قیمت فرش در کاشان

0

فرش ماشینی به دلیل اینکه یکی از لوازم ضروری در هر خانه ای است، پیشترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است. تنوع زیاد در طرح و رنگ فرش کاشان باعث شده تا خریداران مایل به خرید فرش ماشینی کاشان باشند. به جر کیفیت، سایز، طرح ورنگ، قیمت فرش نیز ازجمله معیارهای اصلی در زمان خرید است. در این مطلب قصد داریم تا درباره قیمت فرش کاشان صحبت کنیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 خرید فرش کاشان با تخفیف

مشخصات فرش کاشان باکیفیت

قیمت فرش کاشان

قدمت صنعت فرش در ایران به ۳۰۰۰ سال قبل باز می گردد و مشهورترین شهر در بافت فرش دستباف نیز شهر کاشان است. این شهرت به قدری است که آن را به عنوان  پایتخت فرش در جهان نام گذاری کرده اند. وجود بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی و کارخانه تولید فرش ماشینی در شهر کاشان، آن را به قطب اصلی انواع فرش ماشینی تبدیل کرده است. بنابراین، با وجود کارخانه های زیاد تولید فرش و حضور متخصصین در طراحی و بافت فرش، قیمت فرش در کاشان نسبت به دیگر شهرها مقرون به صرفه تر شده است.

در ادامه مشخصات فرش کاشان خوب را برای شما بازگو خواهیم کرد، تا با آن بیشنر آشنا شوید.

  • جنس مواد اولیه مورد استفاده در فرش کاشان

جنس فرش کاشان

جنس الیاف فرش ماشینی متنوع است. در هر فرش ماشینی از سه نخ با عنوان های نخ خاب، تخ تار و نخ پود استفاده می شود، که حجم نخ خاب بیشتر از بقیه است. به همین دلیل جنس و کیفیت نخ خاب فرش در کیفیت و زیبایی فرش و در نتیجه در قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. در بافت فرش های ماشینی کاشان از بهترین مواد اولیه و الیاف مصنوعی استفاده می شود. از جمله این الیاف می توان به نخ اکریلیک، ویسکوز، پلی استر، پلی پروپین یا ترکیبی از دو نوع الیاف اشاره کرد.

از بین انواع این الیاف، مرغوب ترین آن که در بافت فرش کاشان مورد استفاده قرار می گیرد، نخ اکریلیک است. نخ های اکریلیک به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، نرمی و لطافت بالاتری نیز نسبت به دیگر الیاف ها برخوردار هستند.

از دیگر الیاف مورد استفاده در بافت فرش ماشینی کاشان، BCF و پلی استر است که هر یک ویژگی های مخصوص به خود دارند. فرش های BCF و پلی استر با گذشت زمان دچار خوردگی و پوسیدگی می شوند و عمر کمتری در مقایسه با فرش اکریلیک ماشینی دارند. و در نتیجه قیمت فرش های اکریلیک از قیمت بالاتری فرش های پلی استر و بی سی اف برخوردارند. فرش ماشینی پلی استر در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و گزینه خوبی برای استفاده در  شهرهای شمالی و جنوبی است. این فرش ها در محیط های مرطوب، دوام طولانی تری دارند.

فرش ماشینی اکریلیک هیت ست شده دارای حداقل پرزدهی هستند، به همین دلیل هیچگونه حساسیت و آلرژی در افراد ایجاد نمی کنند. این فرش ماشینی درجه یک بعد از شستشو ثبات رنگ داشته و زود پوسیده نمی شوند. بنابراین این فرش ها دارای طول عمر بالایی است و قابل استفاده در فضاهای مختلف می باشند. در بافت فرش های ماشینی ۱۰۰ درصد اکریلیک از پنبه در تار و پود آن استفاده می شود که در مقابل گرما و نورخورشید مقاومت بسیار بالایی دارند.

  • شانه و تراکم فرش کاشان

همان طور که حتما می دانید هر چه تعداد تراکم و شانه فرش بیشتر باشد، حجم نخ مورد استفاده در آن نیز بیشتر خواهد بود. افزایش تراکم سبب می شود تا بافت فرش ریزتر شود، در نتیجه نقش و نگار فرش ظریف تر خواهد شد.

