت در مراسم، دور یکدیگر جمع می شوند. و این اجتماع سبب وقوع اتفاقاتی می‌شود.

فیلم یه حبد قند از کجا پخش می شود

چهار خواهر بزرگتر دختر جوانی به نام پسندیده، هر یک به همراه همسر و فرزندانشان از راه‌های دور و نزدیک خود را به خانه باغ قدیمی می‌رسانند تا برای فراهم کردن مقدمات ازدواج پسند، به مادر خود یاری رسانند. اما در میان شادی و هیاهوی این جمع، تنها دایی عباس است که از این ازدواج، در دل احساس نارضایتی دارد

خلاصه داستان فیلم یه حبه قند

صبح روز عقد، دایی در حال خوردن صبحانه با یک حبه قند خفه می‌شود و می‌ میرد. عروسی تبدیل به عزا می‌شود و همه چیز به هم می‌ریزد. عصر آن روز با آمدن قاسم با بازی امیرحسین آرمان همه چیز دوباره در هم می‌پیچد. ظاهراً پسند و قاسم عاشق یکدیگر هستند. در نهایت قاسم با دیدن وسایل عقد بدون خداحافظی می‌رود و پسند هم بعد از آن با پوشیدن لباس مشکی، به همه می‌فهماند که نمی‌ خواهد با نامزدش ازدواج کند.

اسامی بازیگران فیلم یه حبه قند

اسامی بازیگران فیلم یه حبه قند

  • رضا کیانیان بازیگر نقش جعفر شوهر اعظم
  • نگار جواهریان بازیگر نقش پسندیده
  • سعید پورصمیمی بازیگر نقش عزت اله رسولیان دایی
  • فرهاد اصلانی بازیگر نقش ناصر شوهر شمسی
  • پریوش نظریه بازیگر نقش معصومه زن هرمز
  • اصغر همت بازیگر نقش هرمز شوهر معصومه
  • ریما رامین فر بازیگر نقش اعظم زن جعفر
  • هدایت هاشمی بازیگر نقش حمید شوهر مهناز
  • نگار عابدی بازیگر نقش مهناز زن حمید
  • علیرضا عمادالدین
  • پونه عبدالکریم زاده بازیگر نقش شمسی زن ناصر
  • امیرحسین آرمان بازیگر نقش قاسم برادرزاده زن دایی
  • سهیلا رضوی بازیگر نقش مادر پسندیده
  • ناهید مسلمی بازیگر نقش ننه جواهر
  • شمسی فضل‌الهی بازیگر نقش زن دایی
  • روح‌الله مفیدی بازیگر نقش دکتر
  • شیدا خلیق بازیگر نقش مرضیه دختر اعظم
  • محمدرضا زادسرور بازیگر نقش مسعود پسر معصومه
  • نیوشا گودرزی
  • پارسا مشیری
  • آنژلا ملایری
  • علیرضا کشاورز
  • اما هاشمی
  • ابوالفضل دهقانی
  • باران کوثری بازیگر نقش از اقوام داماد
  • افشین هاشمی

رضا کیاناپیان

رضا کیانیان در ۲۹ خرداد سال ۱۳۳۰ در محله میدان خراسان تهران به دنیا آمد. به گفته خودش، پدرش معروف به حسین تهرانی، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود. رضا دومین فرزند خانواده و دارای ۴ برادر و دو خواهر می‌باشد.

بازیگران فیلم یه حبه قند

جعفر فیلم یه حبه قند

استاد رضا کیانیان در نقش جعفر ، به خوبی از پس نقش با بیرجامه و عرق گیر آبی رنگی که بر تن کرده است، برآمده و نشان داد که یک استاد بازیگری مثل عکاسی است. او متولد خرداد ۱۳۳۰ در تهران بوده و سابقه طراحی صحنه و لباس و تیتراژ هم دارد. رضا کیانیان تا کنون در ده ها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی نقش آفرینی کرده که مسخره باز، ترومای سرخ، سایه، بارکد، گزارش یک جشن و سریال مختارنامه از آن جمله است.

