چاپ تابلو شاسی با طرح دلخواه شما در آی آر چاپ

0

یکی از ماندگارترین روش‌ها برای نگهداری عکس‌های خانوادگی، چاپ آنهاست. اما چه کسی دیگر به سراغ آلبوم‌های قدیمی می‌رود؟ آنقدر تعداد عکس‌هایی که با موبایل و دوربین دیجیتال می‌گیریم زیاد است که گاهی شاید دلمان بخواهد یکی دو عکس از آنها را انتخاب و چاپ کنیم. بهترین گزینه برای چنین کاری، چاپ تابلو شاسی است. همینجا این مژده را بدهیم که چاپ تابلو شاسی با طرح دلخواه شما در آی آر چاپ با بهترین کیفیت و قیمت انجام می‌شود.

 چاپ تابلو شاسی

آی آر چاپ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین مجموعه‌های چاپ آنلاین، خدمات بسیار متنوعی برای چاپ ارائه می‌کند که می‌توانید با رفتن به آدرس IrChap.ir بخش چاپ عکس روی شاسی را مشاهده کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به هر آن چیزی که قبل از سفارش چاپ تابلو شاسی با طرح دلخواه باید بدانید اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.

چاپ تابلو شاسی؛ قبل از سفارش بخوانید!

از آنجایی که چاپ تابلو شاسی هم از نظر هزینه به صرفه است هم با کیفیت بالایی می‌تواند عکس شما را به نمایش بگذارد، بهتر است قبل از ثبت سفارش و  خرید تابلو شاسی  به خوبی از زیر و بم آن مطلع شوید.

تابلو شاسی چیست و چه انواعی دارد؟

این محصول که در ابعاد مختلفی قابل سفارش است، از جنس MDF یا فیبر با کیفیت تولید می‌شود که در چاپ تابلو شاسی تصویر دلخواه شما روی آن چسبانده خواهد شد. این نوع تابلوها می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای استفاده در نمایشگاه عکاسی، چاپ عکس‌های خانوادگی، تبلیغات موسسات و سازمان‌ها، دکوراسیون داخلی و هر ارائه دیگری از تصاویر باشد.

به طور کلی کاغذی که روی تابلو شاسی چسبانده می‌شود در ۳ نوع مات، سیلک و متالیک در بازار موجود است و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. کاغذ مات و سیلک نور را منعکس نمی‌کنند و به خاطر بافتی که روی سطح آن وجود دارد، اثر انگشت بر روی تابلو شاسی باقی نخواهد ماند. از کاغذ سیلک معمولاً برای نمایشگاه و چاپ عکس‌های آتلیه استفاده می‌کنند چرا که بافت منظم‌تری دارد. اما کاغذ مات برای عکس‌های روی میز یا دیوار گزینه بهتری هستند.

به غیر از موضوع جنس کاغذ، ابعاد تابلو شاسی هم از معیارهای سفارش چاپ است. گزینه‌های متنوعی برای چاپ تابلو شاسی با طرح دلخواه شما در آی آر چاپ وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. به طور رایج سه حالت ۵۰ در ۷۰، ۴۰ در ۶۰ و ۲۰ در ۳۰ ابعاد مناسبی برای چاپ تابلو شاسی با طرح دلخواه هستند. همچنین می‌توانید در هنگام سفارش مشخص کنید که از بین ضخامت‌های ۸، ۱۶ یا ۳۰ میل کدام مدنظر شماست. اگر در هرکدام از مراحل سفارش چاپ تابلو شاسی سوالی برای شما پیش آمد می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۴۲۵۲ با کارشناسان مجموعه آی آر چاپ در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

مزایا و کاربردهای چاپ تابلـو شاسی چیست؟

اگر به زودی قرار است یک نمایشگاه عکاسی برگزار کنید، چاپ تابلو شاسی اولین کاری است که باید انجام دهید. از آنجایی که این نوع چاپ کیفیت بالایی دارد، هم می‌تواند اثر هنری شما یا عکسی که گرفته‌اید را به بهترین شکل به نمایش بگذارد هم دوام بالایی داشته باشد. در واقع تابلو شاسی این امکان را به شما می‌دهد که بدون نگرانی از بابت کم رنگ شدن رنگ یا پریدگی لبه‌های تابلو، مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید. حتی در فضای باز!

بعضی از انواع تابلو شاسی به خاطر جنس کاغذی که برای چاپ عکس از آن استفاده شده، می‌توانند هم در فضای سرپوشیده و هم فضای باز نصب شوند. ضد آب بودن و ضد خش بودن از جمله ویژگی‌های تابلو شاسی است که اگر وزن کم را هم به لیست مزایای آن اضافه کنیم، تمام دغدغه شما برای برگزاری یک نمایشگاه عکاسی در بهترین شرایط، رفع خواهد شد. از دیگر مزایای  چاپ تخته شاسی  با طرح دلخواه می‌توان به قیمت مناسب، سادگی در فرایند چاپ، کیفیت عالی و ماندگاری بالا اشاره کرد.

