بیوگرافی حجت الاسلام محمد اصلانی از محله سیدی مشهد تا شهادت + خانواده و سوابق

4

بیوگرافی حجت الاسلام محمد اصلانی از محله سیدی مشهد تا شهادت + خانواده و سوابق

بیوگرافی و زندگینامه حجت الاسلام محمد اصلانی از محله سیدی تا شهادت در حرم رضوی و همسر و فرزندانش + عکس ها و خانواده شهید حجت الاسلام محمد اصلانی همراه با سوابق و سال های فعالیت او و همسر و فرزندانش و زندگینامه تا شهادت حجت الاسلام محمد اصلانی از شهدای حادثه حمله به روحانیون در حرم رضوی مشهد در ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی حجت الاسلام محمد اصلانی از محله سیدی مشهد تا شهادت + خانواده و سوابق

بیوگرافی شهید حجت الاسلام محمد اصلانی

حجت الاسلام محمد اصلانی طلبه و روحانی شیعه متولد دهه چهل در شهر سده خواف و ساکن محله سیدی در جنوب مشهد مقدس بود که در ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در پی حمله فردی با چاقو در صحن حضرت پیامبر ص در حرم رضوی به شهادت رسید. حجت الاسلام اصلانی از جانبازان دوران دفاع مقدس، برادر دو شهید و روحانی جهادی فعال و از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد بود.

بیوگرافی و زندگ شخصی شهید حجت الاسلام محمد اصلانی

سوابق شغلی

شهید اصلانی تحصیل کرده حوزه علمیه و روحانی شیعه، از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد و از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بود که امروز به همراه ۲ روحانی فعال جهادی در حاشیه شهر مشهد، در حرم مطهر رضوی مورد سوءقصد با ضربه چاقو قرار گرفت.

همسر و فرزندان حجت الاسلام محمد اصلانی

ایشان دارای همسر و چند پسر و دختر هستند. حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی مروی پس از حادثه حمله به سه طلبه در حرم مطهری رضوی و شهادت حجت‌الاسلام اصلانی، در منزل این شهید حضور یافت و از فرزند حجت‌الاسلام شهید اصلانی دلجویی کرد.

وی در دیدار با فرزندان حجت‌الاسلام اصلانی با تاثر و اندوه فراوان از هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و ‌تسلیت شهادت یکی از طلاب عزیز ‌به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری و عموم مسلمین به ویژه زائران، مجاوران و روحانیت معزز اظهار داشت: طلاب عزیزی که در این واقعه مورد سوءقصد واقع شده اند، جزو عناصر جوان، جهادگر و پرتلاشی بودند که در عرصه خدمتگزاری به مردم عزیز مشهد مقدس به نام مبارک علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اقدامات ارزشمندی را به ثمر می رساندند.

همسر و فرزندان حجت الاسلام محمد اصلانی

حجت الاسلام ‌مروی ‌در این دیدار خطاب به دختر شهید اصلانی گفت: پدر شما امشب در بهشت مهمان خداست، او مهمان امام رضا(ع) بود. دعا کنید سرنوشت او هم نصیب ما شود و در بستر از دنیا ترمیم. شما سربلند و با عزت هستید.

همسر شهید اصلانی هم گفت: او همیشه در نماز خود دعا می‌کرد توفیق شهادت نصیبش شود.

فرزند حجت‌الاسلام شهید اصلانی هم اظهار داشت: پدرم در حرم منور رضوی با زبان روزه به شهادت رسید، ایشان چندین سال در حاشیه شهر فعال بود.

وی ادامه داد: پدرم برادر دو شهید هم بود، او و ما فدایی رهبر انقلاب هستیم و ان‌شاء‌الله خود ما نیز در این مسیر به شهادت برسیم.

عکس های حجت الاسلا ماصلانی از شهدای حمله به حرم رضوی

فرزند حجت‌الاسلام شهید اصلانی گفت: پدرم و فرزندان ایشان همگی فدایی رهبر انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام اصلانی فرزند شهید اصلانی که مانند پدرش یک روحانی و طلبه است اظهار داشت: آقای اصلانی که ابوی بنده بودند در حرم منور رضوی با زبان روزه به شهادت رسیدند؛ ایشان چندین سال در حاشیه شهر فعال بودند.

وی افزود: ایشان برادر دو شهید دیگر بودند و شهادت ایشان را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم؛ ایشان و ما فدایی رهبر انقلاب هستیم و ان‌شاء الله خود ما نیز در این مسیر به شهادت برسیم.

زندگینامه حجت الاسلام محمد اصلانی

نحوه شهادت

شهید اصلانی سالها برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد خدمت می کرد و در روز حادثه حمله به سه طلبه در مشهد، در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند.

حدود ساعت ۱۴ امروز، فردی با سلاح سرد (چاقو) به ۳ طلبه حوزه علمیه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله‌ور شد و آنها را مورد اصابت قرار داد؛ ضارب دستگیر شد و مصدومان به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

تسلیت اهالی محلی سیدی مشهد به فرزندان حجت‌الاسلام اصلانی بلافاصله پس از خبر شهادت این روحانی حاشیه شهر مشهد صورت گرفت.

گفتنی است که حجج اسلام محمد اصلانی، محسن پاکدامن و محمدصادق دارایی، ظهر امروز توسط یک فرد ضارب، در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) با سلاح سرد(چاقو) مورد حمله قرار گرفتند.

مراسم تشییع و خاکسپاری حجت الاسلام محمد اصلانی از شهدای حمله حرم رضوی

مراسم تشییع و خاکسپاری

در پی شهادت حجت‌الاسلام «محمد اصلانی» در حادثه روز گذشته حرم رضوی، مراسم تشییع پیکر این روحانی جهادی با حضور مسئولین استانی و قشرهای مختلف مردم پنجشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۴ از عرصه میدان شهدا آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان در این مراسم، پیکر این جانباز دفاع مقدس را تا حرم رضوی بدرقه می‌کنند.

پیکر شهید حجت‌الاسلام «اصلانی» بعد از طواف و اقامه نماز، در حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) به خاک سپرده می‌شود.

مراسم وداع با پیکر شهید اصلانی نیز با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی امشب (چهارشنبه) ساعت ۲۱ در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار خواهد شد.

شود.

همچنین مراسم تشییع پیکر این شهید ساعت ۱۴ روز پنجشنبه از عرصه میدان شهدا و تدفین در حرم مطهر رضوی صورت می‌گیرد.

4 دیدگاه در “بیوگرافی حجت الاسلام محمد اصلانی از محله سیدی مشهد تا شهادت + خانواده و سوابق

  1. مسعود گفت:

    بین اراده ما انسانها و انجام عمل، اراده خداوند است ک حکم فرماست

  2. مسعود گفت:

    ایشان و خانواده ایشان باعث عزت سرافرازی و عزت اسلام هستند
    کاش ماهم بتونیم یاد بگیریم

  3. مسعود گفت:

    خوشا به سعادتشون

  4. دنیا پرست گفت:

    چرا از بین این همه آخوند که تو هر کوچه و خیابونی هست این سه تا رو انتخاب کرد و چرا تو حرم؟؟؟ وخیلی چراهای دیگر !!!!

نظرات