لامپ رشد گیاه چیست ؟

0

لامپ رشد گیاه یکی از محصولات ویژه ای است که صاحبان گلخانه ها از آنها استفاده می نمایند. همانطور که می دانید گیاهان برای انجام عملیات فتو سنتز به نور گیاه نیاز دارند. اگر نور مورد نیاز به آنها نرسد، ثمردهی گیاهان تحت تاثیر قرار می گیرد و همین امر می تواند آسیب های جدی به گلخانه دارها وارد کند. بهتر است بدانید لامپ رشد گیاه به گونه ای طراحی شده است که تمامی طیف نوری را تامین می نماید و باعث حفظ زیبایی گیاهان می شود.

لامپ رشد گیاه

آیا در لامپ رشد گیاه  از ال ای دی رشد گیاه استفاده شده است؟

در لامپ رشد گیاه از ال ای دی رشد گیاه استفاده می شود. ال ای دی لامپ کم مصرفی است که اجازه نمی دهد هزینه های کاربران افزایش پیدا کند. یکی دیگر از مزایای ال ای دی رشد گیاه طول عمر بسیار بالای آن است. همچنین، پس از آنکه ال ای دی LED  رشد گیاه دیگر قابل استفاده نبود، به محیط زیست آسیب نمی رساند و به راحتی قابل مصرف است. به همین دلیل، استفاده از لامپ رشد گیاه یا ال ای دی رشد گیاه یکی از هوشمندانه ترین کارهایی است که شما می توانید انجام دهید.

ال ای دی رشد گیاه

فاصله لامپ رشد گیاه تا گیاهان چقدر باید باشد؟

یکی از مواردی که پس از خرید لامپ رشد گیاه باید به آن توجه داشته باشید فاصله این لامپ تا گیاهان است. برای تعیین فاصله باید به توان مصرفی لامپ توجه کنید. کارشناسان اعلام کرده اند در محصولات با توان کم فاصله باید بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد.

اما اگر توان لامپ بالاست، بهتر است فاصله بین ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متر باشد. در واقع باید بدانید هر چقدر توان لامپ بالاتر رود، به همان اندازه باید فاصله لامپ تا گیاه بیشتر شود تا بتواند به گیاه سود برساند و طیف نوری مورد نیازش را تامین نماید.

آیا نور قرمز برای رشد گیاه کافی است؟

این باور اشتباه در میان برخی از افراد وجود دارد که نور آبی و قرمز برای رشد گیاه کافی است و دیگر نیازی به استفاده از لامپ رشد گیاه نیست. اما باید بدانید نور خورشید از ۷ رنگ و یا طیف نوری تشکیل شده است که هر یک طول موج متفاوتی دارند. هر کدام از این طول موج ها به روش خاصی به فرآیند رشد گیاه کمک می کنند و باعث سبز شدن و ثمر دهی آن می شوند. اما باید بدانید نور قرمز و آبی تنها بخشی از این طیف نوری هستند.

لامپ رشد گیاه

طول عمر لامـپ رشـد گیاه چقدر است؟

شاید بتوان گفت یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در زمان خرید لامپ رشد پرسیده می شود در این باره است که طول عمر این لامپ چقدر است. اگر شما این لامپ را از برندهای معتبر بازار تهیه کنید، طول عمر آن ۵۰ هزار ساعت است. در نتیجه، توصیه ما به شما این است اگر می خواهید لامپی با کیفیت بالا داشته باشید، حتما به برند آن توجه کنید و در زمان خرید ضمانت نامه معتبر را از فروشنده دریافت کنید.

آیا از این لامپ می توان در آپارتمان استفاده کرد؟

همانطور که می دانید زندگی آپارتمانی باعث شده است که افراد برای پرورش گل ها و گیاهان محبوب خود به فضاهای کوچک در خانه پی ببرند. معمولا در آپارتمان ها نور کافی برای پرورش گیاهان وجود ندارد و همواره این نگرانی وجود دارد که گیاهان آسیب ببینند. اما باید بدانید شما می توانید از لامپ رشد گیاه در آپارتمان و برای رشد بهتر گیاهان خود استفاده نمایید. در این صورت می توانید گل ها و گیاهان زیبایی را پرورش دهید و از نگاه کردن به آنها لذت ببرید.

گیاهان به چقدر نور نیاز دارند؟

یکی از سوالات پرتکراری که در زمان خرید لامپ رشد گیاه پرسیده می شود در این زمینه است که گیاهان به چه میزان نور نیاز دارند. بهتر است بدانید میزان نور دریافتی هر گیاه با گیاه دیگر متفاوت است. شما ابتدا باید ویژگی های گیاه را بشناسید و سپس برای میزان روشن بودن لامپ رشد گیاه تصمیم گیری کنید. به طور مثال، برخی از گیاهان به ۴ ساعت نور و برخی از گیاهان دیگر به ۸ تا ۱۲ ساعت نور در طول روز نیاز دارند. اگر در این مورد اطمینان ندارید، باید با یک فرد متخصص مشورت کنید تا شما را با ویژگی های گیاهی که می خواهید پرورش دهید آشنا سازد.

برای خرید لامپ رشد گیاه به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کافی را در مورد لامـپ رشد گیاه در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید لامپ رشد گیاه نوری مشابه به نور خورشید را برای گیاهان شبیه سازی می کند و نقش موثری در رشد گیاهان دارد. همچنین، لامپ رشد گیاه طول عمر بالایی دارد و شما می توانید آن را به صورت یک سره و یا دوره ای روشن کنید.

اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید لامپ رشد گیاه و یا خرید ال ای دی رشد گیاه هستید، می توانید به فروشگاه تهران گرولایت مراجعه کنید. تهران گرولایت تمامی محصولات گلخانه ها و پرورش گیاهان را با کیفیت بالا در اختیارتان قرار می دهد. کارشناسان این سایت به شما کمک می کنند با توجه به بودجه ای که دارید بهترین محصول را خریداری کنید.

نظرات