آدرس دقیق سامانه فروش یکپارچه خودرو مشخص شد + نحوه ثبت نام قرعه کشی

5

شرایط و آدرس اینترنتی دقیق سامانه فروش یکپارچه خودرو به نشانی sale.iranecar.com برای فروش همه خودرو‌ها برای قرعه کشی ایران خودرو سایپا در سایت سامانه فروش یکپارچه و آدرس سایت فروش متمرکز خودرو با نشانی sale.iranecar.com و همه چیز درباره سایت فروش یکپارچه خودرو وزارت صمت در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۲ در نشانی sale.iranecar.com در دسترس است.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه، متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه‌شده است، مطلع شوند و از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

آدرس دقیق سامانه فروش یکپارچه خودرو مشخص شد! + نحوه ثبت نام قرعه کشی

آدرس دقیق سامانه فروش یکپارچه خودرو مشخص شد! + نحوه ثبت نام قرعه کشی

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۲ در نشانی sale.iranecar.com در دسترس است.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه، متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه‌شده است، مطلع شوند و از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

براساس دستور وزیر صمت؛ قرار است پس از این فروش خودرو نه از طریق قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروسازی، بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو انجام شود و همه موظف هستند که از این دستور پیروی کنند و استثنایی برای هیچ خودرو و خودروسازی وجود نخواهد داشت

همه خودروسازها از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ باید هرگونه عرضه خودرو را صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم شود.

اخیرا سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ سامانه‌ای جدید برای فروش خودرو معرفی و اعلام کرد: به منظور شفاف‌سازی روند عرضه خودرو، فروش همه خودروها به «سامانه یکپارچه فروش» منتقل می‌شود اما حذف قرعه‌کشی خودرو با قوت در دستور کار وزارت صمت خواهد بود.

همچنین سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در راستای اجرای دستور وزیر صمت مبنی بر فروش خودرو صرفا در سامانه یکپارچه فروش در نامه‌ای به خودروسازان کشور، اعلام کرد که از این به بعد فروش خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز انجام می‌شود و هرگونه عرضه از طرق دیگر باید فورا متوقف شود.

نشانی آدرس سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو

در نامه سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت به خودروسازان همچنان به سازوکار و حتی آدرس این سامانه اشاره نشده و اعلام شده است که اطلاعات متعاقبا توسط وزارت صمت معرفی می‌شود.

از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از ایجاد برخی شبهات، فعلا سامانه را تنها معرفی کرده تا مشخص شود که زین‌پس فروش از طریق سامانه یکپارچه خواهد بود اما اطلاعات بیشتر و آدرس این سامانه علام خواهد شد.

قشمی مدیر کل روابط عمومی وزارت صمت گفت: آدرس اینترنتی سامانه فروش یک‌پارچه خودرو صرفاً از سوی مرکز ارتباطات وزارت صمت اعلام می‌شود بنابراین اعلام هرنوع آدرس یا اطلاعاتی در این خصوص تکذیب می‌شود.

امروز در برخی رسانه‌ها عنوان شده بود که خودروهای بخش خصوصی شامل این بخشنامه نمی شوند . همچنین برخی آدرس‌ها در خصوص این سامانه اعلام شده بود که فعلا هیچ کدام تایید نشده است.

آدرس سایت فروش متمرکز خودرو

سامانه فروش یکپارچه خودرو چیست

در اجرای بند «۵» دستور هشت ماده‌ای رئیس‌جمهوری (موضوع نامه شماره ۱۶۱۸۹ مورخ ۱۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰) در خصوص چگونگی عرضه خودرو، برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم مبنی بر این‌که در اسرع وقت اصلاح و شفاف‌سازی لازم در آن صورت گیرد، مقرر شد تا زمان ایجاد توازن در عرضه و تقاضای خودرو که می‌تواند به حذف تدریجی قرعه‌کشی منجر شود، تمهیدات لازم برای قرعه‌کشی متمرکز خودرو توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حداکثر تا تاریخ ۲ اردیبهشت‌ماه امسال، فراهم شود و تمامی خودروسازها از تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه، هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی آن سازمان و تنها از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت موردنظر، امکان عرضه عادلانه‌تر برای تمامی خودروهای تولیدی فراهم شود.

