استرچ پالت چیست؟

0

استرچ پالت دستگاهی است که با نام‌های نایلون پیچ، سلفون کش، پالت استرچر و پالت بند نیز شناخته می‌شود و در کارخانه‌های صنعتی برای بسته‌بندی محصولات کاربرد دارد. برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید محصولات مورد نظر را بر روی پالت آن قرار دهند تا چند لایه نایلون استرچ دور محصول کشیده شود. بسته‌بندی محصولات با نایلون استرچ آن‌ها را در مقابل رطوبت، نور خورشید محافظت کرده و با ایجاد ظاهری زیبا و منظم حمل و نقل محصولات را آسان می‌کند. امروزه شرکت‌های داخلی و خارجی زیادی در زمینه طراحی و ساخت مدل‌های مختلف پالت بند مشغول فعالیت هستند و مصرف‌کنندگان با توجه به نیاز خود مدل مورد نظر را خریداری می‌کنند‌. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه عملکرد و انواع استرچ پالت و ویژگی‌های بسته‌بندی با استرچ پی وی سی و  نایلون استرچ صحبت کنیم.

 استرچ پالت

آشنایی با نحوه عملکرد دستگاه استرچ پالت

برای شروع به کار استرچ پالت اپراتور باید فیلم استرچ را به پایه‌های پالت دستگاه گره بزند و سپس استارت دستگاه را فشار دهد. پالت قسمتی از این دستگاه است که دارای انواع چوبی، فلزی و پلاستیکی می‌باشد. انواع فلزی مقاومت بیشتری دارند و انواع پلاستیکی از همه پالت‌ها ارزان‌تر هستند. نمونه‌های چوبی دارای مناسب‌ترین قیمت هستند و استحکام بالایی دارند. دور تا دور محصولاتی که روی پالت چیده شده‌اند، سلفون پیچی خواهند شد. به دستگاه‌های سلفون پیچ ساده مدل صفحه گردان می‌گویند که دارای بازوی متحرکی هستند که سلفون را از پایین به بالا و از بالا به پایین دور محصول می‌پیچد. صفحه گردان دستگاه نیز با کمک یک موتور الکتریکی وظیفه چرخاندن محصول را بر عهده دارد. از مزایای مدل صفحه گردان می‌توان به قیمت پایین و استفاده راحت از آن اشاره کرد. مدل دیگر استرچ پالت با نام دکل گردان معروف است.

در این مدل صفحه گردانی وجود ندارد و عملکرد آن درست برعکس است و دکل با چرخش دور پالت فرآیند سلفون پیچی را انجام می‌دهد. مدل دیگری به نام فرودگاهی نیز وجود دارد که عمکرد آن مشابه مدل صفحه‌ گردان است، با این تفاوت که ابعاد بسیار کوچکتری دارد. تنظیم میزان کشش سلفون، امکان تنظیم نگهدارنده سلفون استرچ و سرعت صفحه گردان دستگاه، برخورداری از سنسور برای تنظیم ارتفاع دستگاه، داشتن غلطک‌های پی‌وی‌سی در زیر صفحه گردان برای تحمل وزن محصولات سنگین از قابلیت‌های مهم این دستگاه‌ها محسوب می‌شوند.

نایلون استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

نایلون استرچ یکی از محصولات پلاستیکی ساخته شده با مواد اولیه پلی اتیلنی شفاف است که خاصیت چسبندگی و کشسانی بالایی دارد و در صنایع مختلف برای بسته‌بندی کردن محصولات به کار می‌رود‌. این نوع نایلون دارای دو نوع استرچ غذایی و استرچ پالت بند می‌باشد. استرچ غذایی همان سلفون‌های نازکی هستند که در منازل برای وکیوم و بسته‌بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما استرچ‌های پالت بند در کارخانه‌های صنعتی برای بسته بندی نهایی محصولات با قرار گرفتن در داخل دستگاه استرچ پالت مورد استفاده قرار می‌گیرند. استرچ‌‌های پالت بند باعث می‌شوند که محصولاتی مانند آب معدنی، نوشابه و غیره به خوبی در کنار هم ثابت شوند و حمل و نقل آن‌ها راحت باشد.

استرچ پالت

بسته‌بندی با این نوع نایلون انتقال و نگهداری محصولات را در انبارها راحت خواهد کرد‌. ضخامت این نوع نایلون معمولا بین ۱۰ الی ۵۰ میکرون است و وزن محصولاتی که توسط دستگاه استرچ پالت و نایلون‌‌های استرچ بسته‌بندی می‌شوند، بسیار پایین است. از ویژگی‌های مثبت دیگر این محصول قابلیت کشسانی بالای آن است. در برخی از کارخانه‌های تولید کننده نایلون‌های استرچ به مواد اولیه آن‌ها افزودنی‌های ضد اشعه ماوراء بفش اضافه می‌شود. این افزودنی از شل شدن سلفون در مقابل حرارت نور خورشید جلوگیری می‌کند. افزودنی دیگری که از جذب گرد و غبار توسط نایلون جلوگیری می‌کند، افزودنی ضد الکتریسته ساکن است.

استرچ پی وی سی چیست؟

یکی از انواع سلفون استرچ که برای بسته‌بندی محصولات مختلف کاربرد دارد، استرچ پی وی سی می‌باشد. این محصول از مقاومت، دوام، چسبندگی و کشسانی بسیار بالایی برخوردار است و هزینه‌های بسته‌بندی را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. از مهمترین مزایای لفاف پی وی سی می‌توان به وزن آن اشاره کرد. از این نایلون هم برای استرچ کشی دستی و هم استرچ کشی با دستگاه استرچ پالت استفاده می‌شود. کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید این نوع سلفون استرچ  اهمیت زیادی دارد. در کارخانه‌های معتبر تولید کننده محصولات پلیمری همواره از بهترین مواد اولیه برای تولید استرچ‌های پی وی سی استفاده می‌شود تا استحکام و دوام آن افزایش یابد. امکان استفاده به صورت دستی، مقاومت در برابر رطوبت، جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل بسته‌بندی، افزایش استحکام محصولات در زمان جا به جایی، بالا بردن جذابیت بصری محصولات، کاهش هزینه‌های حمل و نقل مزایای دیگر لفاف پی وی سی به شمار می‌رود‌.

استرچ پالت

خرید انواع نایلون‌های استرچ‌ پلی اتیلن از شرکت حق گسترش پلاست

برای تهیه سلفون‌های استرچ می‌توانید به سایت یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده محصولات پلی اتیلنی یعنی شرکت حق گسترش پلاست با آدرس اینترنتی http://www.haghgostareshplast.ir/ مراجعه کنید‌ این شرکت تمام محصولات خود را در چند لایه و با استفاده از به روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیا تولید می‌کند و با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. انواع استرچ‌های پالت بند تولید شده توسط این شرکت شامل استرچ‌های دو لایه، سه‌ لایه، پنج لایه، استرچ‌های پی وی سی می‌باشد و به صورت رولی و کیلویی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. همه محصولات حق گسترش پلاست با استفاده از بهترین مواد اولیه و با ضخامت یکنواخت تولید می‌شوند. شفافیت و کشش بالای استرچ‌های این شرکت باعث می‌شود که کالاهایی که با آن‌ها بسته‌بندی می‌شوند از استحکام و جذابیت بالایی یرخوردار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت محصولات و نحوه سفارش با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید.

نظرات