بیوگرافی و عکس های بهرام ابراهیمی بازیگر

0

بیوگرافی و عکس های بهرام ابراهیمی بازیگر

بیوگرافی بهرام ابراهیمی

بهرام ابراهیمی یزدی متولد سال ۱۳۳۴ قم و کارشناس رادیو , تئاتر , سینما و تلویزیون است . او دانش آموخته کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک است. بهرام ابراهیمی از هجده سالگی و سال ۵۲ کار بازیگری را به‌طور حرفه‌ای با سریال «صخره سیاه» آغاز کرد و پس از آن در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی همچون مارمولک، زاگرس، مرد بارانی و بی‌گناهان به ایفای نقش پرداخت.

او علاوه بر سینما و تلویزیون در رادیو و تئاتر هم حضور جدی دارد و قبلا کار تدریس هم می کرد. او جزو بازیگران خاص کشورمون می باشد که صدایی مخصوص خودش را دارد و شاید همین صدای او دلیل موفقیت و رشد او در رادیو بوده است.

در سال ۱۳۷۴ با پیشنهاد احمد آقالو در نمایش رادیویی رستم و سهراب به طور رسمی کارش را در رادیو آغاز کرد و تا به امروز در فیلم ها و سریال های زیادی ایفای نقش کرده است همچنین در رادیو هم در برنامه های زیادی را اجرا کرده است.

بهرام ابراهیمی

همسر بهرام ابراهیمی

متاسفانه هیچ اطلاعاتی در مورد ازدواج و همسر بهرام ابراهیمی منتشر نشده است.

فیلم شناسی بهرام ابراهیمی

فیلم های سینمایی

ایلیا، نقاش جوان در سال۱۳۷۰ ،

کوچه و موزه در سال ۱۳۷۳ ،

مرد بارانی در سال ۱۳۷۸،

مارمولک ۱۳۸۲ در سال ،

زاگرس در سال ۱۳۸۴ ،

شکوه تنهایی در سال ۱۳۸۴ ،

یک مرد ، یک شهر در سال ۱۳۸۶ ،

طبقه هساث در سال ۱۳۹۲ ،

تا آمدن احمد در سال ۱۳۹۳ و … .

بهرام ابراهیمی

مجموعه تلویزیونی

حماسه ایثار در سال ۱۳۷۲ ،

ضلع ششم در سال ۱۳۷۳ – ۱۳۷۲ ،

دستی بر آتش در سال ۱۳۷۶ ،

یک مشت پر عقاب در سال ۱۳۸۶ ،

بی گناهان در سال ۱۳۸۷ ،

گارد ساحلی در سال ۱۳۸۸ ،

قتل درساختمان ۸۵ در سال (۱۳۸۹) ،

یاد آوری در سال ۱۳۹۲ ،

سی امین روز در سال ۱۳۹۲ ،

همه چیز آنجاست در سال ۱۳۹۳،

هشت و نیم دقیقه در سال ۱۳۹۵

سریال گشت پلیس

دستیار کارگردان و بازیگری نمایش

سی‌زوئه باسنی مرده است در سال ۱۳۵۹،

غم‌نامه مادر قاسم در سال ۱۳۶۰،

لومومبا در سال ۱۳۶۰ ،

زوال در سال ۱۳۶۱،

مردی برای تمام فصول در سال ۱۳۶۱،

هالو نباش ژنرال در سال ۱۳۶۵،

آنتیگونه در سال ۱۳۶۶ ،

لیکو در سال ۱۳۶۷ ،

خسیس در سال ۱۳۶۷ ،

دایره گچی چینی در سال ۱۳۶۷ و … .

بازیگری نمایش

مرگ بر آمریکا در سال ۱۳۵۸ ، مدرس در سال ۱۳۶۲ ، شب جمهوری در سال ۱۳۶۳ ، پرواز بر فراز آشیانه فاخته در سال ۱۳۶۴ ، خاطره دو دوشنبه در سال ۱۳۶۵ ، روی صحنه در سال ۱۳۶۵، قهرمان آزادی در سال ۱۳۶۶ ، بر جا مانده در سال ۱۳۶۶ ، الماس چاقو فروش در سال ۱۳۶۷ ، آخر بازی در سال ۱۳۶۸ ، حکایت شهر سنگی در سال ۱۳۶۹ ، واقعه‌خوانی جهاز جادو در سال ۱۳۷۰، دایی وانیا در سال ۱۳۷۱ ، یادگار سال‌های شن در سال ۱۳۷۱ ، آن شب که تو رو زندانی بود در سال ۱۳۷۲، همسرایی مختار در سال ۱۳۷۲، شمس در سال ۱۳۷۵ ، در جامه مردگان در سال ۱۳۷۵، آبی که گاو می‌خورد شیر می‌شود، آبی که مار می‌خورد زهر می‌شود در سال ۱۳۷۵ ، نی‌لبک و بهمن در سال ۱۳۷۶ ، خواب دریا در سال ۱۳۷۶، درد دل با سگ در سال ۱۳۷۸ ، گوریل پشمالو در سال ۱۳۷۸ ، در برج عشق در سال ۱۳۷۹ ، قهوه قجری در سال ۱۳۸۰ ، هملت در سال ۱۳۸۲ ، آنتیگونه در سال ۱۳۸۲ ، ضیافت شیطان در سال ۱۳۸۲، لیلی و مجنون در سال ۱۳۸۳، سانتا کروز در سال ۱۳۸۴ ، روشان در سال ۱۳۹۱ ، رویاهای رام‌ نشده در سال ۱۳۹۱، کابوس نیمه شب آذر در سال ۱۳۹۳ و ….

