قهوه چه خواصی دارد؟ + بهترین خواص قهوه

0

کسانی که می خواهند در طول روز انرژی داشته باشند، از قهوه استفاده می کنند. در این پست به بررسی خواص قهوه پرداخته ایم و به این مطلب که قهوه چه خواصی دارد؟ و بهترین خواص قهوه اشاره کرده ایم.

قهوه چه خواصی دارد؟

قهوه چه خواصی دارد؟

در حقیقت قهوه یک نوشیدنی واقعا سالم است. این نوشیدنی، سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ ها و مواد غذایی مفیدی است که می‌توانند در بهبود سلامتی شما مؤثر باشند.

آنتی اکسیدانی قهوه

قهوه چه خواصی دارد؟

اولین خاصیتی که قهوه را از سایر نوشیدنی‌ها متمایز می‌کند میزان آنتی اکسیدان بالای آن است. میزان آنتی اکسیدان قهوه حتی از کاکائو و چای سبز که به عنوان منابع غنی آنتی اکسیدان شناخته می‌شوند بیشتر است و می‌توان از آن به عنوان پادشاه آنتی اکسیدان مواد غذایی یاد کرد.

قهوه انرژی را افزایش می دهد

قهوه چه خواصی دارد؟

افراد آن را می نوشند و کم تر احساس خستگی می کنند چون کافئین دارویی محرک است. وقتی قهوه مصرف می کنید، کافئین در جریان خون جذب می شود سپس به سمت مغز حرکت می کند که در آن، انتقال دهنده عصبی آدنوزین را مسدود می کند.

آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی بازدارنده است، اگر چه به انتقال انرژی کمک می کند اما به عنوان بخشی از سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. این به آن معنی است که برانگیختگی را سرکوب می کند و خواب را بهبود می دهد. معمولا، میزان آدنوزین در مغز هر ساعت وقتی بیدار می شوید افزایش می یابد و بیشتر و بیشتر خواب آلود می شوید و هنگامی که مسدود شود، انتقال دهنده های عصبی دیگری مثل نور اپی نفرین و دوپامین افزایش پیدا می کنند.

قهوه می‌تواند اثرات چربی‌ سوزی داشته باشد

قهوه چه خواصی دارد؟

آیا می‌دانستید کافئین تقریبا در تمام مکمل‌های چربی‌ سوزی موجود در بازار، وجود دارد؟ یک دلیل خوب برای این ادعا هست: کافئین یکی از معدود مواد طبیعی است که خاصیت چربی‌سوزی آن، در عمل، اثبات شده است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد کافئین می‌تواند میزان سوخت و ساز بدن را ۳ تا ۱۱ درصد بالا ببرد. مطالعات دیگر حاکی از آن است که کافئین دقیقا می‌تواند چربی‌سوزی را به اندازه‌ی ۱۰ درصد در افراد چاق و ۲۹ درصد در افراد لاغر، افزایش دهد. هرچند، این امکان وجود دارد که با مصرف طولانی‌مدت قهوه، این اثرات کم شود.

خاصیت قهوه در تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت

قهوه چه خواصی دارد؟

دومین خاصیت مهم انواع قهوه اسپرسو، فرانسه و ترک تقویت حافظه کوتاه مدت است.

بر اساس تحقیقی که گروهی از محققان اتریشی بر روی دانشجویان داوطلب انجام دادند مشخص شد حافظه کوتاه مدت داوطلبانی که روزانه ۱۰۰ میلی گرم کافئین (میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه) دریافت می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به سایر دانشجویان دارد.

در این آزمایش در رابطه با نحوه‌ی دقیق عملکرد کافئین بر روی مغز اطلاعات دقیقی به دست نیامد اما آنچه مشخص شد تاثیر کافئین بر روی قسمت‌های خاصی از مغز است که تاثیر مستقیم در حافظه کوتاه مدت و افزایش عملکرد مغز دارد.

نظرات