ماجرای کامل تیپ و لباس جنجالی امیر کرمانشاهی مداح مشهدی و واکنش ها را ببینید

2

لباس جنجالی مداح : ماجرای تیپ و لباس جنجالی امیر کرمانشاهی مداح اهل بیت در مشهد و واکنش ها را ببینید که در شب ولادت امام رضا علیه السلام با لباس طرح هاوایی و گل گلی هیات انصارالحجه مشهد مداحی کرد.

لباس جنجالی مداح

ماجرای کامل تیپ و لباس جنجالی امیر کرمانشاهی مداح مشهدی و واکنش ها را ببینید

امیر کملانشاهی مداح مشهدی در شب ولات و میلاد امام رضا ع در هیات انصارالحجه مشهد با لباس طرح گل گلی و مدل هاوایی اقدام به مداحی کرد که حالا برخی چهره ها و کاربران این نوع پوشش او را مناسب این مجلس ندانسته و حتی برخی آنها توهین و اهانت به ساخت مقدس ائمه و امامان می دانند

امیر کرمانشاهی، در این مراسم، لباس زرد رنگ آستین‌ کوتاهی با نقش و نگارهای مختلف رنگی به تن داشت که بلافاصله از همان تصاویر پخش زنده جلسه مورد انتقاد مداحان و پیشکسوتان این عرصه و حتی کاربران قرار گرفت

عذرخواهی

امیر کرمانشاهی به دلیل انتقاد از نوع پوشش در مراسم مداحی ولادت امام رضا از همه عذرخواهی کرد و با انتشار استوری در فضای مجازی از پیشکسوتان عرصه مداحی و مرام دلجویی کرد.

کرمانشاهی در این پیام نوشت: «من وقتی میرم مهمومنی، بهترین لباسمو می‌پوشم، دیشب جشن ولادت صاحبم امام رضا(ع) بود و منم همه تلاشم این بود با وجودم، با برگه‌های شعرم، با صدام و حتی با لباسم به همه بگم از ته دلم خوشحالم اما ظاهراً باعث دلخوری و تکدر دوستان و محبین امام رضا(ع) جانم شدم. با افتخار خاک پای تمام عاشقان حضرت رضا(ع) هستم و از اینکه حواستون به حقیر هست ممنونم.»

ماجرای کامل تیپ و لباس جنجالی امیر کرمانشاهی مداح مشهدی و واکنش ها را ببینید

واکنش ها

محمود تاری از پیشکسوتان عرصه مداحی در فضای مجازی نوشت: «این تیپ زدن یک نفر به نام مداح، دهن‌کجی و اهانت به کل حوزه ستایشگری مربوط می شود. کجا هستند مدعیان صیانت از عرصه مداحی و مداحان؟ تو را به هرکسی که دوست دارید دیگه با مجالس اهل بیت(ع) بازی نکنید، قبح اینجا را نشکنید»

****

سیدعلی سادات رضوی از پیشکسوتان اهل بیت(ع) نسبت به پوشش برخی مداحان جوان اعتراض کرده بود و گفته بود: «در تغییر روند مداحی، از قالب و شکل و نوع خواندن گرفته تا لباس فرم مداحان گذشته، همه در مداحان امروزی تغییر کرده است، چرا مداحان گذشته نسبت به دوش انداختن عبا اصرار داشتند و آن را لباس فرم مداحی می‌دانستند؟ خدمتگزاری و نوکری در خانه اهل بیت(ع) افتخار است و خیلی از منکرات و بدی‌ها با این لباس کنار می‌رود. یعنی همین لباس باعث می‌شود که ذاکر ائمه (س) حیا کند و از گناه، دور بماند.

یکی از افتخارات گذشتگان این بود که بعد از گذران مراحلی، پیشکسوتان و اساتید، عبا روی دوش او می‌انداختند و او افتخار می‌کرد که فلانی عبا روی دوش من انداخته است و در جامعه نیز به‌واسطه وجود این عبا فرد را می‌شناختند و احترامش می‌کردند. دوستان جوان امروز این لباس را بر تن نمی‌کنند و متاسفانه در فضای مجازی دیده‌ام برخی از آنان نوع پوششان به‌گونه‌ای است که همچون خواندنشان شأن اهل بیت(ع) را زیر سوال می‌برند.»

لباس گل گلی امیر کرمانشاهی مداح در ولادت امام رضا در مشهد

****

حجت‌الاسلام احمد صابری تولایی از منبری‌های مشهد در خصوص این اقدام نوشت: «چندی است با پدیده سلبریتی مذهبی مواجه شده‌ایم که عموما در جامعه مداحین اهل بیت دیده می‌شوند. آرایشگاه لاکچری، جشن تولد لاکچری، ماشین‌های گران قیمت، لباس‌های خلاف عرف مجالس مذهبی و…

آنچه این خطا را مضاعف می‌کند، توجیه‌گری عاملین این رفتارهاست. مداحی اشتباه کرده باید عذر خواهی کند و اصلاح، اما متاسفانه کمتر شاهد این اصلاح و عذرخواهی هستیم.

گفتنی است که حاج امیر کرمانشاهی یکی از مداحان جوان اهل مشهد است که سالهست در هبات انصارالحجه مداحی می کند و توانسته جوانان زیادی را جذب هیأت کند و طبیعتاً مجالس شلوغ ایشان دال بر اثرگذاری در مخاطب است.

ایشان برخلاف برخی از مداحان در احترام به بزرگ‌تر، تکریم پیشکسوتان، اقدامات جهادی، نشستن پای منبر، اخلاص و عدم آلوده شدن به مبالغ کذایی و… توفیقات خوبی داشته است.

2 دیدگاه در “ماجرای کامل تیپ و لباس جنجالی امیر کرمانشاهی مداح مشهدی و واکنش ها را ببینید

  1. حامد گفت:

    حاج امیر خداحفظتون کنه انقدر بزرگوار و مخلص هستید

  2. محمد گفت:
    9
    3

    آره دیگه … خلاصه که چشم دیدن یه مداح خوش پوش رو ندارید… واقعا جای تاسف داره که این دیدگاهتونه… همین امثال شما باعث شدید مردم از دین زده شدن

نظرات