علت واریز نشدن یارانه عیدی ۱۵۰ هزار تومانی اسفند ۱۴۰۰ مشخص شد

0

دلیل و علت واریز نشدن یارانه عیدی ۱۵۰ هزار تومانی اسفند ۱۴۰۰ معیشتی دولت رئیسی برای عید نوروز ۱۴۰۱ مشخص شد و دلیل و علت عدم واریز یارانه معیشتی برای نوروز ۱۴۰۱ و عیدی رئیسی برای نوروز ۱۴۰۱ به برخی خانوارها و زمان دقیق واریز یارانه عیدی ۱۵۰ هزار تومانی اسفند ۱۴۰۰ برای کسانی که دریافت نکردند را در ادامه بخوانید

علت واریز نشدن یارانه عیدی 150 هزار تومانی اسفند 1400 مشخص شد

علت واریز نشدن یارانه عیدی ۱۵۰ هزار تومانی اسفند ۱۴۰۰ مشخص شد

به مناسبت عید نوروز ۱۴۰۱ با دستور آیت الله رئیسی ۲۵ اسفند اسفند ۱۴۰۰ یارانه ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشتی دریافت کردند و به حسابشان واریز شد، اما برخی خانوارهای می گویند یارانه عیدی معیشتی برای نوروز ۱۴۰۱ برای ما واریز نشده است. اما علت واریز نشدن یارانه ۱۵۰ هزار تومانی اسفند ۱۴۰۰ دولت برای دسته ای از خانوار ها چیست و چرا یارانه عیدی ۱۵۰ هزار تومانی اسفند ۱۴۰۰ برای ما واریز نشده؟ با ما همراه باشید

با دستور رئیس جمهور در تاریخ ۲۵ اسفند یارانه ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشت به مناسبت فرارسیدن عید نوروز به حساب بیش از ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر از سرپرستان شناسایی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واریز می شود.این افراد غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند و به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده اند.

چرا یارانه معیشتی ۱۵۰ هزار تومانی اسفند ۱۴۰۰ برای ما واریز نشده؟

مشمولان یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز ۱۴۰۱:  بر اساس اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه، قرار بود یارانه نوروز به حساب ۱۲ میلیون نفر واریز شود. مشمولان غالبا جزو چهار دهک اول درآمدی و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده‌اند.

مشمولان یارانه ۲۲ بهمن ماه هم چهار دهک اول درآمدی بودند اما تعداد آنها حدود ۳۲ میلیون نفر برآورد شده بود. اما حالا یارانه نوروز تنها برای ۱۲ میلیون نفر واریز شده است. به عبارتی حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد حاضر در دهک‌های اول تا چهارم و یا حتی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی،‌ مشمول یارانه نوروز نشده‌اند.

مشمولان عیدی رئیسی

سازمان برنامه در اطلاعیه خود شرط خاصی برای واریز یارانه نوروز اعلام کرده. این سازمان گفته این یارانه به آن بخشی از دهک‌های درآمدی اول تا چهارم تعلق می‌گیرد که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا مانده‌اند. به عبارتی شرط واریز یارانه این بوده که فرد جزو چهار دهک اول درآمدی یا مستمری‌بگیر بهزیستی و کمیته امداد باشد اما سهام عدالت نداشته باشد! این برداشتی است که می‌توان از اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه داشت.

اما علاوه بر خانوارهایی که یارانه نگرفته‌اند، عده زیادی هم یارانه گرفته‌اند اما مبلغ آن کمتر از ۱۵۰ هزار تومان است. یعنی یا یارانه این افراد کمتر از ۱۵۰ هزار تومان بوده یا کل اعضای خانوار مشمول یارانه نشده‌اند. اینجاست که این سوال دوباره تکرار می‌شود که آیا در واریز یارانه نوروز هم خطایی رخ داده است؟

 

نظرات