فیلم کامل توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا از پوستر تا تیزر و واکنش ها را ببینید

57

توهین زشت فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا از پوستر تا تیزر و واکنش ها را ببینید که در جشنواره کن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و باعث شد تا مداحان و فعالان سیاسی و کاربران شبکه های اجتماعی این فیلم را توهین آشکار به ساحت مقدس آقا امام رضا علیه السلام بدانند و آن را محکوم کنند. اما ماجرا چیست؟ جزئیات کامل خبر را بخوانید فیلم کامل

توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا

فیلم کامل توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا از پوستر تا تیزر و واکنش ها را ببینید

فیلم سینمایی عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی کارگردان ایرانی خارج نشین با گروهی از بازیگران اونور آبی و ترکم وطن کرده در جشنواره کن ۲۰۲۲ حضور داشت و حالا با انتشار تیزر و پوستر توهین آمیز این فیلم، به ساحت مقدس امام رضا ع و مسلمانان و شیعیان و عاشقان اهل بیت با واکنش های زیادی روبرو بوده که در فیلم زیر تیزر فیلم عنکبوت مقدس را ببینید:

اما ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس چه بود؟ در نمایی از فیلم «عنکبوت مقدس»، نام فیلم، روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) نمایش داده شده و حالا تیزر و پوستر رسمی آن هم با همین تصویر بیرون آمده است. این تصویر، حرم مطهر را در کانون تار عنکبوت نشان می‌دهد؛ اقدام توهین‌آمیزی که واکنش مداحان را در پی داشته است.

فیلم «عنکبوت مقدس» که محصول مشترک کشورهای غربی دانمارک، آلمان، سوئد و فرانسه است با نمایش سیاه‌نمایی علیه ایران و با اهداف سیاسی وارد جشنواره کن شد و به دلیل همین برنامه‌ریزی‌های سیاسی، اتفاقاً در بخش بهترین بازیگر زن نیز جایزه‌اش را به یکی از بازیگران ایرانی مهاجرت کرده اهدا کرد.

تصاویری از پوستر و نمایی از فیلم «عنکبوت مقدس» منتشر شد که به خاطر توهین به امام رضا(ع) خشم کاربران را به همراه داشت. روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) نمایش داده شده و حالا همین نمای اهانت آمیز در تیزر رسمی این فیلم منتشر شده و به پوستر این فیلم در فضای مجازی نیز تبدیل شده است.

پوستر فیلم عنکبوت مقدس

این فیلم درحالی موضوع یک قاتل زنجیره‌ای را انتخاب کرده که یک فیلم ایرانی دیگر نیز با همین موضوع و با نامی تقریباً مشابه، سال قبل روی پرده سینماهای کشورمان رفت. «عنکبوت مقدس» رفتار یک قاتل زنجیره‌ای که در أثر اختلال روانی اقدام به قتل می‌کرد را به ارزش‌های ایرانی- اسلامی نسبت داده است! تا آنجا که بی‌بی سی فارسی، با تیتر «قتل زنان به نام خدا» به استقبال این فیلم رفته است!

گفتنی است که هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم کن در فرانسه، با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جایزه به برگزیدگان تمام شد. جشنواره کن ۲۰۲۲ نیز با همین رویکرد سیاست زده و ضدنژادی اقدام به انتخاب فیلم‌ها و سینماگران ایرانی زد. به این ترتیب که آثاری توهین‌آمیز علیه ایرانیان و دین اسلام را به عنوان نماینده سینمای ایران انتخاب کرد!

جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن ۲۰۲۲ به زهرا امیرابراهیمی بازیگر این فیلم که یک مهاجر سابقاً ایرانی است اعطا شد و او در سخنان خود از درد و رنج مردم ایران و بخصوص آبادان عزیز گفت.

فیلم کامل ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا از پوستر تا تیزر و واکنش ها را ببینید

واکنش ها

فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در واکنش به این اتفاق و اهانت این فیلم به ساحت مقدس حضرت رضا(ع)، اعتراض خود را نشان دادند. آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات هم با انتشار تصویری از حرم حضرت رضا(ع) و نوشتن مصرعی از شعر محمد حسین ملکیان به این اتفاق واکنش نشان داد.

