بهترین جاذبه های گردشگری کیش و مشهد از زبان سفرمی

0

ایران سرشار از جاذبه های طبیعی و تاریخی است. از شمال تا جنوب آن دیدنی است. دو مکان پرطرفدار ایران که هر ساله توریست های بسیاری آن را انتخاب می کنند، کیش و مشهد است. شاید شما هم وقتی در تقویم به چند روز تعطیلی برمیخورید، برای پیدا کردن مقصد سفر خود دچار تردید باشید. در اینجا به معرفی دو تور گردشگری بسیار پرطرفدار میپردازیم.

جاذبه های مشهد مقدس

جالب است بدانید بر خلاف دیدگاه همگان، مشهد تنها یک شهر زیارتی نیست. به قول قدیمی ها، مشهد هم فال است و هم تماشا! چرا که در کنار زیارت میتوانید از مکان های زیبا و تفریحی اش هم لذت ببرید. در ادامه به معرفی چند مکان تفریحی در مشهد می پردازیم.

جاذبه های گردشگری مشهد

  1. کوهسنگی

پارک کوهسنگی دومین پارک بزرگ مشهد است که در منطقه ییلاقی مشهد در سال ۱۳۱۰ ساخته شده است. این پارک استخر بزرگی در وسطسش دارد که خیلی از مسافران در کنارش عکاسی می کنند. اگر با تور مشهد به این شهر سفر کردید حتما از کوهسنگی هم دیدن کنید.

  1. آرامگاه فردوسی

اهل ادب، نماد فرهنگ و ادبیات ایران را شاهنامه فردوسی می دانند. بازدید از مقبره خالق این اثر شکوهمند می تواند خاطره زیبایی برایتان به یادگار بگئارد.

  1. طرقبه

طرقبه به معنای آبادی بزرگ است که زیبایی این منطقه ییلاقی و دره های زیبای آن این اسم را تایید می کند. پارک جنگلی طرقبه که با باغ های زیبا احاطه شده است مکان مناسبی برای سفرهای پاییزی به شمار می آید. درکنار این زیبایی ها رستوران هایی که غذاهای محلی دلپذیری دارند هم فراموش نکنید.

  1. سرزمین موج های آبی مشهد

اگر به شنا علاقمندید بزرگترین پارک آبی آسیا تا سال ۲۰۱۰ را در لیست برنامه های گردشگری خود قرار دهید. یک روز پر از هیجان در سرزمین موج های آبی مشهد می تواند انرژی ادامه سفر را برایتان تامین کند.

  1.  پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان نیز از دیگر پارک های آبی شهر مشهد است که امکانات به روزی، از جمله اسکی روی آب دارد! اسکی روی آب های خروشان حس خاص تفریح در طبیعت را برایتان زنده و آدرنالین خونتان را بیدار می کند.

  1. موزه نادری

یادبود پادشاه محبوب افشاریان، موزه نادری است که بخشی از تاریخ کشورمان را به نمایش گذاشته است. اولین تصویر هنگام ورود به این مجموعه تاریخی مجسمه نادرشاه بر اسب به همراه سربازانش است که دل هر بیننده ایی را می برد. پس از آن دو تالار اصلی موزه نادری را می بینید که اولی آلبومی از تاریخ افشاریان، فرهنگ، لباس و سلاح های آنان است و دومی مربوط به زندگی شخصی نادرشاه افشار می باشد.

جزیره زیبای کیش

جزیره زیبای کیش در هر فصلی دیدنی است. بلیط هواپیما به مقصد کیش، جزو پرفروش ترین بلیط های سفرهای داخلی است. دلیل این همه رونق را در دیدنی های مفرح این جزیره جستجو کنید.

۱ . کشتی یونانی

کشتی یونانی به گل نشسته در سال ۱۳۴۵ که خولا اف نام دارد. این کشتی در بریتانیا ساخته شده است که آخرین مالکش فردی یونانی بود. تلاش های بسیاری برای نجات این کشتی شده است که همگی بی فایده بود. کشتی یونانی امروزه به یکی از مکان های دیدنی کیش برای عکاسی منظره غروب دریا تبدیل  شده است.

۲ . شهر زیر زمینی کاریز

اگرچه همه برای لذت از مناظر و تفریحات آبی به کیش سفر می کنند اما از شهر زیرزمینی کاریز نمی توان گذشت. شاید بحران آب در جایی که کنار دریاست به فکر کسی نرسد اما ایرانیان قدیم برای مقابله با این بحران قنات حفر می کردند و کاریز یکی از این قنات ها با ۲۵۰۰ سال قدمت است. کاریز تونلی به اندازه ۸ کیلومتر دارد. هنگام قدم زدن در آن حس قدم زدن در یک شهر زیرزمینی را تجربه می کنید.

 ۳ . شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره با قدمتی که به قرن هشتم می رسد در قسمت شمالی جزیره کیش قرار دارد و در گلستان سعدی نیز از آن یاد شده است. ویرانه های به جا مانده از دوران قدیم این شهر نشان از پر رونق بودن این شهر در زمان های دور دارد.

۴ . ساحل مرجانی

همه مسافرانی که  تور کیش را برای سفر انتخاب می کنند انتظار دارند مناطق ساحلی در برنامه اصلیشان باشد. ساحل مرجانی کیش یکی از پرطرفدارترین مکان ها در کیش است. درختان نخل و آلاچیق های کنار ساحل و غروب زیبای آفتاب آرامش وصف ناپدیری دارد.

۵ . پارک دلفین

تمام مسافرانی که به کیش سفر کرده اند یک عکس از پارک دلفین در آلبومشان دارند. مجموعه تفریحی ۱۷۰ هکتاری که استخری بزرگ دارد و شیرهای دریایی و نهنگ ها و دلفین ها ساکنش هستند و نمایش های ویژه ایی برای تماشاگران اجرا می کنند. در کنار این مجموعه  باغ های زیبایی چون باغ پرندگان، باغ پروانه، باغ کاکتوس و ارکیده نیز برای لذت بیشتر مراجعه کنندگان وجود دارد.

۶ . درخت سبز

مجموعه درخت سبز در قسمت شمالی دره پرتقالی ها و در اطراف یکی از کهنسال ترین درختان جزیره به نام لور یا انجیر معابد ساخته شده است که نزدیک به ۶۰۰ سال قدمت دارد. بسیاری از مردم محلی این منطقه باور دارند که این درخت مقدس است و به شاخه های درهم پیچیده اش دخیل می بندند.

امیدواریم از سفر به جزیره کیش و شهر مشهد، لذت ببرید

نظرات