نکات بازسازی حمام و سرویس بهداشتی | ۱۰ نکته طلائی

0

برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ این مقاله با کمک تجربیات کارشناسان شرکت ابنیه طراحان نصر تهیه شده و به شما کمک خواهد کرد تا در زمینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام منزل خود با کمترین خطا عمل کنید و بهترین تصمیم‌ها را بگیرید.

 نکات بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

نکات بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

۱- خرید مصالح و لوازم مرغوب

به‌طورکلی اولین و شاید مهم‌ترین نکته در بازسازی هر بخش از خانه، استفاده از مصالح و لوازم باکیفیت است. به‌خاطر داشته باشید که خرید لوازم و شیرآلات بهداشتی باکیفیت، شما را از صرف هزینه­ های بعدی مثل شکستگی بی‌مورد، رنگ‌پریدگی، ازبین‌رفتن لعاب، کنده شدن قطعات و… دور می­کند.

بی‌دلیل نیست که گفته‌اند هرچقدر که پول بدهید همان قدر آش می­خورید یا هیچ ارزانی‌ای بدون دلیل نیست. پس شک نکنید که خرید «کالای بی‌کیفیت» یعنی «هزینه بیشتر»! همچنین در نظر داشته باشید، کالایی را انتخاب کنید که گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری داشته باشد.

۲- توجه به تعداد نفرات

توجه به این نکته، خصوصاً برای بازسازی ساختمان های اداری، بسیار ضروری است. تعداد کارمندان خود را درنظر بگیرید و متناسب با آن‌ها سرویس بهداشتی ایجاد کنید، در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهید بود.

نکات بازسازی سرویس بهداشتی در ادارات

۳- توجه به جثه نفرات و ابعاد سرویس

چنانچه شما بخواهید سرویس بهداشتی و حمام در باشگاه بدنسازی آقایان احداث کنید، می­بایست حجم جثه نفرات را در نظر بگیرید. همین نکته را برای واحدهای اداری و یا مهدکودک­ها و… باید در نظر داشت. پس با توجه به جثه افرادی که قرار است از سرویس بهداشتی استفاده کنند، ابعاد آن را انتخاب کنید.

۴- توجه به متراژ حمام و سرویس بهداشتی

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر متراژ حمام و یا سرویس بهداشتی شما کوچک باشد، باید برخی محدودیت‌ها را بپذیرید. به عنوان مثال نمی­توان در یک حمام کوچک، وان احداث کرد و یا از روشویی­ های سایز بزرگ استفاده نمود و بلعکس در حمام­های بزرگ استفاده از آینه­ های کوچک مناسب نیست. پس همواره تناسب بین متراژ و ابعاد تجهیزات را در نظر داشته باشید.

۵- استفاده از رنگ­های روشن

استفاده از رنگ­های روشن از چند جنبه مورد بررسی قرار می­گیرد. در فضاهایی کوچکی با کمک رنگ­های روشن، می­توان فضا را بزرگ­تر نشان داد. از طرف دیگر رنگ­های روشن در روحیه تأثیر به سزایی داشته و از دلگیر بودن فضا می­کاهند.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که رنگ روشن، از نظر مسائل بهداشتی مناسب‌تر است و تمیز یا کثیف بودن محیط کاملاً مشخص خواهد بود. همچنین سعی کنید از رنگ زرد یا نارنجی که به رنگِ جرمِ کفِ سرویس بهداشتی نزدیک است، استفاده نکنید.

۶- استفاده از روکش­های براق به‌جای مات

تجربه مشتریان نشان می­دهد که کاشی، سرامیک و سایر تجهیزاتی که در سرویس بهداشتی و حمام به کار می­روند، ترجیحاً دارای لعاب و یا روکش براق باشند تا هم تمیزکاری راحت­تر انجام شود و هم از لحاظ ظاهری جذاب‌تر باشند. در صورت استفاده از سرامیک مات در کف سرویس‌های بهداشتی، اگر مقداری آب در کف وجود داشته باشند، بیشتر به چشم می‌آید.

استفاده از رنگ سفید در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

۷- قراردادن تجهیزات در جای مناسب

یکی دیگر از نکات قابل‌توجه در زمینه بازسازی حمام و سرویس بهداشتی این است که تجهیزات و لوازم موردنیاز در نقاطی قرار گیرند که به‌راحتی و سریع بتوان از آن­ها استفاده کرد.

۸- عدم خریداری تجهیزات بلااستفاده

گاهی مشتریان ما اصرار به خرید لوازم و تجهیزاتی دارند که کاربردی برای آن­ها ندارد. توجه کنید که بازسازی مسکونی و اداری دارای تفاوت­هایی بوده و اکسسوری مورداستفاده در آن­ها نیز با یکدیگر متفاوت است. تجربیات شرکت های بازسازی در این‌گونه موارد بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

۹- استفاده از روشنایی زیاد و تناژ سفید

استفاده از روشنایی به تعداد مناسب و با نور سفید، باعث تمیز نشان‌دادن و نیز دلباز شدن محیط می­شود. البته به‌خاطر داشته باشید که استفاده از لامپ­های کم‌مصرف led در محیط‌های مرطوب مثل سرویس بهداشتی و حمام، مناسب‌تر خواهد بود. همچنین ترجیحاً در این‌گونه محیط‌ها از نور زرد استفاده نکنید.

۱۰- توجه به سالمندان و افراد کم‌توان

اگر در منزل یا اداره شما، فرد سالمند یا معلولی زندگی می‌کند، حتماً شرایط آن‌ها را در نظر بگیرید. به طور مثال استفاده از کاشی‌های ضدلغزش، دستگیره‌های کمکی، درهای کشویی، سرویس فرنگی و… می‌تواند برای این منظور، بسیار مفید واقع گردد.

توجه به سالمندان در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

جمع‌بندی و حرف پایانی

در این مقاله مهم‌ترین نکات در زمینه بازسازی حمام و سرویس بهداشتی شرح داده شد تا افرادی که تصمیم به بازسازی چنین فضاهایی از خانه خود دارند، با اطلاعات و آگاهی بیشتری اقدام کنند. البته پیشنهاد می‌شود پیش از شروع بازسازی از شرکت‌های بازسازی مشاوره بگیرید.

مشاوره و طراحی سه‌بعدی رایگان

یکی از شرکت‌های فعال در زمینه بازسازی مسکونی و اداری، شرکت «ابنیه طراحان نصر» است که علاوه بر مشاوره رایگان، به مشتریان خود طراحی سه بعدی رایگان نیز ارائه می‌دهد. برای مراجعه به وبسایت این شرکت اینجا را کلیک کنید.

نظرات