*****

سیدمجید بنی‌فاطمه مداح اهل بیت(ع) با انتشار تصویری از خود در لباس خادمی امام رضا(ع) شعر زیر را نوشت:

باید غبار صحن تو را طوطیا کنند
«آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند»

هوهوی باد نیست که پیچیده در رواق
خیل ملائکند رضا یا رضا کنند

بازار عاشقان تو از بس شلوغ شد
ما شاعرت شدیم که ما را سوا کنند

«هرگز نمیرد آنکه دلش» جَلد مشهد است
حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند

هرکس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفت
او را به درد کرببلا مبتلا کنند

دردی عظیم و سخت که آن درد را فقط
با یک نگاه گوشه ی چشمت دوا کنند

از آن حریم قدسی‌ات آقای مهربان
«آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند؟»

*****

محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت(ع) در واکنش به این فیلم نوشت: «نوکری #امام_رضا شرف ماست»

ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا

حسین طاهری فعال‌ترین مداح در واکنش به این اقدام بود و ابتدا با هشتگ #جشنواره_یهودی نوشت: «شرایط برگزیده شدن در جشنواره کن: توهین به مقدسات اسلام و شیعیان، ترویج تفکر و اهداف بهائیت، یهود لجن پراکنی علیه جمهوری اسلامی و در آخر داشتن اخلاق، هنر و حرفه. با وجود سه گزینه اول، حتما ً انتخاب می‌شوید! گزینه چهارم رو قول نمی‌دهیم! #عنکبوت_مقدس #کن_سیاسی»

او سپس در توئیت دیگری با هشتگ #جشنواره_کن نوشت: «یکی برا مقدسات و مملکتش جونش و میده، یکی برا پول، مقدسات و‌ مملکتش و میده!»

این مداح بازهم روشنگری کرد و دوباره نوشت: «سفارت فرانسه که مجانی، جایزه نمیده اول شرفت و میخره، بعد پولش و میده! اسمشم میذاره جایزه! دقیقاً مثل اینه که: از دست یه بچه یه الماس و بگیری… بعد به جاش بهش قاقالی‌لی بدی! از کدوم بیشتر خوشش میاد؟ #عروسک‌های‌خیمه‌شب‌بازی»

*****

او در نهایت با انتشار فیلم یکی از رجزخوانی‌های خود، هشتگ #با_آل_علی_هر_که_در_افتاد_ور_افتاد را استفاده کرد.

******

ابوذر بیوکافی در این خصوص با هشتگ #شمس_الشموس نوشت: «در شعاع نور خورشیده که رذالت و پستی بعضیا قابل مشاهده‌ست…»

******

امیر عباسی مداح اهل بیت(ع) در واکنش به این توهین درد دلی با امام رضا(ع) منتشر کرد و نوشت: «امام رضا جان ما قدردان شما نیستیم، اون کبوترای حرم قدردان شما هستن که شب و روز دورت می‌گردن #قربون_کبوترای_حرمت»

******

محسن عرب خالقی شاعر و مداح اهل بیت(ع) در فضای مجازی نوشت: «لوازم لازم برای بردن جوایز اسکار گلدن گلوب،کن، برلین و ١ـ سیاه نمایی مطلق اجتماعی ٢ـ بی‌فرهنگ و تمدن نشان دادن ایران ٣ـ فقر و فلاکت و خیانت مطلق ۴ـ مردانی متحجر، تندخو، بی‌رحم، بی‌منطق ۵ـ زنانی مظلوم، محروم از تمام حقوق زندگی ۶ـ توهین به مقدسات(ویژه)

تبریک میگم شما برنده شدید #عنکبوت_مقدس»

*****

حمید علیمی مداح اهل بیت(ع) هم در توئیتر با هشتگ #عنکبوت_مقدس نوشت: «با دهن سگ دریا نجس نمی‌شود…»

*****

واکنش کیهان: جشنواره کن فرانسه که به خاطر رویکرد نژادپرستانه و تبلیغ سیاسی با انتقاداتی مواجه شد، در جهت همین رویکرد به استقبال یک فیلم ضعیف ضدایرانی و ضداسلامی رفت!

******

سیدمهدی دزفولی فعال رسانه ای نیز نوشت: «فیلم عنکبوت مقدس متاسفانه فیلمی کاملا ضد ایرانی و ضد اسلامی هست و توجیه کننده احساسی برای تحریم های بیشتر ایران. متاسفانه ایرانیانی که از این دست اقدامات حمایت یا در این کارها مشارکت می کنند، تسهیل‌ کننده فشار بیشتر بر مردم و کشور هستند.» همچنین تبریک محمدعلی ابطحی به بازیگر این فیلم برای گرفتن جایزه کن با واکنش تند برخی کاربران مواجه شد. حامد عسگری از چهره‌های فرهنگی با انتشار یک استوری نوشت: «امام رضا(ع) مهربان‌تر از این حرفاست که برشما غضب بگیرد، من هم فحش و توهینی نمی‌کنم. مهربان‌ترین آقای جهان را خیلی ارزان فروختید.» کاربر دیگری با اشاره به تحریف های جدی در روایت ماجرای قتل های موسوم به قتل های عنکبوتی سعید حنایی این فیلم را تلاشی برای ارتباط دادن مذهب بااین قتل ها و فاقد ارزش استنادی و حتی سینمایی دانست.
حمله جرثومه‌های فساد به ارزش‌های اسلامی-ایرانی عنکبوتی که برای کن مقدس است

