راهنمای کامل برای خرید میز و صندلی مسافرتی

0

راهنمای کامل برای خرید میز و صندلی مسافرتی

نظرتون چیه ۳۱۰۰ سال به قبل از میلاد مسیح برگردیم ؟! حتما میپرسین این چه ربطی به صندلی داره، اتفاقا کاملا مربوطه، اختراع اولین صندلی ها به همون زمان برمیگرده. گفته میشه در دوران مصر باستان، از چوب های تراشیده شده و چرم حیوانات صندلی ساخته میشده، البته که نه شکل صندلی های امروزی، ولی خوب در زمان خودش قابل قبول بوده و هر کسی امتیاز داشتن صندلی رو داخل خونش نداشته.

یکم زیادی رفتیم عقب😅، برگردیم به زمان حال و از وضعیت الان بگیم. احتمال زیاد شمایی که داری این مطلب رو میخونی آدم اهل طبیعت و ورزش کاری هستی، و خوب میخوای یکی از واجبات سفرت رو انتخاب و تهیه کنی. میز و صندلی برای کمپ و مسافرت، یا اطلاعات کمی داری یا بین چند مدل مختلف دو به شک موندی و نمیدونی کدوم رو انتخاب کنی. خوب نگران نباش، این مطلب رو بخون تا تقریبا همه چیز دست گیرت بشه

اول بگو برنامت چیه ؟!

  • آقا خیالت رو راحت کنم، تا ندونی کجا میخوای از یک صندلی یا میز استفاده کنی، انتخابش هم برات سخته!
  • یکی میخواد تو بالکن یا حیاط خونه بشینه و غروب آفتاب رو به صورت خیلی رمانتیک تماشا کنه😉 و حالا به فکر این میفته از صندلی استفاده کنه
  • یکی میخواد تو سفر و طبیعت گردی به صورت پیاده روی، از صندلی استفاده کنه پس براش مهمه که صندلیش سبک و کم حجم باشه
  • یکی ام میخواد تو صندوق عقب ماشینش یک میز و صندلی داشته باشه که هر جا حال کرد بزنه بقل و بشینه مثلا یک فنجون چایی بنوشه یا غذا بخوره
  • یا مثلا یک خانواده میخواد به صورت دست جمعی بره تو جنگل و از طبیعت لذت ببره که دیگه اینجا باید ست میز و صندلی داشته باشه
  • و…

پس اول تکلیف خودتو معلوم کن که برنامت چیه برای خرید میز و صندلی مسافرتی بعد بقیشو بخون.

ست میز و صندلی برای گروه ها

  میز و صندلی مسافرتی

اگر جمعیت شما بیشتر از یک یا دو نفره، یعنی خانوادگی یا با دوستاتون اهل سفر هستین بنظرم اگر به فکر خرید میز و صندلی مسافرتی به صورت ست باشین بهتره، چون این ست ها کم حجم و سبک طراحی میشن که حملشون رو براتون آسون میکنه و میتونن جمع صمیمی شمارو کنار هم حفظ کنن. پس تکلیف جمعیت های بالا مشخص شد حالا یکم به این بپردازیم که، چه صندلی و میزی مناسبه ؟

کدوم صندلی مسافرتی بدرد تو میخوره ؟

یک صندلی مناسب برای استفاده تو محیط بیرون باید یسری ویژگی داشته باشه که نسبت به صندلی و میز ناهار خوری منزلتون تفاوتش از زمین تا آسمونه. پس باید به یک کلیت از استاندارد های یک صندلی خوب برسید و بعد بین گزینه های موجود انتخاب کنید. ما قرار نیست برای هر فرد خاص یک پیشنهاد بدیم، اما با چک کردن فاکتورهای زیر کمک کردیم تا بیشتر اطلاعات داشته باشین برای خرید.

طراحی غیر پیچیده

یک صندلی مسافرتی نباید خیلی پیچیده ساخته شده باشه، فرم دهی عجیب و غریب داشته باشه و کلا دست و پا گیر باشه. وقتی میخواین یک صندلی برای استفاده های کمپینگ و کوهنوردی تهیه کنید لطفا خیلی به فکر قشنگ بودنش نباشین و بیشتر به اینکه، نیاز شمارو چقدر رفع میکنه باشین. مثلا یکی از نکات مهم طراحی صندلی داشتن تکیه گاه برای کمر شماست که خیلی کمک میکنه احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

پارچه و دوخت مناسب

میز و صندلی مسافرتی

یک صندلی مناسب باید از پارچه نسبتا مرغوبی، نه خیلی ضعیف و بی کیفیت، نه ابریشم خالص، تهیه شده باشه. این پارچه نباید برای بدن شما حساسیت ایجاد کنه، نباید باعث خارش و اذیت شدن پوست بشه، نباید مواد شیمیایی زیادی توش بکارفته باشه، استحکام لازم و تحمل وزن حداقل ۸۰ تا ۱۲۰ کیلو گرم رو داشته باشه.

البته که دوخت مناسب هم تاثیر زیادی تو طول عمر صندلی میزاره، یعنی اگر دوخت و نخ پارچه ها بی کیفیت باشه، شما پوسیدگی، پارگی و نخ نما شدن پارچه رو بعد از مدت کمی متوجه میشین.