براین اساس به دستور وزیر صمت مقررشده است فروش خودرو ازاین‌پس نه از طریق قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروسازی، بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به‌صورت شفاف انجام شود

حذف قرعه‌کشی فروش خودرو

از آن‌جا که حذف قرعه‌کشی فروش خودرو تا نهایی شدن تکمیل اصلاح ساختار، چند ماه زمان خواهد برد و با توجه ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در دوره گذار، مقرر شد در همین مدت محدود نیز روند قرعه‌کشی خودرو اصلاح‌شده و شفاف‌تر و عادلانه‌تر شود، تا از دلالی و سوداگری یک عده خاص جلوگیری شده و خودروهای تولیدی به‌دست خریداران واقعی برسد.

شفاف‌سازی عرضه خودرو چه قرعه‌کشی و چه غیرقرعه کشی باید همه خودروسازان آن را انجام دهند. به عبارتی شفاف‌سازی روند عرضه خودرو موضوع دیگری است که سبب تضییع نشدن حقوق مصرف‌کننده می‌شود؛ بنابراین وزارت صمت وظیفه خود می‌داند نسبت به اجرای عرضه شفاف خودرو اقدام کند.

امروز (شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه)، عبدالله توکلی- سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت- در نامه‌ای خطاب به کلیه مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی کشور، ضمن ابلاغ فروش و عرضه محصولات صرفا از طریق سامانه مذکور، تاکید کرد که هرگونه عرضه از طروق دیگر فوراً متوقف شود.

در این نامه آمده است:

” پیرو اجرای بند ۵ دستورات ابلاغی ریاست جمهوری (موضوع نامه شماره ۱۶۱۸۶۹ تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵) در خصوص نحوه عرضه خودرو به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم و همچنین دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت ایجاد سامانه یکپارچه فروش خودرو (نامه شماره ۶۰/۴۷۲۹۶ تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱۲) خواهشمند است ترتیبی اتخاذ شود تا عرضه خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز که متعاقبا توسط وزارت صمت معرفی می‌شود، انجام شود و هرگونه عرضه از طرق دیگر فوراًمتوقف شود. ”

5 دیدگاه در “آدرس دقیق سامانه فروش یکپارچه خودرو مشخص شد + نحوه ثبت نام قرعه کشی

  1. مهرداد گفت:

    آرزوی توفیق و سرنوشتی مطابق با سینما رکس آبادان برای هر دو شرکت خودروساز و قطعه ساز داریم 💥

  2. نام گفت:

    نشانی آدرس سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو
    هی تیتر می زنید نشانی آدرس سایت ، نشانی آدرس سایت ، نشانی آدرس سایت اما دریغ از آدرس سایت
    فقط برای اینکه در جستجوی گوگل سایت بالا بیاد تیتر الکی می زنید

  3. ایران وطنم گفت:

    سلام.امیدوارم همه خودروهای تولیدی رو بیارند تو سامانه یکپارچه قرعه کشی کنند،چون متاسفانه بازار و نمایندگی ها پر شده از خودروهای صفر سند ازاد،با انحصار،احتکار،کاهش تولید و دور زدن قرعه کشی توسط کارخانه سایپا و ایران خودرو در چند سال اخیر خودرو را ده برابر گران کرده و گرانفروشی می کنند..

  4. ایران وطنم گفت:

    سلام.امیدوارم همه خودروهای تولیدی رو بیارند تو سامانه یکپارچه قرعه کشی کنند،چون متاسفانه بازار و نمایندگی ها پر شده از خودروهای صفر سند ازاد،با انحصار،احتکار،کاهش تولید و دور زدن قرعه کشی توسط کارخانه سایپا و ایران خودرو در چند سال اخیر خودرو را ده برابر گران کرده و گرانفروشی می کنند.

  5. شهروند گفت:

    یه کاردیگه هم انجام بشه خیلی بهتر میشه .تخصیص خودرو به مادران بالای ۲فرزند چون اگر واقعا قصد رسیدن خودرو به مستحقش باشه دیگر لازم نیست مادرانو به دلال خودرو تبدیل کنند

نظرات