57 دیدگاه در “فیلم کامل توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا از پوستر تا تیزر و واکنش ها را ببینید

  1. رها گفت:

    تار عنکبوت گرفته قلبشون رو
    سلام به سلیمان زمان

  2. Masaf_iran گفت:
    4
    1

    تحلیل محتوای مصاحبه‌های سازنده‌ی «عنکبوت مقدس» نشان می‌دهد تنها با یک مغز استعمار‌زده مواجه نیستیم. شواهد جدی از یک شخصیت Psychopath (آزارگر روانی) و Sociopath (جامعه‌ستیز) در گفتار او وجود دارد، با سطح بسیار بالایی از توهم!

    ۱- جالب این که خودش می‌گوید هنگام تماشای مستندی درباره سعید حنایی حس «همدردی» با او داشتم و یک «معصومیتی» در او بود! بعد ادعا می‌کند رسانه‌های ایران او را قهرمان می‌دانستند و مردم او را بی‌گناه می‌دانستند و لذا این قاتل زنجیره‌ای محصول جامعه است!

    ۲- می‌گوید: «هنگامی که [سعید حنایی] بازداشت شد، بخش قابل توجهی از رسانه‌های محافظه‌کار در ایران… او را قهرمانی می‌دانستند که به وظیفه مذهبی‌اش عمل کرده. بخش قابل توجهی از جمعیت طرفدار او بودند. با خودم فکر کردم کجای دنیا ممکن است مردم قاتلی را بی‌گناه بدانند؟»

    ۳- جالب این است که نتفلیکس به دلیل توهین‌آمیز بودن عنوان فیلم برای مسلمانان حاضر به سرمایه‌گذاری در فیلم نشده. اما این روان‌نژند می‌گوید من ترجیح می‌دهم دیگران از فیلم من احساس توهین کنند. می‌گوید مخاطبان ایرانی چون برهنگی ندیده‌اند احتمالا واکنش تندی به فیلم خواهند داشت!

    ۴- «با نتفلیکس برای ساخت این فیلم مذاکره داشتم. گفتند اسم فیلم باید عوض شود چون ممکن است برای مردم [مسلمان] خاورمیانه توهین‌آمیز باشد… تصمیم گرفتم با آنها کار نکنم… برایم مهم نیست اگر افرادی احساس کنند به آنها توهین شده… ترجیح می‌دهم احساس کنند به آنها توهین شده.»

    ۵- اعتراض اصلی این شازده به «واقع‌گرا» نبودن سینمای ایران است. می‌گوید اینکه «در ۵۰ سال گذشته»! صحنه‌های توالت رفتن زنان و زایمان زنان در فیلم‌های ایرانی وجود نداشته موجب ارائه تصویری غیرواقعی از ایران در فیلم‌ها شده و «ماموریت» ایشان آگاه کردن جهانیان از این حقایق ناگفته است!

    ۶-«در ۵۰ سال گذشته زنان در سینمای ایران بدن نداشتند… فقط چهره‌هایی هستند که از وسط یک پارچه بیرون زده… حتی تا مدتی قبل تصویر آدم‌ها در خیابان را نمی‌دیدی. بیشتر نماها داخلی بود و شخصیت‌ها حرف می‌زدند. اما فیلم ما واقع‌گرا است. زنان بدن دارند. مو دارند. سکسوالیته دارند»!

    ۷- اما بامزه‌ترین بخش آنجا است که می‌گوید «رویکرد من در شیوه‌ی فیلمسازی «اگه می‌تونی منو بگیر» است. کوبریک هم این‌طور بود. فون‌تریر هم اینطور بود. هر گونه فیلمی که فکر می‌کردند باحال است و دوست داشتند، می‌ساختند. بعدا یک عده می‌آیند ربط این فیلم‌ها را به هم کشف می‌کنند.»!

    ۸- سخن آخر:
    کارکرد فیلم «عنکبوت مقدس» در این زمانه، مانند کارکرد فیلم «سفر قندهار» قبل از حمله نظامی آمریکا به افغانستان است. هم‌راستا با تبلیغات دولت جنایتکار اسرائیل در این روزها است. آنها می‌گویند ایرانی‌ها دروغگو هستند. این می‌گوید ایرانی‌ها قاتل زنجیره‌ای هستند.

