سایت فریلنسر | ۰ تا ۱۰۰ فریلنسری و سایت فریلنسر

11

کدام سایت فریلنسر برای من مناسب است ؟  ما در این نوشته قصد داریم که شما را با مفهوم فریلنسر آشنا کنیم و سایت مناسب فریلنسری را برای شما معرفی کنیم .

 فریلنسر , سایت فریلنسر

این جریان کاری  در عصر حاضر انقلابی در شکستن مرزهای جغرافیایی به پا کرده است . شما به واسطه ی سایت فریلنسر ایرانی و خارجی می توانید درآمد خود را گسترش دهید و هزینه های مازاد مربوط به دفترکار و استخدام کارمندان را از سبد هزینه های خود حذف کنید . در این نوشته نسبت به فعالیت شما , سایت فریلنسر مناسب را برای شما معرفی میکنیم .

همچنین در این مقاله , مزایای فریلنسری , روش ها , راه کار ها و کتاب راهنما برای شما معرفی خواهیم نمود .

تعریف فریلنسر

فریلنسر , به فردی متخصص اطلاق می شود که خدمات و تخصص های خود را در قبال وجهی مشخص , به کارفرما ارایه می دهد. قرارداد فریلنسری , مدت محدودی دارد و اغلب به صورت پروژه ای می باشد.تاریخ این واژه , به سالها قبل بازمیگردد , در زمان های دور به سربازانی اطلاق می شده است که در ازای دریافت پاداش , برای پادشاهان مختلف می جنگیدند.

فریلنسر , سایت فریلنسر

ثبت نام در سایت فریلنسر

یک فریلنسر برای فعالیت و کسب درآمد باید در سایت فریلنسینگ ثبت نام کند. سایت فریلنسینگ یک واسط می باشد که کارفرما بتواند شما را جست و جو کند و با شما قرارداد ببندد.در واقع سایت , ویترین کاری شماست . شما در پروفایل خودتان , رزومه حرفه ای و شرایط کاریتون رو قرار میدین . کارفرما ها میتونن پروفایل شما را بررسی کنند و در صورت تمایل با شما قرارداد همکاری منعقد کنند .

مزایای سایت فریلنسر

۱٫شما با ساخت پروفایل در  سایت  فریلنسر , به صورت شبانه روزی در دسترس تمامی کارفرماهای آنلاین قرار میگیرید. کسانی که دنبال متخصص مورد نظر می گردند , در اینترنت شما را به آسانی پیدا خواهند کرد. شاید شما  در دسترس نباشید , در مسافرت باشید .ولی کارشناسان پشتیبانی سایت پاسخگوی کارفرما خواهند بود و پروژه را قرارداد خواهند کرد.

  1. شما می توانید کارفرماهایی از سراسر دنیا را جذب کنید و محدود به منطقه محل سکونت خود نیستید.
  2. کارفرماها شما را از طریق سایت فریلنسر پیدا میکنند و نیازی نیست شما دفترکار داشته باشید و کلی هزینه استیجاری و هزینه های بالاسری دفترکار شما باشد . شما می توانید از خانه ی خود کار کنید . حتی شما می توانید در طبیعت کار کنید و دایما مسافرت کنید . یک اینترنت پر سرعت می تواند , نیاز شما را برطرف کند و با دنیا در ارتباط باشید.
  3. شاید صدها کارفرما قبل از قرارداد پروژه , بخواهند با شما صحبت کنند و رزومه شما را بررسی کنند. این واقعا خسته کننده است که با کارفرماهایی که شاید اصلا قصد سفارش ندارند و فقط برای اطلاعات بیشتر با شما قرار حضوری برنامه ریزی میکنند و باید پاسخگوی آنها باشید. فقط درصد کمی از انها به سمت قرارداد , منتهی می شوند . وقت شما تلف می شود . قرارهای بدون نتیجه , باعث می شود شما زمان کافی برای انجام پروژه نداشته باشید. ولی در سایتهای فریلنسر , هزاران نفر پروفایل شما را بررسی میکنند و فقط کارفرماهایی که سفارش را نهایی میکند , با شما در ارتباط خواهد بود.

