پیامک و عکس استوری تبریک روز بوشهر با متن زیبا + عکس نوشته روز بوشهر مبارک

0

پیامک و عکس استوری تبریک روز بوشهر با متن زیبا ۱۴۰۰ + عکس نوشته روز بوشهر مبارک

پیامک و متن ادبی تبریک روز بوشهر با متن زیبا + عکس نوشته روز بوشهر مبارک ۱۴۰۰ در ۱۸ اسفند همراه با مجموعه از جدیدترین متن تبریک روز بوشهر مبارک (رسمی ، شعر ، ادبی و تاریخچه) به همراه عکس نوشته پروفایل و استوری تبریک روز بوشهر به مردم بوشهر و جنوب و پدر و مادر و رفیق و اقوام و دوستان رشتی و همکاران و فعالان این عرصه و عکس نوشته های جدید و پیام تبریک روز بوشهر ۱۴۰۰ مبارک را قرار داده ایم. شما می توانید از این عکس نوشته ها به عنوان عکس پروفایل خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. برای مشاهده این مطلب با ما همراه باشید.

پیامک و عکس استوری تبریک روز بوشهر با متن زیبا 1400 + عکس نوشته روز بوشهر مبارک

پیامک و متن ادبی تبریک روز بوشهر ۱۴۰۰ + عکس نوشته پروفایل روز بوشهر مبارک

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ روز بوشهر مبارک : ۱۸ اسفند در تقویم رسمی کشور به نام روز بوشهر نامگذاری شده است. بوشهر یکی از شهرهای جنوبی کشور به حساب می‌آید، که به دلیل قدمت تاریخ بسیاری که دارد، روز ۱۸ اسفند را به نام آن، یعنی “روز بوشهر” در تقویم ایران نام‌گذاری کرده‌اند.

در سال ۱۳۸۷ نشریات محلی بوشهر طی فراخوانی از محققان و صاحب‌نظران خواستند که بر اساس تحقیقات خود، روزی را به عنوان روز ملی بوشهر پیشنهاد دهند تا بعد از بررسی در شورای شهر بهترین و مستندترین آن به عنوان «روز بوشهر» انتخاب شود.

هدف از نامگذاری و گرامی‌داشت روز ملی بوشهر؛ آشنایی بیشتر با شهر و فرهنگ ریشه‌دار این دیار کهن است.

پیامک و متن ادبی تبریک روز بوشهر 1400 + عکس نوشته پروفایل روز بوشهر مبارک

بوشهر به وسعت احساس خیس از شرجی و ماهی و دریا دلی مردمان این دیار

روز بوشهر به تمام بوشهریاااا مبارک

*****

هنوزم دلخشم با ساز بادی

صدای موج دریا توی گوشم

داره کم کم می دزده عقل وهوشم

.

مو اهل یه دیاره پر غرورم

دیار شاعر و شهر شعورم

سخاوت داره خاک سرزمینم

الهی تا ابد داغش نبینم

.

مو عشقم ساحل و رنگ غروبش

نگاه مردم خونگرم و خوبش

دیار مو دیار پاک بوشهر

تموم ذره ذره خاک بوشهر

.

تو ای بوشهر تن مو پا گرفته

تو قلبم عشق دریاش جا گرفته

مو با گرمای اینجا خو گرفتم

به عشقش تا هنو جایی نرفتم

.

