علت فوت ناگهانی محمدعلی کریمخانی مشخص شد + ماجرای درگذشت کریمخانی مداح  

9

علت فوت ناگهانی محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت مشخص شد + ماجرای درگذشت کریمخانی

علت فوت ناگهانی محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت چه بود + ماجرای درگذشت محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت و خواننده امدم ای شاه پناهم بده را در ادامه در ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ می خوانید

درگذشت محمدعلی کریمخانی مداح

ساعاتی پیش محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت (ع) و خواننده قطعه مشهور ای حرمت ملجا درماندگان بر اثر ایست قلبی در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

محمدعلی کریمخانی با خواندن قطعه مشهور آمدم ای شاه پناهم بده به شهرت رسید و یکی از مداحان اهل بیت بود که طرفداران زیادی داشت. ساعتی پیش در ۷۱ سالگی درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این محب اهل بیت(علیهم السلام) فردا سه شنبه ساعت ١٦ در زادگاهش تاکستان شهر نرجه میدان ولیعصر(عج) تشییع و به خاک سپرده می شود. مرحوم کریمخانی بر اثر ایست قلبی درگذشت

محمدعلی کریم‌خانی از کودکی خواندن آواز در مجالس مذهبی را آغاز کرد و بعد از این که متوجه توانایی‌های خود شد، پیش از جوانی به تهران مراجعه کرد.

 

علت فوت ناگهانی محمدعلی کریمخانی مشخص شد + ماجرای درگذشت کریمخانی مداح

او از کودکی به مداحی علاقه‌مند بود و در محافل و هیأت‌ها در ایام محرم و رمضان مناجات‌‌خوانی و مداحی می‌‌کرد. اولین مداحی خود را در سن ۱۶ سالگی در حرم و ولادت امام رضا(ع) با نوای خاص و رسای خود خواند. او از محضر استاد مرحوم حسین صبحدل بهره برده و توسط ایشان وارد رادیو شد.

استاد کریم‌خانی در سال ۱۳۸۹ با آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد قطعه مشهور «آمدم ای شاه پناهم بده/ خط امانی ز گناهم بده» را که در وصف حضرت امام رضا (ع) بود، خواند و فضای ایران را عطرآگین کرد. از بهترین آثار وی می‌توان به « آمدم ای شاه پناهم بده» و همچنین «نجوای عاشورایی، حسین آرام جانم و حسین روح و روانم» اشاره کرد.

محمد اصفهانی در مورد او گفته است: «از سال ۶۴ با محمدعلی کریم‌خانی آشنا شدم و سال‌های بعد نیز که در رادیو با آقای صبحدل همکاری می‌کردم این دغدغه را داشتم که ایشان را فریاد بزنم، چرا که احساس می‌کردم صدای کریم‌خانی شناخته نشده است».

همایون شجریان قطعه «من کجا، باران کجا» از آلبوم «ایران من» خود را که بر اساس نحوه خواندن مرحوم کریم‌خانی تهیه شده، به او تقدیم کرده است.

9 دیدگاه در “علت فوت ناگهانی محمدعلی کریمخانی مشخص شد + ماجرای درگذشت کریمخانی مداح  

  1. محمد حسین گفت:

    خدا رحمتش کنه . میامد تو شهرستان مان مداحی میکرد من محمد علی کریم خوانی را بیشتر از همه ی مداح ها دوست داشتم آخرین باری که تو شهرستان مان خواند بی چاره صداش یه خورده گرفته بود مثل قدیم ها خوب نمی‌خواند خدا رحمتش کند روحش شاد 😭😭😭

  2. محمد گفت:

    دعاهای سحر ی که ایشان می خواند چه قدر دلنشین بود
    روحش شاد و نامش گرامی باد

  3. علی گفت:

    از گریه اگرچه دیده دریا گردید
    شادیم که باز غم پی ما گردید
    یک دسته گل از جامعۀ مداحان
    تقدیم به خاک پای زهرا گردید
    ــــــــــــــــــــــــــــــــ
    یاد و نامش گرامی باد

  4. علی گفت:

    از گریه اگرچه دیده دریا گردید
    شادیم که باز غم پی ما گردید
    یک دسته گل از جامعۀ مداحان
    تقدیم به خاک پای زهرا گردید

  5. آبتین عابدی گفت:

    آفرین به نویسنده و سردبیر حرف‌تازه ، هزار آفرین بخاطر اینکه بصورت دقیق و با جزییات کامل علت فوت مرحوم کریمخانی رو شرح دادید !!!

  6. حسن گفت:

    پس علت فوت ایشان این بوده 🥺

  7. فائزه گفت:

    واقعا خیلی بی معرفتیه که حرم امام رضا دفن نشه
    اگه وصیت نکردن باید در حرم امام رضا بشه

  8. مینا گفت:

    استاد محمدعلی کریمخانی به علت ایست قلبی فوت کرد

  9. حمیدرضا گفت:

    ممنون که علت فوت ایشان را دقیقا بیان کردین😐

نظرات