بیوگرافی قدرت الله ایزدی بازیگر طنز و همسر و فرزندانش +عکس و زندگینامه آقا رشید

0

بیوگرافی قدرت الله ایزدی بازیگر طنز و همسرش +عکس و زندگینامه آقا رشید

بیوگرافی و سوابق قدرت الله ایزدی بازیگر طنز و همسر و فرزندانش +عکس و زندگینامه آقا رشید همراه با زندگی شخصی و بازیگری قدرت الله ایزدی با نام هنری آقا رشید بازیگر اصفهانی با تصاویر و ماجرای ازدواج و همسرش و فرزندان و مصاحبه خواندنی و خودمانی او را با سوابق هنری و فیلم شناسی در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و سوابق قدرت الله ایزدی بازیگر طنز و همسر و فرزندان +عکس و زندگینامه آقا رشید

 

بیوگرافی قدرت الله ایزدی آقا رشید

قدرت‌الله ایزدی (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۳۵) در گز اصفهان معروف به آقا رشید کمدین و هنرپیشه اهل ایران است.

نام اصلی آقا رشید قدرت الله ایزدی جزی است که از کمدین ها و بازیگران طنز تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که به واسطه بازی در تئاتر و نمایش های طنز در نقش رشید به شهرت رسید.

زندگی شخصی و خانواده قدرت الله ایزدی ملقب به آقا رشید

سوابق شغلی از معلمی تا بازیگری

آقای ایزدی بازیگر اصفهانی سینما و تلویزیون ایران قبل از ورود به بازیگری در سال ۱۳۵۸ به عنوان دبیر و آموزگار در وزارت آموزش و پرورش استخدام شد و مدتی هم ناظم بوده‌است.

وی در سال ۱۳۶۴ از طریق صدا و سیمای مرکز اصفهان وارد دنیای بازیگری شد و در سال ۱۳۷۵ نخستین تئاتر خود را به روی صحنه برد. ایزدی در کنار فعالیت هنری به شغل معلمی نیز ادامه داده‌است.

از جمله فیلم‌های او می‌توان به کارآگاه رشید، رشید فراری، الم شنگه، بازگشت لوک خوش شانس، رشید حرفه‌ای و سریال شمعدونی و تئاتر در صحنه اشاره نمود.

وی از شهرت بسیاری در ایران و در سرزاسر دنیا برخوردار است و اجراهایی نیز در لندن، پاریس، هلند، دانمارک، سوئد، بلژیک، ترکیه، آنکارا، استانبول، عمارت دبی باشگاه ایرانیان، قطر و کویت و سایر نقاط جهان داشته و به واسطه اجرا در برخی کشورها، چهرهه ای معروف و شناخته شده در مردم محسوب می شود

بیوگرافی قدرت الله ایزدی بازیگر طنز

زندگی شخصی و خانواده قدرت الله ایزدی

او می گوید: پدرم، سنگبری می کرد و من هم در طول سال به همراه برادرانم پیش او کار می کردیم، ما سه تا برادر و دو تا خواهریم که من فرزند دوم خانواده بودم، به یک نکته جالب هم اشاره کنم، تنها قد من در بین فرزندان کوتاه است. برادران و خواهرانم هیچ یک در این زمینه هنری فعالیتی ندارند، ولی کمال و علیرضا پسرانم در امر بازیگری فعالیت دارند.

همسر قدرت الله ایزدی کیست

آقا رشید در سال ۵۸ با یکی از آشنایان دور خود ازدواج کرده و حاصل این ازدواج دو فرزند دختر و دو فرزند پسر می باشد.

همسر قدرت الله ایزدی کیست

نحوه آشنایی و ازدواج

آقای ایزدی درباره نخوه آشنایی با همسرش و ازدواجش می گوید: در سال ۱۳۵۸ ازدواج کردم و همسرم را که با من یک نسبت دور فامیلی دارد، در یکی از مهمانی های فامیلی دیدم. البته در آن زمان مثل الان برای شناخت دختر و پسر و آشنایی بیشتر، آزادی وجود نداشت، ولی از آنجا که خصوصیات ایشان را از فامیل شنیده بودم، با یک شناخت نسبی از ایشان، زندگی مشترکمان را آغاز کرده و الحمدا… بسیار هم راضی هستم.