تو سینه ام عشق بوشهر هی می کوبه

نفس هام طعم تش باد جنوبه

*****

بوشهر، شهری بندری و مرکز استان بوشهر در جنوب غرب ایران و در حاشیه‎ی ساحل خلیج همیشه فارس، وقتی صبح ها در کنار ساحل می ایستی، آبی دریایش دل و جانت را با طلوع خورشید پیوند می زند و صدای موج هایش تو را به یاد موسیقی محلی این منطقه می اندازد و گوش ماهی هایش را در کنار خوابیده بر خاک ساحل می بینی و وقتی در کنار گوش می گیری آوای دریا را می شنوی که شرح و حال این خطه پاک از سرزمین را برایت نجوا می کند

متن درباره بوشهر

پیامک و متن ادبی تبریک روز بوشهر 1400 + عکس نوشته پروفایل روز بوشهر مبارک

 

علت و تاریخچه نامگذاری

در سال ۸۷ نشریات محلی بوشهر طی فراخوانی از محققان و صاحب‌نظران خواستند که بر اساس تحقیقات خود، روزی را به عنوان روز ملی بوشهر پیشنهاد دهند تا بعد از بررسی در شورای شهر بهترین و مستندترین آن به عنوان «روزبوشهر» انتخاب شود.

پیامک و متن ادبی تبریک روز بوشهر 1400 + عکس نوشته پروفایل روز بوشهر مبارک

هر سال در روز ۱۸ اسفند با برگزاری جشن‌هایی شامل برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی، تفریحی و ورزشی و اجرای موسیقی فولکلور بوشهری به بزرگداشت این شهر پرداخته می‌شود. همچنین در این روز مردم از مدرسه سعادت و مؤسسین و معلمین آن تشکر و قدردانی می‌کنند.

بر اساس برخی تحولات سرنوشت ساز فرهنگی، مذهبی، بومی حماسی، مبارزات، واژه شناسی، نامگذاری، ادبیات، تاریخ، اقتصاد، سیاست و غیره استان بوشهر که در بر گرفته حروف ابجد است ۱۸ اسفند مشخص شد.

پیامک و متن ادبی تبریک روز بوشهر 1400 + عکس نوشته پروفایل روز بوشهر مبارک

تاریخ تولد و یا شهادت قهرمانان جنوب و یا درگیری آن ها و دیگر قهرمانان بوشهری با استعمار پرتغال، هلند و انگلیس مبدأ بزرگداشت یک روز قرار داده شد از جمله رئیس‌علی دلواری،غضنفرالسلطنه (قهرمان برازجانی و مبارز دشتستانی)، خالو حسین بردخونی (مبارز بردخونی)، شیخ عبدالکریم (اولین معاون و معلم مدرسه سعادت)، شیخ محمدحسین (رئیس معارف بوشهر و اولین مدیر مدرسه سعادت)، زائر خضر که زمانی خان محبوب تنگستان بوده است، حکم جهاد آیة‌الله بلادی علیه استعمارگران انگلیس در سال ۱۹۱۴ اوج جنگ جهانی اول به حروف ابجد با ۱۲ و برج ۱۲ (اسفند ماه)مطابقت دارد.

عکس نوشته روز بوشهر 1400

اما موردی که بر طبق اسناد و منابع موثق رخ داده است ۱۸ اسفند مطابق با سالروز تأسیس مدرسه سعادت در بوشهر می باشد زیرا مدرسه تاریخی سعادت، مادر مدارس جنوب ایران است و علما و شخصیت‌های برجسته‌ای تحصیل کرده و از این مدرسه فارغ‌التحصیل شدند.

متن درباره روز بوشهر

مدرسه ای که در سال ۱۳۱۷ هجری قمری مطابق با ۱۲۷۸ هجری شمسی در دوره قاجار که تحولات مدرسه‌سازی و تحولات نوین آموزشی در حال اتفاق بود، شیخ محمدحسین و عبدالکریم سعادت دو برادری که اصالتا اهل کازرون بودند به بوشهر آمده و مدرسه سعادت را بنا کردند.

این مدرسه تا سال ۱۳۲۵ هجری قمری منشا خدمات نوین آموزشی نه تنها در بوشهر و حوزه خلیج فارس بلکه در نجف، کاظمین و بحرین هم بوده است به طوری که معلمان این مدرسه برای تدریس به شهرهای بندرلنگه، اهواز، بهبهان هم رفته و مدرسه جدید تاسیس کردند.

 

نظرات