با بزرگ ترین مرجع آموزش های رشته مهندسی مکانیک آشنا شویم

0

مهندسی مکانیک را می‌توان یکی از پایه‌ای‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین رشته‌های مهندسی دانست. هدف از این رشته آموزش چگونگی طراحی، ساخت و اجرای سیستم‌های مکانیکی است. این رشته شاخه‌ای از مهندسی است که با تلفیق فیزیک، ریاضیات و علم مواد به طراحی، ساخت و آنالیز سیستم‌های مهندسی و مرتبط با مکانیک کمک می‌کند. به واقع رشته مهندسی مکانیک قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین رشته مهندسی است که به مادر رشته‌های مهندسی شهرت دارد.

 آموزش های رشته مهندسی مکانیک

درک مفاهیم این رشته نیازمند آشنایی با مباحثی نظیر مکانیک، ترمودینامیک، دینامیک، استاتیک، سیالات، علم مواد، آنالیز سازه، الکتریسته و ارتعاشات دارد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که لازمه ورود به این رشته مهندسی یادگیری دقیق دروسی نظیر ریاضیات، فیزیک و شیمی باشد. در کنار مباحث درسی این رشته، مهندسین مکانیک ابزار‌های مختلفی را برای پیشبرد اهداف این رشته به کار می‌برند که از آن دسته می‌توان به طراحی به کمک رایانه (CAD)، تولید به کمک رایانه (CAM)، شبیه‌سازی به کمک رایانه (CFD) و مدیریت چرخه عمر (PLM) اشاره کرد. رشته مهندسی مکانیک شامل گرایش‌های مختلفی همچون حرارت و سیالات، طراحی جامدات و ساخت‌وتولید است. گرایش حرارت و سیالات به بررسی، تحلیل و طراحی سیستم‌های سیالاتی و حرارتی با درنظر گرفتن اصول پایه‌ای دینامیک سیالات و انتقال انرژی حرارتی می‌پردازد. انواع تحلیل‌های مربوط به حوزه جامدات در طراحی سیستم‌های مکانیکی نیز در زیرمجموعه گرایش طراحی جامدات انجام می‌گیرد. شاخه ساخت و تولید سیستم‌های مکانیکی نیز بخشی از رشته مکانیک است که در گرایش ساخت و تولید پوشش داده می‌شود. طراحی ماشین آلات صنعتی، طراحی سیستم‌های انتقال نیرو، طراحی موتور‌های احتراق داخلی، طراحی موتور‌های جت، بررسی‌های آیرودینامیکی، مباحث هوافضا، طراحی سیستم‌های هیدرولیکی و نیوماتیکی، طراحی و ساخت نیروگاه‌های حرارتی، گازی و آبی، پالایشگاه‌های نفت و گاز، پتروشیمی و تأسیسات مکانیکی ساختمان، قالب‌سازی، ابزارسازی، ماشین ابزار و ساخت و تولید ماشین آلات صنعتی و… از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه رشته مکانیک انجام می‌گیرد.

آموزش های رشته مهندسی مکانیک

با این مقدمه می‌توان حدس زد که یک دانشجوی رشته مکانیک برای رسیدن به هدف خود که همان تبدیل شدن به یک مهندس مکانیک است راه دشواری در پیش دارد و می‌بایست زمان زیادی را صرف یادگیری نماید. خوشبختانه در سال‌های اخیر مجموعه‌های آموزشی در ایران با هدف کمک به دانشجویان، مهندسین و محققین برای فراگیری مباحث پایه‌ای و نرم‌افزار‌های مهندسی ایجاد شده‌اند که توانسته‌اند در کنار دانشگاه بخش بزرگی از نیاز‌های علاقمندان را مرتفع سازند. مجموعه آموزشی درسواره نیز جز این مجموعه‌های آموزشی است که در حوزه تولید و ارائه محتوای آموزشی به صورت فیلم آموزشی فعالیت می‌نماید. درسواره را می‌توان به جرات بزرگ‌ترین، بروزترین و پیشگام‌ترین مجموعه آموزشی در زمینه ارائه محتوای آموزشی مرتبط با رشته مهندسی مکانیک معرفی کرد که با بهره‌گیری از اساتید مجرب سالانه تعداد قابل توجهی از آموزش‌های این رشته را منتشر می‌نماید که اکثریت آن‌ها نیز برای اولین بار در کشور می‌باشد. آموزش دروس دانشگاهی در کنار آموزش نرم ‌افزار محوریت فعالیت‌های درسواره است.

