در خرید پی اچ  phمتر آب و خاک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

0

خرید پی اچ  phمتر آب و خاک یکی از مهمترین کارهایی است که صاحبان گلخانه ها و کسانی که با پرورش گل و گیاه سر و کار دارند به آن نیاز دارند. این دستگاه می تواند به این افراد کمک کند میزان اسیدی و قلیایی بودن خاک و آب را بررسی نمایند و پس از آن برای رشد گیاه خود بهترین شرایط را فراهم سازند. این موضوع می تواند به طور مستقیم بر ثمردهی گیاهان اثر بگذارد و این موضوع برای افزایش درآمد و پرورش گیاهان سالم اهمیت زیادی دارد.

 پی اچ phمتر

پی اچ ph متر چیست؟

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم این وسیله میزان اسیدی و قلیایی بودن آب و خاک را می سنجد. پی اچ متر یکی از پر کاربردترین وسایل در حوزه کشاورزی است. این دستگاه معمولا دارای یک لوله سنجش است که آب و یا خاک در آن قرار می گیرد و سپس در زمان کوتاه نتایج بر روی صفحه نمایش داده می شوند.

اعداد دستگاه چگونه خوانده می شوند؟

نحوه سنجش هر دستگاه با دستگاه دیگر متفاوت است، با وجود این، معمولا این دستگاه بازه عددی ۰ تا ۱۴ را نشان میدهند. ۰ تا ۷ نشان دهنده اسیدی بودن و ۷ تا ۱۴ نشان دهنده قلیایی بودن آب و خاک است. البته باید بدانید زمانی که برای خرید پی اچ متر آب و خاک اقدام می کنید، این موارد در دفترچه راهنما آموزش داده شده اند.

آیا دستگاه پی اچ متر قابل حمل است؟

یکی از نکاتی که در زمان خرید پی اچ متر آب و خاک پرسیده می شود در این رابطه است که آیا این دستگاه قابل حمل است! در پاسخ به این سوال باید بگوییم امروزه انواع متفاوتی از دستگاه پی اچ متر در بازار موجود هستند که یکی از پرطرفدارترین آنها دستگاه پی اچ متر قابل حمل است. شما می توانید این دستگاه را به راحتی با خود حمل کنید و در هر نقطه از از گلخانه و یا زمین کشاورزی ببرید. در نتیجه، خرید پی اچ متر آب و خاک قابل حمل می تواند به نفع شما باشد.

آیا دقت این دستگاه بالاست؟

همواره این نگرانی در پروسه خرید پی اچ متر آب و خاک وجود دارد که آیا دقت این دستگاه بالاست و می توان به نتایج بدست آمده اعتماد کرد یا خیر! اگر شما برای خرید پی اچ متر آب و خاک از برندهای معتبر بازار اقدام کنید، می توانید مطمن باشید که دقت آن بالاست و نتایج قابل اعتماد هستند. در نتیجه، می توانید برای تعادل سازی خاک و آب اقدام نمایید و بهترین محصولات و گیاهان را پرورش دهید.

طول عمر دستگه پی اچ  phمتر چقدر است؟

به طور متوسط، طول عمر دستگاه پی اچ متر آب و خاک ۵ تا ۶ سال است. با وجود این، اگر شما از این دستگاه به خوبی استفاده کنید، طول عمر آن به ۱۰ سال نیز می رسد و این موضوع اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل توصیه می شود در زمان خرید پی اچ متر آب و خاک به پروتکل های استفاده از این محصول توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید.

آیا اندازه گیری پـی اچ آب و خاک مهم است؟

همانطور که می دانید هر گیاه برای اینکه رشد موثری داشته باشد به پی اچ مشخصی از آب و خاک نیاز دارد. مطالعات نشان داده اند اگر پی اچ آب و یا خاک تغییر کند می تواند به ریشه گیاه آسیب وارد کند و حتی باعث پوسیدگی گیاه شود. این دستگاه به عنوان راهنما عمل می کند و اجازه نمی دهد ریشه گیاهان در معرض آسیب قرار گیرد.

پـی اچ متر قلمی آب چه ویژگی هایی دارد؟

پی اچ متر قلمی آب دقت بالایی دارد و IP آن ضد آب است. این دستگاه ضد آب است و قابلیت تعویض الکترود دارد. از دیگر ویژگی های این پی اچ متر می توان به تصحیح اتوماتیک دما، قابلیت ثابت نگه داشتن عدد اندازه گیری شده و دقت بالا اشاره کرد. اگر می خواهید برای خرید پی اچ متر آب اقدام کنید، می توانید خرید پی اچ متر قلمی ضد آب آدوا مدل ADWA AD11 را مد نظر قرار دهید.

پی اچ phمتر

پـی اچ متر  phآب ۴ کاره پرتابل چه ویژگی هایی دارد؟

پی اچ متر آب ۴ کاره پرتابل می تواند میزان پی ا چ آب را در محدوده ۰ تا ۱۴ با دقت بسیار بالایی اندازه گیری کند. این دستگاه در محدوده دمایی  ۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد فعالیت و هدایت الکتریکی آن ۰ تا ۹/۱۹ میلی زیمنس بر سانتی متر است. خطای اندازه گیری ناچیز سبب شده است استفاده از این پی اچ متر مد نظر قرار گیرد. اگر می خواهید برای خرید پی اچ متر آب اقدام کنید، می توانید خرید پی ا چ متر آب ۴ کاره پرتابل ATC مدل PH-686 را در نظر داشته باشید.

پی اچ phمتر

برای خرید پی اچ متر آب و خاک به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کافی در مورد خرید پی ا چ متر آب و خاک در اختیار شما قرار دهیم. این وسیله می توند به افراد کمک کند شرایط آب و خاک را بسنجند و بهترین شرایط را برای گیاهان به وجود بیاورند. استفاده از دستگاه پی ا چ متر آب و خاک بسیار ساده است و در بازه عددی ۰ تا ۱۴ نمایش داده می شود. این دستگاه ضد آب و ضد گرد و غبار است و طول عمر بالایی دارد.

اگر می خواهید برای خرید پی ا چ ph متر آب و خاک اقدام کنید، می توانید به سایت تهران گرولایت سر بزنید. تهران گرولایت سابقه درخشانی در زمینه فروش محصولات اتاق رشد گیاه و محصولات کشاورزی دارد و به شما کمک می کند با توجه به بودجه ای که دارید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. هم چنین مشاوران فروشگاه تهران گرولایت آماده مشاوره رایگان و پاسخ به سوالات شما می باشند.

برگرفته از سایت فروشگاه تهران گرولایت ( https://tehrantgl.ir )

نظرات