برای نتیجه بهتر , در کدام سایت فریلنسر ثبت نام کنم ؟

این سوال خیلی مهم می باشد . اگر ما ندانیم که نسبت به حرفه و فعالیتمان در کجا ثبت نام کنیم, با مشکل روبرو می شویم.انتخاب بهترین سایت برای حضور شما خیلی مهم است . صد ها دسته بندی در این سایتها وجود دارد . بعضی از این پلت فرم ها تخصصی می باشد و بعضی از آنها عمومی می باشد . ما در جدول زیر , برای هر دسته بندی سایت مناسب را برای شما معرفی کرده ایم. این نتیجه از طریق بررسی پروفایل فریلنس ها و بررسی بازار کار آنها تنظیم شده است .

فریلنسر , سایت فریلنسر

پیشنهاد میکنیم , از طریق جدول بالا دسته بندی خود را پیدا کنید و در سایت مناسب ثبت نام کنید . سایتهای بسیاری در این زمینه در حال فعالیت هستند ولی چهار سایت پونیشا , کارلنسر , پل دیزاینرز , پارس کدرز مورد اعتماد و برترین سایتهای در حال حاضر هستند .

معرفی کتاب برای شروع فریلنسری

کتاب ( مسیر موفقیت طراحان فریلنسر ) , به صورت رایگان منتشر شده است و هدف نویسنده این کتاب , ارتقا جایگاه فریلنسری در ایران می باشد . این کتاب کمک میکند که شما یاد بگیرید که چگونه می توانید از طریق این سایتها , درآمد خودتان را افزایش دهید. چگونه می توانید یک پروفایل قوی بسازید و کارفرماها علاقه مند شوند که از شما سفارش دهند . این کتاب برای تمامی آزادکاران مفید می باشد. این کتاب به صورت رایگان در سایتهای مختلف ایرانی منتشر شده است و می توانید برای دانلود آن در اینترنت جست و جو کنید .

فریلنسر , سایت فریلنسر

مزایای فریلنسری

۱٫آزادکاران , رئیس و مدیر ندارند. هر کسی برای خودش رئیس است. آنها آزادانه تر تصمیم میگیرند و هیچ کس بالای سر آنها نیست و نظارتی بر آنها ندارند.

۲٫مکان , زمان خاصی برای فریلنس ها مطرح نیست. آزادکارها به صورت آزادانه , زمان و مکان برای کار و زندگی خود انتخاب میکنند.

۳٫آزادکاران نیازی به رفت و آمد روزانه به محل کار ندارند . صرفه جویی در هزینه و زمان , نتیجه کاهش این رفت و آمدهاست.

۴٫فریلنسینگ , انعطاف پذیری بالایی دارد .

۵٫آزادکارها , آزادانه تر به زندگی شخصی خود می رسند و عوامل مزاحم اداری در زندگی آنها دخیل نیست.

۶٫مسیر پیشرفت برای فریلنس ها هموار تر است و آنها به آسانی می توانند با تلاش و کوشش , پیشرفت کنند و به اوج برسند.

۷٫انتخاب کارفرمای دلخواه , یکی دیگر از مزیت های این نوع اشتغال است.

۸٫آزادکار ها می توانند پروژه های مورد علاقه خود را قرارداد کنند. این نوع کار کاردن , لذت بخش تر می باشد و رسیدن به موفقیت را هموارتر میکند.

۹٫فریلنس ها , برای مسافرت های خود آزادانه تر برنامه ریزی میکنند. آنها می توانند برای مدت معلوم , هچ پروژه ای قبول نکنند و کار نکنند . همچین برعکس این موضوع نیز صادق است. آنها می توانند چندین پروژه را با هم قرارداد کنند و شبانه روزی کار کنند .

  1. فریلنسر ها می توانند از نقاط مختلف جهان پروژه دریافت کنند و مرز جغرافیایی ندارند.

