چه موادی برای درمان افسردگی مفید هستند؟

0

یکی از روش هایی که می توانید با افسردگی مقابله کنید، استفاده از ویتامین ها است. ما سعی کرده ایم در این مقاله به بررسی این نکته که چه موادی برای درمان افسردگی مفید هستند؟ بپردازیم تا شما بتوانید از آنها استفاده کنید.

چه موادی برای درمان افسردگی مفید هستند؟

چه موادی برای درمان افسردگی مفید هستند؟

رژیم غذایی فاقد ویتامین ها و مواد مغذی کلیدی، بی شک مخرب ترین اثرات را روی سلامت روان شما دارد و باعث کاهش خلق و خو می شود.

اینطور ثابت شده که علائم بیماری هایی مانند اضطراب، افسردگی یا استرس غیر قابل کنترل، با کمبود برخی ریزمغذی ها تشدید می شود.

با این حال برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها و تقویت سلامت روان مصرف روزانه برخی ویتامین ها توصیه شده است:

درمان افسردگی با ویتامین ب کمپلکس

چه موادی برای درمان افسردگی مفید هستند؟

ویتامین های گروه B برای سلامت روانی و عاطفی ضروری هستند. آنها محلول در آب هستند، به این معنی که نمی توانند در بدن ذخیره شوند، بنابراین باید آنها را از طریق غذاهایی که هر روز می خورید دریافت کنید.

ویتامین های B ممکن است توسط الکل، قندهای تصفیه شده، نیکوتین و کافئین کاهش یابد. بیش از حد هر یک از اینها می تواند در کمبود ویتامین B نقش داشته باشد.

منابع غذایی منیزیم برای درمان افسردگی

چه موادی برای درمان افسردگی مفید هستند؟

منیزیم به فراوانی در غذاهای زیادی یافت می شود. منابع خوب منیزیم شامل بذرها، مغز دانه ها، حبوبات و دانه های غلات و سبزی های برگ سبز تیره است. شیر منبع متوسط منیزیم به شمار می رود. ماهی، گوشت، اغلب میوه های معمول مانند سیب، موز و مرکبات منابع ضعیف منیزیم هستند.

ویتامین D

چه موادی برای درمان افسردگی مفید هستند؟

منبع اصلی ویتامین D نور خورشید بوده که یک ماده مغذی بسیار ضروری است و می‌تواند افسردگی را در کنار بسیاری از بیماری‌های دیگر درمان کند.

ویتامین D باعث تقویت گیرنده‌های خاصی در مغز شده و در نتیجه سطح سروتونین را افزایش می‌دهد. هنگامی که سطح سروتونین به میزان مناسب در مغز برسد و علائم افسردگی کاهش می‌یابد. این ویتامین همچنین در زرده تخم مرغ، پنیر، گوشت گاو، پرتقال، ماهی و شیر سویا یافت می‌شود.

امگا ۳

چه موادی برای درمان افسردگی مفید هستند؟

تحقیقات این نظریه را تایید می کنند که اسیدهای چرب امگا ۳ نقش مهمی در سلامت مغز دارند و به بهبود علائم افسردگی و افزایش خلق و خو کمک می کنند. یکی از راه های مهم برای دریافت اسیدهای چرب امگا ۳، مصرف ماهی های چرب، آجیل و دانه ها و مکمل های امگا ۳ است.

ویتامین B3 (نیاسین)

درمان افسردگی با ویتامین

کمبود نیاسین می تواند باعث پلاگر شود، بیماری که باعث روان پریشی و زوال عقل می‌شود. از آنجایی که بسیاری از غذاهای تجاری حاوی نیاسین هستند، پلاگر عملا ناپدید شده است. با این حال، کمبود ویتامین B3 می تواند باعث تحریک و اضطراب و همچنین کندی ذهنی و جسمی شود.

منابع غذایی ویتامین B3 عبارتند از:

محصولات لبنی
تخم مرغ
ماهی
گوشت لخم – گوشت کمچربی
حبوبات
آجیل
طیور

نظرات