بیوگرافی محمود دینی بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس زندگی شخصی و حواشی

5

بیوگرافی محمود دینی بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس زندگی شخصی و حواشی

محمود دینی متولد مهر سال ۱۳۴۲ در بیجار بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است در ادامه معرفی بیوگرافی و سوابق محمود دینی بازیگر نقش علی در سریال آینه عبرت و همسرش و فرزندانش و دخترانش نادیا و نگار + زندگی شخصی و ماجرای ازدواج و همسرش تا بازیگری محمود دینی بازیگر ایرانی همراه با سوابق هنری از شروع تا شهرت در سریال آینه عبرت با عکس های جدید اینستاگرام محمود دینی بازیگر سینما و تلویزیون تا علت غیبت و ممنوع الکاری و فیلم لورفته در پارتی را از مجله حرف تازه دانلود کنید:

نام و نام خانوادگی: محمود دینی – mahmood dini
تاریخ تولد : زادهٔ سال ۱۳۴۲
زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون
شغل : بازیگر، کارگردان، تهیه کننده
مدرک تحصیلی : فوق دیپلم نظامی
سالهای فعالیت : از دهه ۶۰

محمود دینی

بیوگرافی محمود دینی بازیگر

محمود دینی‌ (mahmood dini) متولد ۱۳۴۲ در بیجار، دارای مدرک تحصیلی دیپلم نظامی، بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. او یکی از بازیگر قدیمی و با سابقه سینما و تلویزیون ایران است با بازی در سریال آینه عبرت (آتقی) در نقش علی به چهره معروف تبدیل شد. ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و حالا صاحب دو دختر جوان به نام نگار و نادیا و یک نوه است.

بیوگرافی محمود دینی بازیگر

سوابق بازیگری

آقای دینی بازیگری را از ۱۷ سالگی با فیلم تیغ و ابریشم، ساخته مسعود کیمیایی، آغاز کرد و سپس برای بازی در سریال آینه عبرت با محوریت اعتیاد و مواد مخدر دعوت شد.
ایفای نقش در سریال آینه عبرت و برگ ریزان باعث شد تا او به یکی از چهره های معروف بازیگری تبدیل شود.
مخاطبان تلویزیون هنوز هم محمود دینی را با نام علی سریال آینه عبرت به یاد می آورند و در خاطرات آن ها هک شده است.

اما زندگی هنری این بازیگر زیاد دوامی نداشت و او به یک باره بازیگری را رها کرد و چند سال از او خبری نبود و در هیچ فیلم و سریالی دیده نشد.

عکس دختران محمود دینی

همسر محمود دینی کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و متاهل می باشد. ثمره این ازدواج دو دختر به نام نگار و نادیا و یک نوه است. نگار دختر محمود دینی ازدواج کرده و به تازگی مادر شده است.

عکس های جدید محمود دینی بازیگر

بازیگر نقش علی در سریال آینه عبرت

محمود دینی در سریال آینه عبرت در نقش علی بازی کرده که با آتقی در اداره همکار بود و دلبسته و عاشق دخترش پری شده و قصد ازدواج داشت.

«آینه عبرت» مجموعه‌ای تلویزیونی بود که در شبکه یک سیما در دو سری ساخته شد؛ سری اول آن را علی نقی‌لو و سری دوم آنرا محسن شاه‌ محمدی کارگردانی کرد.

دینی درباره نقش علی در آینه عبرت گفته ؛ حدودا بیست و پنج، شش سال شاید هم بیشتر از مجموعه‌ی «آینه عبرت» می‌گذرد، از اینکه هنوز این سریال در خاطرات مردم عام و خود بچه‌های سینما و کارشناس‌ها است خوشحال هستم و این برای من یک افتخار است.

بیوگرافی محمود دینی بازیگر نقش علی در سریال آینه عبرت

علت کم کاری محمود دینی

محمود دینی در جدیدترین گفتگو و مصاحبه خود درباره علت کم کاری و غیبت در بازیگری توضیح داد: من به اتفاق محسن شاه‌محمدی بنیان‌گذار سریال «آینه عبرت» بودیم و شخصیت علی از دل تمام خانواده‌ها بود. علی هم مامور و پسرِ خانه می‌شد و هم معتاد و قاچاقچی می‌شد.

ما در حال حاضر فرهنگی که داشتیم را نداریم. من خیلی تلاش کردم تا این فرهنگ را در طول پنجاه و چهار برنامه‌ی تلویزیونی که ساخته شد داشته باشم، اما متاسفانه مسئولین فرهنگی کشور ما بیشتر دغدغه‌های شخصی خودشان را در سازمان و سینما پیاده می‌کردند.