مسیر موفقیت فریلنسرها

قصد نداریم در این نوشته فریلنسری را آسان جلوه دهیم. مطمینا هیچ کار آسانی نمی تواند درآمد خوبی داشته باشد . بسیاری از متخصصان از این نوع اشتغال درآمد بالایی را کسب میکنند و درصدی نیز شکست را تجربه میکنند .

برای موفقیت در این نوع اشتغال , باید نکاتی را رعایت کنیم تا بتوانیم فروش خدمات و محصولات خود را افزایش دهیم. اینکه شما در بهترین سایتهای فریلنسری ثبت نام کنید , کافی نیست. شما باید با ساخت یک پروفایل قوی , پیروز میدان شوید.

پروفایل قوی

اولین مرحله برای افزایش فروش , ایجاد یک پروفایل قوی می باشد . فراموش نکنید که پروفایل شما در سایت , نماینگر تجربه و مهارت شماست . این پروفایل , یک صفحه از اینترنت می باشد که در اختیار شماست و شما می توانید حداکثر استفاده ی مفید را از این فضا داشته باشید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

ما حتما پیشنهاد میکنیم که یک عکس پروفایل مناسب و حرفه ای , یک متن معرفی و رزومه کاملی را ایجاد کنید. اگر پروفایل شما کامل باشد , کارفرما به سراغ بقیه فریلنسرها نمی رود و دکمه ی ثبت سفارش و ارتباط با شما را می فشارد . اگر شما بتوانید یک پروفایل قدرتمند ایجاد کنید , شاید هفتاد درصد بیشتر از بقیه آزادکاران پروژه دریافت کنید .

تقویت پورتفولیو فریلنسری

هر چه قدر کیفیت پروژه های شما بالاتر باشد و نسبت به پروژه های خود , قیمت منطقی و منصافانه داشته باشید , کارفرماهای بیشتری سمت شما سرازیر می شود . پس بهتر است در زمان های که پروژه ندارید و وقت ازاد بیشتری در اختیار شماست , توانایی ها و مهارت های خود را تقویت کنید .یک فریلنسر برای موفقیت همیشگی در حرفه ی تخصصی خود , باید در رشته کاری خود آپدیت باشد .همچنین شما می توانید برای مشاهده پوتفولیو های قوی به پروفایل فریلنسرهای سایت خارجی مانند Dribbble  نیز رجوع کنید.

تخصصی سازی مهارت ها

بزرگترین اشتباهی که فریلنسرها انجام می دهند , این است که می خواهند از هر مهارتی پروژه دریاتفت کنند. برای موفقیت باید در دسته بندی محدود تری فعالیت کرد و در گرایش محدودتری فعالیت کنند.

کمپین های تبلیغاتی فریلنسینگ

شما به عنوان یک آزادکار فعالیت میکنید . شما می توانید در پروفایل خود کمپین های بی نظیری را ایجاد کنید. اینکه فقط در یکی از سایتها عضو باشید و پروفایل بسازید , کافی نیست. بهتر است تبلیغات موثر داشته باشید و در اعیاد و مناسبت های مختلف از طریق همان سایت فریلنسر , درصدهای تخفیف برای کارفرماها در نظر بگیرید. برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موثر می توانید با کمپین منیجر سایت واسط مشاوره کنید.

ارتباط با کارفرما

ارتباط فریلنسرها و کارفرمایان بسیار مهم می باشد .بعد از اتمام پروژه ها , کارفرماهای قبلی خود را رها نکنید. نمونه کارهای جدید و پورتفولیو خود را به مشتریان ارسال کنید . آنها را از پیشرفت و پروژه های جدید خبردار کنید .مشتریان قدیمی می توانند بهترین تبلیغات برای شما باشند , سعی کنید که کارفرماها از عملکرد شما راضی باشند تا گزارش های کاری شما را به دوستان و اشنایان دیگر ارسال کنند و شما را تبلیغ کنند .

برای افزایش تعامل با کارفرماها , باید مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهید . برای این منظور توصیه می شود مقالاتی در این زمینه مطالعه شود و تمرین شود.