    ۹- قطعا نه آمریکا و نه صهیونیست‌های جنایتکار در این زمان جرأت و قدرت حمله به ایران را ندارند. اما ننگ ابدی بر پیشانی آن ایرانیانی خواهد ماند که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی مردم ایران، هم‌دست و هم‌نوا با سفاک‌ترین رژیم‌های جهان، برای تحریم و جنگ علیه ایران کوشیدند.

    ✍ شهاب اسفندیاری

  3. علی گفت:
    3
    1

    فقط میتونم بگم متاسفم برای عوامل خودفروخته

  4. قاسم گفت:

    تو هر قشری هر آدمی پیدا میشه سعید حنایی هم آدم متعصبی بوده که میخاسته جامعه رو به این شکل اصلاح کنه حالا این آدم راهش درست نبوده ربطی به اسلام وامام رضا ع نداره اشتباه ما اینه که میخایم اسلام با آدما ربط بدیم

  5. با تلبیت گفت:

    بی تلبیتا

  6. مهرداد گفت:

    پیامبر اکرم (ص) فرموند: «از جگرگوشه‌های من کسی در طوس به خاک سپرده می‌شود که هرکسی او را زیارت کند به مثابه آن است که خدا را در عرش زیارت کرده است.»….
    صحابه می‌گوید یک لحظه دیدم آقازاده‌ای در کنار درب ایستاده آمد و سر حضرت (ع) را بر دامن بگیرد. گفتم آقا چگونه از درب بسته داخل شدید؟ حضرت گفتند: «خدایی که من را از مدینه تا به اینجا آورده توانی گذر دادن از درب بسته را هم دارد.» دیدم بالای سر امام رضا (ع) نشست و سر آن را بردامن گرفت و حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) سرش بر دامن پسرش غریبانه جان سپرد.

  7. تکتم گفت:
    4
    2

    خخخ آدم خندش میگیره از این حرف های مزخرف که میشینه اینهایی که دارن سینه خودشون پاره میکنن فکری به حال مردم بکنن که هر روز داره بدتر میشه زندگیشون نه آدم هایی که دیگه نیستن هیچ توهینی هم به هیچ کسی نشده فقط واقعیت گفته شه

  8. هابیت گفت:

    من میگم فقط “آبی گرم ترین رنگ است” رو ببنید.

  9. نیلوفر گفت:
    1
    2

    همیشه همینطور بوده می خوان ایرانیا رو بی فرهنگ و عقب مونده و وحشی نشون بدن کارشونم خوب انجام دادن کل دنیا فکر می کنن ایرانیا تروریستن و مثه بشرای اولیه زندگی می کنند
    کارگردانا هم خب دیگه میدونن باید چی بسازن تا جایزه بگیرن عقده جایزه دارن دیگه بیچاره ها

  10. رهگذر گفت:
    3
    1

    اون آدمای خودفروخته که هم با فیلمشان هم با اسم توهین آمیز و مسخره‌ش اینطوری بی احترامی کردند، درکی ندارند که…
    امام رضا، این آقای مهربون…
    عشق مقدس است! عشق مقدس 💖

  11. وحید گفت:
    1
    2

    امام رضا خودش در قیامت جوابشونو میده اینقد خون خودتونو کثیف نکنین، من خودم عاشق اهل بیتم،بقول پیامبر فقر برادر کفره،

  12. مهسا گفت:
    5
    3

    بنظرم ما ایرانی ها عادت داریم همو خراب کنیم و بمونیم تا طرف بره از بدبختی بمیره یا خودکشی کنه چرا توهین ما ب خارجی ها زشت نیست اونا کارهاشون برای ما بده،،،! ؟ابراهیمی یه زن عالیه که توی اون شرایط بد که براش رقم خورد تونست خودشو بیاره بالا نه مثل بقیه هرزه بشه و یا خودکشی کنه من دوستش دارم، فیلمشم ندیدم اما دمش گرم، شما هم نمیخولد برای امام رضا یقه جر بدید

  13. علی گفت:

    تورم ۵۰۰درصد

  14. علی گفت:

    زوذ ب منبر نرید اول ببینید بعد نظر بدید

  15. حمید گفت:

    هرکس اندک سواد رسانه، گرافیک و عکس داشته باشه از روی عکس هوایی گرفته شده از حرم متوجه منظور میشه.

  16. ایوب گفت:
    1
    1

    وطن فروش های کثیف.شمابه ناموس خودرحم نمیکنید .امام رضاخودش جوابتان رامیدهد.