نگار جواهریان

نگار جواهریان (زادهٔ ۲۲ دی ۱۳۶۱) بازیگر ایرانی است. او برای فیلم طلا و مس برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنوارهٔ فیلم فجر شد. او برای فیلم حوض نقاشی بار دیگر نامزد دریافت این جایزه شد. جواهریان از سال ۱۳۹۵ با رامبد جوان، بازیگر و کارگردان ایرانی ازدواج کرده‌است و یک فرزند نیز دارد.

نگار جواهریان در فیلم یه حبه قند

سعید پورصمیمی

نقش دایی در فیلم سینمایی یه حبه قند رضا میرکریمی را سعید پورصمیمی بازی کرده بود. نقشی دوست داشتنی که با تکریم اهالی این خانه قدیمی نیز همراه شده بود. متولد ۱۳۲۲ در تهران و دانش آموخته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در قبل از انقلاب است. او را استاد مسلم بازی در نقش های دوم می دانند.

بازیگر نقش دایی در فیلم یه حبه قند

او که به استاد بازی در نقش‌های دوم معروف است موفق به کسب سه سیمرغ بلورین برای فیلم‌های ناخدا خورشید ، تحفه‌ها و پرده آخر در رشتهٔ بهترین بازیگر نقش دوم شده‌است. از او در دومین جشنواره کمدی گل‌آقا به عنوان پیشکسوت سینمای کمدی تقدیر به عمل آمد. او با کسب سه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت این جایزه این بخش از جشنواره فیلم فجر است.

پریوش نظریه

از دیگر بازیگران فیلم یه حبه قند، معصومه است که با بازی پریوش نظریه می باشد او متولد سال ۱۳۴۸ در گچساران بوده و یک دختر به نام آناهیتا دارد. از ایشان، فیلم هایی چون، غلامرضا تختی، پالتو شتری، پیلوت، جشن دلتنگی، ترومای سرخ، غیر مجاز، لانتوری و بادیگار در سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ دیده شده است.

پریوش نظریه

او برای ایفای نقش در دومین فیلم خود، پدر(۱۳۷۴) برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او در کنار حرفه بازیگری در زمینه ی ساخت مستند، فیلم کوتاه و عکاسی نیز فعالیت دارد.

امیرحسین آرمان

امیرحسین آرمان (زاده ۱۴ آبان ۱۳۶۱) در تهران بازیگر سینما و تلویزیون و خواننده ایرانی است.

اولین تجربه بازیگری او به‌طور رسمی فیلم سینمایی ازدواج به سبک ایرانی به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۸۳ بود. امیرحسین آرمان پس از این تجربه در چندین فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که از این بین در سینمایی صد سال به این سال‌ها درخشش خود را بیش از پیش به نمایش گذاشت. پس از آن نیز فعالیتش در سینما با فیلم‌هایی همچون در امتداد شهر، یه حبه قند، نازنین، شیفت شب و … ادامه یافت و سرانجام با حضور در سریال‌های تلویزیونی کیمیا به کارگردانی جواد افشار و پریا به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده بیش از پیش شناخته شد.

امیرحسین آرمان در فیلم یه حبه قند

اعظم فیلم در فیلم یه حبه قند

ریما رامین فر از دیگر بازیگران فیلم یه حبه قند است. او را با نقش خاطره انگیز «هما» در سریال پایتخت شبکه ۱ به کارگردانی سیروس مقدم به عنوان همسر نقی معمولی دیده بودیم. ریما رامین فر، همسر امیر جعفری است که کمدین محبوب سینمای ایران است و در سال های اخیر در فیلم هایی چون : اکسیدان و زیر نظر، نقش آفرینی کرده بود.

ریما رامین فر

ریما رامین فر از بازیگران فیلم یه حبه قند در عید ۹۹ به «دورهمی» مهران مدیری در شبکه نسیم رفت و گفت که چند سال از شوهرش بزرگ تر است و درس خود را ناتمام در آلمان رها کرد و به ایران آمد. او چند سال پیش، یکی از داوران جشنواره فیلم فجر بود.

 

برخی عوامل

تهیه‌کننده رضا میرکریمی
نویسنده محمدرضا گوهری

موسیقی محمدرضا علیقلی
فیلم‌بردار حمید خضوعی ابیانه

نظرات