غذاهایی که باعث رشد مو می شوند + تقویت مو

0

سلامت پوست و مو یکی از ضروری ترین بخش های بدن است که افراد زیادی به آنها اهمیت می دهند. به همین دلیل ما در این پست غذاهایی که باعث رشد مو می شوند، را به شما معرفی کرده ایم که با استفاده از آنها می توانید موهای درخشان و سالمی داشته باشید.

غذاهایی که باعث رشد مو می شوند

غذاهایی که باعث رشد مو می شوند

بسیاری از افراد دوست دارند به خصوص با بالا رفتن سن، موهای قوی و سالم داشته باشند. برای رشد مو و تقویت آن اگر چه شما نمی توانید عواملی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید، اما می توانید رژیم غذایی خود را کنترل کنید.این موارد سبب رشد سریع مو می شود. جالب توجه است که موهای شما حدود ١.٢۵ سانتی متر در ماه و ١۵ سانتی متر در سال رشد می کنند. رشد سریع آن بستگی به عواملی مانند سن، سلامت، ژنتیک و رژیم غذایی دارد.

تخم مرغ

غذاهایی که باعث رشد مو می شوند

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و بیوتین می باشد. این دو ماده مغذی می توانند رشد مو را افزایش دهند. مصرف کافی پروتئین برای رشد مو مهم است زیرا فولیکول های مو از پروتئین ساخته می شوند. کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث افزایش ریزش مو می شود.

بادام برزیلی

غذاهایی که باعث رشد مو می شوند

مغز بادام برزیلی منبع سلنیوم است؛ ماده معدنی که رشد مو را تقویت می‌کند. طبق تحقیقاتی که توسط متخصصان صورت گرفته، سلنیم در سلامت پیاز مو نقش ویژه‌ای دارد.

با این حال حجم زیاد سلنیم موجب شکننده شدن و ریزش شدید مو، حالت تهوع، التهابات پوستی و اختلال در سیستم عصبی می‌شود.

انواع توت ها

غذاهایی که باعث رشد مو می شوند

انواع توت ها با ترکیبات مفید و ویتامین هایی که دارند باعث تقویت مو و رشد بیشتر آنها می شوند. توت ها دارای ویتامین C بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی است که در محافظت از فولیکول های مو در برابر آسیب نقش مهمی دارند. همچنین بدن برای تولید کلاژن از ویتامین C استفاده می کند، پروتئینی که به تقویت مو کمک می کند تا از شکنندگی آن جلوگیری کند.

ماهی

غذاهایی که باعث رشد مو می شوند

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، شاه ماهی و ماهی خال خالی مواد مغذی دارند که ممکن است باعث رشد مو شوند. آن ها منبع عالی از اسیدهای چرب امگا ٣ هستند که با رشد مو ارتباط دارند.

موادغذایی که منبع غنی ویتامین D هستند

براساس بعضی مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته، ویتامین D، به رشد مو کمک می‌کند. این ویتامین برای سلامت ماهیچه‌ها، سلول‌های عصبی و فعالیت سیستم ایمنی بسیار مفید است.

برای دریافت این ویتامین از طریق تغذیه می‎‌توانید از موادغذایی زیر استفاده کنید:

آب پرتقال
ماست
ماهی (به ویژه سالمون، ماکرل، سادین و تُن)
جگر
پنیراسفناج
اسفناج یک سبزی بسیار مفید برای تقویت مو است که دارای مواد مفید و مغذی مانند فولات، آهن و ویتامین های A و C که همگی باعث رشد بیشتر مو می شوند. ویتامین A به غدد پوست کمک می کند تا سبوم تولید کنند. این ماده روغنی برای مرطوب نگه داشتن پوست سر ضروری بوده و به سالم ماندن مو کمک می کند. اسفناج تا ۵۴٪ از نیازهای ویتامین A روزانه شما را تأمین می کند.

سیب زمینی شیرین سیب زمینی شیرین یک منبع عالی از بتا کاروتن است. بدن این ترکیب را به ویتامین آ تبدیل می کند که با سلامت مو مرتبط است.

 

نظرات