آموزش تصویری تبدیل فایل pdf به word

3

آموزش تصویری تبدیل فایل pdf به word

تبدیل pdf به word : شاید برای شما هم این موضوع پیش آمده که برای استفاده از متن و نوشته های یک فایل با فرمت PDF مجبور باشید که نوشته های این فایل را به برنامه یا فرمت WORD تبدیل کنید تا قابل ویرایش باشد ، اما در نحوه تبدیل آن مشکل داشتید . ما در این مطلب از سایت حرف تازه ۳ روش تبدیل فرمت pdf به word را به شما آموزش خواهیم داد که روش اول بدون نیاز به نصب برنامه و از طریق سایت درایو گوگل می باشد و دو روش بعدی با استفاده از نصب برنامه هایی که معرفی خواهد شد ، می باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تبدیل pdf به word

تبدیل pdf به word بدون نیاز به برنامه

روش ۱ : تبدیل pdf به word با گوگل درایو

اگر برای تبدیل فایل های pdf به word نمی خواهید از نرم افزارهای مخصوص این کار استفاده کنید و یا از متنی عکس گرفته اید و امکان تایپ کردن آن را ندارید می توانید از برنامه درایو گوگل استفاده کنید.

این برنامه برای شما این امکان را فراهم می کند تا فایل های یاد شده را به راحتی تبدیل به فایل متنی کرده و از آن استفاده کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

ابتدا در مرورگر خود آدرس www.google.com/drive را تایپ کنید تا به صفحه اصلی برنامه درایو گوگل بروید.

سپس در پایین صفحه go to google drive را انتخاب کنید.

تبدیل pdf به word

وارد صفحه اصلی برنامه درایو می شوید.

از لیست سمت چپ در بالای صفحه گزینه new را انتخاب کنید.

تبدیل pdf به word

از منوی نمایش داده شده گزینه file upload را بزنید.

تبدیل pdf به word

فایل pdf و یا عکسی که در آن متن وجود دارد را انتخاب کنید.

فایل شما در صفحه برنامه نمیاش داده می شود.

روی ان کلیک راست کنید.

از منویی که مشاهده می کنید به ترتیب گزینه های open with و google docs را انتخاب کنید.

تبدیل pdf به word

متن مورد نظر شما در صفحه ای نمایش داده می شود.

آن را کپی کرده و در قابل word ذخیره کنید.

روش ۲ : تبدیل pdf به word با برنامه Foxit Reader

اما راه حل دیگر استفاده از برنامه های Foxit Reader یا UniPDF برای سیو کردن یک فایل PDF در فرمتی متفاوت است، به‌ خصوص اگر شما نیاز به تبدیل چندین فایل به‌صورت هم‌زمان دارید. اینجا راهکار را در هردوی برنامه‌ها به شما نشان می‌دهد.

تبدیل pdf به word

نرم افزار تبدیل pdf به word

ما با توضیح چگونه تبدیل کردن PDF به فرمت Word با استفاده از Foxit Reader شروع می‌کنیم. نرم‌افزار را دانلود کرده و آن را به‌صورت عادی نصب کنید، و سپس فایلی را که می‌خواهید به فرمت متفاوتی تبدیل کنید با آن اجرا کنید.

– تبدیل به متن

تبدیل pdf به word

تبدیل PDF به فرمت Word با Foxit Reader یک پروسه ۲ مرحله‌ای است، اما بسیار ساده است. شما ابتدا نیاز دارید PDF را به فرمت متن تبدیل کنید، سپس از متن بهWord تبدیل کنید.

با بارگذاری PDF موردنظر شما در برنامه، روی پنجره File کلیک کرده و گزینه Save As را انتخاب کنید. جایی را که می‌خواهید فایل تبدیل‌شده را ذخیره کنید انتخاب کرده و یک نام مناسب برایش بگذارید. از منو ‘Save as type’ گزینه TXT Files (*.txt) را انتخاب کرده و سپس بر روی Save کلیک کنید. این کار متن را از فایل استخراج نموده و آن را به‌عنوان یک فایل جدید ذخیره می‌کند.

– باز کردن در Word

تبدیل pdf به word

زمانی که فرآیند تبدیل به فرمت متن کامل شد، شما نیاز دارید Word یا پردازشگر Word موردنظرتان را بازکنید. در Word، بر روی منو یا پنجره‌ی File کلیک کنید و سپس open را برای پیدا کردن و باز کردن فایلی که همین‌الان درست کردید، انتخاب کنید.

اگر شما نمی‌توانید فایل را بیابید، از منوی پایین All Files را تا محدوده File Name انتخاب کنید. فایل با نسخه اصلی متفاوت خواهد بود، اما تمام متن حاضر است.

