نحوه ثبت نام طرح ترافیک ۱۴۰۱ در سامانه تهران من my.tehran.ir + نرخ سال ۱۴۰۱

0

آدرس سامانه ثبت نام طرح ترافیک ۱۴۰۱ و نحوه ثبت نام در سامانه تهران من 

طرح ترافیک ۱۴۰۱ : 🔸 ثبت نام طرح ترافیک سال ۱۴۰۱ آغاز شد و متقاضیان از ۱۵ اسفند تا ۳۰ فروردین برای ثبت نام در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir اقدام کنند

▫️بر اساس خبرهای جدید درباره طرح ترافیک ۱۴۰۱، ثبت‌نام طرح ترافیک برای خبرنگاران از ۱۵ اسفند آغاز شد و تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و اصحاب رسانه می‌توانند با مراجعه به سامانه «تهران من» نسبت به ثبت‌نام طرح ترافیک و یا کارت بلیت خبرنگاری اقدام کنند.

نحوه ثبت نام طرح ترافیک 1401 در سامانه تهران من my.tehran.ir + نرخ سال 1401

نحوه ثبت نام طرح ترافیک ۱۴۰۱ در سامانه تهران من my.tehran + نرخ سال ۱۴۰۱

▫️به افرادی که ثبت‌نام طرح ترافیک انجام می‌دهند، اما سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری از سوی رسانه مربوط به آن‌ها تخصیص نیابد، به‌صورت خودکار کارت بلیت خبرنگاری تخصیص خواهد یافت.

خبرنگاران پس از ورود به سامانه ” تهران من” و کلیک بر روی نام و نام خانوادگی خود باید وارد قسمت «خبرنگار هستم» شوند و پس از آن مدارک خود اعم از مدارک هویتی، معرفی نامه، بیمه خبرنگاری و یا ۱۰ اثر خود را در این قسمت بارگذاری کنند و بعد از ثبت نام می‌توانند صرفاً در طرح ترافیک و یا کارت بلیت خبرنگاری ثبت نام کنند.

به افرادی که ثبت نام طرح ترافیک انجام می‌دهند، اما سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری از سوی رسانه مربوط به آن‌ها تخصیص نیابد، به صورت خودکار کارت بلیت خبرنگاری تخصیص خواهد یافت.

طرح ترافیک خبرنگاری سال ۱۴۰۰ تا زمان پایان تخصیص سهمیه‌های سال ۱۴۰۱ اعتبار دارد.

لازم به ذکر است خبرنگارانی که سال گذشته نیز ثبت‌نام کرده‌اند، باید بار دیگر مدارک خود را بارگذاری کنند.

 آدرس سامانه ثبت نام طرح ترافیک 1401 و نحوه ثبت نام در سامانه تهران من 

نحوه اجرای طرح ترافیک در سال ۱۴۰۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره لایحه جدید محدودیت کنترل ترافیک، بیان کرد که ساختار و بخش‌های کلی و اساسی طرح در سال آینده، تغییر نمی‌کند.

طبق گفته‌های وی، در حال حاضر بر اساس مصوبه شورای ترافیک تهران ۱۰۳ هزار تردد مجاز در طرح ترافیک وجود دارد، که تعداد ۵۳ هزار مجوز به افراد دارای سهمیه‌های خاص تعلق می‌گیرد و تعداد ۵۰ هزار مجوز، روزانه اخذ می‌شوند.

این سهمیه‌های خاص به جانبازان بالای ۲۵ درصد با میزان صفر، معلولین، خبرنگاران و بیماران خاص تخفیف ۹۰ درصدی و برای خودروهای آژانس از سال جدید با ضریب ۰٫۴ در نظر گرفته شده است. برای خودروهای سواری عمومی، سرویس مدارس و خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی، ضریب ۰٫۳ و برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها با پلاک «ع» صفر است.

برای ساکنین درون محدوده طرح نیز همانند گذشته، یک بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ در مواقع عادی و ۹ صبح در شرایط کرونا رایگان خواهد بود. برای ورود نیز یک‌ بار بعد از ساعت ۱۴:۳۰ در شرایط کرونا و ساعت ۱۶ در شرایط عادی رایگان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره درآمدهای حاصله از این طرح اظهار کرد، که ۴۰ درصد برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ۴۰ درصد برای اجرای طرح‌های حمل و نقل و ترافیکی و ۲۰ درصد برای شبکه مترو، صرف می‌شود.