بهرام ابراهیمی

گفتگو با بهرام ابراهیمی

من سال ها قبل تدریس می کردم ولی الان راستش از تدریس فراری هستم حتی چند وقت پیش باشگاه خبرنگاران جوان به من پیشنهاد کرد که برای هنرجویان دوره های بازیگری بگذارم ولی قبول نکردم چون احساس میکنم هنرجویان به آن صورت که باید وقت و انرژی بگذارند نمیزارند و برای همین من حوصله ندارم با چنین هنرجویانی کار کنم. احساس میکنم اصلا تمرکز ندارند.

وی در خصوص نحوه ورودش به دنیای رادیو می گوید: «راستش ورودم به رادیو قصه بانمکی دارد. احمد آقالو بارها به من اصرار کرده بود سری به او در میدان ارگ بزنم و در نمایش‌های رادیویی بازی کنم. با وجود این‌که به او قول می‌‌دادم اما هر بار پشت گوش می‌انداختم. شاید به این دلیل بود که علاقه‌ای نداشتم به رادیو بیایم.من و زنده‌یاد آقالو سال‌ها دوستان خوبی بودیم اما نمی‌دانم چرا هر چه او به من می‌گفت به رادیو بیایم به حرفش گوش نمی‌کردم. خدا احمد آقالو را رحمت کند، بازیگر خاص و بی‌عقده‌ای بود. او خیلی راحت حرف‌هایش را می‌زد و با هیچ کس تعارف نداشت. تا این‌که خسرو فرخزادی، تابستان ۱۳۷۴ با من تماس گرفت و بعد از سلام و احوالپرسی بدون این‌که به من اجازه صحبت کردن بدهد، تاکید کرد فردای آن روز به رادیو بروم و نقشی را که برای من در نمایش رستم و سهراب در نظر گرفته بازی کنم. جالب است که او خیلی سریع هم خداحافظی و گوشی را قطع کرد. فرخزادی حتی منتظر پاسخ من نماند که مخالفت یا موافقت خودم را اعلام کنم. احساس می‌کنم این ترفند از سوی آقالو و خسرو فرخزادی بود که این‌گونه مرا به رادیو بکشانند. خوشبختانه وقتی هنگام ضبط نمایش رستم و سهراب حاضر شدم، خیلی حس خوبی داشتم. در آن نمایش بزرگان زیادی حضور داشتند و محمد مهاجر هم تهیه‌کنندگی این نمایش را به عهده داشت».

بهرام ابراهیمی یزدی در طول سال‌های فعالیت هنری اش بیشتر در نمایش‌های رادیویی بازی کرده تا اینکه در سینما، تئاتر و تلویزیون فعال باشد. او می گوید: «من هیچ‌وقت تحت تاثیر نقشی قرار نگرفته‌ام. هنگامی که بازی می‌کنم تلاش دارم از بازی‌ام نهایت لذت را ببرم. بنابراین برایش وقت و انرژی می‌گذارم. من بازیگر هستم و قرار نیست هر زمان نقشی را که بازی کرده‌ام آن گونه شوم. راستش من هم نمی‌دانم چرا بعضی از بازیگران می‌گویند تحت‌تاثیر نقش قرار می‌گیرند و حتی برای مدتی هم در قالب آن شخصیت قرار می‌گیرند و از خودشان دور می‌شوند. من ترجیح می‌دهم بهترین کارم را انجام بدهم. دلم‌ می‌خواهد تا زمانی که می‌توانم و انرژی دارم بازی کنم.

بهرام ابراهیمی عضو هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تاتر است. او در سال ۱۳۹۴ توسط حمید آذرنگ به عضویت کمیته داوران یازدهمین دروه شب بازیگر (انجمن بازیگران تاتر) برای انتخاب برگزیدگان سال ۱۳۹۲ در آمد .

عکس های بهرام ابراهیمی

بهرام ابراهیمی

بهرام ابراهیمی

بهرام ابراهیمی

بهرام ابراهیمی

بهرام ابراهیمی

بهرام ابراهیمی

 

نظرات