ژل رویال برای بارداری و ۹ پرسش کلیدی در مورد آن

8

ژل رویال باعث افزایش اسپرم در آقایان می شود؟ آیا ژل رویال قدرت باروری در بانوان را افزایش می دهد؟ آیا ژل رویال برای عدم تعادل هورمونی و تنظیم غدد داخلی بدن مفید است؟ ژل رویال و بارداری و تمام نکات مهم.

 ژل رویال برای بارداری

معجزه ژل رویال در بارداری

از ژل رویال بعنوان معجزه طبیعت یا اکسیر شاهانه کندو یاد میشود و توقعات از این ماده بعنوان غنی ترین ماده بیولوژیک جهان بسیار است. تاثیرات ژل رویال روی بارداری یا درمان نازایی هنوز به مطالعات بالینی و پزشکی بیشتری نیاز دارد تا بتوانیم از ژل رویال بعنوان یک مکمل غذایی و یک درمانگر در درمان ناباروری استفاده کنیم.

اما امروزه با توجه به مطالعات و مقالاتی که روی ژل رویال و بارداری انجام شده میدانیم که ژل رویال در آقایان و حل مشکلاتی نظیر تعداد حداقلی اسپرم یا شکل دفورمه ی اسپرم ها یا میزان حرکتشان بسیار موثر بوده است. در خانم ها هم رویال ژل با بهبود عملکرد اندام تناسلی و تقویت بدن و تنظیم هورمون ها و تقویت قوای رحمی به افزایش شانس بارداری افزوده است.

مصرف ژل رویال در دوران بارداری

  1. آیا مصرف ژل رویال قدرت باروری در زنان را افزایش می دهد؟

ژل رویال، یک نیروگاه تغذیه ای، هدیه ای برای باروری در بسته بندی کوچک است. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که از آسیب دیدن سلول های دستگاه تناسلی جلوگیری می کند. فیتواستروژن های موجود در رویال ژل باعث تقویت ملایم باروری می شود. مقالات، تاثیرات ژل رویال روی قوای جنسی و افزایش قدرت باروری در آقایان را بیشتر تایید می کنند نسبت به زنان.

  1. آیا مصرف ژل رویال دیواره رحم را ضخیم می کند؟

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۷ روی ژل رویال و بارداری در ژاپن انجام شد نشان داد، ژل رویال شبیه فیتواستروژن است و حاوی خواصی است که می‌تواند از سلامت عضلات رحم و پوشش داخلی رحم حمایت کند. در ضمن رویال ژلی برای عفونت های رحمی هم موثر و کارآمد است.

ژل رویال برای بارداری

  1. آیا مصرف ژل رویال در دوران بارداری بی خطر است؟

اولین نکته در ژل رویال و بارداری اینکه مشخص نیست که آیا ژل رویال به جنین آسیب می رساند یا خیر. اگر باردار هستید از این محصول بدون توصیه پزشکی استفاده نکنید. مشخص نیست که آیا ژل رویال وارد شیر مادر می شود یا می تواند به نوزاد شیرخوار آسیب برساند. اگر به نوزادی شیر می دهید از این محصول بدون توصیه پزشکی استفاده نکنید.

دومین نکته در ژل رویال و بارداری، اگر پزشک به شما اجازه ی مصرف داد، بهتر است روزانه حداکثر بین یک تا سه گرم ژل رویال خالص استفاده کنید.

سومین نکته در ژل رویال و بارداری، در صورت اجازه پزشک، بدانید که رویال ژلی بعنوان یک مکمل غذایی کامل در جبران کمبود ها یا فقر ریز مغزی ها و درشت مغزی ها در بدن مادر در دوران بارداری بسیار موثر عمل می کند و از عوارض بعد از بارداری نظیر پوکی استخوان تا حد بسیار زیادی جلوگیری خواهد کرد.

  1. آیا ژل رویال هورمون استروژن را افزایش می دهد؟

مصرف مکمل رویال ژل به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب به ویژه ۱۰-هیدروکسی۲-دسنوئیک اسید (۱۰HDA) در این فرآیند بسیار مفید گزارش شده است. این ترکیب سنتز استروژن ها را افزایش می دهد و سطوح سرمی FSH و LH را پایین نگه می دارد.

استروژن یا استروژن دسته ای از هورمون های جنسی است که مسئول توسعه و تنظیم سیستم تناسلی زنانه و ویژگی های جنسی ثانویه است. سه هورمون درون زا استروژن در بدن وجود دارد که فعالیت هورمونی استروژنی دارند.

