بیوگرافی و نحوه شهادت شهید پوریا نظری مامور نیروی انتظامی کرمانشاه + دستگیری قاتلان

1

بیوگرافی شهید پوریا نظری مامور نیروی انتظامی کرمانشاه از درگیری با سارقان تا شهادت +عکس

بیوگرافی شهید پوریا نظری مامور نیروی انتظامی کرمانشاه از درگیری با سارقان تا شهادت + دستگیری قاتلان و علامان شهادت سرگرد پوریا نظری همراه با عکس ها و سوابق سرگرد شهید پوریا نظری پلیس کرمانشاهی و مراسم تشییع و خاکسپاری و جزئیات درگیری با سارقان را در ادامه میخوانید

بیوگرافی و نحوه شهادت شهید پوریا نظری مامور نیروی انتظامی کرمانشاه + دستگیری قاتلان

بیوگرافی شهید پوریا نظری پلیس کرمانشاهی

شهید سرگرد پوریا نظری متولد سال ۱۳۶۷ در روستای سرونو بخش فیروزآباد، یکی از افسران پلیس کرمانشاه و مامور نیروی انتظامی کرمانشاه بود که در حین انجام وظیفه، در محله گلستان کرمانشاه از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرگرد شهید پوریا نظری از خانواده مظعم شهدا بود و عمویش زنده یاد رحیم نظری هم به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

از شهید نظری که در یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان کرمانشاه مشغول به خدمت بود، یک فرزند پسر ۸ ساله به یادگار مانده است.

این حادثه دقایق ابتدایی بامداد (جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰) در چهار راه آتش نشانی شهر کرمانشاه رخ داد.
با توجه به شرایط بارانی و تاریکی هوا افرادی که مسلح بودند با دیدن گشت انتظامی اقدام به تیراندازی به سوی پلیس کرده که با اقدام متقابل ماموران مواجه می شوند.
جریان این تیراندازی یک گلوله به شهید نظری برخورد و باعث مجروحیت وی می شود و پس از آن به سرعت به مراکز درمانی انتقال می یابد اما متاسفانه تلاش پزشکان موثر واقع نشده و این همکار جان بر کف به درجه رفیع شهادت نائل می آید.

 

بیوگرافی شهید پوریا نظری مامور نیروی انتظامی کرمانشاه از درگیری با سارقان تا شهادت +عکس

دستگیری عاملان شهادت سرگرد پوریا نظری

فرمانده انتظامی استان از دستگیری عاملان شهادت سرگرد «پوریا نظری» مامور انتظامی شهرستان کرمانشاه در استان‌های کرمانشاه و البرز خبر داد./ایرنا

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: در پی شهادت سرگرد نظری در دقایق ابتدایی بامداد روز جمعه (۱۳ اسفند)، در حوالی چهار راه آتش نشانی شهر کرمانشاه در درگیری مسلحانه با سارقان مسلح، رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با لطف و عنایت پروردگار و پیگیری و اقدامات مجاهدانه کاراگاهان پلیس‌های آگاهی و امنیت عمومی استان و انجام کارهای اطلاعاتی و اشراف بالا مخفیگاه عاملان شهادت سرگرد نظری در استان‌های کرمانشاه و البرز شناسایی شد.

وی افزود: ماموران پس از اطمینان از حضور این اشرار در مخفیگاه‌های خود، طی عملیات‌های جداگانه یکی از آن‌ها را بامداد روز شنبه و در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر کرمانشاه و دیگری را هم بامداد امروز (یکشنبه) در کمتر از ۴۸ ساعت در شهر فردیس کرج پس از وقوع این جنایت دستگیر کردند.