راستش را بخواهید از آن جا که پدر خانم من دو متر و پنج سانت قد داشت، مادرخانم بنده ابتدا کمی تعجب کرد، اما از آنجا که عاشق همسرم شده بودم، عزمم را جزم کردم که هر طور شده ازدواج کنم و همین طور هم شد.

سوابق هنری قدرت الله ایزدی آقا رشید

روز اولی که عقد کردیم، شب را می خواستم در خانه پدرخانم سر کنم، اما پیژامه ای برای قدم پیدا نمی شد، مجبور شدم با همان شلوارم بخوابم. همسرم هم مرا دوست داشت، پس از ازدواج هم، عشق هر دویمان نسبت به یکدیگر بیشتر شد، تا جایی که او مشوق من برای بازیگری شد.

شعر عاشقانه همسر آقا رشید برای او

البته در اوایل ازدواج همسرم فکر می کرد که من کمی از این وضعیت ناراحت هستم، اما از آن جا که طبع شعر دارد و کمی هم شوخ است، یک روز در همان اوایل ازدواج برایم شعری سرود که من با خواندن آن جا خوردم.
ای رشید، ای رشید که در حسن لطافت ماهی
هر چند کوتاه قدی، اما دلخواهی
بهر کوتهی قد خودت، غصه مخور
تو عمر منی، از این جهت کوتاهی

فرزندان قدرت الله ایزدی ملقب به آقا رشید

فرزندان قدرت الله ایزدی ملقب به آقا رشید

قدرت ایزدی دارای دو فرزند پسر به نام های کامل و علیرضا و دو دختر به نام کتایون و سارا دارد.

کمال فرزند اول آقا رشید در عرصه بازیگری فعالیت دارد و نقش راننده تاکسی در سریال کارآگاه رشید را بازی میکرد.

او در بسیاری از تئاترها و سریال ها در کنار پدر هنرنمایی می کند. او معتقد است که پدر الگویی مناسب در زندگی و بازیگری برای اوست و بازی در کنار او را افتخار می داند. به موسیقی علاقه مند است و در این زمینه فعالیت می کند . همسر او از اقوام است، عروس رشید، نوه دایی رشید است.

علیرضا پسر دوم نیز در عرصه بازیگری فعالیت دارد و نقش پسر حبیبی در سریال کارآگاه رشید را بازی کرده است.

عکس فرزندان آقا رشید

او می گوید: با پدرم همیشه دوست و هم عقیده هستم و افکارمان به هم خیلی نزدیک است.
او در رشته کامپیوتر تحصیل می کند و به کار مونتاژ آشنایی دارد و تصمیم دارد در آینده تدوینگر شود.

کتایون دختر قدرت الله ایزدی متاهل و چند سال پیش با مجتبی خسروی همکارش مرکزترولوژی که ارتباط به علوم آزمایشگاهی ازدواج کرده و دارای یک فرزند پسر به نام محمدپارسا است.کتایون می گوید: فرزند دوم خانواده است، متولد ۱۳۶۱ و دیپلم هنر دارم و هرازگاهی دستی به سه تار می برم. چهار سال است که ازدواج کرده ام و پسری دو ساله به نام محمد پارسا دارم. به خاطر تربیتش فعلا از کارم استعفا داده ام، پسرم هم مثل ما عاشق برنامه های پدر است.

ایشان برای ما نه تنها پدری مهربان و نمونه بلکه یک دوست هستند که مصاحبت با ایشان برایمان لذت بخش است امیدوارم خداوند به ایشان طول عمری همراه با سلامتی عطا بفرماید

سارا دختر دوم آقا رشید است و مثل خواهر و برادرهایش دوست ندارد فردی مشهور باشد، به رشته گرافیک علاقه دارد و دوست دارد در این رشته تحصیل کند.