آموزش‌های رشته مهندسی مکانیک درسواره در ۶ دسته کلی ارائه شده است. دسته اول به آموزش دروس این رشته نظیر آموزش مکانیک سیالات، آموزش ترمودینامیک، آموزش استاتیک و… اختصاص دارد. در دسته دوم نرم‌افزار‌های حوزه طراحی به کمک رایانه یا CAD آموزش داده می‌شود که از این دسته نیز می‌توان به آموزش‌هایی مثل آموزش نرم‌افزار سالیدورک، آموزش نرم‌افزار کتیا و آموزش INVENTOR اشاره کرد. دسته سوم از آموزش‌های رشته مکانیک درسواره به آموزش‌های حوزه شبیه‌سازی و تحلیل به کمک رایانه یا CFD-FEA اختصاص داده شده است که در این حوزه نیز درسواره آموزش‌های بسیاری از قبیل آموزش نرم افزار COMSOL ، آموزش FLUENT، آموزش نرم‌افزار آباکوس، آموزش نرم‌افزار STARCCM، آموزش نرم‌افزار CFX و… را منتشر کرده است. دسته چهارم آموزش‌های مکانیک این مجموعه به حوزه انرژی و نرم‌افزاری‌های مرتبط به شبیه‌سازی و تحلیل انرژی اختصاص داده شده است که می‌توان به آموزش‌هایی از قبیل آموزش EES، آموزش نرم‌افزار TRNSYS، آموزش نرم‌افزار CARRIER، آموزش نرم‌افزار DesignBuilder و.. اشاره کرد. دسته پنجم آموزش‌های این رشته مرتبط به مبحث برنامه‌نویسی است که می‌توان به آموزش‌هایی مثل آموزش برنامه‌نویسی زبان C و آموزش متلب اشاره کرد. در نهایت در دسته آخر نیز آموزش‌های مکمل ارائه شده است که از این دسته می‌توان به آموزش انتگرال  و آموزش نرم‌افزار مندلی اشاره کرد.

آموزش های رشته مهندسی مکانیک

در ادامه به ویژگی‌های خدمات آموزشی ارائه‌شده این وب‌سایت می‌پردازیم:

  • آموزش‌های ویدئویی استاندارد

آموزش‌های ارائه‌شده توسط این مجموعه آموزشی، تحت استاندارد رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و با بالاترین کیفیت پس از بارها بررسی و ویرایش فنی و محتوایی خدمت مخاطبین محترم ارائه می‌شود.

  • فراگیری آموزش را بلافاصله شروع کنید

با انتخاب آموزش موردنظر، بلافاصله پس از خرید، به‌آسانی به محتوای خریداری‌شده دسترسی داشته و روند فراگیری آموزش را شروع خواهید کرد.

  • دسترسی به یادداشت‌های مدرس

درسواره دربسته‌های آموزشی، تمامی یادداشت‌ها و فایل‌های ذخیره‌شده مدرسین را در کنار فایل‌های ویدئویی اصلی آموزش ارائه می‌کند.

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته

اگر پیش از خرید و یا بعدازآن در مورد محتوا، روش خرید و یا دانلود آموزش پرسشی داشتید، می‌توانید از راهکارها و راهنمایی‌های عوامل پشتیبانی آنلاین و تلفنی که به‌صورت تمام‌وقت در خدمت شما عزیزان هستند، بهره‌مند شوید.

آموزش های رشته مهندسی مکانیک

  • آگاهانه خرید کنید!

قبل از خرید بسته‌های آموزشی موردنظر خود، می‌توانید اطلاعات جامعی را در مورد آن، در صفحه مخصوص محصول به دست آورید.

اطلاعاتی نظیر تیزر ویدئویی معرفی آموزش، گزیده ویدئویی دروس، توضیحات کلی، سرفصل‌های پوشش داده‌شده، اطلاعات زمان و حجم آموزش، آموزش‌های مرتبط و همچنین نظرات خریداران را مشاهده کرده و تصمیم واضح و آگاهانه‌ای از خرید را داشته باشید.

  • از آموزش رایگان بهره‌مند شوید!

درسواره به‌صورت پیوسته به تولید و عرضه محتوای آموزش رایگان می‌پردازد. شما مخاطبین عزیز می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه و بخش آموزش‌های رایگان از این محتوا استفاده کنید و از تمامی جوانب آن بهره‌مند شوید.

  • مجله درسواره

درسواره مگ، یک رسانه علمی متنی است که در سال ۱۳۹۷ توسط این آکادمی راه‌اندازی شد و با محوریت علم و تکنولوژی، زبان و علوم انسانی، سلامت و گردشگری، هنر و سرگرمی فعالیت می‌کند.

مجله درسواره که تمامی موضوعات ارائه‌شده در آن به‌صورت کاملاً رایگان است، منبعی جامع و جذاب برای علاقه‌مندان با طیف وسیعی از سلایق است تا مخاطبین بتوانند از مطالب آن در کنار آموزش‌های منتشرشده استفاده نمایند.

با توجه به مطالب ذکرشده چنانچه شما نیز علاقه‌مند به یادگیری هستید بهتر است که همین حالا به وب‌سایت درسواره مراجعه کنید تا هم لیست کامل آموزش ها را ببینید و هم یادگیری را شروع کنید!

نظرات