ژل رویال برای بارداری

مصرف ژل رویال در شیردهی

  1. آیا می توان ژل رویال را در دوران شیردهی مصرف کرد؟

اول از همه، این ماده بسیار خاص که توسط زنبورهای پرستار ترشح می شود، به عنوان یک مقوی طبیعی استثنایی، یک ترمیم کننده، قادر به تقویت کودکان، بزرگسالان، افراد مسن و مورد استقبال زنان باردار و شیرده نیز می باشد. ولی بهتر است مصرف ژل رویال در دوران شیردهی با مشورت پزشک صورت گیرد.

در نظر داشته باشید که رویال ژل ماهیت اسیدی دارد، پس با توجه به مزاج و رژیم غذایی خودتون مصرف ژل رویال را در دوران شیردهی انتخاب کنید.

  1. آیا مصرف ژل رویال برای نوزادان مفید است؟

ژل رویال در صورت مصرف خوراکی تا ۶ ماهگی در کودکان ۵ تا ۱۶ ساله احتمالاً بی خطر است. آسم یا آلرژی: اگر آسم یا آلرژی به محصولات زنبور عسل دارید از ژل رویال استفاده نکنید، می تواند باعث برخی واکنش های جدی، حتی مرگ شود.

ژل رویال برای بارداری

مصرف ژل رویال در دوران قاعدگی

  1. آیا ژل رویال بر چرخه قاعدگی تاثیر می گذارد؟

سندرم پیش از قاعدگی (PMS)

مصرف روزانه ۳ تا ۶ گرم ژل رویال خالص حتی در مدت زمان یک هفته باعث کاهش ۵۰ درصدی علائم PMS یا دوران قاعدگی شده است. مصرف ژل رویال در دوران قاعدگی برای دوره های کامل ۴۰ روزه تا ۶۰ روزه در طول سال به هورمون های زنانه تعادل بخشیده و میزان خونریزی در دوران قاعدگی را تنظیم کرده و از التهابات و دردهای این دوره می کاهد.

  1. آیا ژل رویال برای عدم تعادل هورمونی مفید است؟

تحقیقات درباره ژل رویال و بارداری نشان میدهد، رویال ژلی برای عدم تعادل هورمونی در زنان موثر است. مصرف مداوم و مرتب آن به تنظیم غدد درون ریز بدن کمک می کند. مصرف ژل رویال سطح هورمون زنانه استروژن را افزایش می دهد و باعث شادابی و انرژی بهتر در زنان می شود.

علاوه بر این، ژل رویال حاوی مواد معدنی مختلف، بیشتر ویتامین های گروه B و همچنین مقداری ویتامین A، C، D و E است. بر اساس تحقیقات موجود، ژل رویال در کاهش علائم  PMS، کاهش علائم یائسگی و تقویت سیستم ایمنی موثر است.

ژل رویال برای بارداری

ژل رویـال و باروری

  1. چگونه می توانم در سریع ترین روش ممکن باروری خود را افزایش دهم؟

۱۱ توصیه یا روش طبیعی برای افزایش باروری در سریع ترین زمان ممکن:

  1. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید. آنتی اکسیدان هایی مانند فولات و روی ممکن است باروری را برای مردان و زنان بهبود بخشد.
  2. بزرگترین وعده ی غذایی را در حجم صبحانه قرار دهید و حداکثر قبل از ۹ صبح میل کنید
  3. از چربی های ترانس اجتناب کنید.
  4. اگر سندرم تخمدان پلی کیستیک ( PCOS ) دارید مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید.
  5. کربوهیدرات های تصفیه شده کمتری مصرف کنید.
  6. فیبر بیشتری بخورید.بهترین منابع فیبر سبزیجات هستند
  7. منابع پروتئین را عوض کنید. مثلاً بجای گوشت و مرغ از منابع پروتیینی گیاهی مثل نخود فرنگی استفاده کنید
  8. لبنیات پرچرب را انتخاب کنید.
  9. یک مولتی ویتامین طبیعی یا پزشکی به رژیم غذایی مثل گرده گل یا ژل رویال زنبور عسل اضافه کنید. اگر مولتی ویتامین مصرف می کنید، ممکن است کمتر دچار ناباروری تخمک گذاری شوید.
  10. ورزش کنید یا فعالیت روزانه را افزایش دهید. ورزش فواید زیادی برای سلامتی شما دارد، از جمله افزایش باروری. افزایش فعالیت بدنی متوسط ​​اثرات مثبتی بر باروری زنان و مردان به ویژه افراد چاق دارد.
  11. زمانی را برای استراحت و ریلکس کردن در طول روز اختصاص دهید.

نکته: اگر در حال تلاش برای باردار شدن هستید، احتمالاً استرس رو هم در منوی روزانه تون دارید. با افزایش سطح استرس، شانس بارداری کاهش می یابد.

