وضعیت تعطیلی مدارس خوزستان فردا سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ بعلت آلودگی هوا

0

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس شهرهای خوزستان و اهواز فردا سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ به علت گرد و خاک و آلودگی هوا و طوفان و بازندگی و تگرگ مشخص شد + اسامی شهرها در تعطیلی مدارس و ادارات الودگی سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ سراسر ایران+تعطیلی مدارس فردا الودگی هوا در ادامه در پاسخ به سوال دانش آموزان عزیز که آیا مدارس شهرای خوزستان و اهواز و یزد و شیراز و اصفهان سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ تعطیل است یا نه جزئیات اخبار جدید درباره وضعیت تعطیلی فعالیت مدارس خوزستان و اهواز و خرمشهر برای فردا را بخوانید

وضعیت تعطیلی مدارس خوزستان فردا سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ بعلت آلودگی هوا

وضعیت تعطیلی مدارس خوزستان فردا سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ بعلت آلودگی هوا

🔺️ آلودگی هوا مدارس استان‌های همدان خوزستان و ایلام را تعطیل کرد

🔹️مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان از تعطیلی مهدکودک‌ها، مراکز پیش‌دبستانی‌ و مدارس ابتدایی در نوبت صبح روز سه‌شنبه خبر داد.

🔹دبیر کارگروه اضطرار مقابله با گرد و غبار خوزستان از لغو تمامی امتحانات مدارس خوزستان در روز سه‌شنبه و تاخیر ۲ ساعته آغاز فعالیت ادارات به دلیل به دلیل گرد و خاک شدید خبر داد.

🔹️مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام: فعالیت مدارس و مراکز آموزشی استان در تمام مقاطع تحصیلی فردا سه شنبه به علت پایداری توده گرد و غبار تعطیل است و ادارات با تاخیر باز می شوند

 

هواشناسی خوزستان فردا

غلظت گرد و غبار دشت آزادگان خوزستان، ۴۲ برابر حد مجاز: میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در شوش ۲۰۶۰، حمیدیه ۱۹۱۹، آبادان ۱۲۱۴، شوشتر ۲۷۶، هندیجان ۲۳۷، امیدیه ۲۱۲، بندر امام (ره) ۱۶۸، اهواز ۱۹۵، بهبهان ۱۵۹، ایذه ۱۵۸، ماهشهر ۱۵۶، میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، غلظت گرد و غبار در دشت آزادگان به بیش از ۴۲ برابر حد مجاز رسیده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بدین ترتیب غلظت گرد و غبار در شوش بیش از ۱۳ برابر حد مجاز، حمیدیه بیش از ۱۲ برابر حد مجاز و آبادان بیش از هشت برابر حد مجاز رسیده است.

همچنین سازمان هواشناسی در ادامه از فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه تا جمعه (۳۰ اردیبهشت ماه) با مخاطراتی مانند بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد خبر داد.

منطقه اثر این سامانه دوشنبه شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان، سه‌شنبه استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و شمال خراسان رضوی، پنج‌شنبه شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و جمعه شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

در این شرایط جوی احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر به‌طور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات وجود دارد.

توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در توقف و تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و عدم سم پاشی در مزارع است.

«مجید بیگلریان»، اظهار کرد: با توجه به ورود توده غلیظ گرد و غبار از سوی بیابان‌های عراق و سوریه و بنا به صلاحدید اعضای ستاد بحران و نظر موافق استاندار به عنوان رییس این ستاد، فعالیت تمامی مقاطع تحصیلی و آموزشی امروز در نقاط مختلف استان تعطیل است.

وی با بیان اینکه فعالیت ادارات شهرستان مهران نیز به دلیل غلظت بالای توده گرد و غبار ساعت ۱۲ تعطیل خواهد بود، گفت: وضعیت غلظت فعالیت این توده در حال پایش و رصد است که در صورت لزوم تعجیل در خروج و پایان فعالیت دستگاه‌های اداری اعلام شود.

بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی این توده از طرف بیابان‌های عراق و سوریه از دیروز شکل گرفته و در حال ورود به استان ایلام بوده و هوای استان تا روز سه‌شنبه متاثر از این توده غبارآلود خواهد بود و از امروز تا فردا کیفیت هوا و دید افقی کاهش می‌یابد.

از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ روز آلوده ناشی از گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.

هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نظرات