جنس قطعات

صندلی های مسافرتی با جنس های مختلف چوبی، آهنی، آلومینیومی و پلاستیکی ساخته میشن. خوب مسلما هر چی بیشتر هزینه کنید، جنس بهتری هم تحویل خواهید گرفت. پیشنهاد ما اینه، جنسی رو پیدا کنید که سبکی نسبتا قابل قبولی داشته و حملش خسته کننده نباشه، در عین حال استحکام لازم رو داشته باشه. آلومینیوم میتونه گزینه خوبی باشه.

قابلیت شستشو

خیلی وقتا زمینی که روش صندلیتون رو میزارین، گلی یا خیسه و لازمه که بعد از استفاده صندلی روی اون آب بگیرید. یا مثلا مواد غذایی روی پارچه صندلی ریخته و نیاز به شستشو داره. در این حالتا چند تا نکته مهمه که باید موقع خرید صندلی حواستون جمع باشه بهشون، خودمونی بگم سوراخ و سنبه های زیادی تو صندلی تون نداشته باشه تا راحت شسته و راحت هم خشک بشه. پارچه اون قابلیت جدا شدن از بدنه رو داشته باشه تا راحت با ماشین لباسشویی اون رو تمیز کنید. البته جنسش هم نباید با آب واکنش بده و زنگ تولید کنه، چون به قولی زنگ میزنه و میپوسه.

نصب و جمع آوری آسون

خیلی از صندلی ها هستن که جذابن و تو نگاه اول شاید آدم ترغیب بشه برای خریدشون، اما وقتی یکبار باز و بستشون میکنی میفهمی فقط نیم ساعت بستنش زمان میبره😅، بیخیال خرید میشین. پس حتما قبل از خرید صندلی تون یکبار چکش کنید و ببینید چطوری باز و بست میشه تا در زمان استفاده واقعی، دچار دردسر نشین.

هر چقدر نقاط اتصال قطعات صندلی کمتر باشه، باز و بست راحت تری داره و زمان کمتری از شما میگیره. برای نمونه صندلی تاشو آریا من میتونه یکی از انتخاب هاتون باشه، یک محصول ایرانی که در عرض چند ثانیه آماده استفاده میشه و با کیفیت بالایی ساخته و طراحی شده.

کدوم میز مسافرتی بدرد تو میخوره ؟

میز و صندلی مسافرتی

شاید خیلی از شما براتون اتفاق افتاده، توی مسافرت یا کمپینگ بودین و دقیقا اون زمانی که میز نیاز داشتین که روش غذا رو میل کنین یا چای بنوشید در دسترس تون نبوده، پیش خودتون گفتین ای کاش الان یک میز داشتم! دقیقا هم همین طوره، میز و صندلی سفری از واجبات هر اکیپ و گروهیه و بنظرم باید قبل از همه چیز توی صندوق عقب ماشین جاش بدین. اما خوب چه میزی بخرین که مناسب شما باشه ؟ ادامه مطلب قراره همین کمک رو به شما بکنیم.

تو جیب جا میشه ؟!

بنظرم اصل مطلب حمل کردن میزه، یعنی حداقلش تو صندوق عقب ماشین جا بگیره یا مثلا داخل کابین یک فضای کمی رو اشغال کنه و بشه بین وسایل دیگه جاش داد. اگر هم بشه با دست این ور اون ور بردش که دیگه چه بهتر. خوب نکته اینجاست که میزتون باید برای حمل آسون قابلیت تاشو داشته باشه، هم شما میدونید هم من، میزی که تاشو نباشه دیگه اسمش مسافرتی نیست! اما درجه تاشو بودن این میز ها متفاوته. مثلا بعضی هاشون فقط پایه هاش قابلیت تاشو بودن داره، بعضی هاشون هم صفحه رویی و هم پایه تا میشه که خوب قطعا انتخاب بهتریه.

متریال ساخت

یکی از چیزایی که لطفا خیلی بهش دقت کنید، نوع جنس میزتون هست. بنظرم بهترین جنس برای میز مسافرتی، آلومینیومه. شاید بپرسین چرا ؟ خوب مشخصه، مقاومت بالا، سبکی، ضد زنگ و پوسیدگی، جذابیت ظاهری و نظافت راحتی رو داره. خوب حالا اگر بیام و یک میز آهنی یا پلاستیکی خرید کنم، قطعا همچین نتیجه ای رو نمیگیرم. لطفا یکم بیشتر هزینه کنید ولی جنس مرغوب بخرین تا چندین سال براتون کار کنه.

جمع بندی و پیشنهاد

در نهایت تصمیم گیرنده شما هستید، تنوع میز و صندلی مسافرتی به شدت بالاست و انتخاب بینشون هم به بودجه شما و هم به نیازهاتون برمیگرده، البته که موارد گفته شده رو باید تو انتخابتون لحاظ کنید. فروشگاه کوه مان تخصص زیادی تو لوازم کمپینگ و طبیعت گردی داره، از تجهیزات آشپزی بگیر تا میز و صندلی، پس میتونه خیلی تو انتخاب مناسب این نوع محصولات کمکتون کنه.

نظرات