علت کم کاری محمود دینی

من بعد از مجموعه‌ی «آینه عبرت» حدود هشت فیلم سینمایی هم بازی کردم که نقش اول بودم و فیلم‌هایم یکی پس از دیگری در سال‌های خودش پرفروش می‌شد. تهیه کننده‌ها همیشه می‌گفتند فیلمی را که با محمود دینی بسازیم ضرر نمی‌کنیم و سود هم به ما می‌دهد.

عکس های قدیم و جدید محمود دینی

دینی درباره نسبت با شهرام شب پره گفته: در روزنامه و مجلات درباره نسبت من و شهرام شب‌پره می‌نوشتند. ایشان هنرمند محبوبی هستند، اما من نسبتی با ایشان ندارم.

محمود دینی برادر شهرام شب پره

حواشی و جنجال ها

به‌ خاطر بیکاری مجبور شدم انگشترم را بفروشم.

اگر مدیران خوب کار می‌کنند سازمان صدا و سیما بگوید که چرا ریزش بیننده دارد و مردم ماهواره‌ها را بیشتر تماشا می‌کنند؟

یک نفر را بی‌دلیل گوشه‌نشین می‌کنیم و یکی دیگر را به‌زور می‌خواهیم بازیگر، کارگران و نویسنده کنیم.

آستین کوتاه می‌پوشیدم، تلویزیون من را می‌خواست؛ ریش صورتم را می‌زدم، تلویزیون من را می‌خواست؛ عکس‌های من در کوچه و خیابان فروش می‌رفت و من این کار را نمی‌کردم. درواقع مردم خودشان دوست داشتند و این عکس‌ها را چاپ می‌کردند و می‌خریدند، اما من بازخواست می‌شدم.

مگر چقدر می‌توانیم اینطور فشار‌های روحی را تحمل کنیم. داستان‌هایی را برای من درست می‌کردند که خودم از خودم بدم می‌آمد. علی‌رغم میل باطنی من را با وجود ذوق و شوق و علاقه‌ای که به این کار داشتم گوشه نشین خانه کردند. من هم تهیه کننده بودم؛ هم کارگردانی کردم، هم فیلمنامه نویس

ماجرای ممنوع الکاری محمود دینی

صفحه اینستاگرام

mahmood.dini

ماجرای ممنوع الکاری

هیچ‌کس به من کاغذ نداد که تو ممنوع‌الکار هستی، اما به من اجازه فعالیت هم ندادند.

تا الان نه دستگاهی رسماً من را ممنوع از کار کرد و نه دستگاهی من را خواست که بیا کار بکن.

فیلم ها و سریال ها

گاومیش‌ها (۱۳۷۵)
گریز از مرگ (۱۳۷۴)
حامی (۱۳۷۳)
مجازات (۱۳۷۳)
مرد کوچک (۱۳۷۳)
شاهین طلایی (۱۳۷۲)
از بلور خون (۱۳۷۱)
تابع قانون (۱۳۷۱)

تلویزیون

آینهٔ عبرت (محسن شاه‌محمدی، ۱۳۷۰)
برگ‌ریزان
گزارش، نقطهٔ صفر

عکس نادیا دختر محمود دینی

عکس های محمود دینی بازیگر سریال آینه عبرت

عکس نگار دختر محمود دینی

عکس محمود دینی و دخترانش

5 دیدگاه در “بیوگرافی محمود دینی بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس زندگی شخصی و حواشی

  1. حیدراز افغانستان گفت:

    سلام بر آقای دینی خوب بازیگر و کارگردان بودید موفق و سربلند باشید

  2. پری گفت:

    آینه عبرت بسیار عالی و آموزنده بود با بازی آقای محمود دینی هر کجا که هستی موفق باشی

  3. کورش هاشمی گفت:

    تفاقن ،از همه معروفتر و مشهورتر بود ،،دیگه همه تو ایران میشناختنش،،،،،،ولی ب مذاق یه سری خوش نمیومد و محمود دینی م خودش مٲمور ستاد بود با اینا آبش تو یه جوب نمیرفت،

  4. کیسه شش سوراخه گفت:
    4
    1

    احساس می کنم شما نسل دهه پنجاه و شصت نیستید ،ایشان در آن زمان یکی از بهترین ها بودند و من هنوز سریال آینه عبرت را از شبکه ای فیلم میبینم، یادش به خیر که چه شبهایی را پای این سریال زیبا کنار خانواده می نشستیم و از دیدن این فیلم لذت میبردیم، هر جا هستین آقای دینی سرتون سلامت 🌹

  5. آزمایش آن تایم گفت:

    احساس میکنم زیاد بازیگر مشهور و محبوبی نیستن درسته

نظرات