فرش های ماشینی کاشان با انواع مختلفی در بازار موجود هستند، فرش ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه که هر یک از آن ها تراکم متفاوتی نیز دارند. ازجمله معمول ترین تراکم های فرش کاشان می توان به ۱۰۰۰ تراکم، ۱۲۰۰ تراکم، ۲۰۰۰ تراکم، ۲۵۵۰ تراکم و ۳۰۰۰ تراکم اشاره داشت. از میان موارد ذکر شده، فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه به علت ظرافت و کیفیت بالایی که دارند در مقایسه با فرش های دیگر قیمت بالاتری دارند. فرش های ۷۰۰ شانه کاشان نیز با ویژگی های خاص و قیمت مناسب، جزو پر فروش و محبوب ترین فرش های ماشینی در بین خریداران می باشند. قیمت فرش طرح ۷۰۰ شانه ۱۲ متری  با توجه به کیفیت ان از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است

  • ابعاد فرش کاشان

مورد بعدی متراژ فرش ماشینی کاشان است که تنوع زیادی دارد و برای فضاهایی با ابعاد مختلف قابل تههی می باشد. اما با توجه به اینکه خانه و آپارتمان های امروزی دارای متراژ کوچکی هستند، بنابراین استفاده از فرش های کاشان ۶ متری و ۹ متری تقاضا و فروش بیشتری دارد. البته در خانه های بزرگ هم برای جابه جایی و حمل راحت، می توان از فرش هایی با ابعاد کوچک استفاده کرد. از جمله فرش های کاشان موجود در بازار می توان به فرش های ۶ متری، ۹ متری و ۱۲ متری اشاره کرد که از مزایای فرش کاشان می باشد.

  • تعداد رنگ مورد استفاده در فرش کاشان

به طور معمول تعداد رنگ به کار رفته در بافت فرش کاشان بین ۸ ، ۱۰ و ۱۲ رنگ است که از آن ها در طراحی و تولید فرش استفاده می شود. هر چقدر تعداد رنگ های مورد استفاده در طرح فرش بیشتر باشد، زیبایی و قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. طیف رنگی وسیع در نقش و نگار فرش ماشینی کاشان، باعث زیبایی و چشم نوازی بیشتر آن می شود. در این بین، تعدادی از رنگ های خاص و رنگ سال هم در بین فرش ها وجود دارد که سبب محبوبیت و فروش بیشتر آن خواهد شد.

قیمت فرش در کاشان

عوامل زیادی در قیمت فرش کاشـان موثر است، که از آن میان تعداد شانه و تراکم فرش، جنس الیاف، وزن و ابعاد فرش قابل اشاره می باشد. قیمت فرش ماشینی به دلایل مختلف در شهر کاشـان ارزان تر از دیگر شهرها است. در فروشگاه فرش کوروش، تمامی محصولات با قیمت درب کارخانه به فروش می رسد. به دلیل فروش مستقیم فرش از کارخانه کاشـان و حذف واسطه ها و کاهش هزینه های اضافی، تولیدات این مجموعه با قیمت ۳۰ تا ۵۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش به دست مشتری می رسد.

در بافت فرش های کارخانه فرش کاشـان از بهترین ماشین آلات و الیاف دریجه یک اکریلیک هیت ست استفاده می شود. از مایل به خرید فرش کاشـان باکیفیت و ارزان قیمت هستید به وبسایت www.bfarsh.com سر بزنید و بعد از بررسی و انتخاب طرح و رنگ دلخواه خود، ثبت سفارش کنید.

نمایشگاه فرش کاشان

خرید فرش ارزان در کـاشان

کارخانه فرش کاشان، با تولید انواع فرش ماشینی با استفاده از بهترین متریال و جدیدترین دستگاه ها، مشتریان زیادی پیدا کرده است. خرید فرش ماشینی باکیفیت و ارزان قیمت از مجموعه فرش کوروش به دو صورت حضوری در نمایشگاه کاشـان و تهران و نیز به صورت غیر حضوری (آنلاین) از وبسایت فروشگاه ممکن می باشد.

کلام آخر در قیمت فـرش کاشان

اگر به دنبال خرید فرش کاشـان باکیفیت و ارزان هستید، خرید از وبسایت فروشگاه فرش کوروش کاشـان پیشنهاد خوبی برای شماست. در این وبسایت آنلاین می توانید بهترین فرش ماشینی باکیفیت را در طرح و رنگ متنوع و ارزان خریداری کنید. اگر برای انتخاب دچار تردید و راهنمایی هستید، می توانید با شماره ۰۲۱۷۱۳۳۳۲۰۰ تماس و با کارشناسان سایت به صورت رایگان مشورت نمایید.

نظرات