روش های طبیعی برای رشد مو + تقویت مو

0

سلامت پوست مو یکی از مهم ترین کارهایی است که هر فردی باید در زندگی روزمره خود انجام دهد. برای اینکه بدانید چگونه رشد مو خود را افزایش این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله به بررسی روش های طبیعی برای رشد مو و تقویت مو پرداخته ایم.

روش های طبیعی برای رشد مو

روش های طبیعی برای رشد مو

طبق گزارش ها, چندین مورد وجود دارد که می توانند باعث خشک شدن موهای طبیعی شوند.

مانند:

شستن زیاد مو با آب
شستن با آب داغ
خوردن بیش از حد پروتیین
گرما دهی زیاد به مو
رنگ، آرایش بیش از حد به مو
علاوه بر این, این اتفاقات و خشکی مو اغلب با ریزش مو مرتبط است, بنابراین اگر ریزش مو هم دارید، باید به این پیشنهادها توجه کنید.

یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید

روش های طبیعی برای رشد مو

رژیم غذایی متشکل از غذاهایی که به رشد مو کمک می کنند. برگ سبزیجات ، لوبیا ، دانه ، ماهی بدون چربی و مرغ همه منابع عالی تغذیه ای هستند.یک رژیم غذایی سالم به شما اطمینان می دهد که موهای شما از تمام توان لازم برای رشد طولانی و قوی برخوردار بوده و صاف و براق بودن آن را حفظ می کند.

ماساژ پوست سر

روش های طبیعی برای رشد مو

به آرامی، با نوک انگشتان خود (نه با ناخن) پوست سرتان را ماساژ دهید.
یک قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل را کمی گرم کنید تا به صورت مایع درآید.
انگشتان خود را در روغن فرو کنید، سپس پوست سر خود را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید.
ماساژ دادن پوست سر نه‌تنها باعث احساسی مطلوب می‌شود، بلکه به تحریک گردش خون هم کمک می‌کند؛ همچنین موجب حرکت چربی‌های پوست سر که تقویت کننده ریشه مو هستند و مرطوب ماندن موی شما می‌شود.

شستشو با جوش شیرین

روش های طبیعی برای رشد مو

برای چند هفته شامپویتان را با جوش شیرین جایگزین کنید. فقط برای چند دقیقه به پوست سر و موهایتان خود جوش شیرین بزنید و ماساژ دهید. این کار باعث تحریک تولید طبیعی روغن و کاهش پوسته پوسته شدن سر می شود.

مرتباً موهای خود را کوتاه کنید

روش های طبیعی برای رشد مو

هر سه ماه یک بار به آرایشگاه مراجعه کنید و موهای خود را کوتاه کنید.اگر می خواهید رشد موی متعادل داشته باشید ، این روش بسیار مهم است.موهای آسیب دیده ، پر از شکستگی و موخوره ، باعث رشد نازک موها و شکستگی می شوند و از این رو کوتاه کردن موهای شما به طور مرتب ضروری است.

اگر تا به حال موخوره داشته اید ، می دانید چه مزاحمت هایی را می توانند ایجاد کنند به خصوص برای افرادی که موهای خشک یا آسیب دیده دارند و کوتاه کردن منظم موهای شما باعث کاهش تعداد آنها می شود و به موهای شما شانس رشد می دهد با این حال ، مطمئن شوید که بیش از حد پیرایش نکنید یا به یکباره موهای خود را خیلی کوتاه کنید یا مرتباً آن را کوتاه کنید.

موهای خود را زیاد نشویید

روش های طبیعی برای رشد مو

بعضی از خانم‌ها معتقدند تنها راه حفظ زیبایی و رشد مو، شستن روزانه آن است. تمیز نگه داشتن مو، برای حفظ بهداشت و رشد مو ضروری است؛ اما اگر موهای خود را به شیوه نادرستی بشویید، به جای کمک به موهایتان، موجب آسیب به آن‌ها می‌شوید.

روش های طبیعی برای رشد مو

استفاده روزانه از شامپو برای شستن موها نه تنها به رشد سریع مو کمک نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود موهایتان کاملاً خشک شود و چربی طبیعی خود را از دست بدهد. این چربی‌های طبیعی از پوست سر به سمت تارهای مو حرکت می‌کنند و موجب حفظ رطوبت مو می‌شوند و برای داشتن موهای بلند، ضروری هستند.

نظرات