بیوگرافی سرور پاک نشان گوینده رادیو و همسرش نصرت الله علیمی + عکس درگذشت و آثار

0

بیوگرافی سرور پاک نشان گوینده رادیو و همسرش نصرت الله علیمی + عکس درگذشت و آثار

سرور پاک‌نشان، گوینده رادیو متولد سال ۱۳۲۲ در سن ۷۹ سالگی بر اثر ایست قلبی در ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ درگذشت. در ادامه معرفی عکس و بیوگرافی سرور پاک نشان گوینده رادیو و همسرش نصرت الله علیمی و فرزندانش با عکس تا علت فوت و درگذشت سرور پاکنشان بانوی هنرمند کشورمان در ادامه مطلب با ما همراه باشید

بیوگرافی سرور پاک نشان و همسرش(soroor pakneshan)

زندگینامه سرور پاکنشان گوینده رادیو عکس

سرور پاک نشان، (soroor pakneshan) متولد ۱۳۲۲ در شاهرود، گوینده رادیو و مجری صدا و سیما، صدای ماندگار صدا، اهل ایران بود که روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در سن ۶۲ سالگی ب اثر ایست قلبی درگذشت. گویندگی در رادیو و اجراهای موفقی در برنامه‌‌های ادبی، فرهنگی و اجتماعی و گویندگی برنامه‌‌ های فرهنگ مردم، کاروانی از شعر و موسیقی گل‌ های تازه، برنامه‌‌ های مجله صبحگاهی و علم و زندگی، آیینه جادو، سرود روشنی، شوقستان از جمله سوابق و آثار هنری این بانوی گرانقدر است. مراسم تشییع و خاکسپاری متعاقبا اعلام میشود. قرار است، مرحومه پاکنشان در بهشت زهرا ، قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

زندگینامه سرور پاکنشان گوینده رادیو عکس

سوابق و سال های فعالیت

مرحومه پاک‌نشان یکی از گویندگان با سابقه و قدیمی صدا و سیما در ایران بود. از سال ۱۳۴۲ در راديو گرگان به عنوان گوينده مشغول به كار شده و در همان سال هاي اوليه كار در راديو به تهران آمده و تا به امروز برنامه های مختلفی چون «گلها»، «فرهنگ و مردم»، «خانواده»، «علم و زندگی» و … بر عهده داشته و همچنین به مدت ۱۶ سال برنامه علم و زندگی را اجرا کرد

سرور پاکنشان در حدود نیم قرن است که از طریق رادیو با مردم حرف زده و همیشه اعتقاد دارد گوینده در هر سن و سالی باید به دنبال یادگیری باشد و هرگز نگاهش به کار سطحی نباشد و احترام به مخاطب را همیشه نگه دارد.

همسر سرور پاک نشان کیست

همسر سرور پاک نشان کیست

ایشان سال ها پیش با نصرت الله علیمی ازدواج کرد. از تعداد فرزندان این بانوی پیشکسوت رادیو خبری منتشر نشده است.

همسر سرور پاکنشان شاعر و پزوهشگر علم و ادبیات است

عکس سرور پاک نشان گوینده رادیو

علت فوت و درگذشت سرور پاک نشان گوینده رادیو

بانو پاک نشان در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ بر اثر ایست قلبی در سن ۷۹ سالگی درگذشت نصرت الله علیمی همسر مرحوم پاکنشان درباره مراسم تشییع و خاکسپاری وی گفت: قرار است، مرحوم پاکنشان در بهشت زهرا ، قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

نصرت الله علیمی همسر مرحوم سرور پاک نشان ضمن اعلام خبر درگذشت همسرش گفت: سرور پاک‌نشان گوینده پیشکسوت رادیو صبح امروز ۲۶ خرداد بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.
او گفت پیگیری می کنیم تا با موافقت وزارت ارشاد مرحوم پاک‌نشان در بهشت زهرا، قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

علت فوت و درگذشت سرور پاک نشان گوینده رادیو

عشق به رادیو

مرحومه پاکنشان معتقد بود، تلویزیون همیشه برای خیلی از افراد وسیله جذابی است، اما من شخصا هیچ علاقه‌ای نداشتم در تلویزیون کار کنم و معتقدم گوینده رادیو همیشه باید چهره‌ ناشناخته‌ای داشته باشد تا کلامش نافذتر باشد.

اما او با حضور همزمان در رادیو و تلویزیون موافق نبود.

علت فوت و درگذشت سرور پاکنشان گوینده رادیو

گویندگی اخبار در تلویزیون

پاک‌نشان مدتی نیز به عنوان گوینده اخبار در تلویزیون مشغول به کار بود و آن زمان اخبار هفته را همراه خانمی در روزهای جمعه می‌خواند تا این‌که از او برای برنامه‌های رادیو دعوت و پس از قبول شدن در تست گویندگی مشغول به کار شد.

سوابق کاری و اجراها

  • اجرای برنامه‌‌های ادبی، فرهنگی و اجتماعی
  • گویندگی برنامه‌‌های فرهنگ مردم،
  • کاروانی از شعر و موسیقی
  • گل‌های تازه،
  • برنامه‌‌های مجله صبحگاهی
  • برنامه خانواده
  • علم و زندگی،
  • آیینه جادو،
  • سرود روشنی
  • گویندگی برنامه تاریخچه باستان‌ شناسی کشور
  • شوقستان و… اشاره کرد.

پیام های تسلیت

علی بخشی‌زاده؛ معاون صدای رسانه ملی در پی درگذشت استاد پیشکسوت سرور پاک‌نشان پیام تسلیت صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است.

«بازگشت همه به سوی اوست

خبر درگذشت گوینده پیشکسوت بانو سرور پاک‌نشان موجب تالم و تاثر خانواده گرم رادیو شد ولی در برابر تقدیر پروردگار مهربان، چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

مرحومه پاکنشان، کارنامه پرباری در عرصه گویندگی به یادگار گذاشتند و عمری صادقانه و عاشقانه فعالیت کردند و در خاطر مخاطبان با برنامه‌هایی چون «گلها»،«سه‌شنبه‌های صورتی»، «فرهنگ و مردم»، «خانواده» و «علم و زندگی» ماندگار شدند و حتی در دیدار اهالی رادیو با رهبر معظم انقلاب از سوی وی مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.

فقدان خانم سرور پاک‌‌نشان را به خانواده و همچنین به اهالی رسانه ملی به ویژه همکارانم در رادیو تسلیت می‌گویم و از درگاه الهی می‌خواهم آن مرحومه را در سایه رحمت واسعه خویش قرار دهد و برای بازماندگانشان شکیبایی مسالت دارم.»

نظرات