  17. اکرم گفت:

    والا من بیشتر وقتی میرم بازار حس توهین و حقارت بهم دست میده
    تا توهین چی باشه از نظر شماها

  18. بارتیس گفت:

    ترا قرآن این حرفها را بیخیال بشید ترا خدا این روزها رفتین برا خرید من امروز رفتم خرید باور میکنید با ۵۰۰ تومن دو تا روغن خریدم فقط گریم گرفته چرا به فکر ماها نیستن چرا گیر دادین به یک فیلم یا واقعا نفستون از جای گرم بلند میشه خدایا

  19. حبیب گفت:

    اگر در مورد شخصیت واقعیه، وطن فروش عکس و اسم فیلم چی میگه توهین به کل ایرانه ایا کل مردم خرابن چرا تو فیلم یه ادم سالم پیدا نمیشه حسادت تا کجا درست فکر کن فاجعه رو ببین در مورد کل ایرانه و مردم داره میگه خدا رو شکر امام رضا خاریه تو چشم دشمنانش

  20. ناشناس گفت:

    شما از انسان ها چه توقع دارید:)

  21. امیر گفت:

    این فیلم بدون مجوز از ایران در کشور اردن و دانمارک ساخته شده وارد هنرپیشه های مهاجرت کرده استفاده شده ودر یک سناریو از قبل طراحی شده ،برای بدبخت نشان دادن ایران به اینها جایزه دادن

  22. انقلاب زاده گفت:

    آقا عزیر اخوی گرامی این فیلم کاملا در مورد یک شخصیت واقعیه. در مشهده.شخصی به نام سعید حنائی که بر اساس مستندی که ساخته شد نه تنها پشیمان نبود بلکه خانوادش هم تائیدش میکرد. رادیکالیسم دینی رو نمیشه کتمان کرد. کمی آرام

  23. حسن گفت:

    #پروژه_عنکبوت

    ✍ محمد رضا حدادپور جهرمی

    🔺 بهار سال ۹۸ بود که دو پیج معروف و مطرح درباره پرونده سعید حنایی و ارتباط بعضی عناصر خاص با وی، مطالبی بیان کردند و به جان هم افتادند (که در اصل، دعوای زرگری بود) که حکایت از پاس کاری پرونده آن معدوم به این نهاد و آن نهاد داشت. اگر یادتان باشد همان موقع به شما عرض کردم که بی دلیل، کسی را نبش قبر نمی‌کنند و لابد برای آن برنامه دارند.

    🔺 بهار ۹۹ محسن تنابنده از به تولید رسیدن یک فیلم با موضوع سعید حنایی در پیجش خبر داد.

    🔺 بهار ۱۴۰۰ ابر سایت های فیلم و سریال هالیود خبر از آغاز تولید یک فیلم با همان موضوع اما در خارج از کشور خبر دادند اما عوامل آن را معرفی نکردند ولی قول دادند که کلیه عوامل اصلی ایرانی الاصل هستند.

    ✔️ جمعا سه سال گذشت و الان که در حل تایپ این سطور هستم دو فیلم اکران شده که عبارت است از:

    ⛔️۱٫عنکبوت: به نویسندگی اکتای براهنی و کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و با بازی محسن تنابنده (در داخل کشور)

    ⛔️ ۲٫عنکبوت مقدس: به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی و با بازی زهرا امیر ابراهیمی (در خارج از کشور)

    اینقدر فکت داریم که نه متهم به توهم بشویم و نه جای فراری برای گردانندگان و پشت صحنه های فضای موجود داخلی و خارجی باشد. لطفا به این موارد دقت کنید:

    ۱٫دو فیلم با یک نام مشترک

    ۲٫ موضوع اصلی و حتی ریز موضوعات مشترک

    ۳٫ تمرکز روی یک شهرِ مشخصِ مقدس

    ۴٫ زمان پیش تولید و تولید در دو سال به صورت تقریبا مشترک(یکی در داخل و دیگری در خارج از کشور)

    ۵٫ حتی زمان اکران آن دو فیلم تقریبا مشترک(تقریبا دو هفته)

    ۶٫ با حضور عوامل سفارتی(نزدیک و پر رفت و آمد به سفارت انگلستان) و کاملا همسو با عوامل پناهنده

    ۷٫ حتی برخی دیالوگ ها و لوکیشن ها خیلی شبیه به هم !!

    و ده ها مورد دیگر. کمترین نتیجه ای که میتوان گرفت این است که فیلم عنکبوت مقدس، نسخه خارجی فیلم عنکبوت است. یعنی هر دو یک فیلم هستند اما با دو نسخه داخلی و خارجی. یا به عبارت بهتر؛ هر چه نتوانستند در نسخه داخلی بگویند، واضح تر و با صدای بلندتر در نسخه خارجی آن گفتند.

    ✅ پس لطفا این دو فیلم را دو روی یک سکه یک جریان حساب کنید. با این تفسیر که نسخه داخلی عنکبوت، مرحله شلیک را به عهده داشت و نسخه خارجی عنکبوت، تیر خلاص را زد. تنها با یک تفاوت: نسخه ایرانی، به روایت قاتل بود اما نسخه خارجی به روایت مقتولین و خبرنگارها به این مسئله پرداخته بود.

