پیامک و متن ادبی تبریک روز رشت + عکس نوشته پروفایل روز رشت مبارک

0

پیام و متن روز رشت ۱۴۰۰، ۱۲ دی ۱۴۰۰ روز رشت مبارک. به همین مناسبت، ما امروز برای شما، مجموعه از جدیدترین متن تبریک روز رشت مبارک (رسمی ، دوستانه ، ادبی ، عاشقانه و تاریخچه) به همراه عکس نوشته پروفایل و استوری تبریک روز رشت به مردم رشت و شمال و به عشقم و همسرم و پدر و مادر و رفیق و اقوام و دوستان رشتی و همکاران و فعالان این عرصه و عکس نوشته های جدید و پیام تبریک روز رشت ۱۴۰۰ مبارک را قرار داده ایم. شما می توانید از این عکس نوشته ها به عنوان عکس پروفایل خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. برای مشاهده این مطلب با ما همراه باشید.

پیامک و متن ادبی تبریک روز رشت 1400 + عکس نوشته پروفایل روز رشت مبارک

متن ادبی و پیام تبریک روز رشت ۱۴۰۰ + عکس نوشته پروفایل روز رشت مبارک

۱۲ دی ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز رشت نامگذاری شده است. رشت یکی از شهرهای شمالی کشور به حساب می‌آید، که به دلیل قدمت تاریخ بسیاری که دارد، روز ۱۲ دی را به نام آن، یعنی “روز رشت” در تقویم نام‌گذاری کرده‌اند.

روز رشت به پاسداشت و ارج نهادن به شهر تاریخی رشت گفته می‌شود. این روز برابر با ۱۲ دی ماه، روزی که رشت در ۴۵۷ سال پیش به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی استان گیلان انتخاب گردید، است.

پیامک و متن ادبی تبریک روز رشت 1400 + عکس نوشته پروفایل روز رشت مبارک

 

شهر زیبای من با مردمان سخت کوش و بامعرفت، شهر اولین ها ،شهر فرهنگ و ادب و هنر و عشق ،دیار میرزا و دکتر معین و پرفسور سمیعی ،هوشنگ ابتهاج و .‌‌‌‌…
۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ روز روز رشت مبارک 🎊
روزت مبارک زادگاه زیبای من

🎊🎊🎊

حرف طلایی عزیزی که میگفت: رشت را باید زندگی کرد
روز رشت مبارک

عکس نوشته تبریک روز رشت مبارک

رشت من
شهر مظلوم همیشه در گذار
روشن از تو
چشم امید من و
بن بست های انتظار

کوچه هایت , خاطرات کودکی
بازی و تفریح های سادگی

عاشقم من
عاشق پس کوچه های سعدی ات
عاشق سام و لبِ آب و
شبِ شهرداری ات

از پل تختی و رود جاری ات
از زنان شیرقلب دستفروش
از گذرگاه شلوغ فرُخَت
سرخبنده
ساغریسازان
خمیران زاهدان
بوی شیرین کباب
عطر گل
بوی پیاز
مست مستم می کند

رنگ و رخسار بهارت
دیدنی

فصل تابستان تو
بوسیدنی

رنگ رنگ برگ پاییزت
بهشتی از طلا
مس
زعفران

قاب خوشرنگ زمستانت
به رنگ آسمان

مرکز موسیقی و شعر و خیال
رقص و شالی و برنج و سبزه زار

ناصر مسعودی و
رشتی دخترش
پوررضا
عاشورپور
استاد آواز و
محلی خواندنش

می نوازی
گوش مهمان و
و دل بیننده را

با تو من سرزنده ام
دل زنده ام
رشت من
رشتِ
مظلومِ
همیشه درگذار…

روزت مبارک رشت من

افسانه_اسلامی

🎊🎊🎊

این روز در زمستان سال ۱۳۹۴ خورشیدی پس از هم‌اندیشی کارگروه تخصصی روز رشت با برگزاری نشست‌های مختلف با متخصصان و انتشار فراخوان عمومی، دریافت نظرات شهروندان و تهیه تقویم مشخص از تمامی مناسبت‌ها، نسبت به انتخاب روزی مناسب برای شهر رشت اقدام نمودند و سرانجام با بررسی‌های لازم ۱۲ دی ماه را به عنوان روز رشت در نظر گرفتند. میدان شهرداری رشت از برجسته‌ترین نمادهای شهری رشت است.