عکس های قدرت الله ایزدی در جوانی

سواد و تحصیلات آقا رشید

تحصیلات خود را تا دیپلم در رشته ادبیات ادامه داد و سپس، در سال ۱۳۵۸ به خدمت آموزش و پرورش در آمد.

شکل گیری شخصیت رشید

شخصیت رشید در سریال خواستگاری در سال ۱۳۷۰ شکل گرفت. من چون قدم کوتاه بود اسمی باید پیدا می کردم که ضد قدم باشد، بنابراین اسم رشید را انتخاب کردم و شخصیت رشید از همانجا به وجود آمد. به نظر من مهم ترین کسانی که در پرورش این شخصیت تاثیر فراوانی داشتند، خود مردم بودند. به نظر من مردمی بودن شخصیت رشید باعث شد مردم این شخصیت را بشناسند و درکش کنند و آن را بپذیرند.

دایی مهدی، احمد، ناصر و…در سریال «آنجا خانه من» است نقش دایی مسعود را بازی کردم که جدی بود. البته این را هم بگویم که اصلا نقش جدی را دوست ندارم. این نقش را هم به خاطر دوست خوبم آقای نصوحی پذیرفتم.

اسم واقعی آقا رشید بازیگر طنز

سرگرمی ها و علاقه مندی ها

اگر فرصتی دست بدهد بیشتر اوقات مطالعه می کنم و به ورزش اهمیت می دهم. مطالعه و ورزش از دغدغه هایم محسوب می شود. کارگردانی را هم دوست دارم، ولی چون در این زمینه تحصیلاتی ندارم، هرگز به خود اجازه نمی دهم کارگردانی یک فیلم یا مجموعه را به عهده بگیرم؛ البته مدتی سهمی از یک پیتزافروشی در اصفهان داشتم که به خاطر مشکلات مالی آن را فروختم، البته در حال حاضر یک تالار پذیرایی در اصفهان به نام تالار رشید باز شده است که البته من سهمی در آن ندارم، ولی از آنجا که از نامم استفاده شده است، درصدی به من می دهند.

ورزش مورد علاقه در رشته بسکتبال فعالیت دارم. من بسکتبال و والیبال زیاد بازی می کنم و فکر می کنم این را از قدم متوجه شده باشید.

استقلالی هستم. همه جا آبیته.

پیج اینستاگرام قدرت الله ایزدی آقا رشید

صفحه رسمی این بازیگر طنر اصفهانی با نشانی rashid.tv دنبال کنید

عکس های قدرت الله ایزدی بازیگر اصفهانی

مصاحبه خواندنی قدرت الله ایزدی آقا رشید مرد دوست داشتنی ایران

**متولد چه سالی هستید و در کجا به دنیا آمدید؟

ایزدی: متولد چهارم تیرماه ۱۳۳۵ هستم و در (گز و برخوار) اصفهان به دنیا آمده و از دو سالگی به همراه پدر و مادرم در محله <پشت باروی> اصفهان ساکن شدیم.

**شغل پدر چه بود و چند فرزند بودید؟

ایزدی: پدرم، سنگبری می‌کرد و من هم در طول سال به همراه برادرانم پیش او کار می‌کردیم، ما سه تا برادر و دو تا خواهریم که من فرزند دوم خانواده بودم، به یک نکته جالب هم اشاره کنم، تنها قد من در بین فرزندان کوتاه است.

**میزان تحصیلات شما؟

ایزدی: تحصیلات خود را تا دیپلم در رشته ادبیات ادامه دادم و سپس، در سال ۱۳۵۸ به خدمت آموزش و پرورش در آمدم البته من دیپلم شبانه گرفتم، چرا که به خاطر مخارج زندگی کار می‌کردم و فرصتی برای تحصیل نداشتم.