    این تا اینجا.
    لذا اصلا این عنکبوت ها را دوفیلم نبینید. بلکه آن را یک پروژه و به نام پروژه عنکبوت بدانید و تفسیر کنید.

    اما …

    در طول هفت سال اخیر، در دو فاز، حدود ۲۰۰ نفر از مدل ها و بانوانی که به بهانه مدلینگ به بی حیایی و ترویج اباحه گری مشغول بودند دستگیر و مجازات شدند. افرادی که بخاطر آنها سر و صدای زیادی در فضای رسانه های معاند به پا شد. به گونه ای که ده ها مستند از زندگی و شرایط کاری آنها توسط رسانه های بیگانه تولید و منتشر گردید که دل هر بی خبری را به درد می آورد. گفتند نگویید اما ظاهرا در سالهای ابتدایی شناسایی و دستگیری آنان، این پروژه به عنکبوت موسوم شد و در طی آن، تعداد قابل توجهی از زنان عنکبوتی فعال در حوزه مدلینگ که عموما بهایی بودند و یا گرایش قوی به بهاییت داشتند دستگیر و محاکمه شدند.

    بررسی این کلید واژه در ادبیات نمایشی علی الخصوص در فیلم های اصغر فرهادی و نشان دادن عنکبوت و تارهای او در گوشه خانه نقش های منفی فیلم هایش و حتی تتوی عنکبوت روی بدن دو تن از بازیگران درجه دو و سه آن فیلم ها در مسیر نمادسازی و آشنا کردن ذهن و نگاه مخاطب به این کلیدواژه و به نوعی تسویه حساب با پروژه دستگیری و محاکمه زنان دستگیر شده در فاز اول و دوم پروژه عنکبوت تفسیر میشود.
    بعدها همان کارگردان، داور جشنواره کن شد و شاگرانش در داخل کشور اقدام به تصویر کشیدن عنکبوت و در خارج از کشور، به نمایش آن (موسوم به عنکبوت مقدس) نمودند.

    ✔️ لذا این پروژه شوم حداقل دو نتیجه را دنبال میکند:

    👈 ۱٫تسویه حساب با برخورد کنندگان با آن ۲۰۰ نفر. و اینکه جمهوری اسلامی با همان تفکر تکفیری و خشن امثال سعید حنایی، با آن ۲۰۰ نفر برخورد کرده.

    👈 ۲٫ کشاندن دعوا به عزیزترین مقولات دینی و مذهبی (ایجاد نماد منفی از حرم امام مهربانی ها) و القای این که ریشه خشونت در مذهب است. علی الخصوص خشونت علیه زنان. با یک تمهید دراماتیک ناشیانه که یک خبرنگار زن جوان (زهرا امیرابراهیمی) به مشهد اعزام شود تا از طریق او شاهد پیگیری پرونده باشیم در حالی که این شخص و این مسئله در تمام طول فیلم از نظر منطقی و دراماتیک کارایی ندارد اما کارگردان نسخه خارجی عنکبوت سعی دارد از طریق حضور او در تمام طول فیلم به وجود زن‌ستیزی در ایران علی الخصوص در جامعه مذهبی و انقلابی اشاره کند.

  24. بنده خدا گفت:

    هیچ وقت این گمراهان خیر ما را نخواستند. منظورم این است که الکی جایزه نمیدهند. الکی پول خرج نمی کنند.
    به موضوع فیلم چکار داریم؟! به گرانی جامعه چکار داریم؟!
    خلط مبحث نکنیم.
    پوستر فیلم گویای همه چیز است.یا امام رضا( ع ) جواب این بی حرمت ها با خودت.
    یک بار به جای بیان مشکلات، فقر، بیکاری، جنگ، مریضی و… طلب ظهور آقا امام زمان(عج) کنیم.
    یاد بگیریم بدون ایشان دنیا به همین منوال ادامه خواهد یافت.