عکس نوشته و عکس پروفایل تبریک روز رشت مبارک

عکس نوشته و عکس پروفایل تبریک روز رشت مبارک

تاریخچه نامگذاری

در واقع ۱۲ دی ماه هر سال به عنوان روز رشت با انجام مراسم و برگزاری آیین های مختلف و همچنین برپایی همایش ‌هایی در معرفی تاریخ و هویت و فرهنگ غنی این شهر، این روز را پاس می دارند. در این همایش‌ ها به مسائلی همچون ضرورت پاسداری از زبان شیرین گیلکی، معرفی و تجلیل از بزرگان و فرهیختگان این شهر، نقش رشت در اقتصاد استان گیلان و لزوم همبستگی و همبستگی استانی مطرح می ‌گردد.

تبریک روز رشت

شهر رشت در سال ۲۰۱۵ به شبکه ی پیوسته ی شهرهای خلاق جهان به عنوان شهری خلاق غذا تحت نظر لیست یونسکو قرار گرفت. براساس استانداردهای یونسکو در زمینه ی شهر خلاق، این صفت به شهرهای خاص برای غذاهای خاص داده می شود.

در واقع شهر خلاق، شهری است که از نوآوری و توانمندی ‌های شهروندان در توسعه ی پایدار شهری استفاده می ‌کند. رشت تنها شهر ایران به همراه ۱۸ شهر دیگر در جهان است که در زمینه ی خوراک ‌شناسی در یونسکو ثبت شده است. در واقع این امر به این خاطر است که رشت بیش از ۱۷۰ نوع غرا و خوراکی دارد و به همین دلیل از جانب سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق غذا معرفی شد.

همچنین بخوانید: متن و پیام تبریک روز مازندران با عکس نوشته زیبا + عکس پروفایل استوری

متن تبریک روز رشت به همه رشتی ها و شمالی ها

پیام تبریک روز رشت به رشتی ها و مردم رشت

میرزا قاسمی، باقلا قاتوق، تورشی تره، دبیجی و کال کباب برخی از غذاهای محلی این شهر هستند. از شیرینی‌های سنتی رشت می ‌توان به کاکا، رشته ی خوشکار و عسلی حلوا اشاره کرد. دلار نیز از چاشنی ‌های شور و سنتی شهر رشت است.

اس ام اس تبریک روز رشت

عکس نوشته رشتی های عزیز روزتون مبارک

شهر رشت با توجه به قدمت کهن خود جایگاه بناهای تاریخی بسیاری در ایران است. از جمله ی مهم‌ ترین آن ‌ها میدان شهرداری رشت است که شامل ساختمان شهرداری و برج ساعت است که نماد شهر رشت نامیده می ‌شود. موزه ی پست و ساختمان قدیمی هتل ایران نیز از دیگر آثار تاریخی رشت است. بازار بزرگ رشت از نقاط جذاب برای گردشگران غیر بومی است.

پیام زیبا برای تبریک روز رشت

مسجد سفید از قدیمی ‌ترین مساجد شهر رشت محسوب می ‌شود. خانه ی ابریشمچی، خانه ی قدیری و خانه ی میرزا کوچک خان از جمله ی خانه ‌های تاریخی رشت هستند. پارک جنگلی سراوان، دریاچه ی سقالکسار و تالاب عینک نیز از جمله جاذبه‌ های طبیعی و دیدنی شهر رشت می باشد. گلدوجی، گلیم، سفالگری، بامبو بافی، رشتی دوزی و حصیر بافی از صنایع دستی این شهرغنی است.

متن زیبا درباره روز رشت

عکس و تصاویر روز رشت

 

عکس پروفایل روز رشت مبارک

نظرات