همکاری با بقیه فریلنسرها

خیلی مغرور نباشید , پروژه هایی بزرگ که توانایی انجام آن را ندارید , هرگر قرارداد نکنید . اگر کارفرما شما را برای یک پروژه بزرگ استخدام میکند که قادر به اجرای آن نیستید , بهتر است کارفرما را از این موضوع آگاه کنید .مطمینا صداقت بهترین نتیجه را خواهد داشت.

همچنین اگر شما می دانید که با بقیه فریلنسرها , می توانید یک پروژه را بهتر مدیریت کنید , هیچ اشکالی ندارد که از دوستان و همکارانتان دعوت کنید که در این پروژه با شما مشارکت داشته باشند .

نظم و برنامه

برنامه ریزی یکی از عوامل موفقیت فریلنس ها می باشد . شاید در مواقعی , لازم باشد که چندین پروژه را در کنار هم مدیریت کنید . برای تحویل به موقع و حفظ و افزایش کیفیت پروژه ها , باید برنامه ریزی منطقی و مناسبی را داشته باشیم. یک برنامه دقیق , می تواند استرس های کاری را نیز کمرنگ تر کند.

سرعت تحویل پروژه ها

سرعت تحویل پروژه برای کارفرماها خیلی مهم می باشد . اینکه کیفیت را فدای سرعت کنیم , نتیجه برعکس خواهد داد . ولی باید همراه با حفظ کیفیت و به کمک برنامه ریزی دقیق ,؛ بتوانیم پروژه ها را سریع تر تحویل دهیم. تحویل سریع پروژه ها کمک میکند درآمد بیشتری داشته باشید.

فریلنسری منعطف

اساس کار فریلنسری , انعطاف پذیری بالای این نوع اشتغال و همکاری می باشد . انعطاف پذیری یکی از دلایلی هست که کارفرماها را تشویق میکند با آزادکاران همکاری کنند . پس اگر شما تصمیم دارید در این زمینه فعالیت کنید باید انعطاف پذیری بالایی از خود نشان دهید . این انعطاف پذیری نباید زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد و به ضرر شما باشد , ولی باید طوری برنامه ریزی شود که منافع کارفرما نیز تامین شود.

ذهن کارفرما را بخوانید

همیشه مواردی وجود دارد که کارفرما برای ثبت سفارش و واگذاری پروژه برای شما تردید میکند . سوالاتی در ذهن کارفرما ایجاد می شود و نامطمین هست. اگر شما بتوانید که به این سوالات پاسخ منطقی داشته باشید , نرخ فرار کارفرما کاهش پیدا میکند. ما راهکارهای زیر را برای کاهش نرخ فرار کارفرما پیشنهاد میکنیم.

۱٫طرح سوال و پاسخ در پروفایل شخصی

  1. صحبت کردن از ترس های کارفرما در ویدیو معرفی

این دو مورد کمک میکند که تعامل ویژه ای مابین فریلنسر و کارفرما برقرار شود . سایت فریلنسری پل دیزاینرز , تنها سایتی هست که می توانید این ویژگی ها را در پروفایل خود ایجاد کنید.

تعرفه منطقی

هیچ وقت ارزان فروشی نکنید . خدمات و محصولات خود را با قیمت پایین تر از عرف بازار ارایه ندهید و سعی کنید برای زمان خود , ارزش ویژه ای در نظر بگیرید. البته این به معنای گران فروشی نیست و اگر کارفرما متوجه گران فروشی شود , بدبین خواهد شد و از قرارداد با شما منصرف خواهد شد .

اطلاعات کامل پروژه

امکاناتی را کارفرما در حین پروژه دریافت میکند , بهتر است این ویژگی ها قبل از ثبت سفارش به کارفرما توضیح داده شود . برای مثال چه فایل هایی , چه نوع نقشه هایی تحویل خواهد گرفت. کارفرما باید از نحوه ارائه و پرزانته شما الاعات کافی داشته باشد.

سایتهای فریلنسر تخصصی یا عمومی ؟!

