نکات خاص خرید چمدان از فروشگاه اینترنتی ۱۲۳ کیف

0

چمدان یکی از لوازم ضروری هر سفر است. برای اینکه بتوانیم وسایل موردنیاز  مسافرتی خود را جمع‌وجور کنیم به یک چمدان مناسب نیاز داریم. در این مقاله قصد داریم تا نکات خاصی که به انتخاب و خرید چمدان ارزان مناسب برای مسافرت کمک می‌کند  بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا وجود چمدان برای مسافرت ضروری است؟

شما در هنگام مسافرت مجموعه‌ای از وسایل  را از جمله لباس‌ها، وسایل بهداشتی و سایر لوازم شخصی را همراه خود خواهید برد. در این هنگام می‌توانید از گزینه‌های مختلفی برای حمل وسایل خود استفاده کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند از ساک مسافرتی استفاده کنند. برخی استفاده از کوله‌پشتی ارزان را ترجیح می‌دهند اما دراین‌بین چمدان نسبت به سایر گزینه‌ها دارای مزیت‌هایی است که تمایل افراد به استفاده از چمدان بیشتر می‌شود.

 خرید چمدان

اما چمدان چه مزیت‌هایی نسبت به سایر گزینه‌ها دارد؟

شاید  بتوان مهم‌ترین مزیت چمدان‌ها نسبت به سایر گزینه‌های انتخابی مسافرت را راحتی در حمل‌ونقل آن دانست. چمدان‌ها به لطف داشتن چرخ به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند و انتقال آن‌ها راحت‌تر است.

در کنار راحتی حمل‌ونقل چمدان‌ها مزیت‌های دیگری دارند. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به مرتب بودن وسایل داخل چمدان، کمک به‌سلامتی جسم، امنیت بیشتر و ظاهر شیک‌تر و بهتر اشاره کرد.

شما با داشتن یک چمدان می‌توانید به‌راحتی وسایلتان در بخش‌های مختلف به‌صورت تفکیک شده از هم بچینید. برخلاف کوله‌پشتی  که سنگینی آن ممکن است فشارهایی را به ستون فقرات افراد منتقل کند، چمدان‌ها  این مشکل را ندارند و به کمک چرخ‌هایی که دارند به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند. درصورتی‌که قصد سفر طولانی دارید استفاده از چمدان برای حفظ سلامتی وسایلتان توصیه می‌شود.  اما سؤال اصلی اینجاست که در هنگام خرید چمدان توجه به چه نکاتی از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

نکات خاصی که باید در هنگام خرید چمدان به آنها توجه داشته باشید

فاکتورهای مختلفی در خرید چمدان مناسب دخیل هستند که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از اندازه و حجم چمدان، ویژگی‌ها و امکانات خاص، داشتن کیفیت و استحکام بالا، قیمت مناسب،  داشتن امنیت لازم و ضدآب بودن که تعیین‌کننده خرید یک چمدان هستند.

اندازه و حجم چمدان

اولین فاکتوری که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید  اندازه چمدان است. باتوجه‌به نوع سفری که در پیش رو دارید و وسایلی که برای سفر خود انتخاب می‌کنید، اندازه و حجم چمدان بسیار اهمیت پیدا می‌کند. این نکته را به یاد داشته باشید که چمدانتان نه آن‌قدر بزرگ باشد که حمل آن سخت باشد و نه آن‌قدر کوچک که مجبور شوید برخی از وسایلتان را از لیست خارج کنید.

داشتن یک چمدان با اندازه مناسب می‌تواند در کنار حمل راحت آن در هنگام مسافرت مشکلات احتمالی از جمله داشتن وزن اضافی در هنگام سفر با هواپیما و شرکت‌های حمل‌ونقل را برطرف سازد.

ویژگی‌ها و امکانات خاص چمدان

هنگام خرید یک چمدان داشتن یک سری امکانات باعث می‌شود تا از چمدان استفاده راحت‌تری داشته باشید. امکاناتی مثل داشتن گیره اتصال، دسته تلسکوپی قابلیت افزایش و حجم و چرخ  از جمله ویژگی‌هایی است که وجود آنها در چمدان باعث می‌شود استفاده بهتر و راحت‌تری داشته باشید.