– زیبا کردن فایل Word

تبدیل pdf به word

شما ممکن است فکر کنید به منظم کردن متنی که از فرمت PDF تبدیل‌شده، نیاز دارید، و احتمالاً شما می‌خواهید که بعضی از بیت‌ها و بخش‌هایی که اضافه‌شده‌اند را پاک‌کنید( مانند اطلاعاتی راجع شماره صفحه و غیره).

هنگامی‌که این کار انجام شد، شما می‌توانید با بقیه گزینه‌های فرمت‌ها کارکنید قبل از اینکه آن را به فرمت Word ذخیره کنید. روی منوی File کلیک کرده و Save As را انتخاب کرده و یک اسم برای فایل وارد کنید تا به فرمت Word ذخیره شود.( doc یا doc.x).بر روی Save کلیک کرده و کارتان به اتمام می‌رسد.

روش ۳ : تبدیل pdf به word با برنامه UniPDF

برنامه Foxit Reader بسیار عالی است اگر شما تنها یک PDF برای تبدیل به Word داشته باشید، اما برای چند فایل، تبدیل دسته‌ای UniPDF ایده آل است. دوباره، شما می‌توانید این برنامه را به‌صورت رایگان از TechRadar دانلود کنید.

تبدیل pdf به word

برنامه تبدیل pdf به word

هنگامی‌که آن را دانلود کردید، آن را نصب نموده تا برای تبدیل فایل آماده شود.

– تنظیمات

تبدیل pdf به word

قبل از اینکه شروع به تبدیل فایل کنید، یکی دو دقیقه را صرف تنظیمات UniPDF کنید. به پنجره Settings رفته و از بخش Save Path برای انتخاب مکان ذخیره پیش‌فرض فایل‌های تبدیل‌شده استفاده کنید.

هم‌چنین، شما می‌توانید از بخش Word Format برای انتخاب فرمتی که فایل‌ها باید ذخیره شوند، استفاده کنید- فرمت متن (rtf) یا Word (doc). هنگامی‌که این کار انجام شد، روی Save کلیک کنید‌. حال شما برای شروع آماده‌اید.

– فایل‌های متعدد را انتخاب کنید.

تبدیل pdf به word

از بخش Settings به بخش Home بروید، در آنجا ۲ راه برای اضافه کردن فایل‌های خود می‌یابید. گزینه اول این است که بر روی دکمه Add کلیک کنید، درحالی‌که راه دوم این است که به‌سادگی یک فایل یا چندین فایل را بر روی پنجره UniPDF بکشید.

احتمالاً شما بخواهید تمام فایل‌ها را تبدیل کنید، اما شما این انتخاب را نیز دارید که تنها چند صفحه خاص را تبدیل کنید. برای این کار، روی ستون Selected Pages کلیک کرده و محدوده صفحاتی را که می‌خواهید تبدیل کنید بنویسید.(۲-۳، برای مثال)

– کلیک کرده و به فرمت Word تبدیل کنید.

تبدیل pdf به word

برنامه UniPDF می‌تواند تعدادی از فایل‌ها با فرمت‌های مختلف را تبدیل کند: Word, images, text یا HTML. گزینه Word را از قسمت سمت راست انتخاب کنید(درهرحال باید به‌صورت پیش‌فرض انتخاب‌شده باشد)، سپس بر روی دکمه Convert در بخش پایین‌تر کلیک کرده و جایی را که فایل‌های تبدیل‌شده باید ذخیره شوند انتخاب کنید.

بر روی OK کلیک کنید، و فایل‌ها از PDF به فرمت Word تبدیل خواهند شد. وقتی به اتمام رسید، شما این فرصت را خواهید داشت که فایل‌ها یا فولدری که حاوی آن‌هاست را بازکنید.

 

منابع : سایت خبرنگاران جوان – سایت فوت و فن

3 دیدگاه در “آموزش تصویری تبدیل فایل pdf به word

  1. المیرا شفیعی گفت:

    درود برای من فقط google doc خیلی مناسب بود و سایت ioword.com البته دومی جدول های فارسی هم تبدیل میکرد

  2. اکبر گفت:

    حمایت از نخبگان دانشگاهی ایرانی
    باورم نمیشد اما شایدبشه گفت بهترین انتخاب رو کردم و جایی کارم واقعا گیر و هر جایی زدم تا فایل هایpdf تبدیل به word کنم سایت ایرانی بود که بهترین کار بچه های دانشگاهی هست که واقعا روش ۷سال کار علمی شده
    به جز زبان لاتین به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی میکنه و فایل و عکس پی دی اف رو به ورد تبدیل میکنه و راحتی ترجمه میکنید و لذت میبرید

  3. راشا ام دی اف گفت:

    ممنون از متن خوب و کاملتون اینم ادرس سایت ماست دوست داشتید سر بزنید

نظرات