نرخ طرح ترافیک در سال جدید

کلیات لایحه افزایش عوارض طرح ترافیک، برای سال آینده، در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. طبق این لایحه، ساختار کلی دست‌نخورده باقی مانده و تنها قیمت پایه‌ای به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است‌. بنابراین، این مبلغ از ۳۵ هزار تومان فعلی، به ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد رسید.

راهنمای ثبت نام در سامانه تهران من

۱- ابتدا باید به آدرس my.tehran.ir مراجعه کرده و با استفاده از گزینه ثبت نام در قسمت بالای سمت چپ صفحه می‌ توانید روند ثبت نام را آغاز کنید.

۲- در صفحه بعد پس از وارد کردن اطلاعات اولیه، باید نام کاربری، رمز عبور، آدرس ایمیل، شماره موبایل و در صورت تمایل تصویر کارت ملی خود را وارد کنید.

۳- پس از آن از طریق پیامک برای کاربر کد فعال سازی ارسال می‌ شود و با وارد کردن آن، پیغام ثبت نام موفقیت آمیز در مرورگرتان نمایش داده می‌شود.

۴- پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در قسمت سمت راست صفحه منوی داشبورد من وجود دارد که به عنوان میانبر برای شما عمل می‌ کند و می توانید از طریق آن از خدمات مختلف سایت استفاده کنید.

۵- برای ثبت خودرو و یا خودروهای خود در این سامانه، روی گزینه خودروهای تحت پوشش من که در سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

۶- سپس صفحه‌ای برایتان باز می‌ شود که باید روی گزینه افزودن کلیک کنید.

۷- در این مرحله باید شماره VIN که روی کارت شناسایی خودرو نوشته شده است و شماره پلاک خودرو خود را وارد کنید و روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

۸- سپس پیام «شماره پلاک و شماره VIN با هم تطابق ندارد. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده برای ادامه فرایند، دکمه تایید را کلیک کنید» به شما نشان داده می‌ شود که در صورت درست بودن اطلاعات، باید روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

۹- در ادامه صفحه‌ ای برایتان باز می‌ شود که باید اطلاعات تکمیلی خودرو خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل «شماره VIN»، «سال ساخت»، «شماره موتور»، «شماره شاسی»، «رنگ»، «تصویر کارت ماشین» و «تصویر شناسه مالکیت خودرو» است.

۱۰- بعد از پر کردن اطلاعات، روی گزینه «ثبت» کلیک کنید در نهایت خودرو شما در سامانه ثبت خواهد شد.

۱۱- پس از ثبت خودرو می توانید وارد بخش “فهرست تردد” شده و تاریخ ورود و خروج خود را به محدوده طرح ترافیک کنترل کنید. در صورت تمایل می توانید بدهی مربوطه را نیز پرداخت کنید.

۱۲- مبلغ پرداختی از بابت ثبت درخواست انتخاب روز برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، در حساب شما مسدود خواهد شد.

۱۳- سپس از منو سمت راست بخش خدمات طرح ترافیک درخواست انتخاب روز را انتخاب کنید و روز و تعداد تردد را مشخص کنید تا مبلغ مورد نظر در نمایش داده شود و ثبت نهایی را کلیک کنید.

۱۴- چنانچه اعتبار حساب شهروندی شما به اندازه باشد، پیام ثبت درخواست به شما نمایش داده می شود و چند دقیقه بعد درخواست شما برای تردد فعال خواهد شد.

۱۵- درخواست‌‌ های ثبت ‌شده شما برای حساب شهروندی شما خواهد بود و محدود به پلاک خودرو نیست و به ترتیب و به طور خودکار برای اولین خودروی حساب شما که در محدوده طرح ترافیک وارد می‌‌شود، توسط سامانه تخصیص خواهد یافت.

شماره تلفن پشتیبانی سایت تهران من

شماره تلفن ۱۳۷ داخلی ۵ به‌ صورت شبانه‌ روزی پاسخگوی سؤالات کاربران است و هرگونه اعتراض، نیاز به بررسی مجدد یا درخواست نیز داخل سایت تهران من در بخش پشتیبانی قابل اعلام و پیگیری است.

گفتنی است، به دلیل ترافیک بسیار بالای تماس ها و یا اختلالات مخابراتی امکان دارد تماس شما قطع شود لذا مجددا تلاش نمایید. ( درصورتیکه ظرفیت صف تماسهای تکمیل شده باشد لطفاً به فایل صوتی پرسشهای متداول گوش دهید.)

چنانچه از شهرستان ها قصد تماس با پشتیبانی سایت تهران من (طرح ترافیک) را دارید با شماره تلفن ۸۴۱۶۱۲۰۷ تماس حاصل نمایید.

نظرات