زمان دقیق و ساعت شروع و پایان روز شرف الشمس ۱۴۰۱ مشخص شد + زمان نوشتن

3

زمان و ساعت شروع و پایان روز شرف الشمس ۱۴۰۱ بر اساس تقویم نجومی مشخص شد

تاریخ و زمان شرف الشمس سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟ + ساعت دقیق شرف شمس ۱۴۰۱ در تقویم نجومی ۱۴۰۱ روز شرف الشمس چیست,روز شرف الشمس سال ۱۴۰۱ چه روزیه, روز شرف الشمس و اعمال آن, ساعت شروع و پایان روز شرف الشمس ۱۴۰۱,تاریخ شرف الشمس در سال ۱۴۰۱, محاسبه زمان و ساعت دقیق شرف الشمس ۲۰۲۲

زمان دقیق و ساعت شروع و پایان روز شرف الشمس 1401 مشخص شد + دعا و اعمال

ساعت و زمان دقیق روز شرف الشمس ۱۴۰۱

زمان دقیق شرف الشمس ۱۴۰۱ بر اساس تقویم نجومی ساعت ۵ و ۱۴ دقیقه و ۱۲ ثانیه روز جمعه، تاریخ ۱۹ فروردین، مطابق با ششم ماه رمضان المبارک ۱۴۴۳ قمری و پایان شرف الشمس روز شنبه، ۲۰ فروردین، ساعت ۵ و ۱۲ دقیقه و ۵۸ ثانیه صبح روز شنبه، هفتم رمضان ۱۴۴۳ خواهد بود.

خواص و اثرات شرف الشمس بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از مردم از انگشتر و گردنبند و سنگ آن برای خوش یمنی و تاثیرات مثبت آن استفاده میکنند. البته به شرطی که حکاکی روی آن داشته باشد تا اثرات معجزه آسای آن را ببینید

ساعت شروع و خاتمه روز شرف الشمس سال ۱۴۰۱

هر سال در تاریخ ۱۹ فروردین و ساعت خاصی شرف الشمس شروع شده و روز بعد نیز در ساعت خاصی شرف الشمس به پایان می رسد .

با استفاده از محاسبات نجومی زمان و ساعت دقیق شروع و پایان شرف الشمس پیدا می شود . در طول این یک روز نوشتن دعای شرف الشمس و حکاکی آن بر روی سنگ عقیق زرد رنگ و به همراه داشتن آن خواص و فوائد فراوانی دارد.

ساعت شروع و خاتمه روز شرف الشمس سال ۱۴۰۱

شرف الشمس سال ۲۰۲۲ چه روزی است

ساعت شروع شرف شمس سال ۱۴۰۱ هجری شمسی بر اساس تقویم نجومی در سال ۱۴۰۱ بر اساس تقویم نجومی ساعت ۲۰ و ۴۳ دقیقه جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ و پایان شرف الشمس روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ و ۹ دقیقه می‌باشد.

شرف شمس دعایی است که حکاکی شدن آن بر سنگ عقیق زرد توصیه شده‌است و دارای آداب ویژه‌ای می‌باشد و در موارد زیادی مانند انگشتر شرف شمس، گردنبند شرف شمس، دستبند شرف الشمس و حتی نیم ست شرف الشمس به کار برده می‌شود.

اما مهمترین استفاده شرف شمس به عنوان نگین انگشتر است که اگر در زمان مقرر در روز شرف الشمس حکاکی نشده باشد اعتبار ندارد و خواصی برای آن وجود ندارد.

محاسبه روز شرف الشمس ۱۴۰۱ در تقویم نجومی

تقویم نجومی، تقویمی (calendar) است که بجز اطلاعات یک تقویم معمولی، دارای اطلاعات کاربردی برای اخترشناسان است. با استفاده از اطلاعات تقویم نجومی می‌توان برای هر روز از سال، مکان سیارات، ماه، خورشید و ستاره‌های درخشان تر را مشخص کرد و کمک میکند که بفهمیم روز شرف الشمس چه روزی است و ساعت شرف الشمس ۱۴۰۱ چه موقعی است؛ به عنوان مثال می‌توان برای تعیین روز شرف الشمس سال ۱۴۰۱ اطلاعات مربوط به ورود شمس به موضع شرف سال ۱۴۰۱ و خروج آن از این موضع را از این گونه تقویم‌ها استخراج کرد.

یک تقویم نجومی می‌تواند حاوی اطلاعاتی درباره طلوع و غروب آفتاب و یا جزئیات خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی باشد که باعث فهمیدن بهترین زمان نوشتن شرف شمس نیز خواهد شد. همچنین تقویم نجومی اطلاعات مفیدی درباره‌ی زمان جذر و مد نیز در اختیار می‌گذارد. اطلاعات ورود و خروج خورشید به موضع دعای شرف شمس ۱۴۰۱ از تقویم نجومی سال ۱۴۰۱ گردآوری شده توسط آقای مصطفی گلپایگانی استخراج شده‌است.

تاریخچه نامگذاری در ۱۹ فروردین

منجمان بر این باورند که روز شرف الشمس و زمان نوشتن دعای شرف الشمس بر اساس محاسبات اخترشناسی، روز پر برکت و خوش یمنی است و ساعات ویژه‌ای در این روز وجود دارد که خورشید در عالیترین موقعیت خود در کهکشان نسبت به باقی سال قرار می‌گیرد.