**در آموزش و پرورش معلم بودید یا نه؟
ایزدی: ابتدا به مدت ده سال معلم کلاس اول دبستان بودم، پس از آن مدت، معاون مدرسه شدم، همان زمان‌ها بود که تازه رو به کارهای نمایشی آوردم.

عکس های خانواده آقا رشید بازیگر طنز

**و از آن زمان خاطره‌ای هم به یاد دارید؟

ایزدی: به طور حتم، آن زمان نمایشی از تلویزیون اصفهان پخش می‌شد که نامش <ثبت‌نام> بود. فردای آن روز که به مدرسه رفتم، بچه‌ها همه دورم جمع شدند و شروع کردند به سوال کردن و دست گرفتن و از این جور حرف‌ها. سر زنگ تفریح همه را به صف کردم و به حالت جدی گفتم: ببینید، بچه‌ها، ما دو تا برادریم، یکی اهل شوخی و این جور حرف‌هاست، اما من بسیار جدی هستم و از بی‌نظمی هم خوشم نمی‌آید، پس سعی کنید که با من شوخی نکنید، اگر بچه‌های خوبی باشید، برادرم رشید را به مدرسه می‌آورم که البته تا امروز می‌خواهم او را به مدرسه ببرم. البته پس از مدتی بچه‌ها همه متوجه شدند که اصل قصه چیست؟ راستی تا یادم نرفته بگویم که اول مهرماه امسال هم بازنشسته آموزش و پرورش شدم.

**از این‌که قدتان کوتاه است، ناراحت نیستید؟

ایزدی: با قسمت مگر می‌شود مبارزه کرد. تازه این ضرب‌المثل هم درباره ما صدق نمی‌کند که دو برابر قدش توی زمین است، تا قبل از این‌که بپرسی خودم جوابتان را بدهم.

**چگونه وارد عرصه بازیگری شدید؟

ایزدی: در کودکی وقتی برنامه‌ای از تلویزیون پخش می‌شد سعی می‌‌کردم مثل بازیگرهای آن فیلم رفتار کنم تا این‌که یک روز در سال ۱۳۶۴ با یک موتور گازی از کنار جمعی که مشغول تصویربرداری بودند رد شدم ناگهان ایستادم و از روی کنجکاوی جلو رفتم، موضوع فیلم در رابطه با مردی بود که دقایق زیادی در تلفن عمومی همه را معطل خود کرده بود. کارگردان از افراد انتخابی می‌خواست که جلو بروند و با مرد مورد نظر دعوا کنند. هیچ‌کس این کار را درست انجام نمی‌داد تا این‌که من رفتم جلو و با حالت جدی گفتم: آقا بیا بیرون همه را معطل کرده‌ای. او بیرون آمد و گفت: تو چی می‌گی. با حالت طنز جواب دادم! آقا بفرمایید بیرون همه معطل شما هستند. در آن لحظه همه خندیدند و کارگردان خیلی خوشش آمد و از من درخواست کرد به صدا و سیما بروم و تست بازیگری بدهم و از آن وقت بود که من وارد عرصه بازیگری شدم.

سوابق هنری قدرت ایزدی آقا رشید

** شغل بازیگری را بیشتر دوست دارید یا آموزگاری را؟

ایزدی: من به هر دو حرفه بازیگری و آموزگاری از کودکی علاقه‌مند بودم و هر دو را به خاطر این‌که دو خصیصه در آنها به طور مشترک وجود دارد، دوست دارم. یکی آموزش دیدن و آموزش دادن و دیگری برای دیگران خدمت کردن… من وقتی موفقیت دانش‌آموزانم را می‌بینم، بسیار خوشحال می‌شوم و وقتی با خنداندن مردم، آنها را شاد می‌کنم نیز غرق لذت می‌شوم.

** استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟
استقلالی هستم. همه جا آبیته.

** بزرگ‌ترین آرزو و بزرگ‌ترین حسرت زندگی شما چیست؟
ایزدی: بزرگ‌ترین آرزویم این است که آقا امام زمان(عج) با قدوم مبارکشان حق را از باطل جدا و بدی‌ها را از دنیا پاک کنند و بزرگ‌ترین حسرت زندگیم کوتاهی قدم می‌باشد.

**جدیدترین خبری که در اختیار خوانندگان قرار می‌دهید چیست؟
ایزدی: متاسفانه دیشب دندان نیشم افتاده است، البته خواهش می‌کنم این را ننویسید چون مردم فکر می‌کنند خدای ناکرده کار مشت‌های خانم عزیزم بوده!

** آخرین سریالی که بازی کرده‌اید؟
ایزدی: سریالی به نام <غریبه> با بازی رامتین خداپناهی، مهدی امینی‌خواه، پری کربلایی، اکبر کربلایی و پسرم علیرضا که نقش برادرم را در این سریال به عهده دارد.

عکس های اخیر قدرت الله ایزدی بازیگر نقش رشید در تئاتر در صحنه

گفتگوی همسر آقا رشید

: او در همه سریال‌ها زن می‌گیرد!
_ رفتار دوستان و آشنایان با شما چگونه است؟
حاتمیان: خیلی خوب، ولی همیشه از من می‌پرسند تو ناراحت نمی‌شوی آقای ایزدی در همه تئاترها و سریال‌ها می‌خواهد زن بگیرد.

_ حال ناراحت می‌شوید یا خیر؟
حاتمیان: اصلا، من خودم بودم که به او پیشنهاد دادم با آوردن بازیگر زن در صحنه تئاتر، به آن جنبه خانوادگی بدهند.

_ ایزدی مثل شخصیت رشید، همیشه شوخ‌طبع است؟
حاتمیان: بله، اوایل زندگی خیلی زیاد، ولی الان با مشغله‌های فراوان کم‌تر شوخی می‌کنند، من هم کم‌تر او را می‌بینم.

_ از هنر ایشان راضی هستید؟
حاتمیان: بله، چون معتقدم کسانی که باعث می‌شوند لبخندی بر لبی بنشیند بسیار مورد توجه خداوند قرار می‌گیرند.

_ چگونه خودتان را با کار ایشان وفق داده‌اید؟
حاتمیان: شاید از اخلاق خوب خودشان بوده که من توانسته‌ام با هنر او کنار بیایم.

_ یکی از بهترین برنامه‌های ایزدی که محبوب شماست؟
حاتمیان: ایشان هیچ نمایشی را مثل <رویای ژاپن> بازی نکرد، گرچه سر همان صحنه از روی سن افتاد و پایش شکست.

_ همسرتان از چه غذایی خوششان می‌آید؟
حاتمیان: قورمه سبزی.

عکس های قدرت الله ایزدی آقا رشید

  • فعالیت‌های فرهنگی در ارگان‌ها و نهادهای مختلف در کشور
  • فعالیت‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های هنری در خارج از کشور از طریق ارتباطات اسلامی تهران

آثار تئاتر

  • «یک در دو هزار دردسر»،
  • «تئاتر در صحنه»، شبکه تهران؛ ۱۳۸۰
  • «افسانه»
  • «عروس نمایشگاه»
  • «رؤیای ژاپن»
  • «خواستگاری»
  • «ساعت ۳»

فیلم شناسی قدرت الله ایزدی آقا رشید

  • سریال شمعدونی
  • رشید حرفه‌ای
  • تله فیلم کلاه تو کلاه
  • “رشید فراری”
  • “بخاطر من”
  • “سکسکه بی بی”
  • “کارآگاه رشید”
  • “اینجا خانه من است”
  • “یکی بود یکی نبود”
  • “ارثیه پدری”
  • “سفر سبز”
  • “خشت اول”
  • “گردو
  • سریال “برای آخرین بار”
  • “دنیای آینده”
  • “الم شنگه”
  • «مروارید» اصفهان – ۱۳۸۹
  • «ببین و بپز» – ۱۳۹۵

نظرات