با استفاده از دسته‌های تلسکوپی شما می‌توانید ارتفاع دستهٔ چمدان خود را کم‌وزیاد کنید تا در هنگام حمل چمدان مجبور نباشید  خود را به‌زحمت بیندازید.  با استفاده از گیره اتصال شما می‌توانید وسایل دیگر و یا حتی کیف خود را به چمدانتان متصل کنید و دست خود را آزاد کنید.

چرخ‌ها مهم‌ترین نکته در هنگام حمل هستند. چمدان‌هایی که فاقد چرخ هستند، جابه‌جاکردن آنها بسیار سخت است.  چمدان‌های چرخ‌دار نیز به دودسته دوچرخ و چهارچرخ تقسیم می‌شوند. چمدان‌هایی که دوچرخ‌ دارند امکان واژگون شدن آنها هنگام حمل وجود دارند به همین خاطر بهتر است چمدانی که انتخاب می‌کنید چهارچرخ داشته باشد تا هم حمل آن راحت‌تر باشد و هم از واژگون شدن آن جلوگیری شود. ذکر این نکته هم خالی‌ازلطف نیست  که اگر قصد خرید یک چمدان چهارچرخه دارید بهتر است چمدانی که انتخاب می‌کنید سیستم قفل برای چرخ‌هایش داشته باشد تا در سرازیرها با مشکل خاصی مواجه نشوید.

وجود قابلیت افزایش حجم چمدان نیز بسیار کارآمد است به‌طوری‌که شما با خرید این‌گونه چمدان‌ها می‌توانید با باز کردن یک زیپ فضای بیشتری در اختیار داشته باشید تا وسایل خود را به‌راحتی در داخل چمدان بچینید.

 کیفیت و استحکام چمدان

یکی از فاکتورهای مهم و نکاتی است که باید در هنگام خرید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. داشتن کیفیت بالا باعث می‌شود چمدان شما دیرتر خراب شود و وسایل شما در اثر یک ضربه به هم نریزند. دقت در هنگام خرید یک چمدان باکیفیت از الزامات خرید است. درصورتی‌که یک چمدان با استحکام بالا خریداری کنید می‌توانید سالیان سال از آن استفاده کنید و از بابت سلامتی وسایلتان درون آن اطمینان کامل داشته باشید.

خرید چمدان

داشتن قیمت مناسب

از جمله نکاتی که تأثیر زیادی در انتخاب و خرید یک چمدان دارد، قیمت آن است. قیمت تعیین‌کننده خرید است. درصورتی‌که قصد خرید چمدان دارید قبل از خرید اقدام به جمع‌آوری اطلاعات پیرامون چمدان‌ها کنید تا در هنگام خرید با مشکل قیمت خرید مواجه نگردید. همان‌طور که خرید یک چمدان گران‌قیمت توصیه نمی‌شود خرید یک چمدان ارزان‌قیمت را هم از سرتان بیرون کنید.

قیمت چمدان بستگی به امکاناتی دارد که شما از چمدان انتظار دارید؛ بنابراین سعی کنید امکاناتی که برایتان در اولویت هستند را لیست کنید و سپس با مقایسه چمدان‌ها اقدام به خرید  یک چمدان با قیمت مناسب کنید.

امنیت چمدان

درصورتی‌که وسایل مهمی داخل چمدان قرار می‌دهید بهتر است چمدانی خریداری کنید که دارای قفل‌های حفاظتی خوبی باشد چه برای فضای اصلی چمدان و چه برای جیب‌های کناری چمدان حتماً در این موردتوجه کافی را داشته باشید و از خرید چمدانی که بدون قفل ایمنی است جدا خودداری کنید.

قابلیت ضدآب بودن

ضدآب بودن چمدان را هم می‌توان جزو نکات کلیدی خرید یک چمدان دانست. چمدانی که قابلیت ضدآب دارد می‌تواند به‌راحتی وسایل شما را از خیس شدن به دلایل متعدد حفاظت کند و از ورود رطوبت به داخل چمدان جلوگیری کند. ویژگی ضدآب بودن تنها برای مکان‌های بارانی اهمیت ندارد، بلکه برای وقتی که چمدان شما در یک مکان مرطوب نیز قرار می‌گیرد کاربرد دارد. به همین جهت در هنگام خرید یک چمدان قابلیت ضدآب بودن آن را نیز بررسی کنید.

نظرات