در کتاب التفهیم نوشته‌ی ابوریحان بیرونی که در قسمتی از آن در مورد شرف سیارات مطالبی بیان شده، زمان نوشتن شرف شمس ۱۹ فروردین، در واقع روزیست که خورشید در موضع ۱۹ درجه‌ای از برج حمل قرار می‌گیرد که این روز مصادف با نوزدهم فروردین می‌شود که دعای شرف شمس حکاکی می‌شود و بهترین زمان نوشتن دعای شرف الشمس می‌باشد.

 

دعای شرف الشمس

شرف الشمس دعایی متشکل از ۱۳ کلمه اعظم پروردگار در کتب الهی است (۵ کلمه از قرآن مجید، ۴ کلمه از تورات و ۴ کلمه از انجیل) که به صورت حروف رمزی حکاکی می‌شود.

دعای شرف شمس عبارتی به این مضمون است: بسم الله الرّحمن الرّحیم. اَللّهُم اِنّی اَسئَلُكَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِكَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه ‍ ِی كالكَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمكَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

نحوه خواندن دعای شرف الشمس برای حاجات

اعمال روز شرف الشمس ۱۴۰۱

از جمله آداب و اعمال روز شرف الشمس این است که حکاکی نگین در ساعت و روز نوزدهم فروردین سال ۱۴۰۱ که زمان دقیقش در بالاتر ذکر شد صورت بگیرد و شخص حکاک به نیت فردی که قرار است به صورت دائم از آن نگین استفاده کند آن را حکاکی کند.

نحوه خواندن نماز روز شرف شمس به این گونه است که در این روز ویژه (روز شرف شمس ۱۴۰۱)، وضو بگیرید و مانند نماز صبح ۲ رکعت نماز به نیت حاجات خود به جا آورید سپس دعای کوتاه زیر خوانده شود:

فضیلت‌ها

* از حضرت حجت (ع) در کتاب “موسوعه الاحجار الکریمه” روایت گردیده‌است در صورتی که بر عقیق و در روز شرف الشمس حک گردد کامل‌تر است. به طور دقیق اینگونه آمده است: “آن حرزی می‌باشد به جهت نگهداری از همه بدی‌های زمینی و آسمانی و آن اسم اعظم است و کامل‌ترین انگشتر می‌باشد.”

* حضرت آیت الله مظاهری فرموده‌اند: “شرف الشمس مورد اعتماد می‌باشد.”

* در کتاب “السحاب اللئالی” نوشته شده توسط سید عبدالله بوشهری آمده است که شرف الشمس در دفع فقر و امراض و محافظت از صاحب آن از گزند جانوران و نگهداری از بلا ها و کسب مقام و عزت تاثیر دارد.

* در کتاب “جنه‏ الوافیه” که به “مصباح کفعمی” معروف است آمده‌است: این حروف (دعای شرف شمس) شکل اسم اعظم می‌باشد.

* از امام موسی کاظم (ع) در روایتی بیان شده‌است: انگشتر زرد در دست داشته باشید که موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد.

* پیامبر اکرم (ص) نیز درمورد خواص این سنگ فرموده‌اند: انگشتر عقیق در دست کنید مادامی که آدم آن را با خود داشته باشد اندوهی به او نمی‌رسد.

* امام علی (ع) نیز میفرمایند: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت بدون آن.

* پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده‌اند: اگر یکی ازعقیق‌ های سرخ و زرد و سفید را در دست داشته باشید جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی ازجمیع بلا‌ ها نمی‌بیند و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می‌ترسد و حذر می‌کند امان می‌یابد.

اشکال حرز

حرز شرف شمس شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آن‌ها را کلمات مبارکه «الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» گفته‌اند و به جای نقش از پنج حرف اول آن‌ها به صورت «ا.ج.ر.م.ن» می‌توان استفاده کرد. این نقش ۱۳ حرف دارد ۴ حرف از تورات ۴ حرف از انجیل و ۵ حرف از قرآن کریم است. تصویر جدول یا لوح شرف شمس هم در زیر آورده شده که خواص یکسانی را با نقش حرز دارد.

دعای شرف الشمس

نحوه خواندن دعای شرف الشمس برای حاجات

رای گرفتن حاجت در روز ۱۹ فروردین ۲ رکعت نماز حاجت بخوانید و ۱۰۰ صلوات بفرستید. سپس دعا و حرز آن را بر روی کاغذ نوشته، حاجت خود را نیز در آن ذکر نمایید و کاغذ را در قرآن بگذارید. اگر از نگین استفاده میکنید سعی کنید هر سال در ساعت ذکر شده و با آداب کامل بوسیله یک سوزن روی نقش کنده شده را دوباره خراش دهید. اگر روی کاغذ نوشتید آنرا باز نکنید و به کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه سال به آب روان بسپارید.

 

3 دیدگاه در “زمان دقیق و ساعت شروع و پایان روز شرف الشمس ۱۴۰۱ مشخص شد + زمان نوشتن

  1. جلال گفت:

    یه جا نوشته ۵ صبح یه جا نوشته ۹ شب کدومش درسته،

  2. کاظم گفت:

    زمان دقیق شرف شمس در روز جمعه۱۹فروردین از ساعت ۵و ۴۵ دقیقه تا ساعت۶ و۴۱ دقیقه صبح واز ساعت ۱۳ و۰۷ دقیقه تا ساعت ۱۴ و۰۸ دقیقه بعد از ظهر همان روز در ساعات متعلق به خورشید است

  3. مسعود گفت:

    تا الان ک زمانش تا اذان ظهر بوده الان این اطلاعات شما صحت داره یا خیر

نظرات