در ایران تنها سایت فریلنسر تخصصی , پل دیزاینرز می باشد . به این منظور فقط طراحان و هنرمندان می توانند در این سایت ثبت نام کنند. مطمینا پیشنهاد ما این هست که اگر رشته تخصصی شما معماری , گرافیک و هنر می باشد در این سایت ثبت نام کنید . در غیر اینصورت برای فعالیت در سایر گروه ها از کارلنسر , پونیشا و پارس کدرز استفاده کنید.

معرفی کامل سایتهای فریلنسر

poldesigners

این سایت فریلنسری , تخصصی هنر و طراحی می باشد.پل , رابط طراح و کارفرما می باشد . اولین سایت تخصصی ایرانی می باشد . همچنین به دو زبان فارس و انگلیسی در دسترس می باشد . فریلنسرهای معماری , گرافیک , طراحی لوگو , مدل سازی , نقاشی , طراحی لباس , ماکت سازی و … می توانند برای کسب درآمد در این سایت ثبت نام کنند . امکان کسب درآمد ارزی نیز در این سایت فراهم است.

پروفایل کاربران در این سایت بسیار کامل می باشد . توصیه می شود که آزادکاران ایرانی هنر و طراحی , حتما در این سایت ثبت نام کنند .کاربران می توانند در این سایت ویدیو معرفی آپلود کنند و پکیج های تعرفه خودشون رو قرار بدهند . کارفرماها نیازی نیست تا پروژه را برون سپاری کنند و منتظر پیشنهاد طراحان باشند . تعرفه ها مشخص هست و با چند کلیک می توانند سفارش را نهایی کنند.

ponisha

این سایت یکی از قدیمی ترین سایت فریلنسر عمومی می باشد . شما می توانید در دسته بندی های زیر , فعالیت کنید .

  • برنامه نویسی وب
  • برنامه نویسی موبایل
  • نویسندگی
  • دستیاری مجازی
  • نیرویهای پشتیبانی مجازی
  • متخصصان فروش و بازاریابی
  • حسابداری و مشاوره
  • محتوا و ترجمه
  • شبکه, مهندسی و علوم
  • کسب و کار

karlancer

سایت کارلنسر نیز در لیست سایت فریلنسر ایرانی می باشد و در این چند سال اخیر , توانسته است به جایگاه خوبی برسد. شما می توانید در دسته بندی های زیر فعالیت کنید.

  • تولید محتوا
  • ترجمه
  • طراحی سایت
  • دیجیتال مارکتینگ
  • سئو
  • برنامه نویسی و نرم افزار
  • منشی و دستیار مجازی
  • گویندگی , صوت و موسیقی
  • مهندسی و علوم تجربی
  • منابع انسانی , سلامت و بیمه
  • وکالت و حقوق
  • بورس و بازارهای مالی

parscoders

این سایت فریلنسر نیز یکی از قدیمی ترین سایتهای ایرانی می باشد که در زمینه های زیر فعالیت میکند.

  • تایپ
  • ترجمه – ویرایش
  • طراحی وب
  • برنامه نویسی
  • سئو
  • آموزش

جمع بندی :

در حال حاضر سایتهای زیادی در زمینه فریلنسر فعالیت میکنند ولی ما در این نوشته فقط به سایتهای اشاره کردیم که در حال حاضر می توانند برای شما درآمد خوبی را تامین کنند . این چهار سایت فریلنسر در صدر نتایج جست و جو موتورهای اینترنتی هستند و کارفرماها بهتر می توانند شما را دنبال کنند . همچنین سایت فریلنسر پل دیزاینرز , برای طراحان فریلنسر , تبلیغات گسترده ای در سطح اینترنت دارد و کمک میکند که برند شما به عنوان یک طراح تثبیت شود .

سایت های فریلنسر خارجی مانند فریلنسر دات کام , آپ ورک , ۹۹ دیزاین و … در حال فعالیت هستند . البته افتتاح حساب در این سایت ها , مشکلاتی دارد و رقابت در این سایتها سخت می باشد و تعداد فریلنسرها خیلی زیاد می باشد و شانس اخذ پروزه در سایتهای ایرانی بیشتر است .

امیدواریم که این نوشته برای شما مفید بوده باشد و کمک کند که نتیجه بهتری را از فریلنسری دریافت کنید.

