کاهش استرس با مشاوره دندانپزشکی آنلاین قبل از درمان

0

کاهش استرس با مشاوره دندانپزشکی آنلاین قبل از درمان

استرس و ترس از درمان‌های دندانپزشکی امر شایع  در بین عموم مردم محسوب می‌شود. افراد زیادی هستند که در هنگام حضور در دندانپزشکی دچار اضطراب و استرس می‌شوند. استرس و ترس از درمان دندانپزشکی مانع مراجعه عده زیادی از بیماران به مطب‌های دندانپزشکی است که همین عدم مراجعه مشکلات متعددی را برای سلامت دهان و دندان بیماران در بردارد و هزینه زمانی و مالی رفع مشکلات دهان و دندان را افزایش می‌ دهد.

 مشاوره دندانپزشکی آنلاین

علائم استرس دندانپزشکی

در حقیقت قرارگرفتن روی یونیت دندانپزشکی و اتمسفر فضای دندانپزشکی بسیاری از افراد را با استرس مواجه می‌کند. برخی از علائم ترس از دندانپزشکی عبارتند از:

  1. نداشت خواب راحت شب قبل از ویزیت
  2. عصبی‌شدن بیمار در زمانیکه در اتاق ویزیت حضور دارد
  3. تمایل به گریه زمان فکر کردن به دندانپزشکی
  4. إحساس اظطراب با دیدن تصاویر دندانپزشکی و یا روپوش سفید دندانپزشکان
  5. إحساس بیماری در زمان فکر کردن به دندانپزشکی
  6. إحساس مشکل تنفسی در طول پروسه دندانپزشکی همزمان با قرارگرفتن ابزار دندانپزشکی در دهان

راهکارهای مقابله با استرس دندانپزشکی

استرس دندانپزشکی به دلایل متعددی می‌تواند، رخ بدهد از جمله رفتارهای نامناسب اطرافیان در دوران کودکی که از طریق مشاوره با روانپزشک قابل درمان است. به طورکلی استرس دندانپزشکی از دو طریق قابل کنترل است، اول از طریق اعمالی که دندانپزشک انجام می‌دهد و دیگری از طریق خود بیمار.

اقدامات بیمار برای کاهش استرس دندانپزشکی:

  • تنفس منظم و مرتب و همچنین آزاد ساختن ذهن
  • استفاده از هدفون و گوش دادن به موسیقی‌های آرامش‌بخش
  • صحبت کردن با دندانپزشک در مورد استرس پیش از شروع درمان

اقدامات دندانپزشک برای استرس دندانپزشکی:

  • استفاده از ژل‌های بی‌حسی در کاهش درد و درنتیجه کاهش استرس
  • استفاده از گاز نیتروس اکسید یا گاز خنده‌آور در جهت ریلکس کردن و کاهش استرس دندانپزشکی
  • استفاده از نمایشگرهای مختلف با صفحه بزرگ در دندانپزشکی و پخش فیلم یا موسیقی
  • استفاده از بوی گل و یا صدای آب

همه عوامل بالا می‌تواند در کاهش استرس دندانپزشکی موثر باشد اما به تنهایی کافی نیست! زیرا معمولا بیمار در بدو ورود به دندانپزشکی پس از ویزیت و بررسی دندانپزشک با انبوهی از مشکلات دندان و دهان رو به رو می‌شود و بی مقدمه و به سرعت درمان آغاز می‌شود. در بسیاری از موارد توضیحات بسیار اندکی از مشکلات دهان و دندان بیمار، به وی داده می‌شود و در مورد فرآیند درمان شفاف سازی نمی‌شود. در نتیجه بیمار در سردرگمی زیادی  به‌سر می‌برد که عامل اساسی افزایش استرس دندانپزشکی است.

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

همزمان با همه‌گیری کرونا،  ترس از ابتلا به کرونا هم به استرس و ترس‌های بیماران دندانپزشکی اضافه شد. در این شرایط یکی از راهکارهای کاهش استرس دندانپزشکی انجام مشاوره دندانپزشکی به صورت آنلاین پیش از آغاز به درمان است. پلتفرم‌های اسنپ دکتر، دکتر ساینا و الودکتر همزمان با شرایط پاندمی با استقبال بیشتری از سوی بیماران روبرو شدند. اگرچه تمرکز هر سه پلتفرم بر روی تمامی درمان‌های پزشکی است و تمرکز خاصی بر درمان‌های دندانپزشکی ندارند.

این نیاز در جامعه بیماران دندانپزشکی باعث شد تا یک پلتفرم مشاوره آنلاین به صورت تخصصی در زمینه دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز کند. امروزه در جهان، مشاوره آنلاین دندانپزشکی اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا از حضور و تجمع غیر‌ضروری در مراکز تخصصی دندان‌پزشکی جلوگیری کرده و از طرفی مشاوره دندانپزشکی آنلاین همواره یک خدمت ویژه در حیطه سلامت دهان و دندان است؛ زیرا با پیشرفته شدن جوامع، دسترسی مطمئن برای گفتگو با دندانپزشک و سایر متخصصان دهان و دندان در هر زمان و شرایطی، می‌تواند گره‌گشا باشد.

مشاوره آنلاین دندانپزشکی میخک

مشاوره آنلاین دندانپزشکی میخک علاوه بر اینکه سئوالات بیماران را به سرعت پاسخ می‌دهد، وقت و هزینه‌ی ناشی از ترددهای غیرضروری را نیزکاهش می‌دهد. قطعا یک مشاوره انلاین دندانپزشکی خوب اگر رایگان هم باشد، می‌تواند گامی نو در تحول خدمت‌رسانی به مراجعین بردارد.

مشاوره انلاین دندانپزشکی میخک با ارتباط مستقیم با دندانپزشک، سبب ایجاد حس اعتماد و آرامش خیال در مراجعین می‌شود. از منظری دیگر، مشاوره آنلاین دندانپزشکی استرس‌های بیمار را به حداقل می‌رساند تا بتواند با تصمیم‌گیری صحیح و به‌موقع به سلامت خود کمک کند. یکی دیگر از ابعاد مثبت و قابل توجه مشاوره دندانپزشکی آنلاین، کاهش هزینه‌های ناشی از مراجعه حضوری است که برای مردم اهمیت زیادی دارد.

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک(mikhakdental.com)، اولین پلتفرم آنلاین مشاوره دندانپزشکی است که با ارائه‌ی مشاوره آنلاین و رایگان، شما را در تشخیص و درمان دندان‌هایتان یاری می‌کند.

مشاوره دندانپزشکی آنلاین

در این مشاوره شما به صورت آنلاین با دندانپزشک و متخصصان میخک درارتباط بوده و پاسخ به همه‌ی سوالات دندانپزشکی خود را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. از طرفی طرح درمان و هزینه‌ها به صورت شفاف، قبل از شروع روند درمان برای شما بیان می‌شود. درنهایت، هماهنگی‌های لازم برای نوبت‌دهی و پذیرش در یکی از مراکز میخک انجام می‌شود و فرایند مشاوره آنلاین دندانپزشکی میخک به پایان می‌رسد.

نظرات