به غیر از اینکه چاپ تابلو شاسی با طرح دلخواه شما در آی آر چاپ انجام می‌گیرد، از این محصول برای کارهای دیگری نیز استفاده می‌شود:

  • برای چاپ انواع طرح‌های تبلیغاتی جهت نصب در سازمان‌ها و شرکت‌ها
  • چاپ تصاویر با ابعاد بزرگ اما با وزنی سبک برای حمل و نقلی آسان
  • نمایش تصاویر گرفته شده با دوربین دیجیتالی در انواع نمایشگاه‌ها
  • ماندگار کردن خاطرات خوش زندگی
  • استفاده به عنوان یکی از المان‌های دکوراسیون داخلی
  • و …

چاپ تابلو شاسی

تابلو بوم در برابر تابلو شاسی؛ کدام بهتر است؟

یکی از سوالات رایجی که برای کاربران پیش می‌آید این است که تفاوت تابلو بوم و تابلو شاسی در چیست؟ مهمترین فرق این دو محصول، متریال مورد استفاده و قیمت تمام شده است. در چاپ تابلو بوم، پرینت بر روی یک نوعی از پارچه به نام کانواس انجام می‌شود. این پارچه با استفاده از منگنه به یک چهارچوب چوبی وصل می‌شود. گرچه کیفیت این چاپ بسیار بالاست و ماندگاری خوبی هم دارد، اما ویژگی‌هایی مانند سبک بودن و ضد آب بودن در آن دیده نمی‌شود.

همچنین تابلو شاسی در ضخامت‌های متفاوتی قابل سفارش است که این امکان را به شما می‌دهد تا بسته به نوع استفاده خود، نوع مناسب آن را انتخاب کنید. البته عوامل مختلفی در کیفیت نهایی چاپ تابلو شاسی با طرح دلخواه شما موثر هستند. یکی از این موارد نحوه نصب و چسباندن کاغذ روی تخته شاسی است. اگر سفارش چاپ تابلو شاسی را به جای متفرقه بدهید، ممکن است به خاطر نداشتن ابزارهای لازم، این کار را به گونه‌ای انجام دهند که زیر کاغذ، حباب ایجاد شود. آی آر چاپ این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد که از بهترین جنس کاغذ، تخته شاسی و چسب استفاده کند تا هم مراحل نصب به درستی انجام گیرد هم خروجی کار مورد رضایت شما عزیزان باشد. برای ثبت اولین سفارش خرید خود از آی آر چاپ، می‌توانید به آدرس  IrChap.ir  مراجعه فرمایید.‌

چاپ تابلو شاسی

برای چاپ تابلـو شاسی به این موارد توجه داشته باشید

از آنجایی که برای چاپ روی تابلوهای شاسی ابتدا تصویر مورد نظر شما روی کاغذ پرینت شده و سپس روی شاسی چوبی چسبانده می‌شود، چند نکته وجود دارد که در هنگام ثبت سفارش باید به آنها توجه کنید. اولین مورد بحث نسبت تصاویر است. اگر با گوشی موبایل خود عکسی خانوادگی گرفته‌اید که به صورت عکسی کشیده و عمودی است، نمی‌توانید آن را روی یک شاسی مربعی چاپ کنید؛ مگر اینکه بخش‌هایی از عکس را برش بزنید.

پس به غیر از ابعاد شاسی که انتخاب می‌کنید به نسبت تصاویر خود نیز توجه داشته باشید. نکته دوم برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند یک تصویر چند تکه را روی چند تابلو شاسی چاپ کنند. قبل از اینکه فایل تصویر را برای همکاران ما در IrChap بفرستید، آن را به قسمت‌های مساوی و مورد نیاز خود تقسیم کنید. مطمئن شوید که بعد از چاپ، با کنار هم قرار گرفتن تخته شاسی‌ها، طرح کلی شما به درستی دیده خواهد شد.

اگر می‌خواهید اختلاف بین تصویری که می‌بینید و نتیجه‌ای که روی تابلو شاسی چاپ می‌شود حداقل تفاوت را داشته باشد، مُد آن را CMYK تنظیم کنید. همچنین خروجی فایل را به صورت یک فایل TIFF یا PDF برای ما بفرستید. سفارش شما بعد از ثبت، طی دو الی ۳ روز کاری آماده و ارسال می‌شود. اگر قصد چاپ تابلـو شاسی در کوتاهترین زمان ممکن را دارید، می‌توانید پلن یک روزه آی آر چاپ را انتخاب کنید. ارسال در تهران با پیک و پرداخت در محل انجام می‌شود.

نظرات