اگر شما نیز تجربه ای کسب درامد در سایتهای فریلنسر ایرانی یا خارجی را دارید , لطفا در بخش نظرات درج کنید .

11 دیدگاه در “سایت فریلنسر | ۰ تا ۱۰۰ فریلنسری و سایت فریلنسر

  1. سعید گفت:

    سایت فریلنسری کارینت هم خیلی خوبه لطفا به مقاله تون اضافه کنید

  2. Sadat گفت:

    سلام مقاله جامعی ارایه دادین.‌تشکز از شما

  3. هما گفت:

    خیلی خوب بود.

  4. Khorasani گفت:

    خوب بود . متشکر

  5. Armin hodayi گفت:

    من کتاب مسیر موفقیت طراحان فربلنسر را دانلود کردم. البته شغل من طراحی نیست و تاسیسات برق هستم ولی کمک‌کرد که بتونم در زمینه شغلی خودم به صورت فربلنسری کار کنم . پیشنهاد میکنم که بقیه دوستان نیز مطالعه کنند

  6. Samane گفت:

    نوشته خوب بود.‌من از طراحی لوگو انجام میدم . در سایت پل دیزاینرز نیز عضو شدم و اولین پروژمو دریافت کردم. انشالله پشت بندش هم بیاد و موفق شم.‌دعا کنید

  7. طنناز گفت:

    ممنون. مفید بود

  8. آرزو گفت:

    تشکر میکنم از حرف تازه بابت انتشار مطالب مفید. خوب مطمینا در این زمونه که بیکاری بیداد میکنه و همه ی ما برای اشتغال نمی تونیم مهاجرت کنیم چون سختی های خودشو داره .
    ولی حداقل با فریلنسری میتونیم از همه جای دنیا پروژه بکیریم و در دسترس باشبم‌ .من کار بازاریابی انجام میدم و از طریق دوتا از سایتهای معرفی شده در بالا به عنوان کارشناس فروش دو شرکت همزمان کار میکنم‌‌.
    درامد خوبی از این راه به دست میارم و تامین هستم.

  9. نازنین بیگ لی گفت:

    کتابی که برای فریلنسر معرفیشده بود . عالی بود . من این کتابو در صفحه ی اول سایت پل دیزاینرز دانلود کردم. اینکه دانلودش رایگان بود خیلی خوبه و اینکه فصل بندی شده و نگارش و گرافیک کتاب خوبه و ادم دلش میخوات زود بخونه و تموم شه و اینکه با زبان ساده نوشته شده است . متشکرم از شما

  10. sima ayhan گفت:

    مقاله جامع و مفید بود . سایتهای معرفی شده به نظرم دست چین شده و معتبر بودند و کمک کرد که انتخاب بهتری داشته باشم. من فریلنسر تایپیست هستم و به واسط این نوشته در سایت کارلنسر ثبت نام کردم..

  11. علی بهبودی گفت:

    بسیار عالی. مقالتون بسیار جامع بود. من برنامه نویس جاوا هستم و چندین سال هست که با پونیشا کار میکنم و زندگیمو نیز همینطوری ساختم. خواهرم نیز یک سال هست از رشته معماری فارغ التحصیل شده است و در استی فریلنسر پل دیزاینرز ثبت نام کرده است و خیلی بهتر از من که ده سال تجربه دارم , داره کار میگیره و درآمد کسب میکنه. به نظرم باید جوایز اصلی کارآفرینی رو به مدیران این چند سایت تقدیم نمود .
    در اول مقاله نکاتی را برای موفقیت بیشتر در فریلنسری بیان کردین , عالی بود . این منابع عالی هستند . من بعد ده سال تجربه به این حد رسیدمو اینارو فهمیدم. چون در زمان ما مقاله کمتر بود و روش ها ی جذب مشتری را بلد نبودیم ولی آزادکاران الان سریع تر میتونن پیشرفت کنند چون همه چیز در اختیارشونه.به هر حال متشکرم از شما بابت انتشار این مقاله

نظرات