  25. منم گفت:

    یه سوال کیا این فیلمو دیدن؟؟؟

  26. ناشناس گفت:

    برا آگاهی یه عده، که می گن چرا به فیلم مجوز دادن ،اصلا فیلم تو ایران ساخته نشد ،دوما برای اینکه اعتقادات مردم رو تغییر بدن اگه مستقیم توهین کنن خوب معلومه اثر نداره تازه واکنش عکس هم داره برا همین خیلی موزیانه و با یه سری استدلال های صحیح و غلط خواسته شون رو تزریق می کنن پس ما باید زرنگ باشیم و نزاریم به مقاصد پستشون برسن و ما رو هم مث خودشون به ذلالت بکشونن

  27. اوستاجعفر گفت:
    1
    1

    امام رضا خودش حواسش هست

  28. مرصاد گفت:
    2
    1

    من نمیدونم این ملت ما چقدر زود باور هستن بابا فیلم مگه شما دیدین لامصبا اظهار نظر میکنین فوری تازه فیلم عنکبوت هم به این مضمون ساخته شده محسن طنابنده بازی میکنه مجوز گرفته پخش هم شده چرا به اون فیلم کسی چیزی نگفت خدا وکیلی اگه اونم کن میرفت گیر میدادن بهش میگفتن به مقدسات توهین شده
    اول فیلم ادم میبینه بعد از نظر میده

  29. نرگس گفت:
    2
    1

    سلام خالص و خاضعانه ما به درگاه مقدس آقا علی بن موسی الرضا. از باطل روی برگردوندن و بی توجهی کردن بهترین وسیله کوچک کردن رفتار و خودشونه.

  30. مهدیه گفت:
    2
    1

    خاک تو سرتون که به خاطر یه جایزه کوفتی دین و ایمانتون که صدالبته ندارید رو به کل دنیا فروختید
    فقط میتونم بگم خــــــــــــاک تـــــــــــو ســــــــرتون

  31. ایرانی گفت:
    2
    1

    کِی شود دریا ز پوز سگ نجس
    کی شود خورشید از پُف منطمس

    سلام بر امام مهربان ، حضرت رضا ع

    با آل علی هر که در افتاد بر افتاد !

  32. محمودی گفت:
    1
    1

    آدم های کودن و احمق برای یک لقمه نان خودشان را به صهیونیسم می فروشند و افتخار می کنن به خود فروشی خود ، مانند افراد شاغل در شبکه ایران اینترنشنال و سایر شبکه های بیگانه

  33. حنانه گفت:

    وای بر ما مردم ایران ک با تبعیت از کشور های خارحی اجازه هر توهینی بهشون دادیم یا امام رضا خودت غیرت رو به مردم کشورمون برگردون کمکمون کن

  34. میخوام ناشناس باشم گفت:

    واقعا متاسفم با این کارشون سرنوشت خودشون و خودشون ساختن. سرنوشت بدی در انتظارشونه. مهربان تر از امام رضا هم مگه هس؟ سنگ دلا

  35. احمد گفت:

    کسی مگه فیلمو دیده ؟؟؟؟؟ این همه چرندیات فقط از روی ی عکس ؟؟؟ جلل خالق

  36. محمد گفت:

    جدا از این بحث چطوری مجوز ساخت دادن بهش این سواله برام

  37. امیدحسین زاده گفت:

    یا امام رضای غریب فدای اسمت.لعنت بر دشمنهای اسلام وامام رضا ع.انقد لجن شدید که به هر قیمتی با ارزشترین ارزشها را توهین میکنید.ان شالله امام زمان ظور میکنه.یا مهدی .ما حیدیریم.و حیدری میمونیم.

  38. محمد جهانی گفت:

    این فیلم براساس داستان واقعی ایه . چرا به امام رضا (ع) ربطش میدید؟

  39. بهار گفت:

    عنکبوت نامی بوده که این قاتل سریالی بهش مشهور شده بوده اون زمان حتی فیلمی که محسن تنابنده بازی کرده با همین موضوع هم اسمش عنکبونه، و این که گفتن عنکبوت مقدس به خاطر این هست که قاتل خودش را فردی مقدس میدونسته و مدافع امام رضا و… این حجم از واکنش را نمیفهمم چطوری تفسیر کردند، عنکبوت مقدس نشان از تعصب مذهبی بدون علم داره، حالا بهتر بود که خیلی روی حرم مانور نمیدادند و شاید غرض هم داشتن ولی اگه هم نداشتن مشهد را دیگه چطور میتونستند نشون بدن؟!

  40. حاج قاسم گفت:

    لعنت بر خائنین خارجی نشین که اینگونه به مقدسات دیگر ادیان توهین می کنند و خائنین داخلی که اینگونه افراد را شهرت می دهند. از این قبیل توهینات در این چهل سال زیاد انجام داده اند و کسی سرسختانه جلو آنها نایستاده و کم کم این فرهنگ را به جامعه تزریق خواهند کرد.
    انشاالله با ظهور منجی عالم بشریت همه این ظلم برچیده شود.