سردار جاویدان با اشاره به اعتراف متهمان دستگیر شده به قتل شهید پوریا نظری، افزود: تلاش برای دستگیری دیگر عاملان احتمالی که در حادثه شهادت این مأمور جان برکف نقش داشته اند، ادامه دارد و اخبار تکمیلی نیز متعاقباً به اطلاع عموم مردم شهیدپرور کرمانشاه خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در دستگیری این افراد پلیس آگاهی و امنیت عمومی انتظامی کشور و استان‌های تهران و البرز با پلیس کرمانشاه همکاری داشتند که جای تقدیر و قدردانی ویژه دارد.

 

عکس های شهید پوریا نظری افسر پلیس کرمانشاه

جزئیات درگیری مأمور انتظامی استان کرمانشاه

پایگاه خبری شهدای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نوشت: شب گذشته مأموران مرکز‌ فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان کرمانشاه حین گشت‌زنی به‌منظور تأمین امنیت و آرامش مردم با سارقین مسلح درگیر شدند.

در این درگیری و با استفاده از تاریکی شب سارقان با سلاح جنگی به‌سمت مأموران تیراندازی کردند و یکی از مأموران از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

تیم‌های اطلاعات عملیات پلیس از همان ساعات اولیه مبارزه همه‌جانبه با سارقان مسلح را در دستور کار قرار دادند.

متأسفانه در این درگیری ستوان‌یکم پوریا نظری بر اثر اصابت شلیک گلوله از ناحیه سینه مجروح و بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید پوریا نظری مامور نیروی انتظامی کرمانشاه

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید نظری شنبه ۱۴ اسفند در کرمانشاه و مقابل مسجد جامع تا میدان آزادی با حضور مسئولان استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

پیکر مطهر شهید نظری پس از تشییع، برای خاکسپاری به زادگاهش واقع در روستای سرونو بخش فیروزآباد منتقل خواهد شد.

این شهید والامقام دقایق ابتدایی بامداد جمعه ۱۳ اسفند در خیابان برق کرمانشاه حوالی چهار راه آتش نشانی در درگیری با سارقان مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیام های تسلیت

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه در پیامی شهادت مظلومانه سرگرد « پوریا نظری» از ماموران یگان امداد انتظامی کرمانشاه را تسلیت گفت.

در پیام «صیدمحمد محمودی» آمده است:

“ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون”

شهادت مظلومانه ستوانیکم پوريا نظری شهید مدافع وطن و امنیت را به کلیه همرزمان و کارکنان انتظامی استان و خانواده محترم و داغدار آن شهید والامقام تبریک و تسلیت عرض میکنم.

شهید عزیزی که همچون دیگر شهدای انقلاب اسلامی و شهدای امنیت با ایثار و جان‌فشانی موجب تقویت شجره طیبه انقلاب اسلامی و برقراری امنیت و آرامش برای هموطنانش گردید.

شهید نظری عزیز شهادتش مایه مباهات و افتخار و سربلندی و سرافرازی تمامی حافظان نظم و امنیت شد و قطعا خون به ناحق ریخته این جوان عزیز عقوبت و مجازات و سرافکندگی و خواری کوردلان و شیطان صفتان پلید را در پی خواهد داشت.

کما اینکه رهبر معظم کل قوا مدظله العالی نیز میفرمایند بدون امنیت همه ارزش‌های مهم کشور دچار اختلال خواهندشد، امنیتی که به قیمت خون بهترین جوانان‌ ما بدست می آید.

اینجانب بار دیگر شهادت مظلومانه سرگرد نظری مامور جان بر کف پلیس کرمانشاه را که در راستای تامین نظم و امنیت جامعه جان پاکش را فدا کرد تسلیت عرض نموده و امیدوارم عاملان شهادت وی هرچه زودتر دستگیر و به سزای اعمالشان برسند.

سیدمحمد محمودی رئيس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه

 

1 دیدگاه در “بیوگرافی و نحوه شهادت شهید پوریا نظری مامور نیروی انتظامی کرمانشاه + دستگیری قاتلان

  1. بنده خدا گفت:

    خداوند روح همه ی شهیدان رو بیامرزه و آخر و عاقبت منم ختم به شهادت قرار بده

نظرات