ژل رویال برای بارداری

ژل رویـال و درمان ناباروری

ژل رویال برای باروری زنبورهای عسل مخصوصاً ملکه زنبور عسل ضروری است اما در پستانداران نیز اثر تقویت کننده باروری دارد. آزمایش‌های بالینی روی جوندگان نظیر موش مکانیسم‌های اثر ژل رویال بر باروری، از جمله اثرات آنتی‌اکسیدانی، هورمون‌های جنسی و اثرات ضدالتهابی را ثابت کرده اند.

در حیوانات مزرعه (مرغ، خرگوش، گاومیش و گوسفند)، استفاده از ژل رویال به بهبود میزان بارداری و تولید مثل کمک می کند و میزان موفقیت روش های لقاح آزمایشگاهی را افزایش می دهد.

مطالعات انسانی ثابت کرد که رویال ژلی تأثیر مفیدی بر تعداد و تحرک اسپرم دارد و توانایی لقاح گامت های نر را بهبود می بخشد.

با این حال، هیچ داده بالینی قابل اعتمادی از اثر بهبود باروری ژل رویال در زنان پشتیبانی نمی کند، اگرچه به طور گسترده در فرآیندهای کمک باروری در زنان استفاده می شود.

فراتر از رویال ژل، شیر لارو نر زنبور عسل یا مخلوط چرخ کرده لاروهای چند روزه زنبورهای نر تأثیر امیدوار کننده‌ای بر باروری در هر دو جنس در موش‌ها دارد، اما شواهد بالینی هنوز وجود ندارد.

مطالعات بالینی بیشتری در مورد ژل رویال و بارداری، برای کشف قدرت واقعی این محصولات زنبورستانی در افزایش باروری انسان مورد نیاز است.

یک مقاله علمی درباره ژل رویال و بارداری بیان کرد که Royal Jelly (RJ) با تأثیرات مثبت بر باروری انسان مرتبط است، زیرا به ترتیب بر پوکی استخوان، علائم پیش از یائسگی و بهبود تعادل هورمونی و باروری با افزایش کیفیت اسپرم و تخمک در مردان و زنان مؤثر است.

برای ما انسان‌ها، ادعاهای شگفت‌انگیز سلامتی که در مورد رویال ژلی مطرح می‌شود بسیار کوتاه است، اما احتمال بسیار کمی وجود دارد که بتواند به باروری کمک کند. هیچ مطالعه بالینی و دراز مدتی برای ژل رویال و بارداری انجام نشده که نشان دهد ژل رویال به بهبود نتایج بارداری در لقاح مصنوعی کمک می کند.

اما گزارشات تجربی در مورد ژل رویال و بارداری از مصرف کنندگان زیادی داریم که ادعا می کنند موفق به نتیجه گیری در درمان ناباروری به کمک ژل رویال شده اند و نتیجه اصلی و درمانگر اصلی را مصرف مقادیر مشخص ژل رویال برای دوره های ۴۰ تا ۶۰ روزه می دانند.

برای خرید ژل رویال اصل ایرانی همراه با ضمانت و ارسال رایگان می توانید به فروشگاه زنبورستان عسل فروردین مراجعه کنید.

8 دیدگاه در “ژل رویال برای بارداری و ۹ پرسش کلیدی در مورد آن

  1. محمدرضا گفت:

    با چندبار مصرف ژل رویال میتوان تاثیری مشاهده کرد ؟ یا حتما باید دوره ۴۰ روزش بگذره تا تاثیرش دیده بشه ؟

  2. مهسا گفت:

    ژل رویال رو میگن باید موقت مصرف کرد !
    مدت زمانش چقدره ؟

  3. زهرا گفت:

    سلام ، ی سوال فنی ! اینکه حالم بیشتر از حد معمول بد میشه و روزی حداقل ۱۰ بار حالت تهوع دارم ممکنه دلیلش مصرف ژل رویال باشه ؟

  4. حیدری گفت:

    سلام و درود خدمت شما دوستان عزیز
    میگم اگه بدون مشورت پزشک خودسرانه کلی ژل رویال مصرف کرده باشیم ممکنه به کودک آسیب رسیده باشه ؟

  5. سمیه گفت:

    آیا حتما باید قبل خوردن ژل رویال با پزشک مشورت کنیم ؟ حالا چه حامله باشیم چه نباشیم ! ؟

  6. قاسمی گفت:

    ممنون از شما
    ژل رویال برای درمان ناباروری هم مناسبه؟

  7. ستاره گفت:

    برای بارداری خانم ها بهترین مقدار مصرف و بهترین روش مصرفش برای نتیجه گیری بهتر چیه ؟! لطفا راهنمایی کنید

  8. سحر گفت:

    سلام
    برای مادری که جنین ۷ ماهشه آیا خوردن ژل رویال الان موثره و چقدر میتونه استفاده کنه و واقعا خطری هم نداره ؟

نظرات