  41. مهدی گفت:

    و چه بدبخت آدمهایی هستند که به خاطر یه جایزه از دست یه عده کافر حاضرند به همه چیز توهین کنند . آخر بدبخت تو خودت دین و ایمان نداری غلط می کنی به مقدسات شیعه توهین می کنی و از افراد معلوم الحالی مثل ابراهیمی در فیلمت استفاده می کنی تا جایزه بگیری فکر می کنی با توهین به امام رئوف خیلی هنر کردی ؟ وای بر تو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  42. متفکر گفت:

    از قاتل انور سادات پرسیدند چرا او را کشتی ، گفت سکولار بود .
    پرسیدند سکولار یعنی چه ، جواب داد نمیدانم !
    از قاتل عزیز نسین پرسیدند چرا او را کشتی ؟ گفت که کتابهای ضد دینی می نوشت .
    پرسیدند ، کدوم کتاب ؟ جواب داد ، نمیدانمد، نخواندم .

  43. ناشناس گفت:

    این فیلم با بازی این حرومزاده ها وتهیه و کارگردانی. حرومزاده تر.. داره ايران و مسلمانان و…خطایی که یک شخص دیگه میکنه رو به اعتقادات و. دین و مذهب. و.امام رضا علیه السلام ….ربط میده.. و وحشی.. لعنت به همه عواملش….. انشالله نابودی همه اونها..

  44. ایرانی گفت:

    واقعا خاک بر سرت کنم خودتو با فروختن دینت در مقابل غربی‌ها مشهور کنی تو مشکل روانی داری به هر طریق ممکن خواستی در جهان مشهور بشی ؟واقعا متاسفم معلومه نطفه ات از ایران نبوده گم شو عروسک خیمه شب بازی .با کارهای دیگه هم مثل …………..وکثافت بازی میتونستی مشهور بشی .اصلا قیافتو در مصاحبه ات دیدم کاملا شیطانی بود خدا لعنتت کنه

  45. فرزانه گفت:

    شما نه دین دارید نه انسانیت و نه آزاده هستید شما پست ترین و حقیرترین موجودات روی زمینید حتی حیف اسم حیوان که روی شما بذارند
    ما همه امام رضایی هستیم

  46. بهرام گفت:

    فقط یک سوال از شما دارم
    من که این فیلم رو ندیدم واظهار نظر هم نمی کنم
    ولی شما ها که نظر می دهید فیلم رو دیدید
    اگر دیدید آدرسش رو بدید ماهم ببینیم بعد ….

  47. مجید گفت:

    امان از دست این …

  48. امیدسادات گفت:

    از دختری که گذشته درخشان داشته بعید نیست تو همچین فیلمی بازی کنه…..اما خاک بر سر اون کارگردانی که به خاطر گرفتن یه تندیس به درد نخور اعتقاد این همه هموطنشو با خاک یکسان کرد و فقط به اون ((تندیس حماقت ))فکر کرد… برو به جهنم

  49. امین گفت:

    شما که دفاعیه تون پر غلط املایی است ، چطور میخواهید از ساحت امام رضا دفاع کنید؟ با فحاشی؟ با توسل به زور
    اینطوری که آب بیشتر روی آنچیزهایی که فیلم ساز تصویر کرده صحه گذاری کردید.
    کار تبلیغی رو یاد بگیرید

  50. الهام گفت:

    وطن فروش هاي غرب زده…دين خود رو به دنيا فروختين

  51. ف‌.میم گفت:

    چقدر کثافتید
    متنفرم ازتون
    به زودی جواب هتک حرمت‌هاتون رو خواهید دید.

  52. علی گفت:

    اوناییکه میگن چیزی نشده.
    اشکال نداره بذار منم یه فیلم با محتوی خوب با گوشیم میسازم.
    عکس سر در خونتو یا کوچتونو میندازم تیزرش می نویسم موریانه مقدس.
    خودتون ببینید کی اعتراض میکنه.
    #همه خادم الرضاییم.

  53. ارکیده گفت:
    1
    1

    چقدر آدمهای کثیف متجاوزگر دیدید که توی هر لباس بودن اگه شماها ندیدید ما زیاد دیدیم و شنیدیم بعد فکر نکنم اصلا به امام رضا ربطی داشته باشه میخواد بگه توی مکانهای مذهبی هم فساد زیاده بازم همهچیو دارن باهم قاطی میکنن

  54. رضا گفت:

    یه عده طالبان ان دیگه

  55. بهروز گفت:
    1
    1

    لعنت ابدی باد

  56. مهدی گفت:
    2
    1

    خاک برسرتان با این فیلم مزخرف بدانید انسان فقط یک لباس و سه وعده غذا میخورد و بیشتر از این به کارش نیاید پس به چه بهایی دین فروشی میکنید به امید ظهور هر چه زودتر آقا صاحب الزمان

  57. هادی گفت:
    2
    1

    وطن فروشی کن بود، دین فروش هم شدند برای چند تا سکه و جایزه

نظرات